Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D


Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

En gåtur høres ut som en god plan! Håper mannen din "stepper up", og gjør det som trengs for at Ruccola skal ha det bra også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usj, det er kjedelig med sånne dager. Har det innimellom jeg også, passer på å si masse unnskyld til Murmel før han legger seg, men det hjelper ikke alltid på den dårlige samvittigheten. Jeg hadde nok hatt enda flere sånne dager om vi hadde sånne kvelder som dere har også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Kan du ikke få noen hunde% barnefrie kvelder til uken som kommer, da? Eller skulle han bort? :klo: Husker ikke..Men han må da kunne ta snuppa slik at du får vært litt for deg selv. Enten det er shopping, trening, kafe eller noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

En gåtur høres ut som en god plan! Håper mannen din "stepper up", og gjør det som trengs for at Ruccola skal ha det bra også :klemmer:

Usj, det er kjedelig med sånne dager. Har det innimellom jeg også, passer på å si masse unnskyld til Murmel før han legger seg, men det hjelper ikke alltid på den dårlige samvittigheten. Jeg hadde nok hatt enda flere sånne dager om vi hadde sånne kvelder som dere har også. :klemmer:

Jeg fikk gått en timeslang tur og det var balsom for sjelen gitt! HELT ny Ruccola som kom hjem :nigo:

:klemmer:

Kan du ikke få noen hunde% barnefrie kvelder til uken som kommer, da? Eller skulle han bort? :klo: Husker ikke..Men han må da kunne ta snuppa slik at du får vært litt for deg selv. Enten det er shopping, trening, kafe eller noe annet. :)

Han blir borte noen dager nå ja.

(Vi har ikke hund ;) )

Skal på shopping i morgen men tar med vesla. Skal ordne litt gaver og diverse. Så vi tar oss god tid og går på kafe og koser oss :)

Så går vi og besøker svigermor etterpå tenker jeg :)

Tirsdag skal vi på barselstreff. Godt bare å komme ut av huset. Tror det er det som gav med den nedturen nå, for vi har ikke vert ute omtrent i det hele tatt! Sambo har handlet før han kom hjem fra jobb så har ikke fått gjort DET engang! :daane:

Og babysangen har hatt juleferie...

Men nå starter ting oppigjen så tenker det kommer seg da ;) Har ikke mange venner her som jeg er komfortabel med å besøke nemlig....Føler jeg er til bry om jeg ringer og inviterer meg selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Åååå det var deilig å gå på byen i dag og bare daffe rundt og gjorde det vi skulle :) Ikke noe stress... kjøpt ikke så mye, bare småtterier og noen gaver.

Fant noen fine kurver til å ha leker i til en billig penge, og vesla oppførte seg eksemplarisk selv om det gikk leeeeenge mellom måltidene :) Hun liker å vere på shopping ;)

Nå skal jeg tusle meg i seng. Hadde tenkt å legge meg tidlig, men vesla sovnet ikke før 23.30, og har våknet tre ganger etter det igjen... Så måtte bare se litt tv og koble av litt før jeg går i seng ;)

Men nå står det en svær dobbeltseng oppe, med en diger, varm dobbeldyne - bare til meg ;)

Savner sambo og hans varme kropp, men jammen er det godt å ha sengen alene innimellom også ;)

Så nå legger jeg meg på lading til en ny dag! I morgen SKAL vi ut å gå tur uansett vær!

Fortsatt god helg damer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

såååå spent på denne kvelden!

Vesla sovnet klokken 21.00

Så våknet hun 21,45 og da var det vanskelig å bysse henne i søvn igjen. puppet litt også, men hun våknet hver gang jeg la henne ned. sovnet endelig igjen, men så våknet hun igjen etter 15 min. Sånn holdt jeg på i en time. Tok henne da ned i stua, og da sovnet hun i armene mine. La hanne oppigjen nå for 5 min siden og er superspent på om hun nå har tatt kvelden!

Hadde passet fint om hun gjorde det, for jeg skal bare se en episode av Bones og så tenkte jeg å legge meg :)

Passer også fint om hun våkner i 9-tiden i morgen i steden for 10 - 10.30 ;)

Ble ikke ferdig med shoppingen i går så tenkte å få gjort unna de siste bursdagsgavene også ;)

Nå er det grandiosa, Cola og Bones på mor - forhåpentligvis uten at hun våkner igjen ;)

Natta damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Ja, nå er jeg spent - hvordan gikk det i går kveld/natt? :)

Håper du fikk kost deg med grandisen alene ;)

Det fikk jeg! Hun sov til 03 og fikk mat, men mor sovnet gitt så vi våknet i sengen klokken 5.30....da fikk hun litt mat til og så over i sin seng ;)

Stod opp 9.30 ;)

Satser på en reprise i kveld :nigo:

:klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Åj så trett jeg er! Føler jeg ikke har sovet omtrent og det passer SÅ dårlig siden jeg har masse å gjøre i dag! :daane:

Vesla sovnet ikke før 23.30. husker ikke når hun våknet, men har et vagt minne av å se klokka på 3.30 så sovnet vi begge, og sånn har vi lagt siden! :daane: Følte hun aldri sovnet nok til at jeg kunne legge henne over i sin seng, og så sovnet jeg....våknet av at hun makket, ventet på at hun skulle roe seg så jeg kunne legge henne over....så sovnet jeg igjen.........og sånn har natten gått! :daane:

Sto opp 9.30 med grus i øynene og lodd på ben og armer.

Jeg hadde tenkt å få støket litt klær når hun tar første luren sin i dag men det spørs om det utgår for litt søvn altså....

Har jeg forresten skrevet at vesla kommer seg fremover? :)

Begynte såvidt i romjulen, kom seg noen cm frem om vi la leker litt unna det hun nådde :)

Men nå flytter hun seg en meter på bare 10-15 sekunder om hun har et mål i sikte :rodmer:

Er blitt så flink og sterk! :hjerte:

Står på alle fire og vipper, før hun kaster seg litt fremover og aker seg med hender og føtter :)

(Vet det står på tickeren at hun er 6 mnd i dag, men det stemmer ikke heeeelt ;) Følte rett og slett bare ikke å ha den riktige datoen brettet ut ;) )

Nei nå skal jeg få i meg litt frokost å få fart på den tunge kroppen så jeg får gjort unna litt!

MÅ:

*Stryke penskjorte og dress

*henge opp en maskin med tøy

*pakke for oss alle tre (skal reise bort i 60 årsdag :) )

*finne ut hva jeg og snuppa skal ha på oss... Mannfolka har det så lett! :gjeiper:

*dusje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere masse i 60 års lag :)

Helt sikker på at noe løsner når det gjelder søvn veldig veldig snart ;) Men du har min fulle sympati, grus på øynene og lodd på ben og armer er velkjent her også og ikke noe å trakte etter :gjeiper: Håper denne natten var bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stor og flink hun blir som har begynt å bevege seg litt fremover også!! :nigo:

Om hun bare kan gi mor litt ordenlig søvn også nå, så begynner det jo å bli riktig så bra :fnise:

Høres slitsomt ut med sånne netter altså... :sjenert: Håper det var bedre i natt, så du er mer uthvilt enn i går :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

Flinke jenta di! :

Ha en fin helg og kos dere på helgetur! :)

Ja det er hun :rodmer: Takk for det! Var en fin helg :)

Kos dere masse i 60 års lag

Helt sikker på at noe løsner når det gjelder søvn veldig veldig snart ;) Men du har min fulle sympati, grus på øynene og lodd på ben og armer er velkjent her også og ikke noe å trakte etter :gjeiper: Håper denne natten var bedre :klemmer:

Hun pleier å sove godt på natta heldigvis, men er ofte seeeent i seng da :(

Så flink hun er! :nigo Håper du fikk litt mer søvn :kose

Ja fik sove greit i helgen, selv om det ble sene kvelder med familien ;) Men vesla har stort sett sovet bra da så da er det greit :)

Håper natten har vært bedre! Blitt litt tull på natten her også, menmen.

Håper helgen er bra!

Takk for det! :)

Så stor og flink hun blir som har begynt å bevege seg litt fremover også!! :nigo

Om hun bare kan gi mor litt ordenlig søvn også nå, så begynner det jo å bli riktig så bra :fnise

Høres slitsomt ut med sånne netter altså... :sjenert: Håper det var bedre i natt, så du er mer uthvilt enn i går :klem:

Ja hun er kjempeflink! Blir kjappere og kjappere dag for dag nå og det er så morro å sitte å se på henne! Blir sint nå om hun ikke får tak i det hun vil ;)

Hun sover som sagt stort sett rba på nattene, men det skal jo ikke mer en èn sånn natt til for å få grus i øya da :gjeiper:

Innom for å legge igjen et spor :vinke:

:vinke: tilbake!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Fortsatt veldig ujevne kvelder på vesla. I dag sovnet hun 20.45. nå er klokka 22 og vi har vert oppe og bysset henne tre ganger. Men nå er det en stund siden sist så satser på hun har tatt kvelden :jepp:

Håper det, for om hun våkner igjen nå og vi ikke får henne til å sovne igjen kommer det ikke til å bli natt før kl 02 eller noe...

Ellers er hun ENDELIG begynt å bæsje litt oftere! Før har det jo vert 6-7 dager i mellom, men nå er det nede i 2-3 ! Det syns mor er helt topp og nå har jeg mye mer samvittighet til å gi henne grøt og annen mat hver dag i steden for å holde igjen :)

Men hun fikk middagsglass for noen dager siden. hipp sin med pasta tror jeg det var. fikk halve glasset en dag, og så gikk det helt fint. ingen magevondter eller noe :) Så da gav jeg henne den andre halven neste dag. Oransje gørre, som smakte litt pasta, men mor syns ikke det var noe godt :)

(Satte forresten oransje merker på tutekoppen som ikke gikk bort og det var skikkelig kiiipt! :sinna: )

Hun reagerte ikke andre dagen heller, men det mor glemte å tenke på var jo at vesla hadde ikke bæsjet innimellom... så bæsjet hun ikke i helgen, så da ble jeg plutselig litt bekymret igjen.

Så i dag har hun presset noe grådig :sukk: Kom først en liten klump. Jeg måtte ta på den mellom fingrene inne i en klut for å kjenne om den var knallhald....det var den heldigvis ikke!

Så en time senere trykte hun igjen og da kom det en litt større klump men fortsatt ikke mye.

(Hun pleier ikke å trykke, det kommer som regel lett som i en promp)

Så da blandet jeg en liten skål med grøt og hadde mer malt i enn jeg pleier. et par timer senere kom ern bleie med litt mer i, og det var blitt løsere :)

Alt vi skal bekymre oss over for disse søte små! :daane:

Så jeg tipper på det var på grunn av to dager med middag, for det har hun aldri fått før.

Ellers åler hun seg rundt i stua nå og blir sint når hun ikke når det hun vil ha :) Er kjempe våken og oppmerksom, og smiler bare hun ser meg eller pappaen :rodmer:

Prøver seg litt forsiktig på å klappe søte, og ELSKER å ro til fiskeskjær :jepp:

Lille solstålen vår :hjerte:

Nå er det natta. Hun har vert våken noen ganger til siden sist jeg skrev, men nå virker det som om hun sover. Så da går jeg og pusser tenner for tror det blir en tidlig morgen siden hun sovnet før ni ;)

Natta damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vesla sovnet da 20.45 i går. hadde 4-5 byssinger før midnatt, og så våknet hun første gangen halv tre. da sovnet vi vist begge to, og jeg våknet halv fire og fikk henne over i sin seng. så våknet hun igjen halv seks der vi igjen sovnet begge to....fikk henne over i sin seng halv syv.

Etter det var jeg merkelig våken og ble liggende å vri meg. hun våknet rundt åtte, og vi lå å småsov sammen til klokken var litt over ni. Da var bleia så tissevåt at vi måtte få byttet den :)

Litt mange byssinger og våkninger, men ikke så verst uansett siden hun faktisk sovnet før ni i går! :nigo:

DET kan hun godt få fortsette med :jepp:

Nyyyydelig vintersol her i dag så i dag SKAL vi ut å gå tur! (Var det i går også, men da sovnet hun før vi fikk tenkt tanken ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 6 mnd dagen! :nigo::bursdag: Og tidlig natt! :sove:

Leste det du skrev på skravletråden, her er også lillemann vel skeptisk til andre mennesker - både store og små :sjenert: Han virker litt overfølsom og engstelig inntil han blir husvarm. Vi har besøkt nabodama noen ganger som også er hjemme med sin nå 9 mnd gamle baby - han er stoooor, og A begynner å gråte med en gang han lager lyder :fnise::daane: Går helt greit så lenge han er stille, men lydene... :riste: Så vi har måttet gått hjem alle gangene vi har vært der pga det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...