silverdoe Skrevet 14. november 2011 Forfatter #461 Del Skrevet 14. november 2011 Nå kan det skje når som helst Er så spennende å følge med nå Du har noe å glede deg til! Ja, no kan det absolutt skje anytime! Gleder meg! Det er litt rart, alle eg har følgt med på har no født eller nærmar seg raskt fødsel! Du er heldig som har fått den lille hos deg no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 14. november 2011 Forfatter #462 Del Skrevet 14. november 2011 No ligg kleda til tørk på badet, nusselege strikkaklede som storebroren min fekk då han vart fødd for 30 år sidan Og ullklede frå Sparkjøp. Mannen kjem snart heim, men eg har ikkje laga middag :O For eg veit ikkje kva eg skal finne på.. Har vondt i lysken for tida, trur kanskje det har med slappare ledd å gjere.. Har hatt det i nokre veker no, kjenner det godt om natta når eg skal snu meg, og når eg røyser meg opp f.eks. frå sofaen og skal gå over golvet. Det er på ein måte akkurat der trusekanten i skrittet er.. Ikkje godt, men skal ikkje klage så masse på det Eg har vore heldig hittil I dag er det badet som skal vaskast, og litt oppshining på stova..rydde vekk reklamepapir og sånn. Og kjøkkenet skal få seg ein omgang med kluten Og då er vi faktisk ca klare til å ta i mot både gullet og besøk! Er ikkje så utålmodig endå, men er såklart veldig spent på når han velger å komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 14. november 2011 #463 Del Skrevet 14. november 2011 Nå kan ting skje når som helst, ja Så du må nok ikke ha vondt i lysken så altfor lenge til Jeg er ikke her så ofte for jeg har en gutt som trives med å være våken, så jeg ønsker deg MASSE lykke til dersom jeg ikke får vært innom her før du føder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aftereight Skrevet 15. november 2011 #464 Del Skrevet 15. november 2011 Nå er du snart der:) Før førstemann tenkte vi mye over at det vi gjorde feks den dagen ville være siste gang vi gjorde alene - neste gang var vi blitt en familie, litt uvirkelig var det hvertfall før han kom:) Jeg må si som Henlu; masse lykke til med fødselen om det skulle skje. Har mye å henge fingrene i, så er alt for sjelden innom... Hipp hurra for lillegull i magen som snart er hos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 15. november 2011 #465 Del Skrevet 15. november 2011 Bare innom og sier at jeg venter i spenning Tenker masse på dere. Får ta å lese igjennom boka di senere, ville bare ønske deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. november 2011 #466 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har vært innom så mange ganger og lest, men å legge igjen spor har jeg ikke greid å surret meg til. Det beklager jeg altså. I tillegg så fikk jeg jo sjokk da jeg så i går at du hadde nådd termin. Hjelp! Tiden går fryktelig fort. Synes ikke det er så lenge siden jeg nådde termin. Håper det starter snart, om det ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 15. november 2011 Forfatter #467 Del Skrevet 15. november 2011 Eg er her enda ja! Tusen takk til alle som skriv, det er kjekt når det er aktivitet i boka Både eg og mannen merkar at no nærmar det seg, for vi pratar mykje om det og forventningane vi har Og det er litt rart at kvar ting vi gjer saman kan vere den siste tingen vi gjer berre vi to Men vi gleeeer oss til vi blir tre! Har nettopp kome heim frå jordmora, og der stod alt bra til, som vanleg 148 i hjarteslag, 0-1 i ødem (eg har tatt av meg gifteringen no, for sikkerhets skuld), men litt høgt blodtrykk (131/77). Men det trur eg var fordi eg først låg på benken (medan ho målte magen og hjartelyden) og då vart eg litt andpusten, for det er jo tungt! Og så måtte eg jo røyse meg opp.. så eg hadde litt høg puls akkurat då, og eg trur kanskje det påverka blodtrykket. Jaja, ho sa ingenting på det, så då tenker eg at det var ok Ho bestilte også time for overtidskontroll på sjukehuset, så det blir på mandag 21.11. kl 9.30 Noko seier meg at eg må dit, hehe Sjølv om eg aller helst håper at det skjer noko i løpet av veka I går såg eg på bilete frå då den yngste broren min vart fødd - han var såååå søt Kjende det røska i livmora då ja! Haha Eg vil også ha ein sånn liten søt ein Gler meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 16. november 2011 Forfatter #468 Del Skrevet 16. november 2011 Det ser ut til å bli nok ein avslappingsdag heime i dag Har kosa meg med fruktsalat og ein halvliter O'boy til frukost, og tenkte eg skulle bake litt no Så kan eg strikke litt medan deiga hevar seg Må også snart få pakka inn kalendergåvene til søstrene mine.. Slik at dei er klare til overlevering! I går fekk vi endeleg surra saman alle leidningane bak den nye tv-benken, kopla til høgtalarane og flytta sofaen tilbake på plass. Så no er stova tilbake som normalt (vi har hatt ein to-seter på heilt feil plass i stova ei stund..). Fekk også vaska badet skikkeleg, så no kan folk kome på besøk :gjeiper: Godt med alt som er gjort! Merker ellers ingenting unormalt i mageregionen, så eg trur det drøyer litt til. I alle fall til i morgon! Det er jo den datoen EG har tippa, håper eg får rett Viss ikkje, kan han godt drøye til 20.11., for det blir kul dato - 20.11.2011 Eg liker kule datoar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 16. november 2011 #469 Del Skrevet 16. november 2011 må legge igjen et lite spor her jeg også. Har lest litt halvraskt gjennom dagboka di og må bare få ønske deg lykke til i innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 17. november 2011 Forfatter #470 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) :goodbye : må legge igjen et lite spor her jeg også. Har lest litt halvraskt gjennom dagboka di og må bare få ønske deg lykke til i innspurten! :popcorn : Hei og tusen takk! Kjekt at du legg igjen spor! Lykke til med resten av svangerskapet - du har ei fin reise foran deg -------------- I dag fekk eg sove lenge, for i dag skulle mannen min jobbe heime, og då slapp eg å stå opp for å lage niste til han Så då stod eg opp kvart på elleve Det var deeeeilig! Mannen min skal no vere meir eller mindre heime frå i dag til 30. november, og i løpet av dei dagane SKAL babyen komme! Det har eg bestemt! (Pluss, eg får vel ikkje gå så langt over at det rekk å bli 30. heller da :gjeiper: ) Må nok skuffe mamma, som håpte at ting skulle skje i natt, sidan eg fekk bakelyst i går (energikick skal visstnok vere teikn på at ting er i ferd med å skje), for her er alt framleis det same gamle Noko seier meg at vi må ta oss ein tur på sjukehuset på mandag ja, på overtidskontroll Men det blir godt med nok ein dag med avslapping. Skal prøve å få strikka litt til, og så må eg vaske over litt golv og sånn. Få vekk litt støv :gjeiper: Og legge saman nokre klede. Ellers er planen å sitje i sofaen og sløve Endret 17. november 2011 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 17. november 2011 #471 Del Skrevet 17. november 2011 Hurra for broren din! så spennende! Hvordan er det å vente? Går det greit eller har du maur i rompa nå? Blir spennende å se om det skjer noe denne helgen. Syns han begynner å ta seg god nok tid nå altså! Forresten, sambo og jeg hadde masse god sex i går (godt med info, ikkesant? ) og i stad gikk hele slimproppen. Kanskje det har en sammenheng? Husker den kanelgrøten og trappehoppingen din ikke slo helt an haha Selv om jeg ikke tror utgjør noe betydelig forskjell her heller gitt... Det er spennende å gå og vente nå! Tror det blir den absolutt beste julen noensinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 18. november 2011 Forfatter #472 Del Skrevet 18. november 2011 Hurra for broren din! :jepp : så spennende! Hvordan er det å vente? Går det greit eller har du maur i rompa nå? :ler : Blir spennende å se om det skjer noe denne helgen. Syns han begynner å ta seg god nok tid nå altså! :regler : Forresten, sambo og jeg hadde masse god sex i går (godt med info, ikkesant? :ler og i stad gikk hele slimproppen. Kanskje det har en sammenheng? :fnise : Husker den kanelgrøten og trappehoppingen din ikke slo helt an haha :ler : Selv om jeg ikke tror :sengekos : utgjør noe betydelig forskjell her heller gitt... Det er spennende å gå og vente nå! Tror det blir den absolutt beste julen noensinne :rodmer : Haha, nei, her hjalp ikkje kjerringråda! Og eg og mannen min har jo hatt fleire gongar den siste tida, men det ser ikkje ut til å påvirke framgangen Inga slimpropp i sikte hos meg, i alle fall! Det var ikkje blod i di propp? Det skal visstnok vere eit teikn på at det startar snart da Utruleg nok har eg ikkje maur i rompa endå Men eg merker jo at eg er spent da, for no er det verkeleg nært! Enten kjem han i løpet av helga (det håper eg ) eller så kjem han etter kontrollen på mandag! Sprøtt! Min eigen lille gut Jula kjem til å bli heilt fantastisk for både deg og meg (og fyrane våre) --------------------- Fredag i dag..skal eg då for 41 veker?! Skulle gjerne hatt gullet på utsida no, men han vil visst ikkje komme Men no må han halde seg der inne i ein dag til, for mannen min og eg tok sjansen og bestilte billettar til Twilightpremiera i kveld Eg skal IKKJE ha noko vannavgang i kinostolen! Men typisk viss han kjem no da, når vi faktisk har planlagt noko.. Jaja, eg betaler gjerne 180 kr for å få ut gullet mitt Vegedag i dag, og eg syns å hugse at målet var å vere max 0,5 kg.. Eeeh...eg var visst 0,8 kg - 300 gram over "målet".. Jaja, eg er framleis lettare enn før eg vart gravid, men er no heile 1,4 kg tyngre enn i veke 9! Nok no! Heldigvis er eg nesten garantert å vere lettare neste fredag, for då trur eg han har komt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aftereight Skrevet 18. november 2011 #473 Del Skrevet 18. november 2011 Venter i spenning:) Ligger å ser på lillepia mi som sover så søtt ved siden av meg, de er virkelig livets under disse små - unner deg virkelig å ha lillegutt i armene snart! -Gøy med kino da, forhåpentligvis får du den med deg. Ellers er det ei lita sansynlighet for at det blir ei stund til neste kinobesøk... Jeg fikk litt lyst å dra på Blåfjell 2, de reklamerte for den på radioen i dag. Hurra for fantastisk vekt!!! Du er kjempeflink! Jeg endte 0,5 kg under startvekt. Veide meg samme dag fødselen starta - og er ekstremt fornøyd med det. Nå kan det bare gå nedover (har litt ekstra her også kan man si)! Mange gode klemmer til deg i ventetiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 18. november 2011 #474 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Huhuu! Spennende. Håper vampyrene får vannet til å gå Snørrklatten på dopapiret, for å si det slik, var liiiiitt rød. Ikke så veldig. Blir spennende å se an de neste dagene og uken, om det skjer noe mer! Akkurat NÅ er det forholdsvis stille. Kjenner bare det en masse modning Synes du har vært så flink med vekten, lurer på hvordan det er noen uker etter amming! Hva tenker mannen? Prater han masse om babyen? ! Glemte jo Endret 18. november 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. november 2011 #475 Del Skrevet 18. november 2011 Hopper (vel..hinker som en gås ) for 41 uker, og forteller samtidig lillegutten din at det er på tide å komme ut nå! (han kan naturligvis vente til kinoturen er overstått, sånn at du slipper å bløte til setet og slipper den bekymringen ) Imponert over vekten din jeg! Du har ingen grunn til å iallefall Har gått opp 13 kg hittil jeg! (men det bekymrer meg ikke, tenker at det er kg som bare "måtte på", hadde jo ikke noe mye å gå på fra før så ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 19. november 2011 Forfatter #476 Del Skrevet 19. november 2011 :popcorn : Venter i spenning: ) Ligger å ser på lillepia mi som sover så søtt ved siden av meg, de er virkelig livets under disse små - unner deg virkelig å ha lillegutt i armene snart! -Gøy med kino da, forhåpentligvis får du den med deg. Ellers er det ei lita sansynlighet for at det blir ei stund til neste kinobesøk... Jeg fikk litt lyst å dra på Blåfjell 2, de reklamerte for den på radioen i dag. Hurra for fantastisk vekt!!! Du er kjempeflink! Jeg endte 0,5 kg under startvekt. Veide meg samme dag fødselen starta - og er ekstremt fornøyd med det. Nå kan det bare gå nedover (har litt ekstra her også kan man si)! Mange gode klemmer til deg i ventetiden :klemmer : Hihi, du må ete litt meir popcorn, for her er alt det same gamle Men det var veldig kjekt å få rekke eit kinobesøk, for ja, det blir nok lenge til neste gong! Og då må vi skaffe barnevakt! Det blir noko å venne seg til, det! Du var jo også kjempeflink med vekta! Eg er veldig fornøgd med å ha lagt på meg såpass lite, for eg trur nok dei fleste rundt meg tenkte at dette kom til å bli tungt for meg Blir spennande å sjå om amminga har noko effekt også Kos deg masse med lisjepia di Du er så heldig! Huhuu! Spennende. Håper vampyrene får vannet til å gå :ler : Snørrklatten på dopapiret, for å si det slik, var liiiiitt rød. Ikke så veldig. Blir spennende å se an de neste dagene og uken, om det skjer noe mer! :jepp : Akkurat NÅ er det forholdsvis stille. Kjenner bare det en masse modning :jepp : Synes du har vært så flink med vekten, lurer på hvordan det er noen uker etter amming! Hva tenker mannen? Prater han masse om babyen? :rodmer : ! Glemte jo :klemmer : Underholdande film, men dessverre holdt både vatnet og guten seg inne i natt Spennande med litt raudt i slimproppa da! Tipper du føder før termin, sånn som du held på Mannen min gleder seg masse, og er nok veldig spent! Spesielt sidan det drøyer litt Eg er ikkje så veldig utålmodig, og det er jo tross alt ikkje SÅ uvanlig å gå ei veke over termin, men det er "irriterande" å ikkje vite NÅR det skjer! Må berre gå og vente.. Hehe Vi pratar mykje om det, og eg trur nok han gler seg veldig til å få ein liten sønn Hopper (vel..hinker som en gås :fnise : ) for 41 uker, og forteller samtidig lillegutten din at det er på tide å komme ut nå! :strix : (han kan naturligvis vente til kinoturen er overstått, sånn at du slipper å bløte til setet og slipper den bekymringen :fnise : ) Imponert over vekten din jeg! Du har ingen grunn til å :vekt : iallefall ; ) Har gått opp 13 kg hittil jeg! (men det bekymrer meg ikke, tenker at det er kg som bare "måtte på", hadde jo ikke noe mye å gå på fra før så : ) ) Tusen takk for hopping/hinking! Håper han lisjegut høyrer på deg, for MEG høyrer han IKKJE på! Skal tru om det blir ein rampegut?! Men han var snill som holdt seg inne under filmen da 13 kg er jo heilt normal vektøkning, og spesielt for deg som var slank frå før Tipper dei kiloa forsvinn bra fort igjen Ingen grunn til bekymring nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 19. november 2011 Forfatter #477 Del Skrevet 19. november 2011 Inga forandring i natt heller.. Eg innser at eg heilt sikkert på settast i gong Er veldig spent på kor stor ungen blir.. Eg håper det ikkje blir ein gigantbaby! Men eg tipper han blir over 4 kg! Eg har faktisk tippa 4127 gram og 52 cm Mannen min tipper 3800g og 51 cm, eller standarden 3500 g og 50 cm..men SÅ liten blir han nok ikkje Det blir spennande å sjå! Det gjekk heldigvis bra under filmen i går, ingen vannavgang Underholdande film, og eg skal vere glad eg ikkje har svak psyke, for der var nokre scener som kunne vore sterke for ei stakkars høggravid, overtidig dame :gjeiper: I dag skal vi jobbe litt i huset, får håpe aktiviteten set i gang noko ANNA type aktivitet Kom no, lisjegull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 21. november 2011 #478 Del Skrevet 21. november 2011 Silverdoe!!!! Hvor er du? Jeg forspiser meg på popcorn snart..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 21. november 2011 #479 Del Skrevet 21. november 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. november 2011 Forfatter #480 Del Skrevet 21. november 2011 Hihi, eg er her enda! Men berre fortsett å et, for det skjer snaaart! Var på overtidskontroll i dag, og kom jo LITT nærmare ein ende på det heile Sat med ctg ein halvtimes tid, der var alt bra. Fosterlyden og bevegelsane var flotte, og den registrerte nokre "tak" i løpet av tida. Så var eg inne hos lege som tok ul på meg, og der såg også alt bra ut. Godt med fostervatn og god blodgjennomstrømming i morkaka/navlestrengen. Og så var det den alltid like herlige vaginale undersøkelsen.. :gjeiper: Det var ein finger-åpent (viss nokon skjønte det.. ), og så STRIPPA ho meg! Eg som alltid har syns at det høyrtest så grusomt ut! Iiiiik! Men det gjekk bra, eg overlevde, og eg syns ikkje det var så ille som eg hadde lest om. (Ho sa eg hadde høg smerteterskel - det lovar jo bra for fødselen ). Så no spottar eg litt, og det er heilt normalt. Håpet er at det skal starte av seg sjølv i løpet av kort tid, men eg skal inn til ny kontroll på onsdag, om ingenting har skjedd. Vi vart enige om det, sidan alt såg så bra ut, og sidan eg ikkje var heilt moden. Pluss at føden var heilt stappfull.. Men sidan eg er overvektig, så vil dei mest sannsynleg sette igang på onsdag uansett. Guten er antyda å vere rundt 4% over normalen, så rundt 4 kg (+/- 200gram), så der vart eg beroliga da Ho trudde ikkje han var over 4,5 i alle fall Så innan onsdag/torsdag så skjer det ting! :strix: Garantert mamma i løpet av veka! Hurra! No er vi ganske spente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå