Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

Regnværslørdag ble det. Men det hjalp å gjøre diverse ferie-relaterte innkjøp i dag, solkrem, badedrakt og t-shirts og sånn :)

Våknet i dag til følgende utsagn fra lillemor, som lå halvveis oppå pappaen: "god morgen, deilige lille brumlemann"! Jeg trodde ikke mine egne ører, å starte dagen med latter er absolutt ikke å forakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin oppsummering av den siste tiden! :hjerte:

Tvillinger, altså? Det blir spennende på UL, da! Hva tenker dere om det, er tanken mest skremmende eller mest fin? ;)

Hurra for bra resultat på eksamen! :hoppe:

Jeg ville vel sjekket hostingen, ja... Det sagt, Turnerose har også hostet HELE vinteren, og det ga seg ikke før litt uti mai. Men plutselig var det tyst. Tok litt tid før vi merket det, tror jeg, for vi hadde blitt så vant med småhosting i ett sett... Sjekket det hos legen i... tja, februar/mars en gang? Og fikk beskjed om å la det gå sin gang en stund til og komme tilbake senere om det ikke ga seg, evt bruke hostesaft på det verste, men det nekter hun jo plent å ta til seg, så da... En skje honning roer litt her, da. Så det kan jo være verdt et forsøk om dere ikke har prøvd.

Fantastisk kommentar fra lillemor på morgenen i dag. :hoho: De er så herlige når de prater uten heeelt å forstå innholdet i det de sier... :fnise:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Herlige lillemor :ler:

Oooh, Frankrike høres herlig ut! Håper dere får en fin tur. Lenge borte?

Vi reiser snart til landet like ved og blir borte i tre uker, er overklar for å ha pause fra jobb og alskens...

Gratulerer masse med bra resultat! :hoppe: Så flink du har vært :)

God ferie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin oppsummering av den siste tiden! :hjerte:

Tvillinger, altså? Det blir spennende på UL, da! Hva tenker dere om det, er tanken mest skremmende eller mest fin? ;)

Hurra for bra resultat på eksamen! :hoppe:

Jeg ville vel sjekket hostingen, ja... Det sagt, Turnerose har også hostet HELE vinteren, og det ga seg ikke før litt uti mai. Men plutselig var det tyst. Tok litt tid før vi merket det, tror jeg, for vi hadde blitt så vant med småhosting i ett sett... Sjekket det hos legen i... tja, februar/mars en gang? Og fikk beskjed om å la det gå sin gang en stund til og komme tilbake senere om det ikke ga seg, evt bruke hostesaft på det verste, men det nekter hun jo plent å ta til seg, så da... En skje honning roer litt her, da. Så det kan jo være verdt et forsøk om dere ikke har prøvd.

Fantastisk kommentar fra lillemor på morgenen i dag. :hoho: De er så herlige når de prater uten heeelt å forstå innholdet i det de sier... :fnise:

Tvillinger? Joeh... Er vel ingen ønskedrøm, men kjenner at jeg er veldig der hvor det viktigste er at babyen (e?) er frisk og at alt ser bra ut. Alt annet er liksom underordnet. Så får vi ta resten som det kommer. Nå har jeg jo ingen andre indikasjoner på det enn min nokså store mage, så det skal vel mye til for at det faktisk er to inni der, sånn statistisk sett, mener jeg. Men det blir spennende på onsdag ja!

Nå er legetime til lillemor booket, så da får vi bare høre hva han sier og vurderer. Her drikkes hostesaft som ja, bokstavelig talt saft, men med null effekt. Varm saft og honning er også prøvd, men jeg er redd det må sterkere lut til. Får håpe det ordner seg, det har jo litt innvirkning på nattesøvnen til oss alle.

De er helt herlige i denne alderen ja, gullkorn på gullkorn som kommer på løpende bånd :)

Fin kveld til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige lillemor :ler:

Oooh, Frankrike høres herlig ut! Håper dere får en fin tur. Lenge borte?

Vi reiser snart til landet like ved og blir borte i tre uker, er overklar for å ha pause fra jobb og alskens...

Gratulerer masse med bra resultat! :hoppe: Så flink du har vært :)

God ferie :klem:

Frankrike blir absolutt fabolous ja, ingen tvil om det :) Vi blir borte i ti dager, så det er ikke fullt så luksuriøst som din reiselengde denne sommeren, men det får duge ;)

Gleder meg vilt til nye inntrykk, andre impulser, til miljøforandring og luft under vingene... Aahhh, det er akkurat hva jeg trenger nå - det er såvidt jeg klarer å karre meg på jobb om dagen og hjemme er jeg bare rastløs, så nå må bare ferien komme altså :)

Riktig god tur til deg også! Nyyyyyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastløs er bare forbokstaven ja. Vi har stortsett pakket ferdig det meste, bare litt småplukk som gjenstår. Vi går egentlig bare her og småtripper og venter på avreise.

I morgen skal jeg jobbe, også vurderer jeg å kjøre en liten time for å handle undertøy før vi reiser. Puppene blir ikke mindre, for å si det sånn ;)

Merket forresten en serie på 6-7 spark etter hverandre i dag, det har jeg ikke opplevd før. Tidligere har det bare vært to-tre spark max før det har blitt stille igjen. Det er bare helt fantastisk å oppleve, den følelsen av en liten baby i magen min, og jeg forestiller meg små, små føtter som ligger der og dulter til meg... Kjenner jeg blir mør inni hjerterota :)

Kveldstrøtt er jeg absolutt, det er jeg ned med og uten baby i magen, men det er nok litt ekstra ille nå for tiden ja. På tide å finne køya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk vi SE de små føttene ligge der og sparke til livmorveggen :rodmer: Vi får ei fin og frisk lillesøster :hjerte:

Kjenner jeg er kjempelettet over at det ser ut til at vi er så heldige at vi får to friske barn :grine: At alt ser så bra ut, at hun var livlig og aktiv - og at det er et helt nytt lite menneske som ligger inne i magen min som skal komme ut og bo sammen med oss :) Er bare lykkelig og fornøyd nå, jeg!

Grunnet til at jeg har følt at magen er stor, er nok at jeg er halvannen uke lengere på vei enn hva jeg har trodd. Det vil si at jeg er i uke 19 nå, og at nurket kommer i slutten av november. Veldig kjekt å få en "gratis" bonusuke ;)

Nå skal bare de siste plaggene pakkes i kveld, så er vi klar for Frankrike :hoppe:

Livet smiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Fantastisk! Gratulerer med en prinsesse til, så heldige dere er :hjerte:

Og masse god tur til dere - nyt ferien i fulle drag :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, Miss og Joyce :)

Jeg har en minipause i sofaen med litt kaffe og litt surfetid. Det aller meste er nå klappet og klart før vi setter nesen mot flyplassen. Jeg skal bare dusje litt og smøre litt niste og pakke litt snacks til reisen, så er vi faktisk off! :) Far og datter er hos legen for å sjekke hosten, er litt spent på hva utfallet blir.

Det meldes om 30 grader & sol - can't wait! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lillesøster i magen! Så utrolig koselig, det er supert med lillesøstre!

Nå koser dere dere nok på ferie, og det er bare å nyte maks for her er det ikke mye sommer å spore..hrmf. God ferie! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da var vi tilbake fra ferie både i Frankrike og i Norge :) Uendelig godt å være hjemme igjen, selv om sommeren har vært fin og proppet med gode opplevelser. Har også fått smakt på følelsen av for lite alenetid (særlig oss som familie) og har lært et par ting eller to som jeg/vi tar med oss til neste gang. Det har på mange måter gått opp for meg at jeg/vi faktisk er voksne med egne behov, egne (u)vaner og behovet for litt space innimellom. Bevares, vi har kost oss, men det har vært litt vel tett og "klamt" til tider, det må være lov å si ;)

Sjeleglad da vi kom hjem forrige helg, er i redebyggemodus så det holder. To do listene er lange som vonde år, har brukt alle regnværsdagene på å planlegge, systematisere og organisere. Nå er planen å faktisk få gjennomført så mye som mulig av dette. Derfor passer det utmerket at mannen tar med lillemor på telttur i helga; jeg er overlykkelig som får være hjemme og rydde, sortere og systematisere (!). Alle garderobeskap står for tur, og jeg skal også kose meg med å gå igjennom kassene med små, søte babyplagg i kjelleren :) Få litt oversikt over hva vi trenger, rydde ut litt, kaste det som evt ikke er brukbart lengre. Dette, kombinert med store doser meg-tid; litt solings på terrassen, lese magasiner, late meg på sofaen, se en film eller to og verdens største smågodtpose - I just can't wait :) :)

I kveld er det ut med venninner, først spise og deretter konsert. Ah, livet føles bra akkurat nå. (Og barnehagetilvenningen på stor avdeling har gått over all forventning, er det noe som kan gjøre et mammahjerte lettet og glad, så er det nettopp det).

Og ja, kaffemaskin har jeg også fått - etter to-tre år med vurdering av saken ;)

Pausen er over, dusjen neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette tegner til å bli en bra helg :) Lillemor og pappaen har akkurat forlatt huset, og jeg går litt i ring rundt meg selv og lurer på hvordan jeg skal nyte disse dyrebare alenetimene best mulig ;) Ble enig med meg selv om at trinn 1 måtte bli å sette seg ut på terrassen med latte og avis - som sagt så gjort.

Ja, det blir to tøtter som er ganske tette i alder - hvor tett er det forresten mellom dine to frøkner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette tegner til å bli en bra helg :) Lillemor og pappaen har akkurat forlatt huset, og jeg går litt i ring rundt meg selv og lurer på hvordan jeg skal nyte disse dyrebare alenetimene best mulig ;) Ble enig med meg selv om at trinn 1 måtte bli å sette seg ut på terrassen med latte og avis - som sagt så gjort.

Ja, det blir to tøtter som er ganske tette i alder - hvor tett er det forresten mellom dine to frøkner?

2 år og 1 mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du litt tettere mellom dine enn mine, Tornerosa. Her blir det drøye tre år :) Jeg gleder meg over at de helt sikkert kommer til å få mye glede av hverandre (selv om mannen i huset blir litt svett over tre damer i huset på litt sikt ;) )

Nytelse i full gang i dag også. Har igjen rigget meg til på terrassen, hører på stillheten og småfuglenes kvitring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...oi, der postet jeg visst.

Det er godt og varmt i dag også, noe som ikke har hendt altfor ofte denne sommeren. Kanskje blir dette den siste ordentlige sommerhelga før høsten er her? Rart å tenke på, tiden går så fort. At jeg bare har 2,5 måneder igjen å jobbe føles også litt rart. Og deilig.

I magen sparkes det skikkelig. Kan legge en hånd oppå magen og kjenne foten (?) gli frem og tilbake under huden. Utrolig fascinerende og ganske så fantastisk. Gleder meg til å møte henne og å bli kjent med henne. Lurer sånn på hvem hun er. Kjente det skikkelig da jeg gikk igjennom kassene med babyklær, at wow, det skal jo faktisk skje igjen! Samtidig har jeg vett til å nyte hvert sekund av denne tiden også hvor vi er bare oss tre; det vil jo være en stund fremover nå hvor alenetid er utopi...

Formen er ellers ok, stor mage, øverst i det grønne feltet på helsekortet. Bekkenet/ryggen krangler litt i perioder, men litt stretching på gulvet hver kveld ser ut til å holde det i sjakk inntil videre. Gruer meg til jeg blir ordentlig stor og tung mot slutten, husker akkurat det som en veldig utmattende periode sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce :)

Jeg kan aldri huske å ha hatt større "frihetslengsel" enn i tiden rett etter fødsel. Jeg husker det som en krevende periode hvor jeg nærmest kunne drept for å få være litt meg selv og i fred. Jeg er veldig spent på hvordan det vil gå denne gangen. Jeg tror forskjellen fra da og nå ligger i at jeg vet at det bare er for en relativt kort periode, og at det går over ;)

Håper du klarer å "stjele" deg til litt ego-tid, om så bare en god lang dusj eller noe :)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...