Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Jeg har også lurt på om jeg bør innføre måltider på faste tidspunkter. Jeg har også lurt på om jeg bør gi begge puppene i stedet for 1 og 1 :sjenert: Men samtidig så syns jeg lillemann er såpass forutsigbar på dagtid at det ikke er noe problem. Standarden er 1 1/2 time til 2 timer våkentid før neste lur. Du har altså ikke noe som ligner et sånt mønster?

Det var en stund her hvor jeg var veldig opptatt av å få inn rytmen hans skikkelig og da stod jeg opp 7-8 hver morgen - uansett. Men jeg ble helt utslitt av det jeg :daane Så nå har jeg slacket litt på kravene og jeg er mye mere utvilt og har mer overskudd :jepp Jeg har fortsatt tro på at mye går seg til av seg selv, dessuten så kan det jo være utviklingssprang, mensen, og diverse andre spennende ting som gjør at hun er litt ekstra urolig akkurat nå. Men det går jo over....

Har ikke tenkt så nøye på hvor lenge hun sover eller hvor lenge hun er våken siden hun styrer det selv. Men hun sover vel stort sett mellom 30 min og 2 timer. Kan vere våken i bortimot 4 timer, og da er hun overtrett men vil ikke sove. Sliter med å ta tegnene tidlig nok til å unngå at hun blir overtrett :/

Vi står opp når det passer oss. Mellom 8 og 10 somregel.

På den alderene begynnte jeg å være konsikvent med kveldsstell på ca samme tid hver kveld, dette gjorde at hun falt i en fin rythme uten å måtte vekke henne på morran, har forresten sjeldent vekket henne med mindre vi absolut måtte noe.

Anbefaler deg boken The no cry sleep solution, den finnes på norsk og heter sove uten gråt og er skrevet av Elisabeth Pantley. Utrolig fin måte å finne riktige tiden å legge på kvelden, lærer barnet å ville sove selv(kanskje i ditt tilfelle sovne uten pupp), vi begynnte sent da jeg kjente vi begynnte å få en slitsom legging på kvelden........og det var reddende engelen.

Måltidene derimot har jeg alltid latt henne regulere selv, ikke at fast føde har vært store sukksessen(følger med hennes prematuritet da), men amminga fikk hun styre selv og da ble det ofte 2-3 hver time uten at jeg tenkte på det.

Barn er jo litt individuelle så er ikke alltid lett å vite hva det er, man finner ut av det meste utrolig nok hehe.

Vi er også begynt med kveldsstell nå. Mamma som mente det var på tide ;) Så da får hun på seg pysjen og nattbleia, men vi går ikke på soverommet, så jeg er usikker på om hun merker forskjellen. Jeg vil ikke gå på soverommet før jeg er sikker på at hun har tatt kvelden. Vil absolutt ikke at hun skal få vanen av at vi tar henne ut igjen fra rommet, og jeg har ingen planer om å tilbringe to timer på soverommet med baby som ikke vil sove. :sjenert:

Har ikke lest noe om No cry sleep, men kommer kanskje til å gjøre det etterhvert om vi ikke får det til selv ;)

Måltidene regulerer hun selv, men jeg prøver å holde igjen litt om jeg vet hun spiste mye for bare en time siden og ikke har gulpet oppigjen noe.

Jeg brukte en metode som ligner den Neytiri anbefaler, og det fungerte kjempefint. Snuppa kunne aldri sovne uten puppen tidligere, men nå sovner hun aldri på puppen lenger (bare av og til om natta). Vi legger henne ikke til faste tider på dagtid, men sørger for at hun ikke er for lenge våken mellom duppene, og at hun legger seg omtrent 19.00 hver kveld. Mat får hun når hun vil ha, men på natta prøver jeg med smokken først.

Håper det går seg til for dere også, det er fantastisk når sovingen ikke lenger er en kamp! :)

Er vel ikke det at det er så stor kamp, er vel sånn det er å ha baby, men det at hun MÅ ha puppen er jo litt travelt da. Før kunne jeg like gjerne bysse henne i søvn, nå er det vanskelog. Og da er det KUN mamma som er god nok og det blir jo travelt i lengden!

Hun bruker ikke smokk, er vel derfor det ofte er lettest å bare stappe inn puppen om hun bare har sovet 20 minutter, slik at hun sover litt til.... :sjenert:

Åssn går det? Har du dagbok-streik? :ler

Hehe, ikke med vilje! Men ser jo det er en uke siden sist jeg skrev noe her ;) Er bare så krevende hun vesla mi nå, og det er så innmari travelt å skrive med en hånd! Da er det lettere å svare i andre sine bøker der en skriver litt kortere ;)

Nå ligger hun i vugga si ved siden av meg mett og god med julemusikk på. :)

Har sovnet der et par ganger nå, så håper vi er på god vei til å venne henne til å sovne uten pupp! Gynger vugga litt om hun gråter, men nå ligger hun bare å titter rundt og sutter på fingrene :rodmer:

Hver gang jeg titter ned på henne gliser hun tilbake, og så pludrer hun lykkelig nedi der :rodmer:

Hun bæsjer ekstremt sjeldent hun vesla mi. Skrev ned før, og da var det på det meste 9 dager i mellom og så gikk det nedover til 4. Da sluttet jeg å skrive. Så følte jeg det gikk evigheter igjen, men da hadde jeg jo ikke skrevet, men tror faktisk det må ha vert bortimot 2 uker imellom. Så nå skriver jeg igjen. (klippet ut årskalendersiden i almanakken min, så setter jeg kryss for bæsj ;) )

Hun bæsjet forrige mandag, så ingenting før fredag. Så hadde hun en stripe (bremsespor :fnise: ) i går og i dag. Kanskje hun har vert mer plaget enn jeg trodde med magen? :klo:

Nå glipper øynene nedi vugga her! Så deilig å føle at jeg har truffet med leggetidspunktet så hun finner søvnen selv :rodmer:

Og der sover hun :nigo: ...med beina oppetter sprinklene i vugga! :hoho:

Pyntet litt til jul i går. Julegardiner, duker og putetrekk, stjerne og stake i vinduet. Vi bruker ikke lilla går rett på rødt, men venter litt med nissene og pynten da. ;)

Gleder meg til første julen til vesla vår! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

Skal si det er et styr av og til dette med å finne ut hvordan man skal få dem til å sove, innføre rutiner osv. Jammen mye man skal lære. :jepp: Men er veldig nyttig for meg å lese her inn nå. Er jo ikke noe jeg tenker så mye på enda da, men er greit å vite litt på forhånd. :)

Koselig med julemusikk og sovende snuppe :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med jul og pynt :) Vi har pyntet litt til advent (med det vi hadde), og skal pynte ordentlig til jul med juletre og greier, lillejulaften. Gleder meg til å skape egne tradisjoner med vesla :)

Håper dere har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goffel hadde også en periode ved 4 månedersalder der han bæsjet ca en gang i uka. Og de to siste dagene hadde han tydelig vondt, så da begynte jeg med sviskemos, og det ordnet problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Skal si det er et styr av og til dette med å finne ut hvordan man skal få dem til å sove, innføre rutiner osv. Jammen mye man skal lære. :jepp: Men er veldig nyttig for meg å lese her inn nå. Er jo ikke noe jeg tenker så mye på enda da, men er greit å vite litt på forhånd. :)

Ja det er ikke lett å tenke fremover på alt! Ofte velger jo man den letteste løsningen der og da isteden for den langsiktige lettere løsningen ;)

Koselig med jul og pynt :) Vi har pyntet litt til advent (med det vi hadde), og skal pynte ordentlig til jul med juletre og greier, lillejulaften. Gleder meg til å skape egne tradisjoner med vesla :)

Skal henge opp lysene ute i treet i kveld tenkte jeg, så skal jeg finne frem litt mer pynt inne. nissene skal få stå liiiiit til, skal ha barselstreff her på onsdag, så tenkte å ikke overdrive alldeles før de kommer ;)

Gleder meg også veldig til å skape egne tradisjoner! Er veeeeeldig glad i jula! :rodmer:

Goffel hadde også en periode ved 4 månedersalder der han bæsjet ca en gang i uka. Og de to siste dagene hadde han tydelig vondt, så da begynte jeg med sviskemos, og det ordnet problemet :)

Her har det jo gått bortimot to uker imellom, men virker egentlig ikke som det plager så mye. Men nå etter hun har fått litt smaksprøver på mat syns jeg det virker som om det løsner litt. Håper det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Nå har jeg endelig somlet meg til å bestille graviditetstester. Skulle jo ta en test et par uker etter jeg beynte på p-pillene for å utelukke at jeg var blitt gravid før det, men så for det fra meg siden jeg ikke hadde i hus.

Er nå 31 dager siden jeg tok første pille, og mener det stod i bruksanvisningen at man var sikker etter en uke. Så må det jo gå to uker før man evt får en positiv test, så burde ha testa forrige uke for å vere sikker.

Men,men, nå kommer de nok i posten på tirsdag eller noe så får teste da.

Tok en EL-test forrige uke, og den var halvparten så sterk som streken. Tok en ny i går og da var den bare litt ifra å vere like sterk... Fikk en litt dårlig følelse på grunn av det, men tror egentlig ikke jeg er gravid.

Noe inni meg håper det, for jeg vil jo gjerne ha mange barn, mens en ennen side syns at 12 mnd i mellom barna er litt vel lite ;)

Vi får ta det som det kommer, vi takler det om det skulle vise seg å vere no der, men da vil jeg jo gjerne vite om det så jeg kan slutte å ta p-pillene ;)

(Orker ikke å handle tester på apoteket her. er et lite sted :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Da har Vesla knekt koden på å rulle fra rygg til mage! :hoppe:

Har øvd så ivrig i mange dager nå, og plutselig i dag var ikke armen i veien og hun kom rundt!

Flinke jenta mi :rodmer:

Fikk det faktisk på film også! Aller første gangen :rodmer:

Så nå har hun allerede rullet 4 ganger i dag, virkelig fått dreisen på det nå! :nigo:

Noe som ikke er så positivt er at jeg kjenner jeg har en tett melkegang igjen :( Hadde det for ca 3 uker siden også, og da var det kjempehardt og kjempevondt. Tok meg et varmt bad, og så masserte jeg mye mens hun spiste. Er ikke så ille enda denne gangen men hun får bare av den puppen nå, sånn at jeg kanskje får den ned litt før det blir ille.

Det er på akkurat samme stedet :tristbla:

Håper ikke det er noe jeg skal slite med lenge da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testet og jeg er ubebodd :fnise:

flott! :tommelopp::ler: Nå ble jeg veldig lettet på dine vegne :fnise: Kjenner jeg ikke er klar for 2 tette :gjeiper:

Håper melkegangen åpner seg, ikke noe godt når det blir tull med puppene :kjefte:

Hvordan går det ellers med søvn, soving og rutiner hos dere?

...ja, du vet jo - hos oss er det totalt katastrofe, men med håp om bedring :roll:

Kos deg i helga, det er fredag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer visst min egen dagbok jeg :fnise:

Litt oppdateringer er vel på sin plass:

*Melkegangen er ok. Varer stort sett i to dager når jeg får det.

*Rutine med å ta på pysj er på plass. skal innføre grøt fast på kvelden også, men holder igjen litt for hun har vert syk, og i tillegg bæsjer hun så sjelden så er redd for å gjøre det verre. Hun har fått sviskesaft i flere dager i tillegg til fruktmos, men alikevel er det 6 dager siden forrige bleie.

De to siste bæsjebleiene hennes har begynt å få litt mer konsistens, så kjenner det bekymrer meg litt nå når hun ikke bare får melk lenger :sjenert:

Må nok til å kjøpe malt å prøve å ha det i grøten. (Nå har hun ikke fått grøt på 3-4 dager. )

*Hun sovner nå lett i vuggen sin :) Sjelden hun sovner med puppen lenger, så der har jeg vunnet kampen! :hoppe::nigo:

Helt supert å ha vugge, for da sitter jeg bare i sofaen ved siden av, og så vugger jeg litt om hun gråter mye. Som regel er hun sovnet innen 5 minutter, noen ganger går det ca 15 minutter. Hun sovner raskest om vi har på musikk ;)

*Natten er fortsatt sen her i huset. Mellom 23 og 00.30 :sjenert:

Klarer bare ikke å snu det til å bli tidligere!

Tenker jeg skal vekke henne tidligere om morningene, men nå har hun jo vert syk så lar henne få sove det hun vil. Stod opp klokken 10 i dag :)

Liker bare ikke tanken på å vekke henne når hun sover....tenker litt at søvn avler søvn jeg da, så håper dette snur av seg selv :sjenert:

Men når jeg får fatt i malt kan det hende det kommer seg? At det å få grøt blir kveldsrutinen hun kjenner igjen og blir trett og god av håper jeg :)

Ellers går dagen i ett! Får ikke gjort det jeg skal og ligger langt etter på det meste nå :(

Har ikke baket julemenn, det gjør jeg alltid! Har kjøpt inn surmelk, så får se om jeg får gjort det i helgen kanskje.

Huset er på halv åtte og jeg er ikke ferdig med å pakke inn julegaver. Prøver innimellom, men blir så innmari ineffektiv av å hele tiden måtte avbryte når jeg er godt i gang.

Skal få sendt de pakkene som må sendes i kveld sånn at det ihvertfall er gjort.

Har ikke pyntet noe mer til jul utenom å fått ut lysene i treet.

Så håper jeg får huset på rett kjøl så jeg kan begynne på det. Vil så gjerne, men så har sambo jobbet så enormt mye nå så jeg får ikke noe tid til overs. (Han jobber mye hjemmefra på kveldene) Og så holder fetteren hans på å selge huset sitt, så han har hjelpt mye til der også i det siste.

Skjønner at han må det, men jeg vil også ha litt hjelp......jeg er sliten nå. Er tett i bihulene og går med litt småfeber. OG når vesla ikke tar kvelden før je skal legge meg, så er det liksom non-stop hele dagen. Sa det til han i går, så han skulle virkelig prøve å omprioritere. Han også vil jo gjerne ha huset opp å gå, så da må jeg enkelt og greit ha hjelp!

Ellers er vesla stort sett blid som en sol, og alle skryter av henne på hvor pen hun er og at hun er så smilende :) Det varmer jo et mammahjerte :rodmer:

Vi har lite bilder på FB, for sambo mener at hvorfor skal VI bestemme hvilke bilder av henne som skal på nett? Hvorfor skal hun som 15 åring kanskje finne pinlige bilder av seg selv på nett? (Det som ligger på nett kan jo strengt tatt kopieres i det uendelige, og kan havne hvorsomhelst)

Så vi har en avtale om at vi skal legge ut ett, maks to bilder av henne i året, og at de skal vere gjennomtenkte og ordentlige.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har hatt en voldsom melkeproduksjon det siste døgnet. For to dager siden hadde hun en natt med 4-5 matinger, kan dette virke inn så sent som nå? Finner ikke noen annen grunn til dette nemlig, så sant ikke nesesprayen min virker inn da....har en kraftig en som bare skal taes en gang i døgnet, så tar den etter hun er sovnet for natten for da sover hun somregel i 5 timer før mat. Men legen min mente det uansett ikke skulle vere et problem så stoler på ham.

Nå sover vesla, og jeg har nettopp pupmet ene puppen. Fikk ut 130 ml så tror jeg deler det opp i to eller tre og fryser det. Hun tar nemlig ikke flaske lenger :( :( Så der må vi til å øve!

Vi hadde barnevakt forrige uke når vi skulle på julebord. vi var borte i tre timer, og hun hadde visst grått nesten hele tiden stakkars gullet mitt :( Barnevaktene hadde tenkt at vi trengte fri og at de tålte litt gråt i noen få timer......De tenke ikke på at Vesla måtte gråte i flere timer..... :kjefte:

Føler de "ødela" henne, for etter det blir hun MYE rasker utrøstelig og utilpass.

Så jeg ble litt irritert på dem (voksne mennesker!) og sa at det var jo bare å ringe! jeg sendte jo til og med mld og lurte på hvordan det gikk og fikk svar at alt gikk bra!

Så jeg satt å gråt sammen med henne her en kveld etterpå, fordi hun gråt og hikstet så mye at hun nesten sluttet å puste, og det har hun ALDRI gjort før :trist:

Akkurat som om at hun virkelig måtte vere skrubbsulten den dagen (hun hadde ikke tatt flasken) og når hun da kjenner igjen sultfølelsen så bare hyler hun av makt i frykt for at den skal bli like ille som den kvelden. mammahjertet mitt blør :/sukk:

Uff, ble langt her nå....

jaja, har nå virkelig tatt igjen for at jeg ikke har skrevet på en uke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om deres dager og rutiner :)

Kjedelig at hun ikke tar flaske lenger, men håper dere får det til igjen :jepp:

Skjønner godt at du er sliten.. For nå sitter jeg her med en jente som ikke har sovet i det hele tatt siden vi sto opp, så det har gått i non-stop. En blir sliten av sånt. Håper mannen din klarer å omprioritere litt, slik at du får litt avlasting :)

Bra du ikke var gravid? Er kanskje bedre å planlegge det litt, dersom du ikke ønsker to veldig tette.

De skal visst lide av kortidshukommelse de små, så håper hun glemmer den opplevelsen med barnevaktene snart :klemmer: Skjønner det gjør vondt i mammahjertet.

Vi har masse bilder av S på Facebook, men jeg har skjult profil da. Så det er bare mine nøye utvalgte venner som får se de. Men det er jo bra at dere har funnet en løsning som dere er enige om. :jepp:

Uff, tette melkeganger er VONDT! Hadde det en gang for et par uker siden i den ene puppen. AUAUAU! Gikk over etter hyppige amminger i et døgn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese om deres dager og rutiner :)

Kjedelig at hun ikke tar flaske lenger, men håper dere får det til igjen :jepp:

Skjønner godt at du er sliten.. For nå sitter jeg her med en jente som ikke har sovet i det hele tatt siden vi sto opp, så det har gått i non-stop. En blir sliten av sånt. Håper mannen din klarer å omprioritere litt, slik at du får litt avlasting :)

Bra du ikke var gravid? Er kanskje bedre å planlegge det litt, dersom du ikke ønsker to veldig tette.

De skal visst lide av kortidshukommelse de små, så håper hun glemmer den opplevelsen med barnevaktene snart :klemmer: Skjønner det gjør vondt i mammahjertet.

Vi har masse bilder av S på Facebook, men jeg har skjult profil da. Så det er bare mine nøye utvalgte venner som får se de. Men det er jo bra at dere har funnet en løsning som dere er enige om. :jepp:

Uff, tette melkeganger er VONDT! Hadde det en gang for et par uker siden i den ene puppen. AUAUAU! Gikk over etter hyppige amminger i et døgn da.

Ja den flaskegreia plager meg! Prøver å gi henne vann nå da, for å venne henne til flaske. Hun sutter litt på den, men drikker ikke. men litt er bedre enn ingenting ;)

Ene venninna mi sa de gav vann på flaske fra starten av, det var sikkert lurt :sjenert:'

Ja blir fryktelig sliten, og i tillegg så sover hun ofte bare 45 minutter i slengen på dagen :/

To tette vil jeg gjerne ha, men ikke SÅ tette :fnise:

Håper du har rett i det med hukommelsen..blir helt lei meg jeg :sukk:

Vi har også sperret FB for andre enn venner, men alikevel.. Man har jo godkjent at FB kan gjøre det de vil med innholdet ved å få seg FB. Vil FB lage en bok om DEG så har de lov til det....er det vi ikke liker med FB :sjenert:

Innom og leser litt.. :kaffekopp:

Bare koselig det :klemmer:

God helg alle sammen - nå er det snart jul! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg kanskje vesla har tatt kvelden kl 23 i dag.

Fikk bæsjet kjempemye her i sted, og det tror jeg var godt for henne. Er begynte å bli tykkere bæsj så nå presser hun, det har hun ikke gjort før - da har alt kommet ut i en fuktig promp eller to :fnise:

Hun fikk grøt med en ts malt i ca klokken halv ti. så gikk vi på soverommet og prøvde oss på å amme i søvn, men det funket ikke hun bare makket. Så etter 30 minutter gav jeg opp, og tok henne opp. Da gikk det to minutter så kom bleia ;) Så er ikke rart hun ikke ville finne roen.

Virker forresten malten så raskt tror dere? Eller var det bare tilfeldig at hun fikk den 30-40 minutter før bleia kom? :klo:

Kanskje litt dristig av meg å prøve meg på legging klokken 22 når hun ikke har sovnet før midnatt-halv ett i det siste, men man må da prøve ;)

Tror jeg skal gi henne grøten omtrent til samme tid i morgen så ser vi om vi kommer i mål tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun våknet et par ganger mellom 23.30 og 00.30 og gråt litt sårt. kanskje hun hadde magevondter fra grøten eller malten?

Kanksje jeg tok mye malt? stod ingenting på glasset så tok en liten ts, men klart det blir jo konsentrert siden grøtporsjonen ikke er så stor.... :sjenert:

Uansett fikk hun litt pupp igjen og sovnet fint. Sov da til klokken 04 og fikk mat, sov til 08 og fikk mat, sovnet igjen og så stod vi opp klokken 09.

Det er jo en time tidligere enn i går, så kanskje vi klarer å få henne i seng tidligere også da :)

Første luren i dag tok hun allerede klokken 10 så ligger hun å pludrer i vogga igjen nå og er supertrett igjen.

Hun har ikke feber, men er tett i nesa, så noe jobber jo kroppen med så kanskje derfor hun sover mer?

I morgen skal vi på reis hele dagen og besøke familie/levere julegaver så spent på hvordan det blir med soving og diverse.

Hodet mitt er sprekkfullt med alt jeg må huske!

*sende de gavene som skal sendes

*pakke inn resten av det vi skal ha med og levere i morgen

*sende etpar julekort (og restene av takkekortene..... :sjenert: )

*pappa har ønsket seg bilder av oss til jul, men vi har ikke fått tatt noen enda....kanskje vi får gjort det i veld sånn at vi får printet ut og laget til? viss ikke må vi jo kjøre en tur til for å få levert den gaven... :daane:

Og så er det jo huset da......HAR så lyst å få det opp å gå!!!! Men snuppa sover som regel bare 45 minutter nå, så rekker liksom ingenting!

Sitter å pakker inn gaver mens hun er i vippestolen, og vaskerommet får jeg tatt mens hun sitter å ser på i vippestolen. det same med kjøkkenet og å lage middag, men alt det andre sliiiter jeg med!

:lete:

Ting som MÅ gjøres:

*Skifte på senga

*vaske begge badene

*støvsuge oppe og nede

*rydde gjesterommet (som er pakkesentral for tiden ;) )

*stryke noen skjorter

*pakke alle gavene og sortere dem i esker/poser til hvor de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i hektiske lister over alt jeg skulle ønske kunnde ordnes før jul ja!

Her det det en salig blanding av julegave-shopping, rydding i heimen, og ikke minst klargjøring til minis ankomst. Det blir så mye at jeg går helt i surr :daane:

Skjønner at det er vansklig å få gjort ting når du har en liten i huset som ikke vil sove mer enn 45 minutter om gangen - da blir det travelt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister har blitt min aller beste venn! :ler:

Så kjedelig opplevelse dere hadde med barnevaktene! Man må da kunne forvente et ærlig svar når man spør underveis. Når gullene gråter hele veien går det IKKE bra :kjefte: Skjønner godt du har litt traumer av det, men tror nok snuppa di har glemt det allerede :)

En halvtime for malt å virke høres veldig raskt ut :overrasket: Tror kanskje det er tilfeldig? Det skal jo gjennom systemet...

Selv vil jeg bruke sviskemos i stedet. Mannen har det på handlelisten sin, så jeg skal lage hjemmelagd og fryse i isterninger. Tenker at lillemannen får en terning fast hver eneste dag, så holder vi systemet i gang. Har ikke helt fasiten på hvor fort svisker virker, men innbiller meg at jeg må vente til morningen igjen.... :sjenert: Men nå liker A best å gå på do på morningen uansett da - akkurat som mora si :ler: Etter klokka 12 er doen stengt :fnise:

Her blir det ingen julehusvask i år (tror ikke det var det i fjor heller :sjokk: ), men Må skifte på sengene og vaske badet :jepp:

Pakkesentral her også, og en del stress :bond: Jeg og A reiser på julefjellet på onsdag og mannen kommer på lille julaften med toget (fikk ikke 2 dager fri på jobb nei :kjefte: ) Så det er mye som skal ordnes nå - ikke minst den evinnelige julegave-overleveringa :gjeiper: Dumt å være sent ute på julegaver merker jeg - ingen butikker har tid til å pakke inn gavene for deg :ler::roll:

Ha en fin helg Ruccula - kanskje sene kvelder bare er obligatorisk rett før 5 mnd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :)

Har ikke tid å skrive så mye, må få gjort litt mer her hjemme.

Men dagen i går ble ganske ok. Hun sovnet først klokken 22, men så våknet hun igjen etter 30 min og var lys våken. var bare å ta henne opp igjen. Så sovnet hun for kvelden halv tolv. Fikk ikke grøt for vi var på reis, men tenkte hun skulle få litt nå i kveld :)

Hun hadde siste lut fra halv fem til ca kvart over fem, så kaaaanskje vi klarer å strekke henne så hun ikke sover igjen før legging....? :)

Skal gi henne grøt klokken 19 tenkte jeg, så må hun ha seg et bad i dag, så da får vi tro hun blir god og trett av det ;)

Nå må jeg vere litt virvelvind og få gjørt litt. Hun ligger på gulvet og prater med apekatten sin :fnise:

Bare to julegaver igjen å kjøpe, men ellers står det meste av husarbeid og annet igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...