Jesse Skrevet 25. mars 2011 #1041 Del Skrevet 25. mars 2011 ..tar meg selv i å lure på om det er noe på gang siden du ikke har skrevet noe siden i formiddag!! Jeg har ikke hørt noen ting her ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. mars 2011 #1042 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg har ikke hørt noen ting her ihvertfall Forta meg inn når jeg så du hadde skrvet, nå var jeg sikker på at det kom en fødsels-oppdatering her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #1043 Del Skrevet 26. mars 2011 Åneida, jeg er her enda Jeg hadde bare en skikkelig dårlig ettermiddag og kveld i går... Jeg bakte fylte boller igjen, for jeg var ikke fornøyd med de som mannen og jeg hadde laget (han ville ha tomatpure' i alle, og det synes ikke jeg var noe godt). Men midt under bakingen ble jeg skikkelig dårlig (svimmel, kvalm og hetetokter), så jeg måtte ta pause. Etterhvert gikk det seg til, så jeg fikk avsluttet i det minste. Etter at jeg var ferdig, og hadde satt det siste brettet i ovnen (hadde laget til tre brett), kom mannen hjem, og jeg spurte om han kunne ta ut brettet om ca 10 min., for jeg var ikke noe i form og ville ha meg en dusj. Jeg dobbeltsjekket at timeren stod på, og gikk i dusjen. Da jeg kom ut fra dusjen, sier mannen at han ikke har hørt noen timer, hvorpå jeg svarer at jeg håper da han har sjekket bollene og tatt dem ut (jeg hadde tross alt stått i dusjen i en halvtime). Men neida, de stod der enda, og var nå passe mørkebrune, for å si det sånn... Da gikk jeg bare rett i kjelleren, og ble der resten av dagen - jeg var så lei meg. Mannen var selvfølgelig også lei seg, men jeg var bare helt utslitt, og klarte ikke å se at "det er bare noen få boller". Jeg hadde tross alt laget dem selv om jeg var dårlig. Resten av kvelden heklet jeg ferdig et par baby booties. Jeg prøvde å gjøre oppskrifta større selv, ved å ta to masker ekstra på alt (det kan vel ikke gå galt...?). Men neida; jeg klarte allikevel å gjøre noe feil, så da får jeg se om jeg rekker dem opp igjen, eller om jeg lar dem være sånn. Uansett var dette skuffelse nr. 2, og jeg var sur. I natt våknet jeg av ganske store smerter i korsryggen, halebeinet og bekkenet, samt sammentrekninger i magen + kvalme. Jeg så på klokka - 4.30. Nå er vi i gang, tenkte jeg. Da det hadde gitt seg, skyntet jeg meg på do, og fant etterpå frem en bøtte, siden jeg var kvalm. Jeg la meg igjen, og ventet på neste vondt. Jeg bråvåknet igjen av de samme smertene senere, og da de var over, sjekket jeg klokken - 5.29. Åja, tenkte jeg...da kan dette ta en stund... Jeg sovnet igjen, og har ikke merket noe mer siden, så vi får se hva dagen bringer... Jeg merker at jeg er øm i korsryggen, og dessuten føler jeg en forkjølelse komme. Det vil jeg helst ikke ha nå. Mannen har sagt at snuppa ikke får lov til å komme i dag, for det er landskamp. Jeg vet jo at han bare tuller, for jeg tror nok at han vil treffe snuppa si nå han også. Vi skal i hvertfall på butikken etterpå, så det hadde jo vært festlig om vannet gikk når vi står i kassa for å betale. Ha en fin dag, jenter, her er det strålende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 26. mars 2011 #1044 Del Skrevet 26. mars 2011 til deg. Håper ikke vannet går når dere er på butikken... Men med de vondtene du hadde i løpet av natta kan det jo tenkes at det ikke er så lenge til frøkna kommer! Blir iallfall spennende å følge med her i helga! Håper dagen i dag blir bedre enn gårsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. mars 2011 #1045 Del Skrevet 26. mars 2011 Sier som Hegejenta at jeg håper at dagen i dag har vært bedre enn gårsdagen! Og ønsker deg med det samme en god søndag med , og kanskje skjer det noe spennende også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. mars 2011 #1046 Del Skrevet 27. mars 2011 Huff da Lillefot, skjønner at dagen i går ikke var den beste.. Jeg hadde det også sånn mot slutten, med de smertene du beskriver du fikk på natten og jeg var skikkelig forkjølt den uken han kom, men ble heldigvis bedre den dagen han kom ut.. Det er ikke noe særlig å være forkjølt og hvertfall ikke når man må bruke alt man eier og har på en fødsel, men det kommer til å gå kjempe bra, for der og da har du andre ting å tenke på Håper du får en bedre dag i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #1047 Del Skrevet 27. mars 2011 Fra å være så fint vær i går, til å våkne opp til sludd og snø nå - tror jeg klikker! Jeg vil ha vår! I natt har jeg sovet godt, har kun vært plaget av halsbrann. I dag er vi invitert på middag hos svigermor, men vi får se an formen min og om jeg orker. Det er jo egentlig ganske deilig bare det å komme seg ut av huset også. På tirsdag skal mamma komme på besøk, så jeg har en filosofi om at noe skjer på en av de dagene jeg har planlagt noe I går hadde vi besøk - det var jo landskamp (herregud, så kjedelig kamp! Men absolutt greit å se når Golden er kommentator). Besøket hadde til og med kjøpt inn til middag, så her ble det tacogryte med baguetter - det var helt supert å bli oppvartet sånn Snacks og godis hadde de med også Etter kampen så vi film: "the Tourist" - anbefales! Jeg synes den var veldig bra (dessuten er det ikke helt feil å se Johnny Depp). -- I går ringte pappa igjen: Jeg har lagt ut ett bilde av magen min fra fredagen (termindagen), der du bare kan se magen, altså. Tror dere ikke pappa måtte kommentere "...er nå det noe å legge ut, da?" Jeg ble ganske paff - han har jo klart å sette spørsmålstegn ved det lille jeg har skrevet der fra før - så jeg sa som så at det er jo bare en mage. Var rett før jeg smalt til og sa at hvis han ikke takler sosiale medier, kan han til h*** la være å være på Facebook selv...! Mamma var helt enig (måtte blåse ut til henne etterpå). Jeg har kun venner på Facebook som jeg vet godt hvem er, og dessuten har jeg da stilt inn slik at ikke alle kan se bildene mine eller veggen min. Men det skjønner jo ikke pappa, som etter en snau måned på Facebook har over 100 venner fra hele Norges land...! *enough said* -- Ha en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. mars 2011 #1048 Del Skrevet 27. mars 2011 Stor til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. mars 2011 #1049 Del Skrevet 27. mars 2011 Tror det skal litt til for at vår foreldre-generasjon skal skjønne dette med sosialemedier. Så hadde jeg vært deg ville jeg latt det din far kommenterer om det du skriver og legger ut på facebook passere uten å bruke så mye som en kallori på å irritere seg over det! Tror den terorien om at det skjer noe en av de dagene du har lagt planer slår nok til skal du se! Ønsker deg en fin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 27. mars 2011 #1050 Del Skrevet 27. mars 2011 Innom med en søndagsklem til deg Syns du bare skal prøve å ikke bry deg om det faren din sier ang facebook. Selv om jeg skjønner at det er vanskelig! Håper du får en fin søndagskveld (Forresten, Nå må du komme ut snart lillemor! Det er så mye bedre å være her ute sammen med mammaen og pappaen din ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #1051 Del Skrevet 27. mars 2011 Da har vi kommet hjem fra middag hos svigermor. På vei opp, samt på vei hjem hadde jeg en god del sammentrekninger i magen, og jeg fikk ganske vondt i ryggen da vi var der oppe. Nå verker ryggen igjen, men sammentrekningene i magen varer så veldig kort - kanskje max 15 sekunder. Noe er heldigvis på gang, men det kan jo ta laaang tid enda. Er i grunnen bare glad for at det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. mars 2011 #1052 Del Skrevet 27. mars 2011 Finner frem jeg, for dette må jo bare bety at det ikke er lenge igjen før det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. mars 2011 #1053 Del Skrevet 27. mars 2011 Slenger meg på siden det kan se ut som at det ENDELIG begynner å skje noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 27. mars 2011 #1054 Del Skrevet 27. mars 2011 Endelig skjer det noe Jeg er klar til å sladre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. mars 2011 #1055 Del Skrevet 27. mars 2011 Endelig skjer det noe Jeg er klar til å sladre! Jeg er klar for å høre Jesse sladre!! Lillefot, du må ha masse, masse lykke til når det setter igang!! Gleder meg sånn til å følge deg (dere) på ferden videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. mars 2011 #1056 Del Skrevet 28. mars 2011 Jippi, så spennende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #1057 Del Skrevet 28. mars 2011 41 uker Om mor: Den store dagen er like rundt hjørnet. Likevel kan du gripes av panikk, ønske at det ikke var nå, men helst om noen måneder du skulle føde. Men tenk, snart får du se barnet i virkeligheten. Ved kontrollen skal det bestilles time til overtidsvurdering på sykehuset. Morkaken får normalt en litt nedsatt funksjon nå rundt termin, dette er helt normalt og en av prosessene som setter i gang fødselen. Det er allikevel viktig at du følger med på at babyen beveger seg daglig og at det ikke skjer noen store endringer i bevegelsesmønsteret. Gjør det det, eller du blir usikker, så ring til føden med en gang, uansett tid på døgnet; det er derfor vi er der! Et av tegnene på at man er til termin er at morkaken får hvite kalknedslag i seg. Hører du det når morkaken har kommet ut, så er det altså helt normalt. Jordmoren undersøker morkaken rett etter fødselen for å se at alt er som det skal. Den blir veid og målt sammen med navlesnoren. Dersom det skulle være noe spesielt med den vil du helt sikkert få høre det. Når alt er vel overstått er dette mer som litt kuriøse opplysninger. Det blir også målt hvor mye blod du har mistet under fødselen. Det er normalt å blø et sted mellom 5 og 10 dl. Det høres mye ut, men i løpet av svangerskapet har du bygget opp en ekstra liter med blod, blant annet fordi alle blør når de føder. Det er også i stor grad en myte at mennene besvimer av blod på føden . Når de er der så er de så ivrig med på det som skjer at dette bare blir en del av det. Men er man litt redd for å besvime, så er det bare å si fra, så blir det ordnet så stille som mulig. Han behøver jo heller kanskje ikke å ta fødesengen i øyesyn etter fødselen, men holde blikket festet på den fantastiske nye verdensborgeren. -- God morgen, jenter I dag våknet jeg samtidig med mannen, klokken 7. Sola skinte gjennom vinduet, og jeg sa til Lille Lo at i dag er en kjempefin dag å bli født på Jeg sang litt til henne, og hun dultet tilbake Min niese og nevø har bursdag på denne datoen de neste to månedene, så jeg synes den 28. passer fint Jeg har sovet godt i natt også, og har kjent tak i korsryggen og i magen (varierer hvor det kommer fra). Men takene er så korte, så jeg gav opp å telle dem til slutt. Ikke er de spesielt vonde heller; de er som menssmerter. Så det kan nok -dessverre?- ta litt tid enda dette her. Men jeg vil påstå at noe er i gang i hvertfall Jeg har satt på en maskin med klær, tømt oppvaskmaskinen og fylt den igjen, og jeg merker at det er tyngre å gå/bøye seg. Føler nesten at jeg må holde magen oppe Jeg tok opp et program i går fra National Geographic - om barn i magen, men da jeg skulle se det nå i stad, var skjermen svart og jeg hørte bare lyden Skrudde av Canal Digital-boksen for en stund, for å se om det kan hjelpe. Utrolig kjedelig når sånt skjer. Tippelista per i dag: Tusle: 10.mars Jesse: 12.mars Dine: 18.mars hegejenta30: 19.mars Småkjekset: 20.mars ~lillefot~: 21.mars ~Milla~: 22.mars Icing: 29.mars MonThe: 1.april Ha en strålende dag, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 28. mars 2011 #1058 Del Skrevet 28. mars 2011 Lykke til med innspurten, ikke lenge til nurket er på plass i armene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 28. mars 2011 #1059 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Nå blir jeg sikkert skjelt ut her fordi jeg skriver uten å ha noe å sladre om Hvordan går det med deg Lillefot? Syns det er fryktelig spennende det her altså Endret 28. mars 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mars 2011 #1060 Del Skrevet 28. mars 2011 Jesseee!!! Hold deg unna til du har noe å sladre om!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå