Gå til innhold

vingle har blitt mamma

vingle

Anbefalte innlegg

Så heldig du er som snart får hilse på :rodmer: Så godt det må være å vite at det snart blir fødsel - på den ene eller den andre måten!

Lurer på om det blir gutt eller jente, jeg... Tipper på gutt! :babygutt: Du har ikke hatt sånn tippeliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, da hadde ikke jeg klart å konsentrere meg mye, hvis jeg hadde visst at innen utgangen av neste uke har jeg mest sannsynligvis baby i armene :rodmer:

Men, det er jo bare bra at vi ikke vet når ting skjer - alt trengs ikke å planlegges :)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå gleder jeg meg veldig!

Hehe, nei jeg har ikke sånn tippeliste. Jeg ser ikke helt vitsen :gjeiper: Skjønner jo at det er for moro skyld, men den er jo det den er uansett. Har jo ingen verdens ting å si om ALLE tror det er det ene - det er ganske omtrentlig 50/50 sjans uansett... Med mindre man har noen barn fra før, da er vissnok tendensen litt annerledes. ;)

Men omtrent alle jeg snakker med har en formening om det, så er vel bare jeg (evt, vi - tror mannen er av ganske samme oppfatning) som er rar(e) :fnise: Tror det har vært en overvekt av de som har tippet gutt! (så da er det det...?)

Nei, jeg vet ikke jeg. Er veldig spent på å se hva det er da! Og det finner vi snart ut. :nigo::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, jeg tror det er ganske tilfeldig uansett hva folk "føler på seg", altså... 50/50 - eller 49/51 er det vel - det blir jo født flest gutter. Jeg tipper egentlig bare gutt fordi jeg selv får jente :fnise:

Dere må ha vært flinke til å kjøpe kjønnsnøytrale klær da? Synes det var vanskelig å finne noe som ikke var blått eller rosa. Vi var veldig enige om at vi skulle ha kjønnsnøytrale klær uansett - vi har ikke noe ønske om en rosa prinsesse - men endte med å kjøpe/få brukte klær, så da tok vi det vi fikk. Mye rosa med hjerter på, ja... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rosa med hjerter på, ja... :roll:

Ja, er ikke det ganske pussig? Jeg blir litt svimmel av alle de sukkersøte jentebabyklærne og machomann-guttebabyklærne... :sprettoy:

Vi har arvet/fått en del, noe nøytralt, noe ikke. Har litt av hvert da vet du :) Jeg kommer jo til å bruke de ikke-nøytrale klærne også, men hvis jeg skal kjøpe noe mer selv (har i grunnen kjøpt veldig lite selv så langt) blir det nok med tanke for at klærne skal kunne brukes av et evntuelt søsken av motsatt kjønn etter hvert! (håper på det... :sjenert:)

Og mye kan jo kombineres så det funker "begge veier" - kanskje ikke kjolene hvis vi får en gutt :gjeiper:, men f.eks. en blå sparkebukse med en litt mer feminin body inni/jakke utenpå tror jeg nok havner på om det er en jente.

Har vært innom lindex, og der er det en god del fint synes jeg, babytøy i glade farger/mønstre som ser ut som babytøy og ikke voksentøy i miniatyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Så spennende det blir fremover her :nigo:

Tenk at du innen bare 1 ukes tid skal få hilse på den lille dere har ventet så lenge på :rodmer:

Ha en superfin helg Vingle så håper jeg på å høre noe fra deg snart...og at det er på den naturlige måten det skjer...du får ta en liten prat med den lille så kanskje den bestemmer seg for å ploppe ut :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk kenghuru :)

Milla: Ja, jeg synes det er veldig godt å ha litt å forholde seg til - men for øyeblikket går jeg jo "bare her og venter" jeg også - eller håper er kanskje riktigere ord - på at babyen skal skjønne at det er lurt å komme ut snart! ;)

Hittil har jeg hatt en strålende helg - jeg har hatt besøk av min jevngamle kusine i dag og det var nydelig vær som vi har vært ute og lufta oss i :happy: Har kost oss masse. Tok til og med vår første kaffe ute på verandaen i solveggen - aldeles nydelig.

Nå har vi satt en lammegryte til å putre på ovnen og jeg gleder meg til den er klar om en drøy time :nigo: Det lukter himmelsk i leiligheten! Litt synd å ikke kunne nyte et glass rødvin til den, hadde sikkert smakt fantastisk - men det er ikke lenge igjen nå, ikke lenge igjen! :hjerte: Vi har laget stor porsjon, så litt skal i fryseren, så til neste runde blir det nok et lite glass. :vin:;)

God helg til alle som titter innom! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, tenk at du snart kan drikke rødvin! :smilbla: Kanskje ikke det du kommer til å være mest opptatt av etter fødsel, men likevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, si ikke det, si ikke det... :fnise:

Nei, mulig oppmerksomheten er rettet mot litt andre ting da gitt...! :hjerte: Men det er ikke desto mindre noe jeg ser frem til! Naaam :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag... :filer:

Har hele graviditeten vært SÅ sikker på at jeg aldri i verden kom til å gå helt til termin, så det føles veldig merkelig å sitte her i dag med denne kjempemagen.

I går kveld så vi film, men tilslutt var jeg så sliten i kroppen at jeg bare måtte gå og legge meg før den var ferdig. :tristbla: Hadde jo gjort en del i løpet av dagen: rydda og vasket leiligheten, hatt lunsjbesøk og gått tur i finværet. Så i dag skal jeg ta det mer med ro. Men det er kjedelig da!

Kjenner på meg at dagen i dag blir en typisk søndag - grå, kjedelig og treg. Vondt i vilja og kommer ikke i gang med noe, verken av hyggelige eller fornuftige ting. Men vi får se - kanskje jeg tar feil. Det er lov å håpe :gjeiper:

Vanskelig å finne farta til å gjøre noe når jeg vet jeg blir SÅ sliten etterpå. Men blir jo psykisk sliten av å ikke gjøre noe også... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synd at termindagen ikke er noe hyggelig :kose: Men nå er det uansett ikke mange dagene til du blir mamma! Og for alt du vet kan fødselen starte i kveld... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for termindagen

:bolledeig::strix::skya:

Jeg har også en typisk søndag i dag - i hvertfall har jeg hatt det til nå. Men jeg skal nok klare å få gjort litt fornuftig i løpet av dagen - sånn etterhvert :gjeiper:

Ha en fin dag videre snuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter, det varmer :klemmer:

Fikk ut noen frustrasjonstårer og fikk kyss og klem og sympati fra mannen, så det hjalp litt :rodmer:

Gikk og fresha meg opp litt også, det hjalp med litt mascara, en dæsj parfyme og oppsatt hår ;) Nå vurderer vi å gjøre alvor av planene vi har hatt en stund om å ta en runde i høyet :fnise: Har vært redd for å bare ende opp med slitsomme kynnere/maserier, men akkurat nå tror jeg nesten det er verdt et forsøk!

Får bare se om mannen klarer å rive seg vekk fra arbeidet - han er flink og jobber med bacheloroppgaven sin, så vil jo egentlig ikke ødelegge det for ham heller... :sjenert: Men han er ikke som meg - han får gjort noe på den til alle døgnets tider omtrent, så om det blir litt pleasure before buisness så tror jeg det går bra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! :tommelsmil:

Er ikke sex det eneste kjerringrådet som faktisk fungerer? Noe med modning eller noe sånt? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det sies så ja. Sæden inneholder prostalgin, som er det samme stoffet som brukes for å sette i gang fødsel kunstig. Dosen er riktignok mye mindre da, men at det har en effekt her i gården er hevet over enhver tvil - de siste gangene spruten har endt "oppi der" har ført til heftige, regelmessige kynnere i flere timer etterpå... Men nå har jeg kommet så langt i svangerskapet at jeg håper det kan føre til noe mer enn bare det! Modning, ja takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...