Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Mister så mye hår nå :( :( :(

Store never med løse hår hver gang jeg dusjer og børster håret! :daane:

Håper det gir seg snart :sjenert:

På mandag skal Vesla på 3 mnd kontrollen og sin første vaksine. Gruer meg litt, men prøver å ikke tenke på det! Tipper hun er ca 6500g og rundt 64 cm eller noe, så blir spennende å se ;)

Må løpe, ei som roper på mamma og litt pupp her nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig normalt å miste håret på det tidspunktet etter fødsel, anbefaler deg Stimuliste fra Kerastase t_4175.jpg som er en hodebunnskur du bruker og skiller IKKE ut, det stimulerer blodsirkulasjonen og bevarer hårsekken der håret har falt ut.......har super erfaring på meg og kunder jeg har anbefalt med stor success. Den blir ikke noe kliss men sprutes rett ned i hodebunn på noen punkter og så masserer du. Koster litt, men holder evigheter, jeg har brukt det av og på i et år og har ENDA en god del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Veldig normalt å miste håret på det tidspunktet etter fødsel, anbefaler deg Stimuliste fra Kerastase t_4175.jpg som er en hodebunnskur du bruker og skiller IKKE ut, det stimulerer blodsirkulasjonen og bevarer hårsekken der håret har falt ut.......har super erfaring på meg og kunder jeg har anbefalt med stor success. Den blir ikke noe kliss men sprutes rett ned i hodebunn på noen punkter og så masserer du. Koster litt, men holder evigheter, jeg har brukt det av og på i et år og har ENDA en god del ;)

Hm, har en shampo fra Kerestase som jeg kjøpte da jeg var gravid som skulle hjelpe litt, men er tom nå.

Vet du hva den koster i Norge den der? Skal jo lønne seg å bestille fra utlandet nå når krona er så sterk ;)

Ligger på 75 $ på ebay. er vel ca 400 så da kan jeg vel kanskje ikke bestille den, da blir det toll...?

Kjedelig å miste så mye hår.. :klemmer:

Blir spennende på kontroll :) Høres ut som du har en matglad, liten en, også :fnise:

Ja matglad er hun ihvertfall :) Er mest spent på lengden hennes jeg, for er overbevisst om at de målte feil forrige gang. Her hjemme målte vi henne til 4 cm lengre enn HS gjorde nemlig, men vi brukte bare et målebånd da.

Jeg har farget håret mitt i dag :) Vesla lå å pludret på badegulvet i mens :fnise:

Ble litt i mørkeste laget så tror jeg må vaske det et par ganger før det blir som det skal vere, men godt å få bort litt ettervekst nå. Og siden jeg mister så mye hår nå føles det litt freshere nå når det er ny farge i det!

(Er vel omtrent et halvt år siden sist jeg farget det.)

Nei, nå skal jeg stille klokkene og bære med meg vesla oppi seng. Hun har sovet på sofaen nå i noen timer, for mor var midt i en film gitt... :sjenert:

Sambo er på kurs til over helgen, så vi jentene styrer huset nå :gjeiper:

Natta alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få den på gaaaanske god pris hos lookfantastic som har gratis frakt.... Min lenke der finner du også sjampoen som tilhører Bain Prevention som er en mild og god sjampo til hårtap, er mildeste i hele kerastase serien.

Jeg kjøpte kuren her i butikken og den kostet rundt 500sek, og i norge er den nok noen kroner dyrere husker jeg når jeg solgte den. Men til og med det synes jeg var verdt det når man har det så lenge og den hjelper problemet.

ellers hjelper det å ta b6 og b12 vitaminer for hår, og agurk er et av det beste for sunt og friskt hår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toll har jeg sjeldent fått av en vare sånn som det der når jeg bodde i Norge, men folk er nok mer skeptiske og prøver å følge regelen.........men for å si det sånn, jeg kjøpte alt til bryllupet vårt på ebay og ikke EN ting ble toll på...og mye var over grensen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mornings Ruccula nattugle ;)

Jeg mister også MYE hår! :haar: Hormonelt og helt normalt, men kiipt :tristbla: Håret mitt har blitt merkbart tynnere og jeg syns det syns godt, spesielt på sidene (med hestehale) med lysere ettervekst :gjeiper: . Jeg har kjøpt ny hårfarge, men kvier meg for å farge for jeg vet at da røyter jeg enda mer :roll:

Visstnok sparer hormonene våre på håret under graviditeten, mens etter fødsel gjør hormonene at håret er tynnere enn normalt + at vi mister det håret vi skulle ha mistet under graviditeten. Det er vel omdiskutert om shampooer og kurer og vitaminer har noe effekt ;) Jeg trøster meg med at det skal stabilisere seg i løpet av noen få mnd :)

Og jeg har aldri betalt toll på noe jeg har kjøpt gjennom Ebay ;) De sender jo som privatpersoner, derav ingen faktura og sånt :nigo:

Ha en fin søndag Ruccula (jeg gleder meg til å sove så lenge jeg vil - når enn den tid måtte komme :sjenert: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg husker den røytingen. Var helt grusomt, jeg måtte sette opp håret mitt med spenner for å være 100% sikker på at alt var "fast" for jeg orker ikke masse hår på klærne mine. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, den røytingen virker slitsom.. :sjenert: Men det er jo "heldigvis" normalt, så de fleste skjønner vel hvorfor, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister ikke noe særlig hår, jeg :klo: *bank i bordet* Håper det slutter snart, Ruccola, det er jammen mye rart som skjer mer kroppen når man har produsert baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg husker den røytingen. Var helt grusomt, jeg måtte sette opp håret mitt med spenner for å være 100% sikker på at alt var "fast" for jeg orker ikke masse hår på klærne mine. :sjenert:

Urgh, ja - hår overalt :gjeiper: Husker du når det ga seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Du kan få den på gaaaanske god pris hos lookfantastic som har gratis frakt.... Min lenke der finner du også sjampoen som tilhører Bain Prevention som er en mild og god sjampo til hårtap, er mildeste i hele kerastase serien.

Jeg kjøpte kuren her i butikken og den kostet rundt 500sek, og i norge er den nok noen kroner dyrere husker jeg når jeg solgte den. Men til og med det synes jeg var verdt det når man har det så lenge og den hjelper problemet.

ellers hjelper det å ta b6 og b12 vitaminer for hår, og agurk er et av det beste for sunt og friskt hår.

Er den shampoen jeg har hatt frem til nå Neytiri ;)

Bestilte den og den kuren nå, ble ca 500 tilsammen.

bestilte dem hvær for seg for sikkerhetsskyld.

(Ene er over og andre under 200 ;) )

Toll har jeg sjeldent fått av en vare sånn som det der når jeg bodde i Norge, men folk er nok mer skeptiske og prøver å følge regelen.........men for å si det sånn, jeg kjøpte alt til bryllupet vårt på ebay og ikke EN ting ble toll på...og mye var over grensen altså.

Prøvde ihvertfall så får vi se ;)

Mornings Ruccula nattugle.

Jeg mister også MYE hår! Hormonelt og helt normalt, men kiipt :tristbla Håret mitt har blitt merkbart tynnere og jeg syns det syns godt, spesielt på sidene (med hestehale) med lysere ettervekst :gjeiper . Jeg har kjøpt ny hårfarge, men kvier meg for å farge for jeg vet at da røyter jeg enda mer :roll

Visstnok sparer hormonene våre på håret under graviditeten, mens etter fødsel gjør hormonene at håret er tynnere enn normalt + at vi mister det håret vi skulle ha mistet under graviditeten. Det er vel omdiskutert om shampooer og kurer og vitaminer har noe effekt. Jeg trøster meg med at det skal stabilisere seg i løpet av noen få mnd.

Og jeg har aldri betalt toll på noe jeg har kjøpt gjennom Ebay ;) De sender jo som privatpersoner, derav ingen faktura og sånt :nigo

Ha en fin søndag Ruccula (jeg gleder meg til å sove så lenge jeg vil - når enn den tid måtte komme :sjenert )

:klemmer:

Jess jeg er vist litt nattugle ;) Kommer meg ikke i seng ;)

Jeg pleier ikke å miste mer hår av farging, bare føler det blir litt mer glansfullt og sunnere da ;) (Og nå var utveksten veldig synlig ;) ) Prøver meg på den kuren Neytiri anbefalte, så kan jeg og kjære bruke den sammen og se om det virker på fullmånen også :hoho:

Vi sto ikke opp før 11 i dag, og det var ny tid!!!!! :nigo:

Hadde sengen for oss selv vi to snuppene, og bare lå å slumret begge to. Deilig!! :D

Usj, jeg husker den røytingen. Var helt grusomt, jeg måtte sette opp håret mitt med spenner for å være 100% sikker på at alt var "fast" for jeg orker ikke masse hår på klærne mine. :sjenert

Hater det jeg også :( Blir store hårballer både i trommel og maskin! :spy:

Huff da, den røytingen virker slitsom.. :sjenert Men det er jo "heldigvis" normalt, så de fleste skjønner vel hvorfor, hehe.

Nei er ikke mye morro!

Mister ikke noe særlig hår, jeg :klo: *bank i bordet* Håper det slutter snart, Ruccola, det er jammen mye rart som skjer mer kroppen når man har produsert baby!

Ja det er en voldsom omstilling for kroppen såklart. Vi har jo produsert et menneske inni her! :rodmer:

Urgh, ja - hår overalt :gjeiper: Husker du når det ga seg?

Det lurer jeg på også! :jepp:

Nei, men utifra bilder vil jeg tippe det varte fra midten av februar til slutten av april. Etter det hadde jeg løst hår igjen. :fnise:

Hm, 3 mnd altså.....er skallet til jul jeg da om det fortsetter i dette tempoet! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Da tok jeg min første p-pille i går. :(

Liker det ikke, men det var det minste ondet av alternativene :sjenert:

Så da får vi bare se hvor mye kluss jeg nå skal ha med blødninger og styr. Sist jeg gikk på Cerazette hadde jeg blødninger av og på i to mnd før de avtok helt og jeg var blødningsfri resten. Spent på om jeg mister den helt denne gangen også!

Vi har nok ikke klart å holde oss heller, så blir nok en test om en to-tre uker for å utelukke graviditet. Liker ikke å starte på dem mens jeg er usikker, men sånn blir det nå bare ellers får jeg aldri startet på dem ;)

Skulle det nå klamre seg fast en spire i mellomtiden er det jo maaaange som er blitt gravide på pillen og fått helt friske barn alikevel, så det får vi nå bare ta som det kommer.

Ellers er vesla begynt å sove veldig godt om nettene :)

Sovner mellom 22 og 24. Våkner mellom 05 og 06. spiser og sovner igjen. sover så til 09 :nigo:

Vaksina gikk forresten kjempefint, gråt bare i 20 sekunder eller noe :)

Driver å lurer på om jeg skal jobbe litt i julen. Julehandelen pleier jo å vere bra kaos, så kanskje jeg kan hjelpe til enkelte dager for å lette dagene litt for de andre på jobb.

Kan jo jobbe bare noen timer, men det letter jo for de andre så de får tatt skikkelige pauser uten at de som da er igjen i butikken sliter ;)

Skal høre litt med NAV hvordan vi evt går frem om vi skal gjøre dette :)

Da er det helg og vår lille familie skal kose oss hjemme :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi heller ikke klart å holde oss. :sjenert:

Ingen mens enda, men kan ikke tro annet enn at det er fordi kroppen ikke har kommet i gang på skikkelig vis. Tror uansett ikke det er lurt at jeg starter med noen form for hormonbasert prevensjon. Ble så mye tull sist, og to års prøvetid før vi fikk hjelp. Litt for lenge å vente to år den dagen man har bestemt seg for å prøve igjen. I tillegg er det liten sjanse for at jeg skal bli gravid uten medisinsk hjelp...

Men litt spennende er det jo da, når man vet at ting KAN jo skje. :redd:

Men det som skjer får skje. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røytet i ganske nøyaktig 3 mnd. Var helt grusomt, ble kjempelei meg. Hår overalt! Og det ble tynnere og tynnere. Det håret jeg mistet har jo ikke kommet ut i full lengde enda, langt ifra, men det føles helt normalt ut nå, føles ikke spesielt tynt. Jeg hadde helt klart tykkere hår i svangerskapet enn ellers, så overgangen ble så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ruccola

Her har vi heller ikke klart å holde oss. :sjenert:

Ingen mens enda, men kan ikke tro annet enn at det er fordi kroppen ikke har kommet i gang på skikkelig vis. Tror uansett ikke det er lurt at jeg starter med noen form for hormonbasert prevensjon. Ble så mye tull sist, og to års prøvetid før vi fikk hjelp. Litt for lenge å vente to år den dagen man har bestemt seg for å prøve igjen. I tillegg er det liten sjanse for at jeg skal bli gravid uten medisinsk hjelp...

Men litt spennende er det jo da, når man vet at ting KAN jo skje. :redd:

Men det som skjer får skje. ;)

Ingen mens på meg heller. Hadde ikke lyst å begynne på noe med hormoner igjen jeg heller, men sånn gikk det :sjenert:

Vi har jo ingen diagnose eller noe, men alikevel gikk det ett år fra vi startet å prøve til spiren satt. Så jeg har også tenkt litt at det får skje det som skjer, men har innsett at jeg ikke har lyst på så tette at det bare er ett år i mellom dem.

ca 1,5 år imellom tenker jeg er passe, sambo mener 2 til 2,5.

Er vi gravide nå takler vi det helt fint, men ideellt sett vil vi jo vente litt til ;)

Kjøpte bare en pakke med cerazette på apoteket, i tilfele jeg er gravid allerede og må slutte på dem igjen med en gang... praktisk anlagt....hehehe :fnise:

Kanskje vi står der begge to og er gravide igjen allerede Nilla! :hoho:

Jeg røytet i ganske nøyaktig 3 mnd. Var helt grusomt, ble kjempelei meg. Hår overalt! Og det ble tynnere og tynnere. Det håret jeg mistet har jo ikke kommet ut i full lengde enda, langt ifra, men det føles helt normalt ut nå, føles ikke spesielt tynt. Jeg hadde helt klart tykkere hår i svangerskapet enn ellers, så overgangen ble så stor.

Huff, hår OVERALT nå! Må hele tiden plukke laaange hår fra hendene til vesla, og hver gang jeg åpner vaskemaskinen eller trommelen faller det ut hårballer :spy:

Håper shampoen og hårkuren kommer snart så kanskje jeg får begrenset skaden litt... Har ikke heeelt troa på sånne kurer og sånt, men litt tror jeg nok det kan hjelpe ;)

Sitter og går igjennom et lass med bilder jeg nå. Prøver å sortere ut og lage meg til en mappe med bilder jeg vil få bestillt. Har ikke bestillt bilder på flere år, så litt å ta igjen kan du si ;)

Gleder meg til å begynne på Vesla sitt album! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert ute å gått en deeeilig lang tur i det fine været :)

Nå sovnet vesla igjen, så da skal jeg benytte meg av energien jeg fikk av turen og få gjort litt her hjemme, men først litt mat kjenner jeg ;)

Herlighet så mye klær jeg har pakket vekk forresten! :daane:

Har vert heldig å arvet veldig mye flotte klær, men vi rekker visst ikke å bruke alt ser jeg :) Nå er vi på str 68 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 22-24 og til 05-06 :sjokkert: Du er heldig! Trodde jeg var heldig jeg. Hun våkner rundt 02, 04, 07, 09.. Aah, håper jeg får det som dere når hun er rundt tre mnd :)

P-piller ja.. Hadde ikke lyst til å klusse noe mer med hormoner i kroppen, men jeg må nok begynne på pillen igjen jeg også. Tenkte å få resept på 6-ukers kontrollen. Jeg skal ihvertfall IKKE bli gravid igjen med det første, men skulle ønske jeg slapp å tilføre kunstige hormoner til kroppen igjen. Men men, det gikk jo fint i seks år :fnise:

Håper alt står bra til med dere :) Gleder meg til det kan bli litt :sengekos: her i gården også.. Vi prøvde 3 uker etter fødsel, men AU! Stingene er der fremdeles, og det gjør vondt.. Håper det blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 22-24 og til 05-06 :sjokkert: Du er heldig! Trodde jeg var heldig jeg. Hun våkner rundt 02, 04, 07, 09.. Aah, håper jeg får det som dere når hun er rundt tre mnd :)

P-piller ja.. Hadde ikke lyst til å klusse noe mer med hormoner i kroppen, men jeg må nok begynne på pillen igjen jeg også. Tenkte å få resept på 6-ukers kontrollen. Jeg skal ihvertfall IKKE bli gravid igjen med det første, men skulle ønske jeg slapp å tilføre kunstige hormoner til kroppen igjen. Men men, det gikk jo fint i seks år :fnise:

Håper alt står bra til med dere :) Gleder meg til det kan bli litt :sengekos: her i gården også.. Vi prøvde 3 uker etter fødsel, men AU! Stingene er der fremdeles, og det gjør vondt.. Håper det blir bedre snart!

Ja vesla har vert flink hele veien :) Først våknet hun for mat kl 02 og 05. men den klokken 02 forsvant bare etter noen uker :jepp:;)

På det meste har hun sovet i 9 timer uten mat :nigo:

Vi prøvde oss 4 uker og 1 dag etter fødselen og da gikk det helt greit :) Men var veeeldig forsiktige da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...