Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Ja, det er gode råd dette :)

Og det er omtrent akkurat noe sånt jeg tenker å gjøre.

Det eneste er at hvis hun nå (innen rimelig tid) sier seg villig til å diskutere situasjonen med meg på en skikkelig måte, så mener jeg fortsatt at det vil være det beste å gjøre. Da kan vi nemlig finne den beste løsningen i sammen og bli enige. Og den beste løsningen kan da vise seg å være at vi går hver vår vei videre.

Det ER er den beste løsningen, og det har vist seg gang på gang nå. Du har gitt henne et ultimatum og det skal du stå for. Det finnes millioner av kvinner her i verden som er blide positive, og som forsørger seg selv. Du kommer aldri til å oppdage det før du kvitter deg med denne dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor i all verden du har gitt henne penger. Jeg synes man kan spandere middager, ferieturer osv. Slike ting som man gjør sammen, men å gi en dame penger til husleie er å be om å bli utnyttet. Hvorfor vil du deg så vondt? Du kaller andre men for tøffel og dørmatta dersom de lar dama kose seg en kveld på byen. Og selv lar du en utro dame bruke deg som minibank? Dette er tragikomisk. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god leveregel - og ja - du kan vente, så lenge hun ikke vet at du gjør det ;)

Vel, i øyeblikket er selvfølgelig problemet at hun vet at jeg venter. Selv om jeg ikke har svart henne, og ikke tenker å gjøre det heller, før vi eventuelt kan få til god kommunikasjon.

Etter så mye surr og etter så lang tid, så kommer det også til å ta tid å gjøre henne usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER er den beste løsningen, og det har vist seg gang på gang nå. Du har gitt henne et ultimatum og det skal du stå for. Det finnes millioner av kvinner her i verden som er blide positive, og som forsørger seg selv. Du kommer aldri til å oppdage det før du kvitter deg med denne dama.

Ja, jeg må bli kvitt henne først, det er sant nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter så mye surr og etter så lang tid, så kommer det også til å ta tid å gjøre henne usikker.

Ja, det vil det nok - men kanskje du kan bruke den tiden på å tenke skikkelig gjennom ting for din egen del og begynne å bearbeide deg selv mot å klare å kutte henne?

Det å fjerne et menneske fra livet sitt krever litt mentalt arbeid, særlig om man er godt surret inn i garnet, og jo før du begynner prosessen med å bli din egen mann igjen, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor i all verden du har gitt henne penger. Jeg synes man kan spandere middager, ferieturer osv. Slike ting som man gjør sammen, men å gi en dame penger til husleie er å be om å bli utnyttet. Hvorfor vil du deg så vondt? Du kaller andre men for tøffel og dørmatta dersom de lar dama kose seg en kveld på byen. Og selv lar du en utro dame bruke deg som minibank? Dette er tragikomisk. :riste:

Ja, det kan du godt si selvfølgelig.

Målet mitt var (er) altså at det skulle bli henne og meg i sammen. Dette var jeg da villig til å være med på å finansiere, ettersom det dreier seg om separasjon og flytting i leilighet etc.

Men det har altså (ennå) ikke vært den fremgangen som jeg hadde håpet på. Derfor må jeg nå sette et ultimatum og/eller revurdere hele situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

"Du må nå bestemme deg for om du ønsker å miste meg for alltid eller ikke. Gi meg beskjed senest i morra, men hvis jeg ikke hører noe så går jeg videre i livet uten deg."

Svaret jeg får ifra henne i kveld lyder da noe sånt; "Ringer når jeg kan. Har jeg sagt at jeg trenger noen penger til et huslån jeg må betale på?" :klø:

Ja, jeg regner med at dere er ekspertene her ...

Dere to fortjener hverandre virkelig.

Den som stiller meg slike ultimatum får bare en SMS til og det er den som forteller at det er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil det nok - men kanskje du kan bruke den tiden på å tenke skikkelig gjennom ting for din egen del og begynne å bearbeide deg selv mot å klare å kutte henne?

Det å fjerne et menneske fra livet sitt krever litt mentalt arbeid, særlig om man er godt surret inn i garnet, og jo før du begynner prosessen med å bli din egen mann igjen, jo bedre.

Ja, det kan jeg skrive under på! Jeg har allerede brukt lang tid på å forberede meg mentalt på å kutte henne helt ut, og jeg vil nå påstå at jeg har kommet veldig langt i denne prosessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to fortjener hverandre virkelig.

Den som stiller meg slike ultimatum får bare en SMS til og det er den som forteller at det er slutt.

Du har ikke fått med deg at kommunikasjonen her ikke fungerer. Noe som hovedsaklig er hennes skyld, vil jeg påstå. Hun nekter altså å prate med meg og diskutere situasjonen.

Dermed måtte det bli via SMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg skrive under på! Jeg har allerede brukt lang tid på å forberede meg mentalt på å kutte henne helt ut, og jeg vil nå påstå at jeg har kommet veldig langt i denne prosessen :)

Det er bra - da er det bare den siste kneika igjen, så er du enten fri eller lykkelig - eller eventuelt begge deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra - da er det bare den siste kneika igjen, så er du enten fri eller lykkelig - eller eventuelt begge deler ;)

Ja, man vil jo alltid håpe på å bli lykkelig - før eller senere.

Og da helst før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man vil jo alltid håpe på å bli lykkelig - før eller senere.

Og da helst før.

Jeg tror bestemt at lykke er mye opp til en selv - en kan faktisk bestemme seg for å være lykkelig for de bra tingene i livet sitt og fokusere vekk fra de ikke så bra tingene.

Slik blir man lykkelig før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du har ikke fått med deg at kommunikasjonen her ikke fungerer. Noe som hovedsaklig er hennes skyld, vil jeg påstå. Hun nekter altså å prate med meg og diskutere situasjonen.

Dermed måtte det bli via SMS.

Det spiller virkelig ingen rolle. Man stiller ikke en person man bryr seg om ultimatum. Er dette nødvendig så ville svaret blitt at jeg hadde gått.

Men ja jeg har fått med meg at du har latt deg utnytte fordi du er skikkelig mega hektet på en dame som har lovet/bløffet om en mulig fremtidig skilsmisse slik at du åpner pengeboken. Skikkelige jenter har ikke bruk for å bli smørt med penger for å være i et forhold. Man gjør ikke sånt med personer man bryr seg om.

Jeg har alltid synes du var vanvittig bastant, lite omtenksom og ganske kvinnefiendtlig. Men jeg forstår jo hvorfor hvis du går i denne typen felle gang på gang. Bare det at du fortsatt tror at det er noe poeng i å vente på kommunikasjon 2 dager etter at du stilte ultimatum viser at du preiker stort og er svært lite konsekvent. Et par dager til så er du mør og kontakter henne og da får du akkurat de 3 dråpene med oppmerksomhet som gjør at du er tilbake i "folden". Jeg fatter ikke at noen kan la seg behandle så respektløst.

Dette kvinnemennesket er et utnyttende ondskapsfullt menneske som ikke vil deg vel. Jo før du innser det jo bedre vil det bli. Hun har funnet ditt svake punkt og jeg tror faktisk det er spanderer rollen som fikser og ordner. Når du får lov til det masseres ditt ego og du føler deg mandig. Og vips ... så er du på kroken en uke til.

Reis deg opp og rak ryggen og vær en mann. Du har det bedre uten dame ved din side enn som en puslete våt klut som blir utnyttet for noen usle skarve biter med kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror bestemt at lykke er mye opp til en selv - en kan faktisk bestemme seg for å være lykkelig for de bra tingene i livet sitt og fokusere vekk fra de ikke så bra tingene.

Slik blir man lykkelig før :)

Ja, men bare til en viss grad.

Føler man at man mangler vesentlige ting i livet sitt, så er det vanskelig å føle seg lykkelig. Men det hjelper å tenke på det som faktisk er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid synes du var vanvittig bastant, lite omtenksom og ganske kvinnefiendtlig. Men jeg forstår jo hvorfor hvis du går i denne typen felle gang på gang. Bare det at du fortsatt tror at det er noe poeng i å vente på kommunikasjon 2 dager etter at du stilte ultimatum viser at du preiker stort og er svært lite konsekvent. Et par dager til så er du mør og kontakter henne og da får du akkurat de 3 dråpene med oppmerksomhet som gjør at du er tilbake i "folden". Jeg fatter ikke at noen kan la seg behandle så respektløst.

Nei, jeg kommer faktisk ikke til å bli "mør" denne gangen.

Men et interessant side-poeng her er faktisk hvordan du (også) har en relativt inngående kunnskap på dette området. Betyr dette at alle kvinner vet dette instinktivt, eller at kvinner utsetter en eller flere menn for denne behandlingen i løpet av sin "karriere" på området?

Dette kvinnemennesket er et utnyttende ondskapsfullt menneske som ikke vil deg vel. Jo før du innser det jo bedre vil det bli. Hun har funnet ditt svake punkt og jeg tror faktisk det er spanderer rollen som fikser og ordner. Når du får lov til det masseres ditt ego og du føler deg mandig. Og vips ... så er du på kroken en uke til.

Du har nok rett i det aller meste her, utenom akkurat dette med at hun er et ondskapsfullt menneske. Jeg tror ikke at det er fullt så enkelt i hennes tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et interessant side-poeng her er faktisk hvordan du (også) har en relativt inngående kunnskap på dette området. Betyr dette at alle kvinner vet dette instinktivt, eller at kvinner utsetter en eller flere menn for denne behandlingen i løpet av sin "karriere" på området?

Jeg for min del har oppdratt både barn og dyr og vet at om man skal få skikk på noen eller noe (og få respekt) så må man være konsekvent og følge opp det man sier - vanskeligere er det vel ikke?

Dessuten har jeg levd (og lært) meg gjennom min andel av rasshøl av ditt kjønn og fått med meg et par ting. Det kalles sosial kompetanse og erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg for min del har oppdratt både barn og dyr og vet at om man skal få skikk på noen eller noe (og få respekt) så må man være konsekvent og følge opp det man sier - vanskeligere er det vel ikke?

Dessuten har jeg levd (og lært) meg gjennom min andel av rasshøl av ditt kjønn og fått med meg et par ting. Det kalles sosial kompetanse og erfaring.

Amen!

Det er nå også en gang slik at siden dette er erfaring fra oppdragelse av barn og dyr så er det også man svært lite gjerne ønsker seg gjennom et kjæresteforhold. En ting er å fortelle at dette eller hint liker/liker man ikke. Men å sette ultimatum og fortelle om konsekvenser til voksne mennesker er faktisk ikke noe jeg tar på meg i et voksent forhold mellom to likeverdige parter. Da går jeg stille og rolig videre og foretrekker å være singel til jeg finner en likeverdig ferdig oppdratt voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men et interessant side-poeng her er faktisk hvordan du (også) har en relativt inngående kunnskap på dette området. Betyr dette at alle kvinner vet dette instinktivt, eller at kvinner utsetter en eller flere menn for denne behandlingen i løpet av sin "karriere" på området?

Jeg har ALDRI utsatt venner eller kjæreste for denne behandlingen. Jeg har blitt utsatt for dette fra ditt kjønn og har lært den harde veien å være konsekvent. Det handler også om å stå for sine ord og handle deretter.

For å si det slik: Hvis du skal ha svar fredag kl 14 er ikke svar søndag kl 18 godt nok. Hvis man skal utsette en slik frist må man faktisk ha en veldig god grunn og jeg kan ikke se at man kan ha en god nok grunn når man faktisk også har tid til å svare OG tigge penger. Mao. hun har ikke tenkt å gi deg et svar, bare akkurat de godbitene du trenger for å fortsatt håpe. Er det ikke akkurat det du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI utsatt venner eller kjæreste for denne behandlingen. Jeg har blitt utsatt for dette fra ditt kjønn og har lært den harde veien å være konsekvent. Det handler også om å stå for sine ord og handle deretter.

For å si det slik: Hvis du skal ha svar fredag kl 14 er ikke svar søndag kl 18 godt nok. Hvis man skal utsette en slik frist må man faktisk ha en veldig god grunn og jeg kan ikke se at man kan ha en god nok grunn når man faktisk også har tid til å svare OG tigge penger. Mao. hun har ikke tenkt å gi deg et svar, bare akkurat de godbitene du trenger for å fortsatt håpe. Er det ikke akkurat det du gjør?

Problemet er selvfølgelig at jeg ikke prøvde å få til noe fornuftig her bare for moro skyld. Dermed er heller ikke det første man gjør å kaste inn håndkleet. Jeg har hele tiden ønsket å se at hun skulle bestemme seg fullt og helt og satse skikkelig. Hun har fortsatt sjansen (den siste) HVIS vi skulle klare å få til en fungerende kommunikasjon og enighet snart (innen rimelig tid). Men det blir altså opp til henne å kontakte meg først, og da være samarbeidsvillig. Skjer ikke dette, så går jeg videre uten henne. Noe jeg også gjør hvis vi eventuelt ikke kommer frem til en bra (nok) løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Problemet er selvfølgelig at jeg ikke prøvde å få til noe fornuftig her bare for moro skyld. Dermed er heller ikke det første man gjør å kaste inn håndkleet. Jeg har hele tiden ønsket å se at hun skulle bestemme seg fullt og helt og satse skikkelig. Hun har fortsatt sjansen (den siste) HVIS vi skulle klare å få til en fungerende kommunikasjon og enighet snart (innen rimelig tid). Men det blir altså opp til henne å kontakte meg først, og da være samarbeidsvillig. Skjer ikke dette, så går jeg videre uten henne. Noe jeg også gjør hvis vi eventuelt ikke kommer frem til en bra (nok) løsning.

Så på tross av at hun ikke hittil har brydd seg om ditt "siste" ultimatum så fortsetter du å håpe på det umulige fra en som ikke respekterer deg. Alt det der om hvorfor du gikk inn i det er uvesentlig - i det øyeblikket ordet dørmatte og utnyttelse kom på banen skulle du satt foten ned. Du fortsetter imidlertid å håpe (ja jeg skjønner at denne damen har et eller annet som er laget av gull og som kan virke å være verdt å vente på). Dermed har hun deg akkurat der hun vil ha deg for du innrømmer ikke en gang for deg selv at ultimatumet ditt er ignorert.

I mellomtiden sitter du og venter på gullkorn fra henne ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...