Gå til innhold

En ny start, med nye muligheten :-)


tette-nette

Anbefalte innlegg

Dette er en dagbok med litt forskjellig :)

Litt om meg:

Jeg er en 25 år gammel jente som har tenkt å "forandre" livet mitt nå.

Fikk i mai vite at butikken jeg driver skal omprofileres noe som gjør at jeg blir flyttet til en ny når det skjer.

Men etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for at jeg skal finne på noe nytt. Har søkt meg på førskolelærer deltid og har kommet inn. Begynner der om litt over en uke. Skal drive butikken ved siden av frem til den blir omprofilert, for jeg er veldig gla i den og alle de flinke ansatte.

Sliter også med overvekt og har bestilt meg time hos spesialist for å sjekke alt. Har gått på lavkarbodiett som den personlige treneren jeg har har satt opp. cm går ned, men ikke vekten, selv om jeg følger den slavisk til punkt å prikke. Skal ikke gi opp for jeg går inn for at dette skal bli "året" som det skal skje.

Ellers har jeg bodd for meg selv fra jeg var 19 og trives veldig, men savner en å tilbringe kveldene med. Har datet en fyr i 4 mnd nå og har blitt veldig forelsket i han. Han er en omtenksom, oppmerksom og veldig god gutt på 29 år. Kjenner jeg har det veldig bra med han... Så håper kanskje vi kan bli noe mer en bare med dating etterhvert :)

Så det blir litt å ta tak i fremover, men er positiv. Derfor starter jeg en dagbok her slik at jeg kan få skrevet ned noen tanker når jeg kanskje går litt gal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrive feil i emne ja.. Kan det starte bedre..

Men men nå er det ikke mange dager igjen av ferien før hardkjøret begynner.. Gleder og gruer meg. Blir rart å drive med skole igjen etter så lenge. Kommer til å bli hardt med jobb og slik fremover, men forhåpentligvis blir det verdt det :-)

Han jeg dater kom på besøk på hytta i helgen da :-) Det var super koslig og jeg merker jeg begynner å bli skikkelig gla i han. Har falt pladask for lenge siden :) Det er skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Skolen forandret virkelig livet mitt.. Fikk ikke tid til mye annet når en jobbet som butikksjef ved siden av.

Fra januar av har jeg jobbet som ringevikar i en barnehage der jeg bor, jeg jobber som låseansvarlig i butikk og skiftleder på mac.

trives med dette ved siden av studiene. Skulle bare ønske å få fast jobb i barnehage de tre ukedagene jeg ikke er på skolen slik at det kan bli litt mer helgefri.

Skole stortrives jeg med og det er lettere å skjønne ting når jeg har erfaringen fra barnehagen.

Trening er wee.. Gått ned 10 kilo fett fra januar av og gått opp 3 kilo i muskelmasse så jeg gjør tydligvis noe riktig. Velger heller å bruke lang tid å kunne kose meg litt enn å være helt strikt mot meg selv.

Fyren jeg datet ble det slutt med i februar. det var utrolig tungt og det er fortsatt tungt. han er en stor del av livet mitt da han motiverte meg til skole og forandring. Vi er fortsatt venner og treffes endel. Jeg vil heller ha det vondt litt lengre enn å ikke være venn med han for han er en utrolig herlig person jeg ikke kan si noe vondt om.

Tenkte å få liv i dagboken igjen, for det er veldig god tanke"terapi" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir nevøen min 8 år :bursdag:

Han er en av de fire barna til søstern min.

Å ha ett godt forhold til tanktebarna mine er kjempeviktig for meg så jeg bruker så mye som mulig tid sammen med de :biggrin:

Så nå er det å få unna litt skolearbeid (har eksamen om 1,5 uke og 2 uker) før det blir pizzafest med familien.

Motivasjon motivasjon kom til meg og motstand skal du finne :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål på tickern min 70 kilo.

Spesialisten mener jeg bør ligge på 80 siden jeg har en muskelmasse på 54 kilo. Så jeg tenker at det blir en mellomting mellom det jeg tenker og det spesialisten tenker. Vil beholde formene mine for det er jo meg...

Bedre å ha en sunn meg med litt ekstra fett på kroppen enn en usunnkropp med forlite.

Fortiden trener jeg rundt 5 dager i uken. 1 dag styrke og resten kondisjon fordelt på spinning og zumba.

Nå i eksamensperioden blir det litt mer gåturer for å bruke mindre tid.

Spiser lavkarbo. Og koser meg med en sjokolade i uken. Ikke helt lov men sjokolade er min svakhet så det er bedre med en i uka enn en skikkelig knekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Det høres ut som du har en travel hverdag, men det er jo greit å ha noe å gjøre også da!

Skal prøve å følge med deg og dagboken din, selv har nettopp laget meg treningsdagbok her inne, kom gjerne med tips altså fordi det er så lett å kjøre seg fats i et spor :sjenert:

Ønsker deg masse lykke til videre, både med treningen og alt annet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg tydligvis lørdagen idag :gjeiper:

Det ble brownies og pizza i bursdagen :fy_fy: :fy_fy:

Ikke no kos på lesesalen imorgen da nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på skolen å lese norsk da. Kjempe spennende. Koser meg med nynorsk pensumbok på barelitteratur. (er ikke veldig gla i nynorsk nei)

Nå er det sanrt tid for lunsj. Blir en lang dag på skolen idag kjenner jeg.. Guer meg kjempemye til eksamen.

Og når jeg gruer meg er tankene mine overalt.. Litt slitsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :biggrin:

Håper det går bra med eksamenslesingen :)

kjenner igjen at tankene surrer rundt før og under eksamen ja, ønsker deg lykke til og må også si at jeg er sååå glad for at jeg er ferdig med nynorsk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag..

Hatt fysisk fostring eksamensforbredelse idag. Spennende..

Kjenner eksamensnervene kommer krypende.. Skrekk å gru..

Nå er det snart opp til ei venninne å "hjemme"farge håret.. Kan bli artig.. men sånn går det når man er student og trenger forandring.

Savner R kjempe mye denne uken.. Han går ikke ut av tankene mine... Liker ikke kjærlighetssorg.. Skulle ønske jeg kunne finne noen som jeg elsker og som elsker meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag.. Eier ikke motivasjon men har masse eksamenslesing jeg burde gjøre..

Tankene er alle andre steder og blæææ.. For en dag..

men sitter å koser meg med jeff dunham i bakgrunnen.. Sjeldent jeg ler så mye.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten..

Vært å servert i konfirmasjon for sønnen til en medstudent.. Så merker jeg har gått på hardt gulv i 10 timer..

Nå blir det litt jordbær før senga :)

Skal tidlig på skolen imorgen for å lese mer til eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg lykke til videre med eksamenslesingen, se fremover, snart er det SOMMER :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. hva kan man si etter en dag som idag..

Fått gjort masse eksamenslesing..

Men mitt i lesingen fikk jeg en mail fra den ene ekstra jobben min. Jeg har jobbet der fordi de er fleksible med at man kan si ifra 1 uke i forveien når man kan jobbe. så nå forventer de at en kan jobbe minimum 3 dager i uken, noe som ikke funker veldig bra med studiet.. Så da ser det ut som om jeg må ut på jobbjakt.. eller pendle litt mer i helgene.. ai ai ai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiskfostringboka og sjøen.. Herlig kombinasjon..

Sitter å leser til eksamen på hytta..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en herlig dag :)

Vært 7 timer ute i båten og lest og lest.. Føler meg fornøyd når jeg har lest over 8 timer idag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut! Nå kan du med god samvittighet nyte fredagskvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snork snork.. Ble vekt litt over syv idag av noen fugler så tenkte jeg kunne like gjerne stå opp siden solen skinte.

Så da ble ut på terrassen med skolearbeid hvor jeg satt frem til tolv. Så ble det en herlig båttur hvor jeg leste enda mer penssumstoff.. Nå er det helg resten av dagen før hjem tidlig imorgen tidlig for å rekke personalmøtet som starter kl 11.. For en grusom tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si.. Var en tur hos R (fyren jeg datet i over ett år men som ja dumpa meg idag :().. Så på film og det var koselig.. Men jeg kjenner jeg er bare så sinnsykt trist nå.. Sitter hjemme i leiligheten og er kvalm, trist og skikkelig ensom..

Skulle ønske jeg kunne funnet noen som jeg elsker som også elsker meg.. Troddet jeg elsket noen før han men det var iallefall ikke samme måten.. Har ikke kommet over han i det heletatt selv om det var i februar han sa han ikke hadde de samme følesene..

Noen som har noe tips? Vil som sagt ikke bryte kontakt med han heller for ha en blitt en uendelig god venn for meg og det er ingenting negativt med han.. Han er verdens herligst :rodmer:

Hjelper ikke at første eksamen kommer på torsdag. Får oppgaven imorgen.

De to eksamenene jeg skal ha nå er muntlig og det er ikke min sterkeste side.. Blir lett stresset og er livredd for å få hjernteppe..

Dette ble mye.. Hodet mitt er så fult av alt som er skikkelig blæææ...

Ikke minst ikke vært flink til å trene den siste uken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...