Gjest Pjusk Skrevet 30. september 2003 #21 Skrevet 30. september 2003 :o Hallo,kødder dere eller? Folk må da få ha på Ketchup hvis de vil? :o Her er det jo snakk om en smakssak. Noen har ketchup på alt, andre ikke! Herrejemini,dette var da også noe å bli sur for! Enig med Barbie her! Jeg ville nok ikke brukt ketchup på en slik middag selv, men jeg synes det var en overdrevent reaksjon fra din side! Det er vel greit at èn bruker ketchup hvis han vil det - så lenge han er hyggelig selskap og spiser maten. Hvis jeg hadde vært invitert hos deg og spurt etter litt salt/pepper/ekstra krydder, litt smør til de kokte potetene, litt olivenolje til risen - ville du blitt sur på meg da? Det behøver jo ikke bety at jeg ikke setter pris på maten din.... Noe annet er det hvis jeg sier: "Ja, her var det ikke mye smak... Send ketchup'en!!" - men jeg går utifra at det ikke var slik det var....
Sofia Skrevet 30. september 2003 Forfatter #22 Skrevet 30. september 2003 [quote="Pjusk Hvis jeg hadde vært invitert hos deg og spurt etter litt salt/pepper/ekstra krydder, litt smør til de kokte potetene, litt olivenolje til risen - ville du blitt sur på meg da?
Gjest Embla s Skrevet 30. september 2003 #23 Skrevet 30. september 2003 Jaja, så har vel denne mannen dårlig smak da (eller harry smak eller hva man vil kalle det), men han har vel andre kvaliteter siden du gadd be ham på middag in the first place?! Man kan bare ikke ta det personlig at andre har (etter sin mening) dårlig smak!!! (han har vel ikke engang visst om at du har lagt sjelen din i sausen, han har vel trodd det har vært en pose du har rørt ut i vann også glemt å ta oppi ketchuupp)
Sofia Skrevet 30. september 2003 Forfatter #24 Skrevet 30. september 2003 men han har vel andre kvaliteter siden du gadd be ham på middag in the first place?! Nei!! Jeg vil ikke ha en mann som liker ketchup.... (kødda)....
Gjest Embla s Skrevet 30. september 2003 #25 Skrevet 30. september 2003 Nei!! Jeg vil ikke ha en mann som liker ketchup.... (kødda).... Nei det er klart - det viktigste først (Det kan jo være en grei mann å ha i hus - du kan jo faktisk servere ham hva som helst - med ketchupp på!! Kan han spise fiskepudding og ketchupp, så får du alle godsakene i fred)
Sofia Skrevet 30. september 2003 Forfatter #26 Skrevet 30. september 2003 Hehe... Kom til å tenke på en scene fra filmen "Coctail" der Tom Cruise skal spise på den "Diner'n" som hun jenta jobber på. Hun formelig kaster maten på bordet til han, og sprayer alt med ketchup. Lettvint!
Gjest Embla s Skrevet 30. september 2003 #27 Skrevet 30. september 2003 Hehe... Kom til å tenke på en scene fra filmen "Coctail" der Tom Cruise skal spise på den "Diner'n" som hun jenta jobber på. Hun formelig kaster maten på bordet til han, og sprayer alt med ketchup. Lettvint!
Gjest Candyfloss Skrevet 30. september 2003 #28 Skrevet 30. september 2003 BLI SUR FORDI NOEN VIL HA KETCHUP PÅ MATEN? Oh my God, at det er mulig..De satt sikkert pris på maten din MED ketchup!SMAKSTILSETNING!
Nilma Skrevet 30. september 2003 #29 Skrevet 30. september 2003 BLI SUR FORDI NOEN VIL HA KETCHUP PÅ MATEN? Oh my God, at det er mulig..De satt sikkert pris på maten din MED ketchup!SMAKSTILSETNING! Jeg skjønner godt at Sofia ble fornærmet! Hadde jeg stått og lagt tid og krefter i å lage et godt måltid hadde jeg blitt fly forbanna om noen hadde bedt om ketchup. Ketchup gjør ingenting for å forbedre smaken på god mat, tvert imot så overdøver den det meste.
Gjest Candyfloss Skrevet 30. september 2003 #30 Skrevet 30. september 2003 Jeg skjønner godt at Sofia ble fornærmet! Hadde jeg stått og lagt tid og krefter i å lage et godt måltid hadde jeg blitt fly forbanna om noen hadde bedt om ketchup. Ketchup gjør ingenting for å forbedre smaken på god mat, tvert imot så overdøver den det meste. Selv om man har ketchup på maten betyr det ikke at man ikke LIKER maten. Er det så mye å ta på vei for? Jeg hadde ikke tenkt på at det er uhøflig å spørre om ketchup/salt, det er jo mer en smakssak hva man vil ha på maten!
Gjest lekebøll Skrevet 30. september 2003 #31 Skrevet 30. september 2003 Det der har jeg virkelig aldri tenkt på... Jeg bruker aldri ketchup, men likevel...
Nilma Skrevet 30. september 2003 #32 Skrevet 30. september 2003 Selv om man har ketchup på maten betyr det ikke at man ikke LIKER maten. Er det så mye å ta på vei for? Jeg hadde ikke tenkt på at det er uhøflig å spørre om ketchup/salt' date=' det er jo mer en smakssak hva man vil ha på maten![/quote'] Men kjære deg da, det er da elementær kjøkkenkunnskap at salt er en smaksforsterker, som fremhever matens smak, mens ketchup overdøver matens egen smak. Med andre ord er det ganske stor forskjell på de to tingene.
Gjest Candyfloss Skrevet 30. september 2003 #33 Skrevet 30. september 2003 Jeg synes ketchup fremhever smaken på f.eks makaroni..så jeg er uenig... og uansett, hva er feil med å be om ketchup? :-?
jordbær Skrevet 30. september 2003 #34 Skrevet 30. september 2003 Det er greit å bruke ketchup etter at man har smakt litt på. Men det å dynge på maten av gammel vane.. Da får jeg litt sånn.. "Liker ikke smaken på dette.. dynger på med ketchup for å overdøve den"-følelse..
Nilma Skrevet 30. september 2003 #35 Skrevet 30. september 2003 Jeg synes ketchup fremhever smaken på f.eks makaroni..så jeg er uenig... og uansett' date=' hva er feil med å be om ketchup? :-?[/quote'] Vet ikke hva du pleier å gjøre, men de færreste serverer normalt kokt makaroni til sine middagsgjester, og det var vel det denne tråden dreide seg om. Folk må gjerne drepe smaken på mat de selv lager med ketchup, det blir deres sak, men ødelegge (ja, jeg sier ødelegge!) mat som folk har strevd i timesvis med, det synes jeg er direkte ufint.
Gjest gurimalla Skrevet 30. september 2003 #36 Skrevet 30. september 2003 Jeg hadde nok aldri satt frem ketchup (med mindre jeg serverte pølser). Hadde blitt rimelig overraska :o hvis noen ba om ketchup til maten. Hvis jeg hadde laget kyllinggryte i tomatsaus så hadde jeg faktisk nekta å gi middagsgjesten ketchup. Hvis jeg hadde laget grøt eller pannekaker kunne de derimot fått så mye ketchup de bare orket.... I de aller fleste tilfeller mener jeg at ketchupsmak ødelegger maten. Skjønner deg godt jeg Sofia.
Fakse Skrevet 30. september 2003 #37 Skrevet 30. september 2003 Ville ikke ha gitt han ketchup om han spurte. Synes det er ganske ufint av gjesten å ødelegge god mat på den måten. Men når du først henta ketchup til han, så synes jeg ikke du burde bli sur for det, eller i alle fall ikke vise at du ble sur. At han ikke vet bedre er hans tap og hans problem. Hev deg over det!
Ling Skrevet 30. september 2003 #38 Skrevet 30. september 2003 Må nok si meg enig i at det er UFINT å ha noe som helst på maten man får servert før man har smakt på den!! Det minner om dårlig oppdragelse og liten respekt for kokken! :x Hva man enn måtte ønske å ha på etter man har smakt, må nesten få være en personlig greie - dessverre. Jeg for min del synes bare synd på de som tyller ketchup på ordentlig mat - men meg om det!
Madison Skrevet 30. september 2003 #39 Skrevet 30. september 2003 Smakte han ikke først?? OM han gjorde det, og ville ha ketchup på likevel..fordi han kanskje ikke likte maten, så er det ihvertfall ikke no å bli sur for. Skuffa ja, men ikke så sur.. noen har den vanen forresten, å ha ketchup på "alt". (blæh)
VesleBråka Skrevet 30. september 2003 #40 Skrevet 30. september 2003 "Her i huset spises det ikke ketchup til enhver middag. Beklager " Problem solved.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå