Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

Hah, Joyce, så hyggelig å høre :) Føler vel ofte selv at jeg har den dølleste boka på hele KG, det er ikke akkurat mye sprell som foregår i livet mitt for tiden ;) Men det er helt okay, for jeg har det egentlig veldig fint med mitt standardiserte A4-liv for tiden :fnise:

Miss :nei: Ikke lede meg ut i nye fristelser med tips om lekre butikker i nærheten ;) Synes lappene flyr for tiden, på alt og ingenting, i grunnen. Overgangen til høst og vinter er ganske dyr når man har barn, og oktober måned er jo i utgangspunktet ikke måneden man slår seg så veldig løs i, jf. ørten regninger til forfall. Har så veldig lyst på ny garderobe, ti kilo ned har jammen meg gjort at hele garderoben bør byttes. Og når jeg attpåtil skal leve etter mitt nye kvalitetsprinsipp (få, men gode, tidløse plagg i god kvalitet), sier det seg selv at innholdet i klesskapet mitt er ganske begredelig for tiden. Det kommer vel bedre tider, nå skal bare siste finish gjøres på evighetsprosjektet nytt vaskerom, så kan jeg heller kjøpe klær i stedet for maling, sparkel, fliser etc. :lur:

Vi driver med litt research for tiden. Vi vet vi skal en uke til Frankrike neste sommer (Alsace), vi er invitert med, en uke gratis kost og losji :) Helt ok for meg, det :gjeiper:

Vi tenker å utvide denne ferien med en uke i for- eller etterkant, og er i tenkeboksen på hvor denne uka skal være. Noen som har tips til fine perler i Frankrike? Orker ikke så veldig store byer med lillemor på slep, men drømmen er avslappet feriehus nært vannet med fin liten by i nærheten, gode restauranter etc. Og kanskje en større by i nærheten som man kan ta en dagstur til.

Vi har tenkt litt på Bretagne, kanskje noe i nærheten av Nantes som visstnok skal være en fin by. Ingen av oss har vært på de kanter, så kom gjerne med innspill (også til andre deler av Frankrike selvfølgelig).

Et annet alternativ vi også har tenkt på, er å ta toget til Como-sjøen i Italia, og fly hjem fra Milano. Men er ikke veldig kjent på de traktene heller. Anyone?

Aaahhh, alle disse luksusproblemer ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også må jeg bare tilstå at jeg er blitt helt kjerring: jeg holder på å falle i svime over alle de fantastisk fine strikkeoppskriftene inne på pickles.no, så nå har jeg så utrolig lyst å lære meg å strikke.

Ikke første gang jeg får slike raptuser, men nå tror jeg jammen meg jeg skal bestille noe garn derfra og just do it. Får straks mammabesøk, så da får hun være strikkelærer. Så får vi bare håpe tålmodigheten min varer, det er der det pleier å gå galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt med en alenekveld :) Lillemor sover sin skjønneste søvn, jeg har sendt mannen på kino og har selv inntatt sofaen med te, lakrispastiller og pc. Tjukke ullsokker på beina, og Rørospleddet over meg. Stearinlys tent, tv'n er avslått, og ikke en lyd er å høre. Deilig :hjerte:

Leser nyoppdaget blogg, listebloggen.blogspot.com, helt herlig innhold og veldig lettlest i sin listeform. Og inspirert av denne bloggen, setter jeg opp ti mål for oktober:

:hjerte: Lage tarte tatin for første gang, har alltid hatt lyst til å prøve. Tiden må vel være prefekt for det nå, med epler fra egen hage.

:hjerte: Innrede nyoppusset vaskerom på god og praktisk måte. Innbefatter nok en tur til Ikea, I guess...

:hjerte: En fjell, fjære eller skogstur

:hjerte: Lese ut boken jeg har begynt på (har blitt mye magasinlesing de siste måneden, nå vil jeg tilbake til bøkene)

:hjerte: Bestille fem julegaver på nett

:hjerte: Å omsider få startet på Sopranosboksen som vi kjøpte for et par år siden.

:hjerte: Gjøre en skikkelig overraskende romantisk ting for min kjære

:hjerte: Lage minst en ny matrett

:hjerte: Fortsette å trene tre ganger ukentlig

:hjerte: Å bestille hotellovernatting til førjulsturen med mannen

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Tror jeg skal rappe liste-idéen, Molo. Jeg trenger noe positivt å fokusere på. Noe som er oppnåelig :)

Håper mandagen opprinner med like god stemning som søndagen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss :) Det eneste store drawbacket med søndagene, er at mandagene er så nærme... Noe som resulterer i at jeg alltid sitter for lenge oppe om søndagskvelden, bare for å klamre meg til siste rest av helga. Derfor en smule trøtt i dag :sjenert: (selv om nye leke-appser gjorde at vi fikk tjue minutter ekstra på øynene i morgest ;) ).

Vel, mandagen er her. I stedet for å tygge tørr brødskive til lunsj i dag, fikk jeg gjort et par ærender og i samme slengen ble det god sandwich på meg. Kan vel kalles en ok start på uka. At vi i tillegg får kjempekoselig besøk i løpet av uka, gjør at denne mandagen egentlig er ganske så lys :)

Spekulerer på middagsplaner for dagen. Og "overraskende romantisk ting" for mannen er under planlegging ;), men selfølgelig, hodet er aller mest på jobb (tror jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurte forresten tåka i helga. Den lå som tjukk, seig grøt om ørene på oss lørdag morgen, men vi tippet på at det var sol fra skyfri himmel ikke særlig mange høydemeter over oss. Vi pakket sykler og sykkelvogn, pølser og småpenger. Den nye termosen ble innviet, og vi la i vei. Og ganske riktig, litt oppi lia forsvant tåken, det ble hele 6 grader varmere, og vi fikk en lørdag badet i sol :) Besøkte en hyggelig hytte i marka (=ferske kanelboller, nam), og hadde egentlig bare en veldig fin familiedag sammen :rodmer:

Minuset med lurelørdag ute i sol er hybelkaniner som glefser etter oss, og jeg vet rett og slett ikke når det blir tid til å ta kverken på dem. Må få det gjort før gjester er i hus, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Å ikke ha en eneste plan for en hel helg, kan ofte høres ut som en forlokkende tanke. Men akkurat denne gangen kjenner jeg det ble for mye hjemmetid og rastløshet for min del. Vi har selvsagt fått gjort endel nyttige ting, digg nok det, men bør nok bare ha litt på programmet fremover, ellers blir jeg irritabel og lei.

Vi har vært på tur i dag og grillet pølse... i egen hage :fnise: Faktisk ganske så hyggelig, og lillemor ble jo fra seg av glede. Jeg har holdt lav profil idag, våknet opp med hoste og potte tett i nese og bihuler. Jeg har i det minste fått skrevet hundreog tretti takkekort etter sånn cirka hundre avbrytelser. Nå gjenstår det bare en tur på posten.

Har dessuten bestilt tur til Kristiansand om et par ukers tid, venninnebesøk :) Ser veeldig frem til det, og satser på at det finnes koselige kafeer og fine butikker der. Planen er å julegavehandle litt. Og finne litt høstnytt til meg selv, det trengs.

Ellers er det... høst. Jobbhverdag, hjemmehverdag. I en fin rytme nå, hverdagslivet er helt ålreit, egentlig. Jobbe - lage middag - leke - trene - sove. Og innimellom der masse, masse kos :)

Laget forresten tarte tatin her om dagen, og jøsses, den ble knallgod, om man så skal si det selv. Det blir definitivt ikke siste gang. Dermed var et punkt på oktoberlisten i boks ;)

Nuh: nesespray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig nedsylta i forkjølelse. Er på jobbtur, og ligger strak ut på senga. Vurderer å gå en tur ned til havet for å få litt vind i fjeset, kanskje jeg kvikner til litt. Planen for resten an kvelden er te og pensumbøker for noen skarve studiepoeng jeg tar denne høsten. Hvis jeg orker og gidder, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra igjen :)

Veldig deilig å trene igjen i dag etter åtte dagers opphold. Det gikk veldig greit også, cardio energy på elixia, hoppet og spratt som bare det. Hadde en såkalt shape-time etterpå, what a waste of time... Altfor lett, øvelser med null effekt for de fleste som er der, våger jeg å påstå. Ja, da trenger jeg ikke bruke tid på det, da ;)

Ellers har helga gått med til smått & stort. Litt huspuslerier, vaskerommet er straks ferdig innredet, lillemor har fått deilig, varm Nøstebarnpysj og mamman har fått... ingenting. Snufs. Litt synd på meg, men til helga - da skjer det! Tur til Kristiansand, besøke venninne, krysser fingre for fine handlemuligheter der nede, jeg trenger seriøst noe høst- og vinterutstyr nå.

Lakker negler, i fargen Merino Cool fra Essie. En slags grålilla farge, ganske fin med to strøk. Har lest eksamensoppgaven igjen, og faktisk sett lyset, trur eg. I form av hvilket emne jeg skal velge. Bare et par ting som må falle på plass i morgen, så er jeg i gang med temaet jeg ønsker. Det ville være enormt tidsbesparende for meg å gjøre det på den måten, så jeg krysser fingre for at det går i boks.

Usj, klokka er ni allerede. Skulle gjerne hatt litt mer helg, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må visst på sukker-avrusning etter denne helga her. Kvalm og uggen etter søtsaker tre dager på rad (i relativt store mengder). Hello sunn uke!

Men fant fineste bolero/poncho i dag, i grå strikk. Tror den blir en favoritt denne vinteren. Og fin omslagskjole med lan erm ble det også. Og litt "godis" fra NoaNoa til lillemor, tredve prosent på endel barnetøy der. Til mannen blir gaven å få meg hjem ;) Nei, han fikk en overraskelse før jeg dro i form av en kurv fylt opp med Pondus, Tommy & Tiger'n, favorittgodteriet hans samt favorittisen hans som jeg la i fryseren. Og et lite kort hvor jeg skrev femti grunner for at jeg elsker han :) Så da får han være fornøyd med det ;)

På vei i seng nå, trøtt etter en lang dag. Tidlig opp i morgen, men akkurat nåveldig fornøyd med en time ekstra søvn i natt. Av, gleder meg veldig til å komme hjem nå, utrolig hvor man kan savne sånne små (og store) mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Kommet deg etter sukkersjokket? :ler:

Jeg har gitt blaffen i mitt eget godteforbud en stund. Det merkes :sjenert: Jeg var så flink en stund med alt, men når det ikke gir veldig gode resultater så dabber lissom motivasjonen litt av for å fortsette :sukk:

Håper du har en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, vi er visst over å ny måned, og ny måned krever ny liste :)

Oktoberlisten ble neesten helt gjennomført, men ro til å lese ut boka har jeg ikke hatt. Jeg har ikke lest en setning i den, faktisk. Det har heller ikke blitt dvd-kvelder med Sopranos med min kjære, til gjengjeld har vi sett diverse dokumentarer og litt nett-tv sammen, tett inntil, i sofaen. Ikke så aller verst, det heller ;) Ellers er resten av listen i boks, koselig med en sånn bevisstgjøring på positive ting. Det hjelper meg i å fokusere på alt det fine en opplever og har mulighet for å oppleve. Det trengs i den mørkeste tida av året.

Ti mål for november:

:hjerte: Et restaurantbesøk, enten bare meg og min kjære, eller oss alle tre.

:hjerte: Bruke en lørdag formiddag på biblioteket med lillemor.

:hjerte: Bestille frisørtime til meg, inkludert hårkur.

:hjerte: Bake pepperkaker.

:hjerte: Bruke en søndag formiddag på et kreativt prosjekt som er godt planlagt på forhånd. Blogger er fantastiske for inspirasjon til dette.

:hjerte: Ha en spa-kveld for meg selv hjemme. Med full skrubbing av meg selv, kremer, oljer, hårkur og ny neglelakk på tær og hender.

:hjerte: Å invitere noen hjem til oss på middag eller brunsj, kanskje? Vi er altfor dårlige på dette, også er det jo så koselig når det kommer til stykket.

:hjerte: Lage et indisk måltid fra scratch.

:hjerte: Ta bilde av den håpefulle og bestille julekort.

:hjerte: Kjøpe diverse rammer, og ramme inn og henge opp, noen av de ørten bildene, plakatene etc. vi har liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste! :) Du har rett i det at det er ekstra viktig med slike lyspunkter i de mørke månedene. Og jeg synes du er så flink til å finne lyspunkter. :Nikke:

Alt bra ellers? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss :klemmer:

Det tar alltid litt tid å komme over cravings etter sukker etter en slik hurramegrundt-helg. Jobber med saken, og kan rapportere om null inntak av godis så langt denne uka. De siste dagene har jeg hatt så lyst på kake i alle varianter, jeg tror det har noe med blogglesing å gjøre, alle baker jo konstant og legger ut innbydende bilder av godsakene. Men greit nok å unngå det, for å bake må man jo ha tid, og det er mangelvare nowadays.

Har en relativt rolig dag på kontoret i dag, utrolig godt etter noen uker hvor jeg har fartet og fartet... Har sovet veldig godt i natt, lillemor våknet ikke før kl. 07.15, det er den reneste luksus (og sårt tiltrengt for meg). Planen er å være med på et arrangement i ettermiddag, og trening i kveld med masse andre damer. Blir bra det. Også er det jo fredag i morgen! LYKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss O'Hara

Jeg har tatt over matlagingen hjemme, i håp om en sunnere livsstil. Overraskende tilfredsstillende å ha noe å pusle med når jeg kommer hjem, for ofte putter jeg inn andre husarbeidsoppgaver i den tiden det tar mens man venter på maten etc, så det er meget effektivt oppdager jeg :overrasket: enten det eller så er det et utslag av at man får gjort mer jo mer man har å gjøre :ler: I hvert fall har jeg plutselig blitt litt hobbyhusmor nå i mørketiden, og det er overraskende givende :) Trivielt, men givende.

Og så hadde jeg tenkt til å stjele liste-idéen din, men da jeg skulle sette opp en del punkter å gjøre for november ramlet det inn alle planene vi har, så plutselig var måneden uansett full :ler: Bedre lykke i desember, kanskje, da er det jo en del ting som må planlegges og ordnes :) Men enkelte ting (som trening :sjenert:) burde på timeplanen så det faktisk skjer, så jeg burde egentlig få noe ned på "papiret" anyway... Den skal jeg gruble litt på!

Fin liste!

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Helt avsporet her, ser jeg. Absolutt ikke KG-skriveinspirert for tida, har liksom ikke hatt roen over meg de siste ukene. Det har vært, og er, hektiske tider, med tunge prosesser på jobb som krever mye hjerneaktivitet, eksamensoppgave på fritida som skal leveres om tre dager ( :overrasket: ), masse besøk og ellers ørten ting som skal følges opp på forskjellig hold etter arbeidstid.

Jeg ligger i skrivende stund strak ut på sofaen med en skikkelig halsbetennelse. Det stikker i ørene, og jeg føler at hver gang jeg skal svelge, er det som å svelge en kaktus. Øyekatarr har jeg også, så jeg er virkelig herlig her jeg ligger :forvirret: Er så PAIN å ha innspurt av eksamensoppgave samtidig, mangler endel på drøfte-delen i oppgaven, og den krever jo litt hjernekapasitet. Usj. Gleder meg til jeg blir frisk, til eksamen er over og til det roer seg på jobbfronten :synes synd på seg selv:

For første gang har jeg spart en ferieuke til jul. Det føles helt fantastisk akkurat nå, og nesten litt syndig å reise på juleferie allerede den 16. ;):danse: Jeg har nesten mer sansen for dagene opp til jul, med masse som foregår, julemarkeder og forberedelser. Vi skal til og med ha to netter på hotell, bare meg og mannen, i yndlingsbyen vår, i dagene opp til jul :) Nevnte jeg at jeg gleder meg?! :hjerte:

Ellers så kalte lillemor pappaen sin for en "rampegutt" i går kveld, og "din lille banditt" i morgest :legrine: Det er til å daue av, den alderen her! Det ene gullkornet etter det andre, det er noe å le av absolutt hver eneste dag. Helt herlig :biggrin:

I går kveld satt jeg sammen med henne mens hun spiste kveldsmat. Jeg sa til henne at det hadde vært en så fin dag, og at jeg synes det hadde vært så koselig å være sammen med henne (hun var i et eksepsjonelt godt humør i går). Da fikk jeg kontant respons: "åååh mamma, jeg elsker deg", også tok hun hånda mi og la den inntil kinnet sitt :hjerter::hjerte::rodmer: Da er jeg helt solgt, altså! (Så snakker vi ikke noe om at hun er ganske opptatt av å teste grenser for tida... med påfølgende raserianfall når hun ikke får det som hun vil).

Sju plussgrader ute, og ikke et snefnugg. Jeg synes det er helt greit. Vinter blir det tidsnok, uansett. Har faktisk ikke tatt frem dunjakken eller de varme vinterskoene mine ennå, det tror jeg nesten må være ny rekord. Nå blir det ibux og paracet, så satser jeg på at jeg får knotet ned et eller annet på oppgaven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg kan tillate meg å legge meg flat ut på sofaen, for nå er oppgaven ferdig :) Mannen skulle ta den med seg på kopisenter for trykking & innbinding nå i ettermiddag, selv ser jeg ut som om jeg har grått i dagesvis jf. øyekatarr på begge øynene. Nice. Har nå gått løs på lillemors kloramfenikol fra forrige runde og håper det gir seg med det. Ellers er jeg lei av å være syk, lei av å være inne. Lenge siden sist jeg har hatt en så voldsom runde som nå.

Nei, vet dere hva, nå skal jeg legge meg rett ut med pc i fanget og planlegge reise til sommeren :rodmer: Nord-Italia ligger godt an for et besøk, kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...