Gå til innhold

hva liker du IKKE?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kaviar (lukta..........)

Lutfisk (lukt, konsistens!!!!, og smak)

og selv om jeg liker kjøttdeig så er lukta når man åpner en pakke kjøttdeig helt forferdelig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sild

Endret av livsfilosofi
Gjest Mahareth
Skrevet

Helt glemt melk jeg... Klarer ikke vanlig melk. Må blandes med noe. Går an på frokostblanding hvis frokostblandingen er veldig søt, men ikke ellers.

Liker heller ikke svart kaffe med melk/fløte og sukker, men liker veldig godt latte.

Og så liker jeg nesten ingenting annet enn kylling som grillmat. Grillribbe og sånn er grusomt.

Er ikke begeistret for ribbe heller, men klarer litt...

Du som spurte åssen det går på middagsbesøk. Jeg har aldri hatt problemer med det, ettersom det skal mye til for å lage et helt måltid jeg ikke liker/tåler. Lar bare være å forsyne meg med noe jeg ikke klarer å spise.

Skrevet

Skalldyr, sushi, fårekjøtt, reinsdyr, innmat, kaviar, oliven og muggost.

Sikkert noen flere småting, men anser meg ikke for å være veldig kresen i matveien. :gjeiper:

Gjest wild bird
Skrevet

Jeg spiser alt jeg får servert. Noe annet ville være veldig uhøflig, og det er man jo ikke ;)

Hvis jeg har et valg, styrer jeg unna:

- Rakfisk

- Lutfisk

- Innmat, det eneste jeg liker er blodklubb med duppe.

- Makrell i tomat

- Kaviar

- Sylteagurk

Ellers er det mer sære ting jeg ikke kunne tenke meg å smake, som f.eks smalahove. Og jeg er ikke spesielt imponert over komle, noe som er litt dumt, nå som jeg plutselig er blitt vestlending, og komle er torsdagsmat :gjeiper:

Skrevet

jeg liker ikke:

rosiner

fett på kjøtt(får helt angst,spesielt etter at jeg var på Bodies utstilling) usj usj

ferdig pizza

ellers er jeg meget altetende:)

Skrevet

Wienerpølser

Fiskeboller

Lever

Margarinklumper på smørbrød

Rosiner i boller

Skrevet

Etter dagens lunsj på restaurant kom jeg på en ting til, rosèpepper.

Gjest Bianca26
Skrevet

Etter å ha lest flere innlegg kommer jeg på at jeg ikke liker sylteagurk. Jeg syns det smaker rettlig oppkast.

Og så liker jeg ikke øl

AnonymBruker
Skrevet

hva er physalis og sharonfrukt?

I korte trekk: Godt :) Men sharonfrukt er utrolig søtt, og passer for de fleste best i små mengder.

Huff, jeg blir nesten litt småmisunnelig på alle som "ikke liker" ting...jeg har teite allergier som gjør at jeg må styre unna mat jeg egentlig liker.

Tåler ikke nøtter, belgfrukt, kjernefrukt (eple, plomme, osv), kål (var et mareritt da jeg jobba på uteseksjon på storkjøkken og skulle kutte kål - nøs så mye at jeg måtte jobbe med munnbind :fnise: ) og heller ikke svinekjøtt. Sistnevnte sliter jeg med å finne ut hvorfor, men faren min har det på samme måte. Vi kaster opp og får magesmerter som kan vare i opptil et døgn.

Utrolig trist, mine ambisjoner om å bli kokk gikk fløyten der...

Det jeg derimot kan være kresen på er tilberedning. Slurvete tilberedt mat eller mishandling av råvarer er en kardinalsynd i mine øyne, ikke rart mange unger er kresne når de vokser opp med foreldre som ødelegger maten!

Ellers spiser jeg alt, gi meg blodpølse, haggis, rogn og smalahove - er det riktig tilberedt smaker det fortreffelig :)

Mener helt oppriktig at om man ikke kan se dyret man skal spise i øynene bør man heller revurdere det å spise dyr.

Skrevet

jeg er så lei av at folk sier jeg er sær, neste gang skal jeg fortelle hva dere ikke klarer...

Jeg klarer ikke noe fra havet.

Jeg har lagt ned forbud mot all matlaging av dette i huset mitt.

Pinnekjøtt er oxo vondt.

Reinsdyrkjøtt

Skrevet

Eg er anti-kresen, og det er ingenting eg ikkje likar. Kan ete alt. Er sjølvsagt ting eg ikkje er så veldig glad i:

-Kokt brokkoli. Elskar rå brokkoli, men den kokte smaken er så..blaut, så eg er ikkje så begeistra for det.

-Fiskepudding, fiskebollar og fiskekaker. Smaken er heilt ok, men med tanke på korleis fisk skal sjå ut er det ikkje så veldig freistande å ete ei kvit pølse med namnet fiskepudding.

-Eggeplomme.

Har som sagt ingen problem med å ete tinga ovanfor, men er ikkje så glad i det.

Gjest Bianca26
Skrevet

Eg er anti-kresen, og det er ingenting eg ikkje likar. Kan ete alt. Er sjølvsagt ting eg ikkje er så veldig glad i:

-Kokt brokkoli. Elskar rå brokkoli, men den kokte smaken er så..blaut, så eg er ikkje så begeistra for det.

-Fiskepudding, fiskebollar og fiskekaker. Smaken er heilt ok, men med tanke på korleis fisk skal sjå ut er det ikkje så veldig freistande å ete ei kvit pølse med namnet fiskepudding.

-Eggeplomme.

Har som sagt ingen problem med å ete tinga ovanfor, men er ikkje så glad i det.

Misunner deg det der. Skulle ønske jeg også kunne spise alt. Men er det noe jeg overhode ikke liker så bare klarer jeg ikke å få det ned. irriterer meg. Jeg tror det er mye jeg går glipp av. Men jeg har bedra meg da opp igjennom årene og tør å smake på mer spennende ting som jeg aldri kunne tenke meg å røre før.

Skrevet

Erter og ertestuing, multer, krem og honning er vel det eneste jeg ikke liker. Erter og ertestuing får jeg bare ikke i meg... *grøss* Honning klarer jeg ikke lukten av, og sliter i grunn også med smaken. Men multer og krem (og også multekrem) går hvis jeg MÅ.

Skrevet

Jeg liker ikke mannens sæd.

Beklager, men ellers liker jeg omtrent alt jeg har smakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...