Gå til innhold

hva liker du IKKE?

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Tomat

Ferdigpizza

Sylteagurk

Det meste av sjømat

Mais

Ananas

Sopp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Kokt brokkoli. Elskar rå brokkoli, men den kokte smaken er så..blaut, så eg er ikkje så begeistra for det.

Jeg liker brokkoli best når den bare får noen få sekunder i kokende vann; jeg pleier å gi den ca 20 sek. Da er den fortsatt sprø inni og varm utenpå - perfekt :spise:

Skrevet

- Fiskekaker/Fiskeboller

- Kaviar

- Reker

- Ferdigmat

- Løk

- Lever

- Lungemos (disgusting)

- Blodpudding

Sikkert en god del annet også.

Skrevet

Dårlige kokkekunnskaper! Det er i grunn helt sykt, det er så mye som jeg har trodd jeg ikke har likt, men så prøver jeg å lage det selv. Leser skikkelig opp på hvordan det skal tilberedes og det blir ubegripelig godt

Det er ingen ting som smaker så dårlig som mat laget av dårlige kokker. Selv en kjempegod hjortesteik blir fort ødelagt i hendene på noen som steker den for mye.

Gjest birry93
Skrevet

Her sklir det meste ned, men rosenkål og lever klarer jeg ikke! :glare:

Skrevet

Dårlige kokkekunnskaper! Det er i grunn helt sykt, det er så mye som jeg har trodd jeg ikke har likt, men så prøver jeg å lage det selv. Leser skikkelig opp på hvordan det skal tilberedes og det blir ubegripelig godt

Det er ingen ting som smaker så dårlig som mat laget av dårlige kokker. Selv en kjempegod hjortesteik blir fort ødelagt i hendene på noen som steker den for mye.

Veldig, veldig enig :) Har vært borti mange som "ikke liker" diverse, men med en gang de får det servert av noen som kan å lage det, skifter de mening.

Skrevet

* Salatblader. Vokser i munnen, og derfor spiser jeg aldri salat.

* Dressing, majones og lignende man har oppå mat. Kjenner det vrir seg i magen når jeg må spise dette.

* Mat med mye fett i eller på, dvs fettrander på koteletter etc.

* Innmat, med unntak av leverpostei. Ekkelt, rett og slett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Syltetøy - jeg liker godt bær alene, men ikke når det blir blandet sammen med masse sukker og blir til kvalmende og klissete syltetøy, æsj! Jeg er generelt ikke så glad i mat som er for søt, det gjøt meg kvalm og uvel.

De fleste typer frokostblandinger/kornblandinger - liker ikke konsistensen og så smaker det ikke noe særlig, det er tamt og kjedelig. Skal det smake må jeg ha på sukker eller syltetøy, og som nevnt liker jeg ikke det heller.

Generelt liker jeg ikke mat som er "mild og barnevennlig" Jeg vil ha mye smak!

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Ser folk tolker tråden ganske forskjellig, alt fra "alle ting som ikke står aller øverst på favorittlista" til "ting jeg ikke tåler". Det er en del ting jeg ikke er overbegeistret for, men som jeg likevel spiser hvis jeg får det, men disse ramser jeg ikke opp her.

Av matvarer jeg virkelig ikke klarer å spise kommer jeg på:

-brunost

-melk (når den ikke er kokt inn i maten)

-rømmegrøt

-sterke oster

-Bailey's

Lurer på om kroppen er innrettet slik at det jeg tåler dårlig også smaker meg minst ;) Laktose er ikke noe særlig for meg.

Endret av Spinell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...