Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Ja, det er greit å komme tilbake på normalen også - etter masse helligdager :ler: Rutinene! :jepp:

Kjedelig at snuppa har fått feber da, får ikke håpe det er noe alvorlig ;) Tror du det er tenner på gang? Her har tann-kløingen avtatt litt, så tror de lar vente på seg litt til..... Jeg er litt spent på når jeg skal få se dette magiske riskornet nedi munnen hans :rodmer: Tenk så store ungene våre begynner å bli.... :hjerte:

Ja, mistenker tenner for hun sikler hele tiden nå, og klør veldig virker det som.

Men i går så tok hun seg til høyre øre, så kanskje hun har øreverk?

Første gangen hun gjorde det trodde jeg hun koste med øret, og det har hun ikke gjort før så jeg syns det var så søtt :)

Men så gjorde hun det igjen og igjen og jeg ble usikker, for hun gav ikke noe utrykk for å ha vondt mens hun gjorde det. Tror hun tok seg til øret rundt 10 ganger etter klokken 14 i går. :( Prøver å trykke på den bruskkbiten, for har hørt de da skal gråte om det er øreverk, men hun reagerer ikke.

Har ikke målt feberen i dag for syns hun virker normaltemperert. i går kveld var den på 37,5 (Har 36,5 som normaltemp)

Skal måle på neste bleieskift for syns kanskje hun var litt varmere nå når hun nettop sovnet.

Vanskelig dette her med feber og sykdom :(

Godt nyttår, snuppa! :klemmer:

Takk det samme :klemmer:

Her er jula pakket bort. Pleier ikke gjøre det så tidlig, men har en trang å få huset opp å gå skikkelig så skal jeg komme meg ovenpå måtte jeg bare få det unna.

Ene venninna mi flytter til helgen, så jeg har så lyst å invitere henne og barna på lunsj her før de drar, men først må jeg få orden her! Kommer til å savne henne veldig :(

Så da prøver jeg å vere strukturert å få gjort mye, men de siste dagene har vi ikke stått opp før 10.30 og snuppa er ganske krevende når hun er sutrete.

Så får bare se hva jeg rekker.

Er sliten etter all sløvingen i jula. Ville ut å gå tur, men så fikk jo snuppa feber. Usikker på min egen form, er så utrolig stiv og støl i kroppen. Tror kanskje det er fordi jeg har vert så trett at hun har sovet mye oppi sengen med meg. Da ligger jeg veldig anspent.

Kanskje jeg burde prøve meg på wii'en, og se om jeg finner noe fitnessgreier...?

NOE må jeg ihvertfall gjøre! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke akkurat piggere av å bare sløve og spise godis som man gjør i jula nei, kjenner til den :roll:

Det går seg sikkert til av seg selv etter hvert, tror du ikke? Wii ser jo uansett veldig underholdende ut da - sikkert lettere å motivere seg til trening da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Man blir ikke akkurat piggere av å bare sløve og spise godis som man gjør i jula nei, kjenner til den :roll:

Det går seg sikkert til av seg selv etter hvert, tror du ikke? Wii ser jo uansett veldig underholdende ut da - sikkert lettere å motivere seg til trening da? :vetikke:

Nei det skal vere sikkert og vist at man ikke blir! :daane: Så har snuppa hatt litt småfeber også så har ikke villet ta henne ut å trille :/

Men skal vere flinkere å komme oss ut å gå når det ligger til rette for det :)

Tror ikke jeg kommer til å vere strukturert nok til wii jeg :sjenert:

Kan feberen ha en sammenheng med tannfrembrudd?

Er ikke lett når de små ikke får fortalt hvor de har vondt.. :tristbla:

Aner ikke, kommer liksom ikke ut noe. Vet det kan ta laaaang tid :/

HS på oss i morgen for vaksiner og mor med sprøyteskrekk gruer seg :sjenert:

Gikk kjempefint forrige gang, da gråt hun bare 20 sekunder, men har hørt de svir mer disse her :(

Tenker mannen blir med denne gangen, han må kjøre oss uansett. Mor er svaaaaaaak! :daane:

Men veldig spent på vekt og lengde da! :jepp: Jeg tipper hun er 8 kg og 70 cm eller noe rundt der. har ikke sjekket på 5 uker(når hun var 4mnd og 1 uke), da var hun 7100g og 66 cm ;)

Nå er det natta, ha en fin uke damer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

7,9 kg og 70 cm er vesla blitt :)

Store fine jenta mi!

Gråt bare et par sekund av den første sprøyta, og så kanskje i 30 sekund på den neste så gikk bedre enn forventet!

Pappa'n var med til støtte for mor og det var veldig greit, for da holdt han henne så jeg kunne konsentrere meg om å distrahere henne litt med leker :)

Nå er det heldigvus et halvt år til neste sprøyte! :hoppe:

Så er det 6 mnd kontroll om 3 uker og da skal de se på motorikk og slikt. spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres spennende ut med kontroller ja :jepp:

Så bra tippet på vekt og lengde - tydelig at du kjenner babyen din ja :fnise: Hvilken klesstørrelse bruker hun nå da? 68 skulle vel i teorien bli for lite når hun er 70 cm? Men har skjønt at det der ikke er så logisk bestandig... :vetikke:

Hvor lang permisjon skal du ha egentlig? Synes det er så mange som har så kort jeg, så føler meg litt råflott som skal ha nesten et helt år... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Høres spennende ut med kontroller ja :jepp:

Så bra tippet på vekt og lengde - tydelig at du kjenner babyen din ja :fnise: Hvilken klesstørrelse bruker hun nå da? 68 skulle vel i teorien bli for lite når hun er 70 cm? Men har skjønt at det der ikke er så logisk bestandig... :vetikke:

Hvor lang permisjon skal du ha egentlig? Synes det er så mange som har så kort jeg, så føler meg litt råflott som skal ha nesten et helt år... :sjenert:

ja jeg tippet vist bra der ;)

str 68 er på kanten ja, i bomullstøy er vi på vei over i 74 nå. Men det som har mye å si er lengden på bein/armer og lengden på ryggen. Er ryggen lang vil bodyer bli korte raskt, er bein/armer lange vil bukser og gensere bli fortest korte :)

Heldrakter er det verste her, så hun er sikkert lang i begge deler ;) (ikke så rart med en far på 195 ;) ) Vi har to heldrakter i ull i str 80. de bruker hun fint, jeg må bare brette opp ermet litt :)

permisjonen min går ut i mai, men så skal vi flette inn litt ferie og sånt slik at vi er dekket frem til barnehagestart i aug.

Burde lest min egen dagbok først, for der hadde du faktisk skrevet om klesstørrelse :klaske:

Jupps ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt tippa på vekt og lengde ;) Stor og fin er hun, og så flink frøkna var som nesten ikke gråt! Her bruker N 68 ennå. Hun har to stk fra HM i 74 som passer, ellers drukner hun i det meste :fnise: Men så er jeg usle 158 cm høy da, så hun slekter ihvertfall på meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Veldig godt tippa på vekt og lengde ;) Stor og fin er hun, og så flink frøkna var som nesten ikke gråt! Her bruker N 68 ennå. Hun har to stk fra HM i 74 som passer, ellers drukner hun i det meste :fnise: Men så er jeg usle 158 cm høy da, så hun slekter ihvertfall på meg der.

hehe, jeg er 171 og mannen 195 så tenker vi får ei snuppe på 175 eller noe ;)

Trodde natten kom 21.30 i går. Men så våknet hun kl 22 og var LYS våken :(

Vi la oss alle tre klokken 23.30. Lå å dullet og pratet i sengen og vesla var HELT i 100! Ropte, hoyet, smilte og lo og virkelig STORKOSTE seg med en våken mamma og pappa på hver side ;)

Hun sovnet klokken 01.00....... Da hadde jeg bysset og puppet og bysset og puppet i et desperat forsøk på at hun skulle ta kvelden.... prøvde til og med å puppe MENS jeg gikk rundt og bysset! :daane:

Men til gjengjeld sov hun til 08 da, så da var hun liksom tilgitt :fnise: og etter litt pupp sov hun igjen til 10 i sengen med meg :)

Vet ikke hvor mye jeg skal skrive her, er så redd for å bli gjenkjent. Men jeg har vert veldig utenfor de siste dagene. Er sliten og har mye hodepine.

Sambo er nesten ikke hjemme for tiden for det er mye jobb for tiden. Men så plager det meg at han da sier ja til ting han ikke MÅ ta....føler vi her hjemme er nedprioriterte og jeg begynner å merke på at jeg er hjemme HELE tiden. Og ikke har vi fått gått turer heller siden det har blåst mye og vesla har vert borti litt feber.

Og nå må han på en jobbreise i flere dager og jeg blir hjemme uten bil. Og så regner jeg bare med at svigers kanskje kan bli litt travle disse dagene...de har det med å bli det når jeg er alene hjemme...skal liksom passe på meg. Det er bare godt mend, men jeg føler meg nesten overvåket så håper de ikke blir masete :sjenert:

Så på lørdag har jeg bestemt at han skal ta snuppa, mens mor får gå på by'n (les: shopping :fnise: ) alene! Skal gå på kafe og spise pastasalat, stooooort stykke med brownies og en kaffelatte......skal prøve klær, skal ordne litt småtterier til hus og hjem......

Har ikke fortalt det til ham enda, skal gjøre det når han kommer hjem i kveld. Om det nå kommer noe i veien for dette kommer jeg til å bli sprø!

Jeg trenger Ruccolatid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Du fortjener helt klart litt tid for deg selv! Kjenner på det jeg også, blir gal av å være så mye hjemme, selv om det er koselig... Høres ut som mannen din ikke setter seg inn i din situasjon her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelopp: for ruccola-tid! :jepp:

Skjønner deg godt jeg. Har selv hatt flere perioder hvor jeg har følt meg sliten og til dels "fanget", og samtidig hvor sambo kan gjøre det han vil :daane: Det er mye urettferdighet i starten som vi må takle! (altså; ubalanse mellom kjønnene) Så litt ruccula-tid gjør susen tenker jeg. Forventer at han stiller seg positiv til det! :trampe:

Det hjelper uansett å komme seg litt ut i frisk luft da. Bruker du ikke bæretøy du? Da kan man jo skjerme de til dels om det blåser litt... :filer: (De er jo skjerma i vogna også såklart, men vogn er ikke min sterkeste side :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha halvt kilo til er hun like stor som min lille som er et år eldre, min lille snuppa :rodmer:

Sender deg en :klem: og håper du får Ruccola tiden du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefin vekt på snuppa di! Og jeg som har en på to måneder som veier 6 kg, hehe.

Håper du får litt tid alene, det er så utrolig viktig. Jeg gleder meg sånn til om tre uker. For da skal samboer ta o og overnatte hos søsteren sin. En hel natt med søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ser mørkt ut for ruccoladag i morgen..... Må nok bare gjøre det med vogn på slep ja, for sambo har selvfølgelig andre ting han bare må gjøre.....

Jeg er litt sånn at jobb er jobb og skal komme først, men av og til er det LOV å spør om noen andre kan trå til! :sukk:

klokken ble over 01 i natt også før hun sovnet. sov da til halv åtte, fikk mat og sov til halv ti.

Jeg derimot har nesten ikke sovet for her har det tordnet, haglet og blåst noe innmari! Ertestore hagl rett på ruten blir for drøyt selv om jeg vanligvis sover gjennom det meste.... :sjenert:

4 dager hjemme alene blir det på meg. fortsetter dette været blir jeg sprø! vil ut å trille! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så skuffende at det ikke blir ruccola-tid i morgen :sukk: Du får være tidlig ute å booke neste lørdag i stedet! :jepp:

Håper du får kost deg med vogn på slep da :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

neste lørdag er han på kamp, så det funker nok ikke, og helgen etter der skal vi reise bort i dåp.

Snuppa sover nå og sambo kommer snart hjem. Jeg skal si at nå går jeg meg en tur. når jeg kommer tilbake regner jeg med middagen er ferdig, og at han har funnet frem det han skal ha med seg til turen så jeg kan se om noe må strykes.

Så får han sjonglere det samtidig som han må ta vesla. JEG TRENGER Å LUFTE HODET!

Har vert en grusom dag og jeg merker jeg blir sint på vesla stakkars :sukk: NULL tolmodighet og sliten som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...