Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Julegaver ferdig innkjøpt og pakket. Et par til å levere men det er til naboen ;)

Men husvask har vi litt igjen av, så håper vesla legger seg tidlig i kveld så mor får svinge kosten ;) (Hun sovnet nettop for lur nr 2 nå, så det kan sikkert gå bra å legge henne tidlig i dag! vanligvis har hun 3 lurer der den siste er i 18-tiden, men i dag sto hun ikke opp før kl 11 :nigo: )

Tenkte å ta inn treet i dag siden vi skal vere bortreist fra 23 til 28 ;) Gleder meg til å ta bilder av vesla foran treet! :rodmer:

Vi pleier ofte å åpne en flaske rødvin når vi pynter treet....om snuppa sovner kan jeg jo kanskje ta et halvt glass, for hun sover somregel mange timer før hun våkner igen :)

Når de sier 3 timer pr enhet (altså 1 glass vin) er det val da ok om jeg skulle nå måtte amme igjen etter 2 timer.....? Hva tror dere? Føler hun er så stor og robust nå at det ihvertfall ikke er noe farlig.

Skal høre med mannen hva han syns ;)

Vi har tatt søte julebilder som jeg gleder meg til å legge på FB, men siden vi har pakket inn det bildet til mamma og pappa til jul så venter vi til julaften med å legge det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det, altså ammet 2 timer etter og jeg vil si det er helt ok.......min var vel rundt den alderen da hvis jeg husker riktig.

for din tar ikke flaske nå? det gjorde ikke min så da gjorde jeg ikke det før hun var blitt såpass stor.

Kos dere med pynting, jeg gjorde det for nesten 3 uker siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, altså ammet 2 timer etter og jeg vil si det er helt ok.......min var vel rundt den alderen da hvis jeg husker riktig.

for din tar ikke flaske nå? det gjorde ikke min så da gjorde jeg ikke det før hun var blitt såpass stor.

Kos dere med pynting, jeg gjorde det for nesten 3 uker siden :fnise:

Nei hun tar dessverre ikke flaske lenger :/

Vi har pyntet kjøkkenet og hstt på røde duker og puter i stua, men nisser og åynt har vi ventet med. Fikk besøk i dag så har ikke fått svinget kosten, så spøs om vi tar bare å setter inn treet i dag og så heller pynter i morgen.

Vesla er akkurat sovnet, (for kvelden håper jeg) så skal prøve å vere effektiv nå ;)

Innom med en juleklem , og ønsker deg og dine en god og fredelig jul :gullengel:

:klemmer:

Juleklem og gode ønsker tilbake :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla tok absolutt ikke kvelden i går så ble ikke mye gjort gitt!

Men har hatt 3 lurer allerede i dag så har fått gjort mye i dag! :hoppe:

Nå er vaskerommet tømt og vasket, badet nede er shinet og juletreet er kommet på fot og ferdig pyntet!

Har også tørket støv, ryddet litt her og der, og satser på å få opp pynten i løpet av kvelden sånn at jeg kan vaske over gulvene :)

Da er det i så tilfelle bare kjøkkenet igjen, og det tar vi jo hele tiden uansett.

Soverommene oppe er ikke ryddet noe serlig enda da, så det er prosjekt for i morgen tenker jeg :) Haaar så lyst å kunne slappe av på kvelden i morgen med hovmesteren, et halvt glass rødvin med gooood samvittighet!

Spurte kjære hva han ville ha til middag i morgen, om vi skulle lage noe godt, men han mente vi bare skulle bestille oss mat o morgen :nigo:

Både for å spare tid så vi slipper å stå å lage mat, men også så vi slipper mer rot å rydde på kjøkkenet :fnise:

Har ingen overraskelser til kjære i år, han har kjøpt sin egen presang siden det var noe han virkelig trengte....Så lurer på om jeg må finne på noe sprell, for det høres ut på ham som om han har kommet på noe virkelig lurt til meg da :sjenert:

Han får hansker med vesla, så ikke mye oppfinnsomt der i gården heller...... Tror kanskje jeg skal prøve å lage til en pappakopp han kan ha på jobb ;) Må bare få kjøpt en hvit kopp først, så har jeg porselenstusjer så da må det bare brennes i ovnen :)

(Holder faktisk overraskende bra den malingen! Gidde kopper til min søster for 3 år siden, og de bruker de omtrent hver dag! Og nesten ingenting av teksten har falt av selv om de vasker de i maskin! Sånnt liker vi ;) (Kjøpt på panduro mener jeg å huske)

Nå våkner snuppa. Håper hun kommer med en bleie snart, 6 dager siden sist nå. Liker det ikke når hun får litt mat innimellom :sjenert:

Fikk grøt med maltt i før i dag så får tro det kommer i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp svisker med litt vann og gi henne, skal love at du ser resultater innen 6 timer ;) Evt sånn sviskesaft fra Nestle i barnemathyllen.

Sprell til julegaver liker vi :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

signerer hjemmelagd sviskemos, det får fart fortere en butikk kjøpte husker jeg. Ellers er pæremos høy med fiber og noe jeg bruke å gi ofte blandet med eplemos da epler regulerer magen ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp svisker med litt vann og gi henne, skal love at du ser resultater innen 6 timer ;) Evt sånn sviskesaft fra Nestle i barnemathyllen.

Sprell til julegaver liker vi :lur:

signerer hjemmelagd sviskemos, det får fart fortere en butikk kjøpte husker jeg. Ellers er pæremos høy med fiber og noe jeg bruke å gi ofte blandet med eplemos da epler regulerer magen ganske bra :)

Jeg telte feil, det er 7 dager siden forrige bleie.... :(

Sviskesaft fra butikken prøvde vi forrige uke flere dager, men null effekt. men usikker på hvor mye jeg måtte gi, stod ingenting på flasken!

Kjøpte malt og blandet i grøten, så kom bleia innen en time :)

Fikk grøt med mali i i formiddag, men fortsatt ingen bleie i daag da, men hun ville bare ha halvparten, kanskje det ikke ble nok malt?

Har ikke svisker i hus, har rosiner og aprikoser. er det hjelpi å koke opp en av dem? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aprikosmos kan du lage ja, legg dem i bløt overnatta helst og så koker du opp og mikser med noe av kokevannet til du får konsistensen du vil ;) den likte Bumba godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge dem i bløt i går... Tror jeg gir henne en porsjon grøt nå med mer malt i enn jeg pleier.

Vent litt, lurer på om hun ligger å trykker borti vogga nå? Hååååper det! Hun har ikke bæsjet siden forrige torsdag! :daane:

Har ikke fått så veldig mye mat da, jeg vil ikke gi henne så mye siden hun bæsjer så sjelden.

Den siste uka har hun fått grøt 2-3 ganger, 1 gang litt fruktmos og en gang litt smoothie (De to går vel for det samme, menmen ;) )

Skal gå å sjekke nå og håper på FULL bleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa der var endelig bæsj! :hoppe::danse:

:fnise: Rart man skal bli så glad for litt bæsj, men dette bekymrer meg litt nå når hun får mer fast føde! Er superredd for at hun skal bli forstoppet da både tanten og fetteren hennes har mageproblemer :sjenert:

Var ikke superfull bleie, men en god dose, så mamma er fornøyd og kan nå få julefred :jepp:

Ønsker alle en riktig god jul og håper alle får en flott julehelg med famile, god mat, gode venner, gjennomtenkte gaver, fred og ro og snø! Håper fortsatt selv om her er 7 plussgrader :fnise:

Gleder med så innmari til Vesla sin første jul! :rodmer:

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

Hei hå og godt nyttår alle store og små! :)

Vi har hatt det fint, men nå skal det jammen bli godt å komme tilbake til hverdagen igjen! Har blitt litt for mange tanter og besteforeldre som vil bære og bysse, så nå må vi begynne på nytt med å trene på at vesla skal sovne alene i vugga :(

Ellers tror jeg kasnkje hun enten blir syk eller får tenner nå. Hadde to skikkelig bløte bleier i sted, så jeg målte feberen. Har litt småfeber. (Pleier å ligge på 36,5, men nå hadde hun 37,4)

37,4 er jo ikke feber for de fleste, mens snuppa har som sin mor lav normaltemp, så vi tar det ihvertfall med ro og holder oss inne.

Håper nesten på det er tenner som er på vei ut, og at hun ikke blir skikkelig syk med masser av feber og greier. Hun hadde 38 i feber for noen uker siden og var potte tett, og det er ikke morro med disse søte små nei :sjenert:

Vi har fått masse fint til jul, har kost oss med familie, venner og masse god mat, og det har generellt vert en veldig koselig jul (med orkan, strømbrudd og det hele ;) Vi kommer nok til å huske vesla sin første jul ja ;) )

Nå klager hun litt her så mor skal legge fra seg dataen og leke litt med vesla si ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å komme tilbake på normalen også - etter masse helligdager :ler: Rutinene! :jepp:

Kjedelig at snuppa har fått feber da, får ikke håpe det er noe alvorlig ;) Tror du det er tenner på gang? Her har tann-kløingen avtatt litt, så tror de lar vente på seg litt til..... Jeg er litt spent på når jeg skal få se dette magiske riskornet nedi munnen hans :rodmer: Tenk så store ungene våre begynner å bli.... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...