Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!

O'hara

Anbefalte innlegg

:fnise:

Ja det var litt av noen armer det!!

Vilma, jeg er heller ikke av typen som synes det å gå gravid er noen stor stas. Magen er i veien, man får ikke tatt sokker på seg på en skikkelig måte, sure oppstøt, kvalme, føler seg som en kval, halsbrann de luxe, hodepine, tungpustet og gud vet hva, og da har vi ikke begynt på fødselen engang....

Samtidig, så tror jeg det er verdt det?? Eller, det MÅ jo være det?? :klø:

Kjenner jeg gleder meg mer til hun er kommet ut og jeg får blitt bedre kjent med henne, og kan påvirke henne til å bli like perfekt som mora! :nigo:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen strekkmerker.

Hos meg var det sånn at babyen roet seg i den tiden du er inne i nå og fremover. De går inn i en "sovefase" (sa de ihvertfall på nyfødtintensiven) og de blir større med mindre plass til bevegelse. Det som var spark ble glidende bevegelser isteden. Mot slutten blir det ofte bedre for lunger og halsbrann, for da synker de jo nedover i bekkenet. Hos ganske mange, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater å være gravid, så mine erfaringer er egentlig bare surt oppgulp, jeg innser det. Likevel er jeg som kvinnfolk flest glad i å dele :ler:

Jeg liker at det finnes andre kvinner som sier de hater det, for da føler jeg meg ikke like mye som et misfoster. Jeg vet ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde hatt bekkenløsning og oppkast gjennom hele svangerskapet, men når det er erfaring, må jeg nok bare innrømme at jeg synes det er pyton. Og jeg blir nesten sint når kvinner med lette svangerskap forteller meg at så fort ungen er ute, er det glemt. Kan godt være det, men jeg har veldig problemer med å tro dem akkurat nå. :fnise:

Men ja, det er klart det er verdt det. Jeg klarer bare ikke tro på at jeg skal komme til å ville gå gjennom dette en gang til.

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo ingen fasit på svangerskap, er bare noen som tror at det de har opplevd, ja det opplever alle... :filer:

Så deilig å ha sluppet unna vann i kroppen og strekkmerker da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM i morgen og UL på onsdag!

Spennende å se hvordan SF-målet er denne gangen, samt få med seg vekten. Jeg har ikke vekt hjemme, så jeg veier meg alltid hos JM.

Har også fått svar på blodprøver fra legen, og jeg mangler nok litt jern. Så det er nok grunnen til at jeg er så slapp og sliten som jeg er. Greit å få det bekreftet, så slipper man å lure på hva det muligens kan være.

Nuh, skillingsbollelaging! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker visstnok flere enn hva jeg har plass til, så ja selvsagt.

(Kom nå på at det faktisk er fullt i fryseren, og jeg har tenkt å bake over 50 boller?! :roll:)

Noen som har prøvd med eplemos/-biter i skillingsboller? Jeg har noen epler som snart må brukes, og lurte på å ha de i noen skillingsboller? :vetikke:

Jernverdiene har falt fra 48 til 10, så de har falt en del, samme med B12-verdiene.... Vet ikke helt hvordan jeg skal få økt de heller, for jeg spiser jo jerntabletter hver dag. Legen anbefaler Dufoferon, men jeg har ikke sjekket om jeg faktisk kan spise de (stoler ikke heeeeelt på hva legen anbefaler da han skulle gi meg noe betennelsesdempende for en god tid tilbake som ikke burde brukes om man var prøver....).

Uansett, ville være greit å få lagrene opp igjen, men etter hva jeg forstår, så anbefaler han ikke B12-sprøyte før etter svangerskapet...? Litt usikker. Får høre med de i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spise for mange skillingsboller før du skal til JM da...kan slå ut på urinprøven... Jeg ble hvertfall "tatt" på at jeg hadde spist en god mengde sjokoladekake hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte duroferon i svangerskapet, først 2 tabl. om dagen og så 1. Da steg både jernlagrene og blodprosenten. Du kan bli litt treg i magen, men bedre en å være slapp. Husk å ikke drikke melk til tablettene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alt om kvelden jeg.... Tar jeg trantablettene om morgenen så har jeg transmaken i munnen med en gang....

Men, enda mer treg i magen?! :dåne:

Jaja, det er, som du sier, bedre enn å være trøtt og slapp.

Er den på resept mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gumler*

Bare så dere vet det, det går an å ha rosiner og eplemos i skillingsboller! :sikle:

Nå, kapitulerer jeg... Må strekke på meg, og kommer sikkert til å sovne foran tv'en... :sjenert:

Mannen har tatt hunden med på tur, så det er nå stilt i huset. Jeg skal se 71graderNord, har en kompis som er med der så det skal bli spennende å se hvordan det går med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har erfaring med å fly i uke 33/34/35?

Vet grensen går på 36 uker, men vi vurderer en flytur for å besøke en venn i oktober. Men vet ikke helt? Det er bare en helgetur da, men det er vel litt flyvning... :vetikke:

Jeg er jo frisk og rask på mange måter, sett bort fra jern/blod-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville spurt legen min, jeg. Fysisk sett hadde jeg klart det helt fint hvis jeg skulle dømt ut fra hvordan jeg har følt meg begge gangene. Likevel fikk jeg nesten forbud mot Londontur alt i uke 27 pga blodtrykket. Og i runde nr 2 så turte jeg ikke i det hele tatt, i tilfelle barnet skulle kommet et annet sted enn hjemme - men det blir jo noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er både jm og UL besøkt, og jeg må til ny UL... Morkaken er fortsatt litt for langt nede, så det må sjekkes enda en gang. Vektestimeringen ved fødsel er nå 3300-3500 g, så det er jo bra, og det er fortsatt ei tøtte... ;)

Alt vel hos jm også, jeg ligger like under den røde streken kontra like over forrige gang, men jeg har lagt på meg lite siden sist. Men ingenting faretruende, så det er greit. Har vel en helt ok vekstoppgang totalt sett, 10,5 kg. Det skal jo av også!

Så neste uke blir det muligens ny besøksrunde på sykehuset siden mannen gikk glipp av det når jeg var, samt ny runde til vurdering angående eventuelt ks på torsdag.

Nå synes jeg at jeg er mye hos legen altså!

Jeg skal nemlig innom på fredag også, for siden jeg er "gammel og grå" så må jeg sjekkes nøyere angående svangerskapsdiabetes, så jeg skal inn til sånn sukkergreier på fredag. Det er visstnok større sjanse for svangerskapsdiabetes når man er "eldre".

Så, på 16 dager er jeg da innom lege/sykehus 6 ganger! :dåne:

Det er jammen godt at jeg er sykemeldt 50% så det ikke blir så stor belastning for arbeidsgiveren.

I dag er jeg skikkelig tung og slapp. Det svimlet skikkelig for meg når jeg var til UL, så jeg tror det blir en seriøst kort dag på jobb i dag.

Og, det pissregner ute, noe som da betyr at jeg blir pissblaut når jeg skal gå tur med hunden! :griner:

Ingen av regnbuksene mine passer, selv ikke de største!!

Æsj, i dag er en klage/sytedag, kjenner jeg ikke er på topp i dag. Mye irriterende som skjer på jobb, samt at det er ting som endres privat... Blæh!

Og, det PISSREGNER!!

MEN!!! Jeg skal til Oslo på fredag!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nemlig innom på fredag også, for siden jeg er "gammel og grå" så må jeg sjekkes nøyere angående svangerskapsdiabetes, så jeg skal inn til sånn sukkergreier på fredag. Det er visstnok større sjanse for svangerskapsdiabetes når man er "eldre".

Lykke til! Et tips: jeg fikk beskjed om å ta med lesestoff, siden man må sitte i ro i 2 timer, men jeg ble så slapp og dårlig av å ha fastet i 12 timer og så drikke sukkervann, at jeg ikke klarte å lese et eneste ord i boken. Var derfor glad jeg hadde med lydbok på mobilen, så jeg kunne høre på den og lukke øynene. Ellers hadde det blitt veldig kjedelig. Så, lydbok er tingen, evt. musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...