O'hara Skrevet 22. september 2010 Forfatter #341 Del Skrevet 22. september 2010 Heheh, ja, jeg får ta med meg en bag fullt av remedier... Tar med meg en bok eller noe annet lesestoff samt mobilen, da bør jeg være greit berget Forstod det slik at det ikke var garantert at man måtte drikke dette sukkervannet? :klø: Men, så lite opptatt av detaljer som jeg er, så er det en viss sjanse for at jeg muligens har misforstått noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. september 2010 #342 Del Skrevet 22. september 2010 Vet ikke, kanskje de har forskjellige rutiner. Men poenget, tror jeg, er å se hvor godt insulinet virker i kroppen din. Men kanskje de noen steder bare tar fastende blodprøve og så ser på resultatet av den, før de bestemmer om du må drikke sukkervannet? Har aldri hørt om det før, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 22. september 2010 Forfatter #343 Del Skrevet 22. september 2010 Aner ikke, det blir det det blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. september 2010 #344 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Lykke til! Et tips: jeg fikk beskjed om å ta med lesestoff, siden man må sitte i ro i 2 timer, men jeg ble så slapp og dårlig av å ha fastet i 12 timer og så drikke sukkervann, at jeg ikke klarte å lese et eneste ord i boken. Var derfor glad jeg hadde med lydbok på mobilen, så jeg kunne høre på den og lukke øynene. Ellers hadde det blitt veldig kjedelig. Så, lydbok er tingen, evt. musikk. Signerer det med å ha noe i øret fremfor lesestoff..... Jeg fikk lov å legge meg på en benk i ene undersøkelsesrommet den andre gangen jeg tok sånn test. Om det er glukosebelastning du skal på, så tar de fastende prøver... du koser deg med et par desiliter glukose (som skal ned forholdsvis raskt) og så venter i 2 timer før det tas ny prøve. Og du får ikke drikke eller spise på de timene, så du får en "intresant" smak i munnen.... Endret 22. september 2010 av Skravla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. september 2010 #345 Del Skrevet 22. september 2010 Kan også anbefale å ta med en liten matpakke du kan spise rett etter du er ferdig med siste blodprøve. Jeg fikk en skive med skinke og agurk på fødeavdelingen etterpå, tror ikke jeg hadde klart å gå ned til bilen om det ikke var for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 22. september 2010 #346 Del Skrevet 22. september 2010 du koser deg med et par desiliter glukose Det der hørtes groteskt ut. Får håpe morkaka flytter seg i tide, men hvis ikke så er det jo greit å få ks. Godt at de passer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 22. september 2010 Forfatter #347 Del Skrevet 22. september 2010 Ja, kjenner jeg virkelig gleder meg...... Not. Greit med oppfølging ja. Nå har jeg ikke avtalt ny time til ul, skal jo på sjekk på torsdag. Ser det an hva de sier der, og så bestiller jeg eventuelt en time til ul etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 22. september 2010 #348 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg drakk også sukker. Hadde lest på nett om hvor jææævelig det var, og hylekor av damer som skrek ut "stakkars" til de som måtte. Men altså; det gikk da helt greit. Småkvalmt, men jeg har da virkelig gjort verre ting i livet. Fikk litt sitron oppi, spør om det. Var virkelig ikke sulten etterpå. Og jeg klarte heller ikke lese i boken. Sovnet på venteværelset, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 23. september 2010 #349 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg var heller ikke sulten etterpå, men fikk en banan av legesekretæren og beskjed om å spise minst halvparten før jeg fikk gå... Og det var ikke æsj å drikke det, men kvalmt og skikkelig emmen smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 23. september 2010 #350 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg var ikke sulten heller, bare vannvittig kvalm. Men merket at jeg trengte den brødskiva likevel, så er glad jeg fikk den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. september 2010 #351 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Hei hei De der glucosegreiene høres litt udeilig ut Kunne de ikke bare bydd på store mengder cola og sjokkis..? Håper morkaka vandrer videre oppover og ut av veien! Endret 23. september 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. september 2010 Forfatter #352 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg innbiller meg at søt banan ikke er det som står øverst på listen etter å ha drukket en slik søtsuppe? Skal høre om sitron Og, ta med meg en skive, sånn just in case. Usj, og jeg hadde nok spydd av store mengder sjokolade og cola... I dag har jeg også en tung dag... Usj.. Jeg våknet i 4-tiden i natt og har nesten ikke sovet etter det. Sliter veldig med pusten til tider, og føler jeg ikke får puste skikkelig. Selv når jeg ligger på siden også. Kjenner jeg gjerne skulle hatt mannen hjemme om dagene. Jaja, det går seg vel til Usj, føler det er mye syting og negativt her i gården om dagen. Sliter med dustekjerring på jobb, mye alene, en del tanker privat og er bare trøtt og sliten. Men, hunden må ha turene sine, og jeg er veldig glad for at han ikke krever 2-4 timer hver dag, selv om han burde fått det. Litt dårlig samvittighet for han da, søte, snille hunden "min". Satser på sovning på legekontoret i morgen! Og, jeg er glad jeg skal til Oslo i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 23. september 2010 #353 Del Skrevet 23. september 2010 Banan sto ikke øverst på listen.... men jeg hadde ikke med meg mat første gangen og det var alt de hadde av spislige ting (utenom sjokolade og kjeks) på legekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. september 2010 Forfatter #354 Del Skrevet 23. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 23. september 2010 #355 Del Skrevet 23. september 2010 Ikke rart du sliter med pusten, lavt jern og stor unge er dårlig kombinasjon. Du skulle bodd nærmere så kunne jeg hjulpet deg med hunden, jeg skulle hatt noen å gått tur med, men tre timer i bil hver vei blir vel litt i overkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. september 2010 Forfatter #356 Del Skrevet 23. september 2010 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 23. september 2010 #357 Del Skrevet 23. september 2010 (Tror du bør ha oppi mer sitron enn en skive for å merke noe bedring. Damen som tok mine prøver tok en ganske stor skvis fra en sitronflaske) Lykke til. Bra med en sjekk for mye enn for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 23. september 2010 #358 Del Skrevet 23. september 2010 Vi må finne en tid og møtes når du er her, så du får bleiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. september 2010 Forfatter #359 Del Skrevet 23. september 2010 Nótt, mandag eller tirsdags formiddag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 23. september 2010 #360 Del Skrevet 23. september 2010 Mandag er jeg på yoga på formiddagen, så tirsdag passer best. Hvor vil du møtes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg