Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

Elleve minus i morgest da vi dro på jobb. Egentlig første gang denne vinteren at det er såpass kaldt her. Vurderte kjærestetur i alpinbakken i morgen, men med meldte 13 minus dropper vi det. Blir altfor kaldt. I stedet prøver vi å finne på noe annet koselig sammen :) Får se hva det blir til.

Ellers ganske trøtt denne uka. Lillemor har våknet ganske tidlig og vært litt urolig om natten de siste dagene, noe som kjapt merkes. Men nå er det fredag :danse: Og det ligger an til at vi får sove lenge i morgen, nå som vi har besøk i hus *lykke*

Vel, noen timers innsats igjen her før det bærer hjem til fredagskos; taco og fyr i ovnen ;) Planen er å handle inn til et lite prosjekt, å lage egne armbånd av skinn. Har sett noen veldig fine på nett, så vi planlegger å ha et lite kreativt verksted i kveld.

:kaffekopp:

Dagens form forøvrig: drømmende, lengtende, distansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koser meg med en kopp kaffe i fred og ro. Lillemor leker så fint selv på det lille kjøkkenet sitt, mannen er på trening og besøket har trukket seg tilbake med en bok. Vi er røde i kinnene etter å ha vært ute på aketur i halvannen time. Foran meg ligger ni hagebøker til glede og inspirasjon, jeg er nemlig i skikkelig hage-planleggingsmodus om dagen. Biblioteket hadde et skikkelig godt utvalg av hagebøker, så det blir absolutt ikke siste tur dit denne vinteren for mer påfyll til drømmene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber litt med å finne tilbake til sunne vaner for tiden. Merker at det har sklidd litt ut de siste par månedene, noe som gjør at jeg plagsomt ofte er ganske så søtsugen. Skal prøve å finne tilbake til bevisstheten som jeg hadde rundt kosthold i store deler av 2011, den bevisstheten som gjør at jeg aktivt tar et valg før jeg stapper noe i munnen. Nå har jeg jo ikke noe brudekjole som motiverer meg i år, men kanskje tanken om meg selv i bikini i Hellas i mai kan være en tanke som kan motivere. Håper det. Føler meg jo bra på alle måter når kosten går på skinner, alene den følelsen burde være nok til å få meg tilbake på sporet igjen.

Fin søndag i dag, jeg fikk sove helt til klokka ni i morgest :) Da stod jeg til gjengjeld opp og bakte rundstykker hvor deigen hadde fått kaldheve i kjøleskapet natten over. Nam, nam. Aketur har det også blitt i dag, gøy både for store og små. På tampen av ettermiddagen fikk jeg et par timer for meg selv, så jeg fikk bakt knekkebrød og sett på tv helt i fred ;)

Lillemor var febril nå i kveld, håper hun er bedre i morgen. Jeg skal på jobbtur i morgen, så må snart pakke litt og gjøre meg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stadig det er herlig å lese om dagene deres! Du virker så... avbalansert. Litt misunnelig på det, kjenner jeg. :fnise:

Håper lillemor var bedre i dag, og at du har kommet deg avgårde på jobbtur! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, avbalansert. Tja,jo, iallfall ingen dramaqueen, om det er motsetningen ;)

Lillemor var syk hele forrige uke :eeeh: Ære være mannen som var hjemme med henne nesten alle dagene, jeg var på jobbtur. Nå er imidlertid formen bra igjen etter skikkelig hunde-hoste, snørr og feber i varierende grad. Gi meg vår og sommer snart!

Luksusmorgen i dag, mann og barn ut av huset, mens jeg "dessverre" måtte bli igjen hjemme for å vente på ved-leverandøren vår. Jeg fyrte opp i ovnen, hentet avisen og laget meg god presskannekaffe. Å sitte i stolen i et stille hus mens morgenlyset flommet inn vinduet, går helt klart under definisjonen luksus hos meg :)

Jeg tok en løpetur ute i går, veldig lenge siden sist jeg har løpt i mørket utendørs, og det var faktisk veldig godt. Altså å komme inn igjen. Røde kinner, frisk luft i lungene. Tror jeg skal gjøre det oftere :)

Dagens form: glad, lett, bekymringsløs (relativt) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megatravel uke. Skal være veldig glad når klokka er passert 16 på fredag. I bilen underholder jeg meg med p3, sommertanker, jobbtanker, hageplanlegging, telefonprating og kaffedrikking. Men det blir uansett litt kjedelig i lengden.

Etter å ha tenkt seg nøye om, kom det omsider svar fra lillemor da jeg spurte hva hun ville ha på brødskiva til kvelds: "Eeeeh, jeg tror faktisk jeg tar prim". Når jeg skriver det høres det ikke spesielt festlig ut, men måten hun ordla seg på, tonefallet, kroppsspråket og med trykket på "faktisk", gjorde at jeg holdt på å knekke sammen av latter. Det er også første gangen jeg har hørt henne bruke ordet "faktisk". Ah - elsker bare det så som hun er begynt å snakke, lille godklumpen min!

Bør sove nå. Opp klokka seks i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg er vanvittig deilig :)

Drikker morgenkaffen min mens mannen sover sin søteste søvn, lillemor sitter ved soisebordet og klipper i reklamekataloger. Hun har helt dilla på å klippe, og kan bruke lang tid på å underholde seg med det. Selv er jeg litt i grublemodus i forhold til neste husprosjekt.

Her er mange ting som bør tas tak i, alt fra nytt gulv i gang og yttergang, ny ytterdør, sliping av stuegulv, garasje + hundre andre ting utendørs. Mannen er dog helt innstilt på at å skifte vinduer i andre etasje er det første vi bør gjøre, og jeg er vel enig med han i det. Er bare litt... kjedelig. Andre ting som kommer høyt opp på min liste er å pusse opp soverommet vårt. Vi så på garderobeløsninger i går, og hjelpes, det finnes mye som er mye mer funksjonelt enn de skapene vi har i dag. Hm, får tenke litt mer på den.

Planene i dag er ganske så løse. Planlegger en tur på trening, vurderer å løpe ute om temperaturen stiger litt. Minus ti nå, litt for kaldt for meg. Ellers blir det en tur i badeland, det bringer garantert lykke hos lille frøkna her. Har dessuten noen pensumbøkene jeg bør vurdere å begynne å åpne...

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Prim :ler:

Spennende med oppussingsplaner! Det vil si, det er sånt som er så gøy å planlegge og å snakke om, ikke fullt så morsomt mens det står på kanskje :ler:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb til opp over øra :sjokkert: Så mye på tapeten at jeg nesten blir litt paralysert her jeg sitter. Tror starten på denne dagen skal brukes til å lage en to do liste for deretter å prioritere. Men jeg klager ikke, dette har jeg håpet på skulle skje, jeg trenger litt action for å prestere ;)

Kanskje tusle ut av KG and let the day begin...

Men først må jeg jo fortelle om superduperfantastisk dag i går; vi var ute hele dagen på dette supre stedet hvor det er flust av akebakker, fine grillsteder og alle rasteplassene som ligger midt i solhellinga :) Og aking er virkelig noe jeg synes er gøy, så har ikke tall på hvor mange turer opp og ned det ble til sammen. (Noen turer alene også mens de andre grillet pølser :sjenert: )

Sovnet som en stein i går kveld, sånn godsliten i kroppen med masse frisk luft i lungene - og våknet klokka 05.15 av lillemor som var blid som ei sol og mente det var på tide å stå opp. Hmpf.

Nuh: JOBB! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Aking er gøy! :biggrin: Håper resten av uka blir like fin :)

Jeg jobber også best under press, egentlig, men det er så uorganisert alt sammen på jobb nå at det blir mer stress enn press. Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka fra Hel**te. Har fått en uppercut som ikke har noe med meg å gjøre sånn egentlig, men som blir mitt ansvar å rydde opp i. Og når man da i tillegg opplever illojalitet blant egne, ja, da blir jeg både målløs og sint.

Tidspress, må rekke andre oppgaver som nå har blitt satt i bero grunnet totalt unødvendig avsporing som kun har resultert i energilekkasje og tap av fokus. Hvorfor kan ikke folk bare oppføre seg ordentlig?! Blir beinhard jobbing til langt på natt i dag. Oh Joy.

Fredagen kommer virkelig som bestilt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg plutselig, for noen timer siden, oppdaget at det er innleveringsfrist på en oppgave i forbindelse med studiet jeg tar ved siden av jobb, sitter jeg nå og leser. Føles ikke helt ok på en lørdag ettermiddag, men snart skal jeg ha noen dager ferie, så jeg får bare gjøre en kjempeinnsats nå og heller glede meg til noen dager med avslapping og fri.

Mannen og lillemor er ute for å hente take-away, eller som lillemor sa: "mamma gidder ikke lage mat hele dagen" ;) Helt herlig! Og litt sannhet er det i det; orker ikke bruke timer på kjøkkenet i dag, det er det ikke tid til. Gleder meg til min favvo asiatiske rett, nam :)

Sitter og hører det smelte utenfor. Ganske vilt, det er ikke veldig mye snø igjen her nå. Nesten før jeg får litt vår-følelse. Har vært rundt fem grader pluss i hele dag. Virkelig en annen vinter enn de to forrige, som var lange og kalde.

Vel, nesa tilbake i boka. Ugh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Håper helgen tok seg opp, og ikke minst at jobbgreia ordner seg - er veldig ubehagelig med sånne ting!

Mandag, bare en ting å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, som det blåser. Vettskremt for morgendagens flytur, hater hater hater turbulens. Skal være lykkelig når vi er trygt nede på landjorda igjen, vel hjemme i eget hus. Fineste dager her, bare så altfor lite tid. Virker nesten ikke som om jeg har vært her, så fort har det gått. Og så rett hjem og pang! full jobbings med masse avtaler og lange to-do lister.. Sukk, ville gjerne hatt mer tid her.

Lørdag natt under stjernehimmelen, magisk. Omfavnet av stjerner og en måneskalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ikke et eneste lys i sikte, men en verden opplyst av stjerner i en uendelig stillhet, bare avbrutt av skiene som glir i snøen.

Åh, terapi. Men det skal nå jammen meg bli godt å komme hjem til min kjære også. Savn. Deilig å savne litt av og til.

Nå blir det kaffe og sjokolade. (Sistnevnte blir det kraftige restriksjoner på fra i morgen av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Høres fantastisk ut med skitur og stjernhimmel :) ikke vært rare vinteren her i år, så vi rakk liksom ikke den biten. Bedre lykke neste år, sier jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig tett i topplokket, hodepine og generelt i laber form. Har barrikadert meg inne på kontoret mitt, har tidenes kjedeligste arbeisoppgave foran meg. Har utsatt den for lenge, så i dag må den bli ferdig og mailes rundt for innspill og tilbakemeldinger. Ugh.

Tirsdag landet vi til 13 grader pluss, helt fantastisk, og kanskje ikke helt normalt hvis man samtidig kikker på kalenderen. Snøen er snart borte fra gårdsplassen, og terrassen skal jeg koste i dag, det er ikke en eneste snøflekk igjen der. Oh, lykke, denne årstiden som vi nå går inn i er rett og slett balsam for sjelen. Kanskje jeg rigger meg til med en kaffe i solveggen på terrassen i dag, det hadde vært på sin plass, kjenner jeg.

Litt i vårmodus ja. Tok en tur ned i byen i går kveld, kjøpte noen topper og litt tilbehør med fine farger; korall, litt gult, litt mint. Vååår :rodmer:

Nei, nå kan jeg ikke utsette lengre - må bare brette opp ermene og komme i gang :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og moter meg opp til å plukke frem skolebøkene og begynne å lese. Ligger litt etter den oppsatte leseplanen, så det ville vært fint om jeg kunne ta meg sammen og starte lesingen snart. Skal bare, først.

Tomt hus, stillheten råder. Far og datter på ski/aketur med pølser i sekken, mens jeg skal lese. Egentlig helt ok, godt med litt ro rundt ørene. Enda forkjølt, og litt trøtt.

Det ble drømmedate med mannen min i går! Opp tidlig, kaffe i bilen til skistedet, så alpint i flere timer. Kjempestas, det er flere år siden sist, så det må vi gjøre oftere. Så spiste vi nydelig lunsj på et veldig koselig sted, jeg hadde bestilt bord som en overraskelse til mannen. Før vi kjørte hjem igjen avsluttet vi med hhv øl og varm kakao i solveggen mens vi flettet fingre. Ikke feil! :) :)

Ble film og godis i går kveld før vi stupte til køys klokka ti, helt utkjørt etter all den friske lufta. Mmm, drømmelørdag!

Næsj, nå skal jeg lage meg en kopp te og så komme i gang. Det er faktisk ganske interessant når man først får åpnet bøkene.

God søndag til den som måtte titte innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Høres ut som en fin helg :) hatt litt dating med gubben selv i helgen (min altså :ler:), det gjør så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating er kos, Miss :hjerte:

I ren lykkerus over å ha kommet meg ut av flyet, gikk jeg litt amok hos Starbucks på Gardermoen. Kjøpte flere poser med forskjellige kaffebønner, og holdt på å gå rett i bakken da jeg skulle betale :hakeslepp: Men det var bare å holde maska og dra kortet, så nå sitter jeg her og drikker GOD (tør ikke si annet) kaffe ved kjøkkenbordet mitt. Formen er ikke helt på topp, så det ble hjemmekontor på meg i dag. Gjør litt diverse forefallende samt at jeg prøver å lese litt pensum igjen. Ikke så enkelt, tankene flyter så lett alle andre steder i dag.

For eksempel har jeg satt opp en liten liste over ting som gjerne må bli mine når vi skal til nabolandet om om tre uker. Jeg trenger desperat nytt treningstøy, noe som ble bekreftet da jeg så bilder fra -98 hjemme hos mine foreldre sist helg. Jeg bruker noen av de samme treningsklærne den dag i dag, for å si det sånn :sjenert: Kanskje på høy tid å fornye litt, jeg trenger det. Virkelig.

Så det blir forhåpentligvis:

- Løpetights capri

- T-shirt med korte ermer (men som dekker skuldrene)

- Sports-BH, vurderer "Shock Absorber" i en eller annen variant

- Løpesokker

I tillegg står en vårjakke høyt på lista. Tror gjerne den må være blå. Kanskje med hvite store knapper? Eller med treknapper? Eller kanskje det blir noe helt annet. Gleder meg til å bli inspirert i Favorittbyen :hjerte:

Nei, dette går ikke. Les! :fy_fy:

(det er liksom så lenge til eksamen, da har jeg noen ganger litt vanskelig for å ta meg sammen. Hilsen frlk. Best Under Press)

:kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...