Gjest Madam Felle Skrevet 1. oktober 2003 #41 Skrevet 1. oktober 2003 Hva er det å hisse seg opp for? hva du har på din mat får du bestemme selv, men at du skal bestemme at alle skal like maten din slik den er uten at de får lov til å ta på det de vil, hallooooooo Noen vil ha salt, noen vil ha pepper, noen vil ha ost, noen vil ha ketchup. Du må lære deg å ha mer tro på deg selv, slik at også lærer at ikke alle vil like maten du lager til enhver tid. Slik er det bare
smilla1 Skrevet 2. oktober 2003 #42 Skrevet 2. oktober 2003 Hei! Etter å ha lest alle svarene her inne, så lurer jeg litt på om noen av de du evt. deler bolig med hadde blitt neket ketchup, hvis du mente det var feil å bruke det på maten du hadde laget? Smilla1
Nilma Skrevet 2. oktober 2003 #43 Skrevet 2. oktober 2003 Hei! Etter å ha lest alle svarene her inne, så lurer jeg litt på om noen av de du evt. deler bolig med hadde blitt neket ketchup, hvis du mente det var feil å bruke det på maten du hadde laget? Smilla1 :enig_animasjon: Jepp! Har sagt til samboeren miin at dersom han vil ha ketchup på annet enn pølser og annen "sarv-mat", da får han værsågod lage maten selv! Jeg tilbringer IKKE timesvis på kjøkkenet for at maten skal ødelegges med ketchup! :evil:
Sofia Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #44 Skrevet 2. oktober 2003 Hei! Etter å ha lest alle svarene her inne, så lurer jeg litt på om noen av de du evt. deler bolig med hadde blitt neket ketchup, hvis du mente det var feil å bruke det på maten du hadde laget? Smilla1 Jeg bor sammens med mine barn, gutt 9 og jente 6. De deler mine matvaner og middagene våre sammen er dagens absolutte høydepunkt. De er fortsatt under min "gourmetiske påvirkning" og liker maten jeg serverer, enn så lenge... Jeg presser ikke på dem mat av alle slag, men bordskikk og høflighet er to punkter (av mange) som jeg ser på som gode egenskaper å ta med seg i verden.
blåveis Skrevet 2. oktober 2003 #45 Skrevet 2. oktober 2003 om noen hadde bedt om å få ketchup på maten når de var invitert på middag til meg, ville de få til svar; "ketchup? :o hva er det??"
Ronja Skrevet 2. oktober 2003 #46 Skrevet 2. oktober 2003 Men i all verden da folkens, ta det litt med ro. Jeg krydrer maten lite, sånn generelt. Men jeg ville da aldri funnet på å ikke sette fram krydder til mine gjester for å hindre at de kan få maten slik _de_ liker den! Vi har da gjester for at de skal hygge seg og kose seg med maten. La dem nå gjøre det da. Og dersom du har en hel familie som dynker maten med ketchup - ta det til etterretning - det vil jo si at du bruker all den tiden på å lage maten til deg selv og slik som du liker den! Kos deg med maten selv og la også andre gjøre det - på sin måte.
blåveis Skrevet 2. oktober 2003 #47 Skrevet 2. oktober 2003 nope! hit i huset kommer det ikke ketchup uansett hvor mange ganger enkelte måtte spørre etter det.. mitt hjem! og sååå ille kan det umulig være å komme seg gjennom et måltid uten ketchup på ??
Gjest Shivani Skrevet 2. oktober 2003 #48 Skrevet 2. oktober 2003 Ketchup engasjerer jammen sterkt :o Kjører et todelt system: Hvis jeg har stått på kjøkkenet i timesvis og laga mat på en måte som kan sidestilles med når jeg gjør andre, kreative ting, så er maten "kunst". Da har jeg lagt ned masse arbeid med smakene, og ketchup ødelegger disse, så det blir ikke aktuelt (gjemme ketchupen og si at vi ikke har). På noen retter framheves smaken av salt, ja. F.eks. maldonsalt strødd over like før servering er en sterk smaksforsterker. Men, hvis jeg bare hiver i sammen et raskt måltid så vær så god, her er ketchupen. Og det er sant. Det er en del av oppdragelsen at man ikke dynker mat full av ketchup når man er invitert bort til andre og de har gjort seg flid med maten.
Sofia Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #49 Skrevet 2. oktober 2003 Ketchup engasjerer jammen sterkt :o Ja, er overrasket over antall svar på denne tråden, noen uenige, andre enige. Tydelig at man er forskjellig. Og det er sant. Det er en del av oppdragelsen at man ikke dynker mat full av ketchup når man er invitert bort til andre og de har gjort seg flid med maten. :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #50 Skrevet 2. oktober 2003 Er det noe rart det blir krig i verden når man tilogmed skal bli sure på hverandre for at noen vil ha på ketchup! :o Er dette virkelig noe å bli sur for?
blåveis Skrevet 2. oktober 2003 #51 Skrevet 2. oktober 2003 Er det noe rart det blir krig i verden når man tilogmed skal bli sure på hverandre for at noen vil ha på ketchup! :o Er dette virkelig noe å bli sur for? blir ikke sur.. gir dem bare ikke ketchup.. har ikke det i mitt hjem.. sååå
manji Skrevet 2. oktober 2003 #53 Skrevet 2. oktober 2003 Er det bare meg som ville ha reagert eller hva? Jeg personlig synes du overreagerte. Nå har jeg et normalt forhold til ketchup, men hadde jeg vært gjesten, og du hadde skjelt ut meg, så hadde jeg enten parkert deg eller latt vær å spise maten i det hele tatt. Hadde mest sannsynelig (8 ut av 10) blitt parkering, tenker jeg.
Gjest Starya Skrevet 2. oktober 2003 #54 Skrevet 2. oktober 2003 Tenk, bare tenk om det var slik, at gjesten faktisk ikke syntes kunstverk-måltidet var spesielt godt. Og det eneste som kunne gi ham litt glede av maten var ketchupen.. :rosasmil:
Nilma Skrevet 3. oktober 2003 #55 Skrevet 3. oktober 2003 Tenk' date=' bare tenk om det var slik, at gjesten faktisk ikke syntes kunstverk-måltidet var spesielt godt. Og det eneste som kunne gi ham litt glede av maten var ketchupen.. :rosasmil:[/quote'] Da ville jeg ha foretrukket at vedkommende ba om en brødskive.
Sofia Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #56 Skrevet 3. oktober 2003 men hadde jeg vært gjesten, og du hadde skjelt ut meg, så hadde jeg enten parkert deg eller latt vær å spise maten i det hele tatt. Det var overhodet ikke snakk om å skjelle ut noen som helst. Jeg sa heller svært lite og vedkommende hentet selv ketchupen fra kjøleskapet. Men han fikk med seg min lett fornærmede mine, og når det da ble kommentert så sa jeg min mening. Og jeg står for den.
Gjest Shivani Skrevet 3. oktober 2003 #57 Skrevet 3. oktober 2003 Tenk' date=' bare tenk om det var slik, at gjesten faktisk ikke syntes kunstverk-måltidet var spesielt godt. Og det eneste som kunne gi ham litt glede av maten var ketchupen.. :rosasmil:[/quote'] Da kan voksne folk si i fra at det ikke falt helt i smak, og spørre om h*n kan få litt krydder eller noe (og DA KAN det hende ketchupen kommer fram...). Dessuten er det vel sjelden at voksne folk syns noe er så utrolig vondt at de ikke klarer å spise det. Særlig når man VET at maten er god
Suzy Skrevet 3. oktober 2003 #58 Skrevet 3. oktober 2003 Mannen min er sånn og jeg blir skikkelig lei meg når han dynker mat jeg føler smaker akkurat passe med ketchup :evil: Dårlig gjort mot kokken!!! Suz
Sofia Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #59 Skrevet 3. oktober 2003 Dårlig gjort mot kokken!!! Suz :enig_animasjon:
manji Skrevet 3. oktober 2003 #60 Skrevet 3. oktober 2003 Og jeg står for den. Håper da det. Men for all del. Trenger ikke forsvare deg mot meg. Antok at ketchupen sto ute, siden annet ikke var skrevet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå