Gjest scorpius Skrevet 29. juli 2010 #61 Skrevet 29. juli 2010 Jeg må legge til en ting til på lista mi; lungemos! Spiste så mye av det da jeg var liten, og bare tanken på det nå gjør meg dårlig. Men egentlig så tror jeg det ikke var overdosen av lungemosen som gjør at jeg ikke liker det nå (ingen tvang det i meg, for å si det sånn), men jeg tenkte ikke så mye på hvor det kom fra. Tror det heller er psykisk at jeg ikke liker det mht. navnet, LUNGEMOS. Det høres ikke så veldig fristende ut.
Missee Skrevet 29. juli 2010 #62 Skrevet 29. juli 2010 Oliven. Det er jo absolutt det verste. Blærk. Men ellers spiser jeg alt og er ganske fornøyd med det
Gjest Frosk Skrevet 30. juli 2010 #63 Skrevet 30. juli 2010 Oliven! Har prøvd å lære meg å like det, men nei... ikke foreløbig! Er heller ikke glad i kaker sånn generelt, men enkelte er jo verre enn andre: bløtkaker med myyyye krem, "Verdens beste", eplekake... (jeg er vegetarianer, da - så jeg spiser ikke kjøtt / sjømat - listen hadde nok blitt en hel del lenger om jeg skulle skrevet opp alt det ikke-vegetariske jeg ikke liker!)
cilipili Skrevet 30. juli 2010 #64 Skrevet 30. juli 2010 Oliven! Har prøvd å lære meg å like det, men nei... ikke foreløbig! (jeg er vegetarianer, da - så jeg spiser ikke kjøtt / sjømat - listen hadde nok blitt en hel del lenger om jeg skulle skrevet opp alt det ikke-vegetariske jeg ikke liker!) Samme her. Ellers liker jeg ikke: Kålrabi Avokado Agurk Aubergine Smør (som på skiven) Blåmuggost (elsker forøvrig hvitmuggost) Rosiner, særlig i bakverk og varm mat. Sennep Kapers Sylteagurk Rå løk Synes også leverpostei og makrell i tomat lukter verre enn diarébleier. At noen kan ha dette på maten er meg fullstendig uforståelig
SusanneGullet Skrevet 4. august 2010 #65 Skrevet 4. august 2010 (endret) Oi, og jeg som trodde jeg var kresen. Jeg liker ikke: Kabare Sennep Tomat Banan (elsker bananyoghurt) Leverpostei Makrell i tomat Løk Rosiner Potetsalat Rømme Kaviar Mugost Fleskepølse Marsipan Endret 5. august 2010 av RoseBedd
Modic Skrevet 4. august 2010 #66 Skrevet 4. august 2010 Jøss!! Jeg kommer faktisk ikke på en eneste ting jeg ikke liker, jeg! Det måtte i så fall være sand i salaten.... Det er jo ting jeg ikke er overbegeistret for, selvfølgelig, men jeg tror ikke det er en eneste ting jeg ikke hadde klart å spise, om jeg hadde blitt det servert borte hos andre.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #67 Skrevet 4. august 2010 Jeg bruker ikke kumelk i noen form heller. "Enhver arts melk er for dets avkom" som flere ernæringseksperter sier. Enzymene i kumelk er ikke beregnet for menneskemager. Hvilke ernæringseksperter? Dette har jeg nemlig aldri sett/hørt ernæringseksperter uttale - men bare veganere, samt folk med diverse alternative livssyn. Og klart pattedyrs melk er perfekt tilpasset hva avkommet deres trenger av næringsstoffer. Dette innebærer imidlertid ikke nødvendigvis at f.eks. kumelk ikke kan inngå som en del av et balansert kosthold hos mennesker. Forskjellen mellom kalvers kumelkkonsum og menneskers kumelkkonsum er jo at hos kalvene er dette det eneste de spiser, mens det hos mennesker bare utgjør en liten del av det totale kostholdet. Og noen mennesker (spesielt i enkelte deler av verden) er laktoseintolerante - ja, men det er langtfra alle. De fleste mennesker på jorda tåler å innta melkeprodukter. Og forresten: Når du sier at du ikke bruker kumelk i noen form, regner jeg med at det betyr at du ikke spiser iskrem, yoghurt, ost, meierismør, rømme, bløtkake, eller drikker Bailey's?
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2010 #68 Skrevet 4. august 2010 (endret) Og forresten: Når du sier at du ikke bruker kumelk i noen form, regner jeg med at det betyr at du ikke spiser iskrem, yoghurt, ost, meierismør, rømme, bløtkake, eller drikker Bailey's? Jeg kan bruke smør og spise noen slags oster med forsiktighet. De andre tingene du nevner, kommer ikke i min munn. Jeg tåler ikke myke, fete matvarer og drikke, i den forstand at jeg kaster opp og blir syk av det. Dessuten er jeg operert for gallestein. Endret 4. august 2010 av Belladonna
Gjest Awsome Skrevet 4. august 2010 #69 Skrevet 4. august 2010 Det er mye eg har smakt før som eg ikkje likte på det tidspunktet, men som eg muligens hadde likt no. Det er mye eg aldri har prøvd, som muligens er godt, men som eg aldri vil smake pga hva det er eller hvordan det ser ut (lever, smalahåve, rogn, snegler, blåskjell, etc). Det eg kommer på: Ananas. Har aldri likt ananas. Stekt sopp (sjampinjong). Rosiner. Enkelte typer lakris. Sild. Enkelte typer ost. Tyttebær (liker syltetøy, men ikkje reine bær). Solbær. Marsipan. Oliven. Kaffe. Vin. Øl. Er generelt sett lite begeistra for alkohol.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. august 2010 #70 Skrevet 4. august 2010 Jeg liker ikke: det bløte inni tomatene eggeplomme, noe som gjør at jeg ikke liker kokt egg eller speilegg. liker eggerøre da merkelig nok torsk eller uer eller lutefisk, generelt fisk med geleaktig konsistens lever og rogn av fisk. usj saltfisk med smeltet smør og potetmos delfiakake butikkjøpt karamellpudding riskrem servelat ja det jeg kommer på akkurat nå
Gjest Huffsa Skrevet 4. august 2010 #71 Skrevet 4. august 2010 Blåskjell Krabber Muslinger (eller hva det heter) Fisk Alle oster utenom Norvegia Pinnekjøtt Ribbe Karamell/sjokolade-pudding Gelè Banan Squash ++++ Det er det jeg liker minst av det jeg ikke liker.. Skulle jeg ramse opp alt jeg ikke liker (og ikke spiser) hadde jeg sitti her i hele natt. Er ekstremt kresen.
Gjest Mahareth Skrevet 4. august 2010 #72 Skrevet 4. august 2010 Jeg liker ikke Servelat Kaviar Mais Physalis Sharonfrukt Eggeplomme som ikke er gjennomstekt/kokt Kålsuppe med karve Makrell i tomat Reker, krabbe, hummer Roastbiff Spekemat Kålstuing Boks-champignon Aubergine Paprikachips Waldorfsalat _All_ mat som smaker piffi Toros tomatsuppe Alt dette er mat jeg har smakt. Jeg regner med jeg ikke vil like f.eks. lutefisk, men det vet jeg ikke per i dag Sikkert en hel del jeg har glemt vekk også.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. august 2010 #73 Skrevet 4. august 2010 Jeg liker ikke Servelat Kaviar Mais Physalis Sharonfrukt Eggeplomme som ikke er gjennomstekt/kokt Kålsuppe med karve Makrell i tomat Reker, krabbe, hummer Roastbiff Spekemat Kålstuing Boks-champignon Aubergine Paprikachips Waldorfsalat _All_ mat som smaker piffi Toros tomatsuppe Alt dette er mat jeg har smakt. Jeg regner med jeg ikke vil like f.eks. lutefisk, men det vet jeg ikke per i dag Sikkert en hel del jeg har glemt vekk også. hva er physalis og sharonfrukt?
Gjest Mahareth Skrevet 4. august 2010 #74 Skrevet 4. august 2010 hva er physalis og sharonfrukt? Frukt/bær av noe slag.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. august 2010 #75 Skrevet 4. august 2010 (endret) Frukt/bær av noe slag. er en av de den der ekle som er rosa inni med sånne ekle store frø inni? nei de er grønne inni. det var visst pasjonsfrukt det. Det liker jeg ikke Endret 4. august 2010 av Bianca26
FantasDick Skrevet 4. august 2010 #76 Skrevet 4. august 2010 Av det jeg kommer på; - Makrell i tomat, vanlig makrell - Flesk/fett på kjøtt - Mat/retter/ting som smaker eller lukter banan, utenom plain banan - Struts - Kaviar - Hermetisk champignon - Snacks med paprikasmak - Bløtkake - Kokt eggeplomme Ellers er jeg ganske altetende. Har spist og spiser både blodpudding, lungemos, tunge, hjerte, sjømat, sauehjerne, muggost o.l.
Zzyzx Skrevet 5. august 2010 #77 Skrevet 5. august 2010 er en av de den der ekle som er rosa inni med sånne ekle store frø inni? nei de er grønne inni. det var visst pasjonsfrukt det. Det liker jeg ikke Sharon. Physalis. Frukt.no er en veldig fin side. Men dere kresne, hvordan er det å bli invitert til middag og sånt? Føler dere det litt beklemt, eller går det greit?
ejoty Skrevet 5. august 2010 #78 Skrevet 5. august 2010 Tja, jeg er ikke den flinkeste til å prøve nye ting, så det er en del ting jeg ikke har smakt fordi jeg tror jeg ikke liker det Men blir nok flinkere på det der etter hvert. Her er ting jeg vet jeg ikke liker: Kaviar Kaffe Rødvin Overmoden banan Oliven Veldig mange oster, som f.eks. feta, blåmugg, brunost, ridderost osv. Melk (melk med tilsatt smak går bra) Ting med mye kremsmak, som bløtkake, riskrem eller lignende. Marsipan Diverse "spennende" pølser og spekemat Røkelaks Rakfisk Sild
Gjest Bianca26 Skrevet 5. august 2010 #79 Skrevet 5. august 2010 Sharon. Physalis. Frukt.no er en veldig fin side. Men dere kresne, hvordan er det å bli invitert til middag og sånt? Føler dere det litt beklemt, eller går det greit? spørs hva de serverer. Om det er noe jeg liker ikkeno problem, er det noe jeg ikke kan fordra kan jeg føle meg noe beklemt i og med at jeg føler jeg må forsyne meg av alt som står på bordet, selv det jeg ikke liker, for så å måtte tvinge det i meg og late som jeg liker det av ren høflighet. Men det kommer an på hvem jeg blir invitert til middag av da.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. august 2010 #80 Skrevet 5. august 2010 kommer på flere ting: -Sånn fancy kaviar med store kuler, slik som russisk kaviar o.l. Brekninger ved tanken -vanlig svart kaffe -fromasj, spesielt sånn med sitrussmak -forskjellige vellagrede oster -veldig grovt brø med masse frø som jeg føler setter seg mellom tenna, og så brekker jeg meg når jeg kjenner et helt frø i munnen -før likte jeg ikke broccoli men har begynt å like det nå -ananas blandet med middagsmat, slik som salater og pizza. Ananas er dessert og passer kun til kaker og desserter og for seg selv -appelsinsjokolade -yoghurt med klumper -kjøpesyltetøy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå