Gå til innhold

Ketcup-mennesker, Blæh!!!!!

Sofia

Anbefalte innlegg

Mannen min er sånn og jeg blir skikkelig lei meg når han dynker mat jeg føler smaker akkurat passe med ketchup :evil:

Dårlig gjort mot kokken!!! Suz

Nemlig: Mat DU føler smaker akkurat passe... men ikke alle. Alle har da ikke samme smak! La nå folk dynke maten sin med det de vil uten at vi skal krangle om det.

Og jeg trodde ikke dette skulle engasjere meg så sterkt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Herregud, så snobbete dere er! ketchup - aldri i mitt hus osv. Dere bortforklarer og unnskylder at ketchupen brukes i ny og ne. Hvorfor?

Jeg har vært der selv, men har kommet til at ketchup serverer jeg gjerne som tilbehør til dem som måtte ønske det. Hvorfor skal jeg bestemme for andre hva det passer til? Selv om jeg bare spiser det til bestemte pastaretter og sauser, skal andre selv få finne ut hva de liker. Smaksløkene lærer best av erfaring, ikke andres rynkede øynebryn og lett hånlige ord.

Ketchup er jo i bunn og grunn en tomatsaus. Masseprodusert, javel, men den er faktisk lagd av tomater som er en sunn GRØNNSAK. Værsågod, spis, sier jeg!

Okei, så var dette en avsporing, da... Synes gjesten din i alle fall skulle ha prøvesmakt før han dynget på! men hvis han ikke likte sausen uten ketchup - synes du likevel han skulle spist den uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hadde dette skjedd i mitt hus, ville det vært rene Armageddon. Tror ikke personen ville ha kommet så langt som å få ketchupen en gang, fordi jeg ville blitt såpass fornærmet. Ketchup på all mat vitner om manglende smakssans i det hele tatt, når alt må smake ketchup er det noe som er feil.

Dessuten er det forferdelig dårlig gjort mot den som har laget maten. Jeg mener, herregud, når en bruker tid på å lage mat til mennesker er det faktisk ganske uhøflig å dynke den med noe masseprodusert skit. Oså ødelegge pasta på den måten (pasta er hellig i min verden)

Og dere får bare kalle meg snobbete og ufyselig - jeg vet at jeg er en matsnobb. Og jeg er faen meg stolt av det.

Puuuhhh... Så tenker vi litt ekstra på blodtrykket, Tristessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg! Jeg personlig hadde blitt dødelig fornærmet. Hvis jeg har laget en enorm middag, smakt meg frem til de rette krydderkombinasjonene og en gjest hadde druknet maten i ketchup hadde han nok ikke fått en middagsinvitasjon igjen. Han har jo helt tydelig vist at han ikke liker maten.

Kanskje en invitasjon til grillkveld, hvis jeg serverer burgere og pølser!

Mange pøser på salt og pepper før man smaker, det syns jeg er frekt overfor den som har laget maten, og ketchup passer desverre ikke til en ordentlig middag.

Snobbete? Javel, men jeg mener det er normal høflighet av en gjest å ikke ødlegge den maten man får servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange pøser på salt og pepper før man smaker, det syns jeg er frekt overfor den som har laget maten, og ketchup passer desverre ikke til en ordentlig middag.

Snobbete? Javel, men jeg mener det er normal høflighet av en gjest å ikke ødlegge den maten man får servert.

Helt enig! Hvis det gjør meg til en snobb å mene det, da er jeg gjerne en snobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ble litt fornærmet! Ketchup til sitt bruk, men d er irriterende at de ikke kan prøve å spise en rett som d er lagt tid og omtanke i å tilberede, før de 'ødelegger' den m ketchup. Tror ikke jeg hadde lagt meg i selen for den type gjester, men heller bare servert dem noe enkelt som de gjerne for meg måtte drukne i ketchup......(rent bortsett fra at jeg syns d ser litt uappetitlig ut.... :o )

D har uansett ingenting m snobberi å gjøre, bare litt enkel bordskikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere jenter altså... :oops: :oops: dere er skjønne....

Sålenge dere er enige med meg... :briller:

Hilsen den snobbete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...