Gå til innhold

In Love With Life

InLoveWithLife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn.. Da er jeg klar for å fortsette på fredagen..

Jeg ble vekket rundt kl 1130, og var da ferdig. Innpakket i "bleier" på hele magen/ryggen, og kompresjonsplagg på hodet.

Jeg spurte om jeg fikk opp å gå, men det var for tidlig. Etter en liten time, fikk jeg gå på do etter at sykepleierne hadde fått på meg body'n som skal være kompresjonsplagget på mage/rygg. Jeg prøvde å se ned på magen når vi jobba med å få på meg body'n, men magen var så hoven at jeg så ingenting. Jeg var fast bestemt på å opp å gå så fort som mulig for jeg vet at da blir jeg mye bedre, og narkosen forsvinner fortere.

Kl 1330 kom min kjære å hentet meg. Jeg fikk hjelp av sykepleieren til å kle på meg. De var kjempe hyggelige.

Jeg fikk med meg et brev med info, noen smertestillende og en "saks" til å ta stingene med.

Så var det hjem og snakke med megler. Kl 1500 var det klart, selger hadde godtatt budet og overtagelsesdatoen, ingen hadde bydd i mot.

Da var jeg sliten, og sovna på senga..

Formen var overraskende fin, men jeg ble fort sliten. Hadde ikke særlig vondt, men ble som sagt fort sliten. Min kjære tok seg av vovva, så jeg slapp å gå så mye.

Første natten gikk greit. Man blir lei av å kun ligge på en måte, så jeg våkna ofte. Kl 10 i går sendte jeg sms til kirurgen, som ringte meg opp igjen og spurte hvordan jeg hadde det. Jeg syns jeg hadde det fint, hadde ikke behov for å ta alle smertestillende en gang. Men så skulle vi ta av alle "bleiene"..

Jeg aner ikke hva som skjedde, men først tok vi haken.. Jeg ble så utrolig svimmel og begynte å kaste opp. Så ingenting, hadde null kontroll. Det var helt grusomt! Vi trodde det var pga en av tablettene som jeg ikke hadde tatt før. Min kjære "pakket" meg inn igjen, fulgte meg til sengen og fikk meg til å sove.. Kjempe ekkelt!!!

Etter en times tid var jeg klar igjen. Helt fin igjen. Da var jeg klar for å ta av alt på magen. Jeg gledet meg til å se, men samtidig kjempe redd for å bli skuffa med tanke på hevelsene. Min kjære hjalp meg, av med body, av med lag på lag av "bleier" og annet som hadde tatt i mot blod og bedøvelsesmiddel.

Jeg sto i gangen, min kjære sto på soverommet, jeg så meg i speilet, og holdt på å svime av igjen. Min kjære kom løpende og tok tak i meg, og fikk meg rolig ned på toalettet så jeg satt. Da begynte jeg å spy igjen.. Det var helt grusomt å kjenne alt trykket som hadde vært på kroppen plutselig letta! Jeg ble så dårlig.. Da var det å legge seg i sengen en liten stund igjen, for så å tape alle sting og få på body'n igjen.

Etter det der, har alt gått helt fint, vi var til og med på en bitteliten shoppingtur som jeg skrev om i går. Jeg gikk også nattaturen med vovva alene i går kveld.

I dag har vi gått gode turer med vovva, og kjørt Rc-biler på bane. Jeg får mer og mer energi, og klarer mer og mer. Men jeg er stiv og øm, og er temmelig lei av hodeplagget. Er ganske varmt i dette været :P jeg følger timeplanen for smertestillende så godt jeg kan, men jeg tar ikke flere enn jeg føler at jeg trenger.

Jeg har mer og mer bevegelse i haken, men er litt hemmet pga plagget.

Vi har sett på magen igjen i dag. Jeg er temmelig hoven, men lovehandels'ene er helt borte!! I tillegg til en bilring jeg hadde under puppene, den er også borte. Det er så deilig å se!!! Jeg er sikker på at magen kommer til å bli fin også :)

Tirsdag får jeg lov å dusje. Så må jeg gå med begge kompresjonsplaggene dag/natt til og med fredag. Deretter skal jeg bruke body'n på dagtid i 3 uker til, mens hodeplagget skal jeg bruke om natten i 3 uker til. Dette for å gi best mulig resultat og for å få hevelsene til å roe seg.

Kirurgen sa jeg må være forberedt på å ha hevelser i 6 uker, kanskje lenger. Men det vil roe seg mer og mer etterhvert.

Lørdag 2.juni skal vi ta stingene mine. Er usikker på hvor mange inngangshull jeg har, men det er en del. Men er kun ett sting pr hull. Arrene får jeg ikke sole i sommer, da blir de stygge. Så jeg må tape de når jeg er i solen. Men det er ikke noe problem :)

Jeg gleder meg til å se resultatene mine!!!!! :nigo:

Endret av InLoveWithLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har vi kjøpt sommerferie!!! Avreise 21.08 :nigo:

Endret av InLoveWithLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har vi fått oppgradert rommet vårt for ferieturen allerede, at no extra charge ;)

Me like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker ikke hos meg. Kommer bare til google.no. :klo:

Høres ut som en litt tøff tid etter operasjonen, men det er bra at du har kommet deg såpass da ;)

Det blir vel kanskje litt varmt nå på sommeren å gå med den bodyen da. :troest:

Jeg håper du blir fornøyd :) Høres jo bra ut så langt da!

Hvor skal dere reise? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Linken funker hos meg :opplyser:

Litt av en opplevelse! Jeg håper du blir fornøyd med sluttresultatet :hoppe: Jeg må si at jeg er imponert over hvordan du har taklet operasjonen og alt som følger med! :klem:

Å, ferie!!! Hvor skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Alayh :) er det noe man vil, så klarer man det meste :)

Men jeg gruer meg til alle øyner i morgen med tanke på masken på hodet..

Vi drar tilbake til Las Vegas ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker ikke hos meg. Kommer bare til google.no. :klo:

Høres ut som en litt tøff tid etter operasjonen, men det er bra at du har kommet deg såpass da ;)

Det blir vel kanskje litt varmt nå på sommeren å gå med den bodyen da. :troest:

Jeg håper du blir fornøyd :) Høres jo bra ut så langt da!

Hvor skal dere reise? :hoppe:

Du kan Google kompresjonsplagg hake, så ser du en dame med "maske". Slik ser jeg ut, bare enda verre ;)

Ja det kan bli varmt med body, men tenkte jeg skulle kjøpe en til så jeg kan bytte litt på..

Vi drar tilbake til Las Vegas i år også :fnise:

Samme hotell som i fjor, men denne gangen får vi utsikt over the strip istedenfor bassenget :)

I natt sov jeg så dårlig pga vind, varmt, vonde sovestillinger osv.. Så jeg har sovet litt på sofaen.. Nå er jeg sulten og venter på at min kjære skal komme hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg så et kompresjonsplagg. :jepp:

Ser litt varmt og ubehagelig ut.

Las Vegas blir bra! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg så et kompresjonsplagg. :jepp:

Ser litt varmt og ubehagelig ut.

Las Vegas blir bra! :tommelopp:

Det ser så teit ut med den maska..

Kjenner jeg gruer meg til jobb i morgen.. Alle kommentarer.. All snakk bak ryggen min.. Jaja.. Jeg overlever vel det også :)

Min kjære er utrolig god da.. Han støtter meg og sier fine ting og oppmuntrer meg hele tiden :)

Ja Las Vegas blir bra!! Vi stortrives på hotellet vi skal bo på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Drit i dem! Det blir verst første dagen, noe du allerede vet, men etterpå så kommer du ikke til å tenke noe videre over det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk overraskende bra i dag :)

De fleste spurte med tanke på omsorg, og ikke nysgjerrighet. Det samme jeg pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Love! Hvis de hadde kommentert det negativt så hadde du hatt kjipe kolleger! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to :)

Det var ingen som en gang reagerte når jeg sa hva jeg faktisk hadde gjort heller (av de få jeg sa det til).

Så dette gikk kjempe bra!! Men jeg gleder meg til masken kan taes av uansett da.. Hehe..

I dag er jeg kjempe stiv på ryggen og magen. Kjennes ut som jeg har en sånn gravidpute på magen som jeg kan ta av, men så kan jeg jo ikke det ;)

På ryggen kjennes det ut som jeg har korsett på meg.. :P

Ved ryggraden hadde jeg litt inngrep før, nå er ryggen helt flat. Hvorfor? Fordi jeg er hoven som f...!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klem: Håper hevelsen går raskt ned igjen :) Blir spennende når du kan ta av de greiene da :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ble litt forvirra.. Inngrep ved ryggraden = inngrOp ;) Hehe..

Hevelsene er visst på topp etter 5-6 dager, så nå er jeg på topp. Håper jeg! Har jo nesten ikke bukser å bruke på jobb.. De skal jo ikke stramme noe i livet, da kan jeg risikere innsøkk for alltid, og det vil vi ikke ha :P

Jeg gleder meg til fredag!! Vil ha av meg caps og maske!! Jeg savner håret mitt ;) Hehe..

Megler mener vi kan ha visning 16-17.juni.. Da må mye klargjøres før vi drar til Wien 7.juni!! Håper bare vekterne på Gardermoen er ferdig å streike senest 6.juni, hvis de går i streik. Vi krysser fingrene for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den streiken kan jo ødelegge for flytrafikken har jeg hørt. Satser på at streiken tar slutt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...