MarianneE Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Det er ikke all mat som smaker like godt, noe er man glad i, noe er man ikke så glad i igjen. Men, hva liker du ikke? *Jeg klarer bare ikke honning. Selv lukta, spesielt av den norske lynghonningen gjør meg kvalm *Litago melk med banansplitt. Mannen elsker det, jeg hater det. *Blodpudding Vonde barndomsminner *Sennepp usj...
Rosalie Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Flykrasj, dvs makrell i tomat. Vokser i munnen. Samme med sild i alle varianter. Ellers har jeg ikke smakt lever eller blodpudding siden jeg var barn, og jeg har heller ingen planer om å gå til innkjøp av det, heller. Makrell i alle former byr meg bare imot, og får jeg servert det, spiser jeg tilbehøret. Endret 25. juli 2010 av Wadjet
retroxx Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 fløtegratinerte poteter. elsker potet og elsker fløte, mn noe bli utrolig kvalmt når poteter blir kokt i fløte grøøøøss!! lukta av risgrøt me kanel på, fyyy!
Frøken Helene Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 - Klippfisk (har så lyst å like det, men klarer bare ikke) - Kaviar (ser deilig ut, men klarer heller ikke) Ellers tror jeg det er fint lite jeg ikke liker.
Gjest navnelapp Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Alle, absolutt alle variantar av sild.
Hoppetaujenta Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Alt av sjømat som er rått, sleipt, slurpete og glatt. Kamskjell, muslinger, blåskjell etc. Å fyttirakker`n gitt! Endret 25. juli 2010 av Margareth
Vera Vinge Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Det er veldig lite jeg virkelig ikke liker. Det eneste jeg kan komme på i farten, siden man stadig blir utsatt for det, er krem. Det syns jeg er forferdelig kvalmende. Prøver å like det, og jeg kan spise det hvis den er blandet med noe annet, f.eks. bær, som demper kremsmaken noe. Men jeg syns det er kvalmende, og har aldri skjønt det fantastiske med det. Nå slipper jeg ofte problemet, siden jeg ikke lenger kan spise hvetemel, men når bestemoren til mannen min lager bløtekake spesielt tilpasset dette problemet, må jeg jo spise. Og jeg overlever, bare jeg blander kremen godt inn med syltetøyet og kakebunnen. Det kunne aldri falle meg inn å ikke spise noe, fordi jeg er redd for å såre verten. Tidligere har jeg hatt en annen ting jeg virkelig ikke kan fordra, nemlig eggeplomme, da flytende plomme i speilegg eller bløtkokt egg. Jeg ønsker fortsatt snudd egg når jeg får servert speilegg (finner aldri på å lage det selv, da jeg foretrekker eggerøre eller omelett), men kan fint spise bløtkokt egg uten å bli varm i toppen. Ellers er jeg ganske fleksibel når det gjelder smak. Jeg er ikke spesielt glad i veldig salt eller søt mat, men kan fint spise det. Og så husker jeg fra barndommen at gammelost og torskelever var rimelig hardt å få ned, men det har jeg ikke spist på mange år, så aner ikke hvordan det ville blitt i dag. Dvs. heldigvis at jeg er ganske altetende på det jeg kan spise og at jeg liker å prøve nye ting, da jeg har nok begrensninger i matveien som det er. Tåler ikke hvete, må være forsiktig med melk og spiser ikke kjøtt. Da skulle tatt det tatt seg ut om jeg som gjest også satt og pirket i mat som var spesialtilpasset meg. Endret 25. juli 2010 av Vera Vinge
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Flykrasj :spy: :spy: A.k.a. makrell i tomat. Burde skutt jævelen som fant opp dritten
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Alt av halvfabrikata og ferdigmat. Urk og pføy!
Hoppetaujenta Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Digresjon: *eller den som fant opp makrellboksen - den er helt ubrukelig*!
Gjest Iah Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 Egg, i alle former. Speilegg, kokt egg, eggerøre, omelett. Det smaker fryktelig vondt. Det er det eneste jeg kommer på, som jeg overhodet ikke klarer å få ned uansett hvor mye jeg prøver.
Gjest SmallTalk Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 - Sild i alle former. - Generelt fet fisk. Røkelaks er unntaket. Spiser helst hvit fisk som torsk og sei, og gjerne ferdig maltraktert. - Innmat (lever, nyrer, blod) i alle former. - Banangodteri. Blir kvalm bare av tanken. - Kokos! Alt som har et snev av kokoslukt eller smak i seg gjør meg kvalm. Rømte huset når mamma lagde kokosmakroner til jul før. - Te med teblader. Drikker gjerne te som ikke inneholder teblader (dvs ren fruktte).
*Numi* Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 (endret) Flykrasj :spy: :spy: A.k.a. makrell i tomat. Burde skutt jævelen som fant opp dritten Vel... Det er fint at det ble oppfunnet for oss som faktisk liker det. Dere som ikke liker det kan jo bare la være å kjøpe det. *problem solved* --------------------------- Selv er jeg vel ganske altetende, men det er vel enkelte grønnsaker jeg godt kan styre meg for. Squashen skal være tilbredt eksepsjonelt, f.eks, om jeg skal klare å like den. Endret 25. juli 2010 av *Numi*
Thomasine Skrevet 25. juli 2010 #15 Skrevet 25. juli 2010 Makrell i tomat er jo bare NYDELIG!!! Godt dere andre slipper å kjøpe! Jeg hater ERTER!!! Liker ikke konsistensen og vil helst ikke spise det som har ligget inntil heller...æsj... Rosiner er heller ikke godt. Og så er det masse jeg aldri kunne tenkt meg å smake på engang: smalahove tunge av ulike slag rakfisk/lutefisk samenes kjøttkaker av hjernemasse blodpudding lungemos
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #16 Skrevet 25. juli 2010 Agurk er det eneste jeg virkelig ikke liker...
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #17 Skrevet 25. juli 2010 Makrell i tomat er kjempegodt Liker ikke -Egg i alle varianter -Alt rødt kjøtt og svin,inkl pølser,burger,kjøttdeig og alle typer innmat -Løk -Røkelaks -Rosiner -Delfiakaker -Mat med masse olje
Safira Skrevet 25. juli 2010 #19 Skrevet 25. juli 2010 Jeg liker det meste (som jeg har smakt) men noen ting greier jeg bare ikke å venne meg til/lære meg å like: - kapers (dårlig minne fra barndommen) - kaviar (blir til og med kvalm av lukten) - rosenkål - fettete mat (spesielt frityrstekt mat og junk food, men også fett på kjøtt må jeg fjerne) - sølvløk - ketchup (hater det ikke men er ikke spesielt begeistret) - smør - melk (er godt med sjokoladepulver da ) - sjampinjong
Pimp Skrevet 25. juli 2010 #20 Skrevet 25. juli 2010 spiser nesten alt. T.o.m. smalahove. Liker ikke salt lakris,selv om det var det eneste av snop jeg spiste for noen år siden. Etter graviditeten, hvor jeg brakk meg av det meste, tåler jeg ikke noe som helst lakris+ noe som helst peppermynte (før kunne jeg drikke flere kopper med peppermynte te)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå