Gå til innhold

Ketcup-mennesker, Blæh!!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inviterte noen venner på middag for litt siden, og lagde min spesial pasta rett.... som ER veldig god. Og som jeg vanligvis blir komplimentert for.

Orker ikke å gå inn på hva som er i den akkurat her, men det er iallefall en saus som jeg koker leeenge, og som jeg har mye godt i, og som har passe konsistens til pasta og som jeg legger min "sjel" i.

Og når jeg da serverer den så klarer altså en av gjestene å dynke den fullstendig med ketchup!!!... og som forklaring sier, når jeg kommenterer ketchupen, at neida, jeg bare MÅ ha ketchup på alt mulig.

Jeg ble fornærmet, og vedkommende ble sur, og så ble jeg sur..

Den var den middagen!!!

Er det bare meg som ville ha reagert eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

He he..

Kjenner til problemet...

Mannen min skal ha piffi på det meste,FØR han har smakt... :roll: og veldig ofte ketchup også... Irriterer meg.Har hatt diskusjoner på det,ja..

Jeg pleier å si"det passer ikke å ha piffi/ketchup på dette.." hvis det er noe som vil "krasje"..

Men det er mange som er slik da,ikke like sofistikerte som oss andre.. :wink:

Skrevet

Jeg hadde blitt pisse sur og ikke invitert vedkommende på middag flere ganger.

I tillegg hadde jeg latt være å sette frem ketchup eller sagt at nei sånt no kommer ikke innenfor mine vegger.

Jeg syns det er frekt å å be om ketchup hvis maten ser ut som verten har lagt sin sjel i den.

Noe annet hvis man serverer middagspølser og spagetti

Skrevet

Jeg har ketchup på Dolmio-saus (fordi jeg synes den egentlig er litt kjedelig, men barna elsker det), men har selvfølgelig ikke ketchup på "pastasaus med sjel"! Og jeg smaker ALLTID før jeg krydrer/har på tilsetningsstoffer.

Skrevet

:-? Skjønner deg godt!

Sånn er samboern min også... Blir litt skuffet når han dynger maten med ketchup.. når man har brukt tid på å ordne mat...

Skrevet

"pastasaus med sjel" :ler: Hvordan kan man se det da?

Jeg er enig i at man ikke behøver å dynge på med ketchup eller krydder før man har smakt... men vi har da alle forskjellig smak! Uten at vi behøver å bli uvenner for det?

Skrevet
"pastasaus med sjel" :ler: (/quote]

Det kjenner man hvis man smaker på maten før man dynger på med ketchup/piffi/hvadetmåttevære

Kokken har da som oftes smakt maten godt til.

Hos meg har all saus sjel

Skrevet

Jeg setter kun frem salt og pepper når jeg har middagsgjester. Det løser problemet fort.

Skrevet

Vel. Jeg synes jo man skal smake på maten før man tilsetter hva det må være. Men etter det får man følge smak og behag. Jeg vet selv at det er mange typer tomatsauser jeg synes er ok, men likevel mye bedre med ketchup. Smakssak.

Skrevet

den som ler sist ler best sofia

nå han får magesår

Skrevet

En ting er at man bruker ketcup på alt mulig - når man er hjemme hos seg selv.

Men når man erpå middagsbesøk? Fysj så frekt :evil: Du hadde all rett til å bli sur!

Skrevet

:o Hallo,kødder dere eller?

Folk må da få ha på Ketchup hvis de vil? :o

Her er det jo snakk om en smakssak.

Noen har ketchup på alt, andre ikke!

Herrejemini,dette var da også noe å bli sur for! :roll:

Skrevet

Jeg elsker ketchup :hjerte: , men aldri i livet om jeg hadde våget å spørre etter ketchup hvis jeg var på besøk hos noen. Litt frekt å dynke den gode maten din, ja. :-?

Skrevet

Skjønner frustrasjonen ja!

Noen MÅÅÅ ha ketchup på ALT jo!?!

Synes det funker best på pølser og brød, og hamburger i noen tilfeller.

Ikke noe særlig mer..... :o

Skrevet

Jeg hadde satt frem salt og pepper, og hadde noen spurt etter ketchup, hadde jeg sagt at jeg var tom. :erter:

Men det spørs jo hvem denne personen hadde vært også, da.

Hadde det vært en person jeg vet bruker ketchup til alt, hadde h*n fått dynka med så mye h*n bare hadde giddet.

Men i utgangspunktet synes jeg man bør spise det man får servert uten å "klage".

Skrevet

Det er jo trist for din venn at h*n ikke får oppleve andre smaker enn den evindelige ketchupp smaken... Men det er jo h*ns tap.. Du spiste vel maten selv, så da var jo ikke brydderiet forgjeves?!

(Også får jeg litt lyst til å spise masse ketchupp, thousand island og grandiosa (og skryte høyt av det) pga at det er så sinnsykt UT og utskjelt. KEtchupp anarki :kissfan: )

Skrevet

Mon tro om trangen til ketchup er genetisk? jeg har en bror som drukner alt av mat i ketchup, og min sønn vise de samme tendenser. :lol:

Personlig liker jeg ketchup, og synes det er en undervurdert tomatsaus (som ingrediens i pizza e.l.) men jeg klarer meg uten. Om jeg må. :wink:

Skrevet

Håper dere spøker nå!!!!! :hoho: Det kan ikke være mulig å bli sur fordi noen ønsker ketchup på maten sin. Om dere har lagt ned aldri så mye arbeid i maten så går det ikke ann å bli sur for det. Smaken er som baken....delt i to :blunke:

Skrevet

Takker for svar, les: støtte.

Sausen er jo en tomatisert saus, med hermetiske tomater kokt leenge sammens med olje og diverse krydder, både ferske og tørkede. Så ja, det er en saus med "sjel", og det ligger litt arbeid bak.

Jeg synes jeg ble fornærmet med god grunn jeg. Men ser jo at det er mange som må ha ketchup på alt, greitt nok det, men jeg synes liksom ikke det passer seg helt på en "candle light dinner".

Neste gang sier jeg at jeg er fri!! Salt og pepper er etter min mening den beste smakstilsetningen.

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så godt med ketchup på alt mulig. Spør du meg, er ketchup KUN til pølser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...