Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Da har jeg snakket med legen min ang prevansjon.

Han anbefalte hormonspirar foran kobberspiral. Fordi man somregel fikk små blødninger på hormonspiralen, og mange mister den helt. den koster 1200,- (pluss legetimen)

kobberspiralen får mange vonde blødninger med, og noen må fjerne den etter kort tid. Den koster 400,-

Og når han hørte jeg bare ville ha den inne i ett år, så mente han at jeg burde heller begynne på cerazettte igjen. for da slipper jeg jo GU for å sette inn og GUfor å ta ut ;)

Vet jo at jeg tåler cerazette ok, men hadde alikevel ingen planer om å begynne på pillen igjen da :sjenert:

Men to GU'er og evt vonde smerter hopper jeg gjerne over så tror kanskje det blir cerazette igjen da ja.....

Og jeg som ikke hadde planer om å begynne med noe som helst :sjenert: ...men vil jo helst ikke ha SÅ tette barn da, så må jo gjøre noe.

Skikkelig ruskevær her, men vi skal ut å gå en liten tur alikevel. Må kjøpe bleier og melk :) Blåser ikke så mye i dag, så da går det greit med vogn med regntrekk på. Det er litt stort til vognen og blir veldig vindfang. Pleier å stroppe det godt fast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen som har vært :klemmer:

p-piller har jo sine fordeler og ulemper som all annen prevensjon, og siden du bare skal bruke prevensjon i kort tid, er jo p-piller kanskje det beste alternativet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var! :jepp:

Huff, dette med prevensjon er et vanskelig spørsmål..Jeg har IKKE lyst på noen form for spiral, men så ble jo jeg gravid på pillen sist, så tror kjæresten min kommer til å være nervøs dersom jeg skulle ha begynt på de igjen. :sjenert:

Men hvis vi hadde hatt planer om barn nummer to bare et år senere, så ville jeg nok ha valgt piller jeg også :jepp: Spiral høres så usannsynlig vondt ut å sette inn! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da har jeg fått bestillt meg Cerazette. har samtidig også fått meg en time til å fjerne noen føflekker jeg har tenkt på lenge, pluss fryse bort en jeg har i panna. eller det er ikke en føflekk da, men legen mente den burde kunne fryses bort :)

Den har plaget meg leeeenge, så er grådig spent på om den forsvinner ved frysing! :jepp:

Ellers så flyr dagene forbi her! Vesla er jo straks 3 mnd jo! :hakeslepp:

Hun smiler og ler og er kjempeherlig! Null problem å stå opp om morningen, for der ligger hun og ler og smiler til mamma'n sin :rodmer:

Hun sover kjempebra! Pleier å våkne en gang mellom kl 4 og 6 for mat, og sovner så igjen. Noen ganger våkner hun rundt 7-8 og makker da litt mer etter det, men jeg klager ikke! :D Vi står ofte ikke opp før 9 halv 10 ;)

Deilig å ligge sånn å halvsove sammen i sengen også :)

Når hun sovner på kvelden har vi ikke noe rutine på enda. Noen ganger sovner hun tungt klokken 21, og våkner bare for mat og sover helt til morningen, andre ganger sovner hun ikke tungt før klokken er rundt midnatt. Før det har hun bare smålurer.

I går var hun helt utslitt etter en lang dag, så hun sovnet klokken 19, fikk mat kl 01 og 06 og så sto vi opp klokken 09 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

usikker på lengden, for tror HS må ha blingset sist. Hun målte henne til 59 cm, men en i barselsgruppen er 58, og Vesla er mye lengre enn henne!

Vi tok en ca måling her hjemme og ville tippet på 63 eller 64 cm ;)

(pappa'n hennes er nesten 2 m høy :fnise: )

Skal på Helsestasjonen i slutten av mnd for vaksine, og tenkte å måle henne da :) Liker å gjøre det litt ofte, har en sånn kurve jeg kan fylle ut, i babyboken hennes :)

Hun er nesten like stor som fetteren sin som er 3 mnd eldre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det bare dag(er) til 3 mnd-dagen! :bursdag:

Syns forøvrig snuppa de høres ut til å ligge helt fint på veksten sin jeg :jepp: Tipper A også er rundt 62-63 cm nå og tror han har runda 6 kg. Han er så fin og rund atte! :ler: Så fine kyllinglår :fnise: Vi skal på kontroll (og vaksine :redd: ) i morgen, litt spent :)

Høres ut som dere koser dere masse og at du har kontroll på det meste ;)

Har du begynt på ceracett'en ennå forresten? Jeg har hatt noen merkelige egg-løsnings-aktig ubehag over lang tid nå, noe du kjenner igjen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Nei jeg har ikke kjent noe som helst, verken til smerter eller noe.

Men tok en EL-test for morro skyld i går, og den var nesten positiv, så enten er EL rett runt hjørnet eller så er jeg gravid :daane:

Får ikke Cerazettene før neste uke, for legen min var bortreist denne uka og kunne ikke signere resepten.

Tror ikke jeg er gravid altså, selv om tjangsen såklart er der!

Som jeg sa en gang tidligere, så har alt vert så godt planlagt frem til nå, at om vi plutselig står der med to ekstremt tette, så måtte det vel gå skeis i planleggingen ett eller annet sted :fnise:

Har liksom aldri i mine villeste fantasier tenkt at jeg noensine kom til å ha barn med 11 mnds mellomrom ihvertfall...... :hoho:

:sjenert:

Neida, tror som sagt ikke jeg er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke kjent noe som helst, verken til smerter eller noe.

Men tok en EL-test for morro skyld i går, og den var nesten positiv, så enten er EL rett runt hjørnet eller så er jeg gravid :daane:

Opps! :hakeslepp:

Jeg har funnet ut at jeg ikke er særlig klar for 2 fryktelig tette :ler:

Det er vel en del som får mensen tilbake allerede etter 3-4 mnd? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja det er mange som får igjen mensen så tidlig.

Tok en g-test, for ble jo litt nyskjerrig og den var heldigvis blandahvit ;)

Så nå er jeg off-limit en stund til pillene er i boks neste uke! :jepp::fnise:

Vet vi hadde taklet det fint om vi nå stod der, men om vi ikke gjør det så er det helt greit...vil helst ha ca 1,5-2 år mellom barna ;)

Er ikke helt i strøk i dag kjenner jeg. Hodepine, og veldig apatisk. Kjenner jeg bare vil at vesla skal sovne. Ville gå en tur med henne, så jeg fikk litt frisk luft og hun kinne sove, men vi tok ikke vognen utav bilen i går siden det regnet så innmari, og så tok ikke sambo den ut før han dro på jobb i dag :(

Så her sitter vi - "innelåst" i et rotete hus, og mor orker ikke løfte en finger :sjenert:

Har bare spist junk i dag også, og det hjelper jo ikke akkurat! :daane:

Vesla sitter litt i vippestolen og leker nå. håper hun kan sovne litt snart.

Må ordne noen papirer og ta en telefon, men får ikke til å gjøre det når hun er våken. Så haar jeg lyst å sove litt i dag kjenner jeg. Håper ikke jeg brygger på noe.vil ikke vere syk :(

Har jeg forresten sagt at jeg blir tante igjen når som helst? :) Søsteren min har termin om noen dager og venter en gutt! Blir så koselig for Vesla å ha et søskenbarn i så nær alder! :jepp: Kusinen til sambo venter barn i desember også, så det er godt å tenke på at Vesla har mange lekekamerater i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da ser det ut somom bihulene er på vei å tettne, og jeg får ikke ta nesesprayen min siden jeg ammer :(

Har en sterk en på resept, som er steroider i. virker som bare juling, har ikke hatt bihulebettennelse siden jeg fikk den! Tar en spray når jeg kjenner tendenser, og borte er de til neste dag! Nasonex heter den :)

Så da skal jeg prøve vanlig spray, men har mine tvil om at det hjelper noe :/

Sambo er også tett, så nå blir det spennende å se om Vesla holder seg frisk, og hvor hardt vi får dette her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da :( Kan du ikke bare ringe legen og spørre om det går greit med én spray? Kan ikke se for meg at det kan gjøre noen skade, men ville selvsagt sjekket med lege først.

God bedring i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese her inne :)

Uff, får vel snart tenke på prevensjon jeg også. Blir nok å begynne på pillen igjen, selv om jeg egentlig ikke ville fylle kroppen min med hormoner igjen, men det har jo fungert i flere år før, så..

Høres ut som en fin døgnrytme dere har :) Her er det hyppige amminger døgnet rundt.. Håper det stabiliseres litt snart.

Oi, hun har blitt stor! Er det fløte du serverer? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasonex har jeg prøvd før også, mot allergi, men jeg merket ingen effekt av den.

Otrivin derimot :yvonne:

God bedring! :klem:

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

Uff da :( Kan du ikke bare ringe legen og spørre om det går greit med én spray? Kan ikke se for meg at det kan gjøre noen skade, men ville selvsagt sjekket med lege først.

God bedring i alle fall :)

Gidder ikke ringe legevakten ihvertfall, så få se om jeg tar en telefon i morgen. Må hente resept på p-piller legekontoret forresten, så kanskje jeg kan spørra da.

Så koselig å lese her inne :)

Uff, får vel snart tenke på prevensjon jeg også. Blir nok å begynne på pillen igjen, selv om jeg egentlig ikke ville fylle kroppen min med hormoner igjen, men det har jo fungert i flere år før, så..

Høres ut som en fin døgnrytme dere har :) Her er det hyppige amminger døgnet rundt.. Håper det stabiliseres litt snart.

Oi, hun har blitt stor! Er det fløte du serverer? :fnise:

Ja vi burde tenkt på det før, risken er jo ganske stor egentlig! Men nå er det stengt frem til pillene er på plass og i funksjon ;)

Ja hun er blitt stor! Tipper hun er 6,4 eller noe nå snart ;)

Nasonex har jeg prøvd før også, mot allergi, men jeg merket ingen effekt av den.

Otrivin derimot :yvonne:

God bedring! :klem:

Hadde ikke noe i hus, så har bare snytt meg ofte og håper på det beste. Spent på natten da!

Vondt i leddene også, så kan jo vere influensaen som har nådd oss også, for sambo er heller ikke god :/

Men men, vi får det vi får, og takler det nok på et eller annet vis ;)

Vi var på bading denne uka, og det var kjempegøy! Litt vanskelig å organisere, for det var stappfullt i garderoben - men vi fikk det nå til på et vis ;) Ble til at vi bare tok en kattevask, og så heller dusjet når vi kom hjem :)

Vesla likte det kjempegodt, og gråt ikke noe! Ble litt skjelven på leppene, men det blir hun jo bare av å ligge uten bleie på stellebordet også, så sålenge hun ikke ble blå så tolket jeg at det gikk fint ;) Badet bare 15-20 minutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3 mnd-dagen til vesla i går! :bursdag:

6,4 kg høres finfint ut :jepp: . Lillemann veide 6,25 og er rett under snittet, men finfin økning hele veien :) De andre hadde kjempebabyer! Jeg mener, når du gir morsmelk OG tillegg - og babyen din veier langt over 7 kg, da bør man kanskje vurdere mengden eller? :ler:

Håper du har fått åpnet nesa og at formen din er bedre :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...