Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Husker også noe av spedbarnstiden som et desperat behov for frihet, man var bare en fasilitet for et annet menneske uten utsikter til alenetid EVER AGAIN føltes det som :ler:

Så bra at du får sjansen til å gjøre det en gang til, nå med sikkerheten og kunnskapen fra første gang :) tror man nyter mer og bekymrer seg mindre da.

Ha en fin uke :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg krysser fingre for at det oppleves litt annerledes denne gangen, ganske intens følelse, den frihetsran-følelsen. Nå vet man jo tross alt litt bedre ;)

Drikker sur kaffe på jobb, tre mailer i innboks som kun er orienteringsmails, arbeidsoppgaver som i teorien gjerne må gjennomføres, men som ingen etterspør. Halvparten enda på ferie. B-O-R-I-N-G. Liker det ikke, blir så slapp og sløv av det, slitsomt å hele tiden skape sin egen arbeidsdag. Tror den permisjonen min kommer som bestilt, er litt umotivert. Usynlig og utydelig ledelse uten strategi, plan og målsetting. Å jobbe bare for å jobbe uten å ha et mål å strekke seg mot - det er ikke meg i det hele tatt. Blir bare en dårligere utgave av meg selv av det.

Da passer det jo bedre å ha desto flere mål på hjemmebane. Ikke så mange at det blir kvelende, det skal være en hårfin balanse mellom jobb, fornadring, fremdrift og kos. Har begynt å lære meg å strikke for eksempel, og det skal det være tid til innimellom. Kommer nok enda mer til sin rett jo større magen blir, jo mer immobil jeg blir utover høsten, tenker jeg. Men nå skal soverommet til pers. Skyvedørsgarderobe, grått på vegger og hvite gulv. Gardiner og hyller skal opp, fine kroker og en lyslenke. Nye leselamper og kanskje nye nattbord hvis pengene rekker så langt. Vi begynner denne uka med prosjektet :)

Dessuten, fineste lille miniferien er bestilt. Drar snart, kombinasjon av familiebesøk og tur til Favorittbyen, hvilket inkluderer barnevakt og to netter på hotell for meg og min kjære. Som jeg gleder meg! Nye sneakers, støvler og litt ammevennlige klær står på shoppinglista, ellers er det bare kos som gjelder, hvilket innebærer usannsynlig mange kafeturer, kaffekopper, galleribesøk og god mat.

Tror jeg skal surfe etter litt soveromsinspo nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Drikker sur kaffe på jobb, tre mailer i innboks som kun er orienteringsmails, arbeidsoppgaver som i teorien gjerne må gjennomføres, men som ingen etterspør. Halvparten enda på ferie. B-O-R-I-N-G. Liker det ikke, blir så slapp og sløv av det, slitsomt å hele tiden skape sin egen arbeidsdag. Tror den permisjonen min kommer som bestilt, er litt umotivert. Usynlig og utydelig ledelse uten strategi, plan og målsetting. Å jobbe bare for å jobbe uten å ha et mål å strekke seg mot - det er ikke meg i det hele tatt. Blir bare en dårligere utgave av meg selv av det.

Kjenner det altfor godt igjen! Blir helt sprø :sur: skal ha møte denne uken om saker og ting. Håper det snart tar seg opp for deg også! :)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Føler meg fullstendig dau i dag, slitsomt å bare løfte armen. Huden føles dessuten for trang over magen, veldig ubehagelig følelse, og på toppen av dette skikkelig skallebank. For en herlig dag. Not.

Må pakke i dag, skal ut og farte, delvis jobb, delvis ferie. Kjennes bare pes ut akkurat nå.

Kanskje sove litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ok at ferien føles bare litt amputert når barnevakten brekker beinet, plan B blir iverksatt (å ta med frøkna på storbytur med hotellovernatting, opprinnelig tiltenkt som skikkelig kjæreretur for mamma og pappa) - hvorpå frøkna i dette nu er begynt å kaste opp...

Gaaah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjære Molo. Huff, det høres litt slitsomt ut å være deg akkurat nå. Kjenner til å ha mange baller i luften, og så få noen ekstra kastet inn der som bare må sjongleres. Det går deg nok til, plutselig får du et pusterom. Hvor lenge er det til termin nå?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati :)

Det ble tur, og vi hadde det riktig så hyggelig sammen, selv om det selvfølgelig ble en litt annen tur enn først tiltenkt. Lykkelig for at min kjære mann dro lillemor med på loppesirkus, teater og kortfilmer på kino for at jeg skulle få litt alenetid i butikkene - jeg er ufattelig heldig!

Søndag reiser vi hjem igjen, jeg er i full gang med å skrive to-do lister og innkjøpslister og huskelister for tiden fremover. Og når vi kommer hjem er soveromsgulvet ferdig herdet og klart for innflytting. Har samlet masse inspo her nede, så får vi se hvor mye ork jeg har til å faktisk gjennomføre planene. Gleder meg iallfall til å få gjennomført noe av det, å få flyttet inn på soverommet vårt igjen og få orden på kaoset i 2. etg.

Mercier, jeg er 29 uker på vei nå og merker at det gradvis begynner å bli tyngre. Bekkenet og korsryggen gjør vondt hvis jeg går/står mye i løpet av dagen, meninntil videre er det heldigvis overkommelig. Bruker litt tid på å tøye og strekke på muskulaturen om kveldene, og synes det lindrer ganske godt. Tiden går jo så fort! Blir nesten litt småstressa... Plutselig er lillesøster her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Forleden natt fant jeg ikke ro i venstrebeinet, skikkelig ubehagelig utstråling, hvilket resulterte i at jeg endte på en madrass på lillemors rom med en stol (!) oppå madrassen som jeg så la beinet i en 90 graders vinkel på. Herregud noe så tragikomisk :fnise: Nå er det bare å holde ut de siste 9 ukene kjenner jeg, rygg og bekken er helt på bærtur og jeg føler meg stor og tung som en hvalross!

Dagene forsvinner forøvrig i et vell av to-do lister. Hver eneste dag er booket opp med en salig blanding av ordinært husarbeid, foreldremøter, ullinnkjøp (og diverse andre innkjøp), få unnagjort og ferdigstilt diverse småprosjekter utendørs, rydding og systematisering av skuffer, skap, boder og whatsoever, brødbaking, ukemenyer og alt annet som skal til for både å få hverdagen til å henge sammen på en god måte og for å være klar til å ta imot et nytt lite familiemedlem :) Hadde så enorme ambisjoner om både svømming og yogatimer, men det må jeg bare skyte en hvit pil etter inntil videre. Jeg får glede meg til våren og kanskje noen små løpeturer etterhvert når vinteren er over. Men jeg har det fint, jeg liker å systematisere, planlegge og skrive lister, jeg nyter høstsola og gleder meg faktisk til lufta blir mer crisp, jeg bruker litt tid på å finne de helt riktige høststøvlettene & drømmer meg litt bort til sommer og ferieplanlegging til neste år. Bare sånn helt i det små.

Jobben er et litt annet kapittel, men det orker jeg ikke tenke så mye på nå. Kjenner at hodet mitt begynner å være litt i permisjonsmodus, og det har jeg bestemt meg for at er ok. Det er vel ganske menneskelig, I think.

Aah, så sulten jeg er, men enda tre kvarter til lunsj. Litt mer vann kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg finne frem den gamle ulljakken min og de nyinnkjøpte skinnhanskene mine, for i morgest måtte det skrapes bilvindu. Første gang denne sesongen for min del. Lillemor fikk på sin mørkeblå boblekåpe fra Zara, knallstilig, men jeg er spent på hvor lenge den holder - kjøpte den i str.110, og hun får den akkurat på seg nå. Den må ha vært feilmerka, hun bruker jo 98/104 til vanlig. Heldigvis kommer det en lillesøster som kan overta den etterhvert :)

Det er FREDAG i dag! Hvilken lykke! Jeg driver og dealer med nye lokaler på jobb, i dag fikk jeg oversendt utkastet til leieavtalen og det ser nesten bedre ut enn forventet. Vilkårene er på vår side, så jeg er kjempefornøyd. Dette må gå igjennom hos lederen min, føler meg ganske sikker på det. Dagen blir heller ikke verre av at min kjære, dyktige mann har fått tilbud om ny stilling, en form for oppgradering av den stillingen han allerede har, hvilken han (og vi andre rundt han) er strålende fornøyde med. Noen ganger lønner det seg å være tålmodig... Jeg har bestilt kjærestehelg på Norefjell spa&resort til oss som overraskelse og feiring, pluss at det skal bli litt godt med kjærestetid sammen nå før lillesøster melder sin ankomst. Det blir stas! Målet er at han ikke skal vite noe om dette i det hele tatt, jeg skal bare be han om å sette seg i bilen så kjører vi... Får se om jeg klarer å holde munnen lukket - det er enda noen helger til.

Venninnekveld i kveld. Vi skal spise thai ute og bare skravle og slappe av. Mmm... skal bli så herlig. Håper bare ikke jeg blir altfor søvnig, kjenner jeg er utrolig dau om kveldene for tida. Jeg får sove lenge i morgen da. Blablablabla... Mye babling her nå, tror bare jeg skal gjøre noe fornuftig heller.

God helg til de som måtte titte innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er den gamle sofaen vår lagt ut på finn.no. Det skal bli ganske godt å slippe å nærmest måtte krype over den for å komme til nede i kjelleren. Satser på kjapp respons & rask avlevering!

Ligger rett ut på sofaen, mumser epler og plommer fra hagen. Det er virkelig herlig nytelse, åpner jeg alltid vil bo et sted med egne frukttrær. Love it.

iPaden hopper her jeg ligger -frøkna romsterer veldig i magen på kveldstid. Jeg tror hun ligger med hodet ned, for det er mest bevegelse i øverste del av magen. Helt uvirkelig når man nærmest får tak i foten hennes før den glir vekk under huden igjen. Jeg lurer sånn på hvem hun er! Vrikelig, virkelig spent på å få møte henne. Drøye to måneder igjen nå... Formen er grei nok, men merker at jeg er i en gravid-boble og med redebyggerinstinkt som har slått ut i full blomst. Fysisk sett føler jeg meg ganske sprek, samtidig som det begynner å bli tungt. Puster og peser når jeg går opp/ned trappene her, det begynner å bli vanskelig å plukke ting opp fra gulvet og bekkenet knirker veldig om jeg går litt for langt. Likevel føler jeg at det er til å holde ut, en fleksibel jobb og hjemmekontormuligheter når jeg trenger det bidrar nok til at jeg holder koken.

Tror det blir knekkis og melk nå før jeg skal henge opp en maskin med klær. Så blir det senga. Niceville venter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfører gjøremål og krysser fornøyd av på lange to-do lister. I dag har garderobeskapene våre fått gjennomgå, så nå er det plass til at et nytt lite familiemedlem kan ha håndklær, sengetøy og klær i skapene. Jeg har sortert og kastet gamle apotekvarer, og har nå rimelig kontroll på hva vi har og hva vi mangler. Det var så koselig å legge små bleier inn på hylla som nå tilhører lillesøster. Ved siden av 7'er bleiene som den kommende storesøster bruker om natta.

De siste eplene og plommene ble plukket i dag. Skulle gå en tur innover stien her ved huset i nydelig høstvær, men etter 100 meter måtte jeg snu, ryggen, setet og lårene verket sånn. Nesten litt skremmende hvor liten radius jeg egentlig har for tiden. Det var jo sånn sist også, men synes jeg aksepterer det i langt større grad nå. Det går jo fort over, og når våren er her satser jeg på at jeg kan trille lange turer langs akkurat den samme stien.

Ligger på sofaen nå, leser avis og slapper av. Lillesøs er på besøk, helt luksus, hun er mye sammen med lillemor og til god hjelp. Vi er jo ikke vant til barnevakt, så det nytes skikkelig :) Mannen kokkelerer på kjøkkenet, oksecoulotte med rotgrønnsaker. Nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss :) Det er ganske koselig å være meg nå for tiden (hvis man ser bort fra alle vondter hist og pist og et energinivå som for tiden er helt på bånn).

Sitter på jobb, øyelokkene holder på å ramle ned og det verker i korsryggen. Hodet er alle andre steder, jeg synes det er vanskelig å holde fokus, så jeg føler meg vel mest "til pynt" akkurat nå for tiden. Om ettermiddagene har jeg nå kommet inn i en rutine hvor jeg etter middagen går opp og legger meg, sover en time, for så å våkne igjen rundt kl. 18. Da holder jeg ut til 22 eller hvis jeg er skikkelig crazy, 22.30... Jeg og gubben hadde planer om en Ikeatur i kveld (vi har barnevakt fremdeles, jeeee), men jeg får se om jeg har ork til det. Mulig vi må benytte en avspaseringsdag for å få unna noen ærender. Soverommet er nymalt og fint, men stortsett helt uinnredet, så det ville vært kjekt med litt nattbord, nattlamper, gardiner etc. for å komme i mål der.

Det meste er på plass nå til lillesøster. Vi skal kjøpe lekegrind (80x80) som skal stå i stua slik at lillesøs kan legges litt utenfor storesøs nysgjerrige hender hvis det trengs. Litt småstæsj som ny myggnetting til vogna, et par ull/silkebodyer i de minste størrelsene og litt praktiske innkjøp som litt apotekvarer, bleier etc. mangler også, men det er jo detaljer. Det er utrolig godt å kunne arve så mye fra nummer 1, det gjør at mammaen heller kan skjemmes litt bort med gode ammetopper (hater å amme offentlig) fra Boob, de mykeste silkebukser er kjøpt samt litt egenpleie i form av gode kremer og kurer.

Og snart er det kjærestehelg uten at mannen har den fjerneste mistanke :lur::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor våknet kl 05.15 i dag og var heelt klar for å stå opp. Besteforeldrene kom nemlig på besøk i går, og hun var skikkelig gira og klar for det faste morgenritualet hun har med morfar: å stå opp sammen for å lage kaffe og frokost på senga til alle. Kjente ikke jeg var helt der for et par timer siden, men klager ikke fullt så høyt nå her jeg ligger i senga, mett i magen og en god kopp kaffe innenfor rekkevidde. Straks må jeg opp, jobben kaller, men nyter noen stjålne minutter til her.. ;)

I går fikk jeg vasket de to første maskinene med små, små plagg, alt i str 50 og 56. Herreguuuud hvor smått det er! Vanskelig å forestille seg at de er så små når de kommer ut, og umulig å huske at lillemor har vært så knøtt. Fikk også tatt et dypdykk i boden, funnet frem pumpe og pumpedeler, flasker etc. Her skal det pumpes fra tidlig av sånn at vi kan dele litt på matingen innimellom, tror det kan være ganske kjekt sånn at jeg og storesøster kan få litt tid sammen etterhvert.

I skikkelig baby- og familiemodus her om dagen.. 6 uker igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Kjærestehelg rundt hjørnet? :) Koselig at du deler gleden med oss, Molo, unner deg alt det gode som kommer i din vei. Håper du får en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Er det bra med deg? Kanskje du har født? Har vært stille her en stund nå! Tenker på deg og dine, og håper dere har det bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...