Sushi Skrevet 17. mars 2011 #421 Del Skrevet 17. mars 2011 Lykke til i dag! Om det ikke har skjedd noe i natt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #422 Del Skrevet 17. mars 2011 Det er vel jeg som håper legen får bestemt seg om de skal sette meg igang eller ikke...nå er det litt for mye frem og tilbake for min smak. Alt er bare så veldig avhengig av min form. Som i dag, som er en god dag, ville hun ha sagt at vi skal la babyn komme når han vil, men på mandag, som var en dårlig dag med vondter, snakket hun om å sette igang neste uke...jeg blir litt rar i hodet av å gå å lure slik nemlig Men, nei det er ikke noe gøy å vite at jeg har svangerskapsforgiftning uansett...jeg er bare veldig glad for at det er en mild form (ikke vises på blodprøver og lite protein) og at lillegutt fortsatt har det helt supert og fortsetter å legge på seg Bra det er mildt og at baby har det fint da! Spennende å høre hva som skjer i dag med deg, håper ikke det blir mer vingling - det er det jeg har følt i dag for min del og det har ikke vært noe alreit Håper du får en superfin dag med mamman din og sola...vi har nå uansett en herlig tid foran oss Vingle...det kan ikke være et mer perfekt tidspunkt å få en liten en enn på våren når sola titter fram og snøen smelter Kom uuuuuuuuuuuuuuuuuuuut lille babyn til Vingle Det hadde jeg, og pappa kom etter jobb og vi spiste middag og koste oss her alle sammen Ja, det er jo topp å få en baby på toppen av en sånn flott årstid Får satse på at du får født på den vanlige måten. Det er jo absolutt det som er å foretrekke. Ja, det er jo liksom det da! Men i dag var SF-målet på 40 (- snart over skalaen!), og jeg er som sagt en liten jente på 152... Så fastlegen mente at nå er det på tide at den blir hentet ut. Men det var de visst ikke helt enige om på Ullevål da...der var det lite folk i dag, så jeg kunne ikke komme inn. Fikk beskjed om å ringe igjen i morgen for å se om de fikk skvist meg inn for ny vurdering, men i morgen var det visst mange overtidsvurderinger på planen, så det var lite sannsynlig. Har fått time til overtidsvurdering på mandag, men det føles faktisk litt som en evighet til nå. Jeg er øm i hele magen, og nå har jeg fått en liten kink i korsryggen i tillegg... Så selv om jeg i utgangspunktet ikke har lyst på keisersnitt så begynner det å høres ut som en fornuftig løsning... Håper du har hatt en fin dag med mammaen din. Er hun utolmodig etter å bli bestemor, eller? Hun er nok ikke utålmodig, mamma er stort sett aldri veldig utålmodig, men hun gleder seg veldig! Må bare heie litt, kanskje det hjelper på lokkinga: HEIA HEIA HEIA Lykke til i dag! Om det ikke har skjedd noe i natt da... Takk for heiing og lykkeønsker Følte meg i grunnen bare veldig forvirret etter legetimen og div. samtaler i dag. Fastlegen var helt klart av den oppfatning at jeg burde inn i dag eller i morgen for vurdering (pga høyt SF-mål), men på Ullevål var ting litt vanskelig... Den første damen vi snakket med ringte fastlegen mens jeg var hos henne, og hun var veldig avvisende og mente at siden jeg ikke var på overtid ennå (termin+10 dager) så var alt fint omtrent... Men jeg poengterte at gynekologen jeg var hos i grunnen sa at jeg kunne få keisersnitt når som helst, og da måtte hun konferere med en lege også skulle hun ringe meg opp igjen. Så etter mange telefoner frem og tilbake med sykehuset etter legetimen så ringte jeg henne (fastlegen) igjen og forklarte at jeg ikke kom noen vei. Så nå skal hun ringe dem i morgen, så da får vi se om det skjer noe mer da. Jeg fikk også tilbud om å komme inn til henne igjen hvis jeg ville, men hun skulle uansett ringe dem. Det var jo bra, men nå synes jeg ikke dette er noe gøy i det hele tatt lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. mars 2011 #423 Del Skrevet 17. mars 2011 Huff, så mye frem og tilbake, da! *irritert* Virker som du har en oppegående lege, så jeg håper h*n får ordnet opp i ting for deg Bare sånn så det er sagt, så er ikke jeg så veldig høy jeg heller: 156 cm :gjeiper: Men mitt SF-mål lå på 32 i uke 38+0, så det er jo en del mindre... Men er det helt sikkert at babyen er veldig stor, det kan ikke være mye fostervann, da? Dette har de sikkert sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #424 Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, hun er noget spesiell hun fastlegen, men jeg har vendt meg mer til henne etter hvert og nå synes jeg hun er ganske så ok. Så er veldig spent på hva utfallet blir i morgen... I uke 38+4 var SF-målet mitt på 35,5, og siden da har det bare "skutt" til værs... De målte jo babyen for to uker siden og jeg fikk beskjed om at den var litt stor da, men om det først og fremst er babyen eller fostervannsmengden som har blitt større i mellomtiden vet jeg/de jo ikke. Fikk beskjed om at det var "fint med fostervann" på den undersøkelsen for to uker siden, så lite er det i hvert fall ikke. Men mye kan ha skjedd på to uker... Det er uansett lov å håpe i det lengste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. mars 2011 #425 Del Skrevet 17. mars 2011 Å, herregud for noen surrefolk på sykehuset! De kan jo ikke drive og telle dager og flisespikke på hva som er overtid når du er blitt undersøkt i forhold til din og babyens størrelse... Enda godt legen din er fornuftig så det er noen som er på din side. Håper du finner ut av det i morgen og slipper å vente til over helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #426 Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, det er i hvert fall godt med noen jeg føler vil være på mitt lag. Selv om hun nok er litt mer "liberal" ift keisersnitt enn det jeg kanskje egentlig ønsker meg, og det er det som gjør det så utrolig frustrerende for meg å skulle prøve å forholde meg til. Hva er mest fornuftig løsning liksom, når hun er såpass klar på det på den ene siden og jordmoren vi snakket med i dag ikke "kunne" gjøre mer på den annen... Så håper jeg får komme inn og snakke med en gynekolog i morgen igjen, så jeg kanskje får litt mer svar om status nå. For nå føler jeg at dette går mot et keisersnitt uansett, og da ser jeg ingen grunn til å måtte vente på det også... Nok venting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. mars 2011 #427 Del Skrevet 17. mars 2011 Ikke noe gøy med motstridende beskjeder, nei... Synd man ikke kan bestille seg en enkel fødsel med akkurat passe stor baby. Synes jo det er bra at de ikke bare går for keisersnitt fordi det er enklest, men i ditt tilfelle så har du jo fått en helsefaglig vurdering. Så da ser jeg ikke problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. mars 2011 #428 Del Skrevet 17. mars 2011 Får krysse fingrene for at du får komme inn i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #429 Del Skrevet 17. mars 2011 Synd man ikke kan bestille seg en enkel fødsel med akkurat passe stor baby. Hehe, joa... Det er nå en del av pakka å ikke bestemme over det, men jeg vil jo gjerne få hjelp til gjøre det beste vi kan ut fra de fakta som vi har på bordet. Og det blir ikke lett hvis alle som liksom skal ha greie på det sender uklare/motstridende beskjeder. Så jeg håper jeg får klarnet mer opp i morgen Synes jo det er bra at de ikke bare går for keisersnitt fordi det er enklest, Absolutt. Jeg vil jo aller helst få oppleve en helt normal fødsel, men jeg føler i grunnen at risikoen for at det ender med et keisersnitt øker for hver dag som går... Og som mamma sa til meg i går, man skal jo ikke glemme tiden etter at babyen er kommet ut heller. Det jeg er redd for er å slite meg gjennom en tøff og langdryg fødsel, som i tillegg ender med en operasjon som jeg må komme meg etter når jeg liksom skal glede meg over, passe på og bli kjent med babyen min. Jeg føler ikke at formen, overskuddet og energien er som den var for to uker siden. Så hvis det nå er stor sjans for at det er det jeg har i vente så tenker jeg at keisersnitt kan være den beste løsningen både for babyen og meg. Får krysse fingrene for at du får komme inn i morgen!! Ja, takk for det - det gjør jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. mars 2011 #430 Del Skrevet 18. mars 2011 Håper du har fått komme inn til gynekolog igjen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #431 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Jepp, fikk telefon i dag tidlig fra svangerskapspoliklinikken om at de hadde en time ledig til meg i dag Så nå har vi kommet tilbake derfra, tjue hakk roligere enn da vi dro :happy: Kom inn til en rolig og hyggelig lege, som tok seg god tid til å måle babyen. Den hadde det fint Den hadde hatt fin tilvekst siden sist - men ikke noe skummelt. Hun estimerte den til å veie 3750 g, og det er jo helt normalt Hun målte også fostervannsmengde, og det er hovedgrunnen til det høye SF-målet mitt Vanlig er å ligge på en faktor på 20, og jeg lå på 28. Så det er klart det tar plass! Så nå kan vi slappe av og nyte helgen - og håpe at fødselen starter - det kan fortsatt gå Fikk time til overtidskontroll på mandag morgen, så har det ikke skjedd noe innen da, så skal jeg i hvert fall tilbake, noe som også er betryggende. Endret 18. mars 2011 av vingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. mars 2011 #432 Del Skrevet 18. mars 2011 Å, så bra! Da får du kanskje den fødselen du ønsker deg likevel. Krysser fingrene for at krabaten vil ut i løpet av helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #433 Del Skrevet 18. mars 2011 Å, så bra! Da får du kanskje den fødselen du ønsker deg likevel. Krysser fingrene for at krabaten vil ut i løpet av helga Jaaaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. mars 2011 #434 Del Skrevet 18. mars 2011 Vi satser på at fullmånen gjør sitt denne helgen, for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #435 Del Skrevet 18. mars 2011 Ja, det får vi Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 18. mars 2011 #436 Del Skrevet 18. mars 2011 Åååå så godt godt å høre Vingle Ingenting er som gode nyheter...og hvertfall på en fredag Krysser fingrene for at fullmånen slår til for fullt for alle oss som skulle ønske det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. mars 2011 #437 Del Skrevet 18. mars 2011 Nå må vingle jr. komme ut! Håper dere får en koselig helg, og at noe skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 18. mars 2011 #438 Del Skrevet 18. mars 2011 Så gode nyheter, Vingle Merkelig at de ikke har kunnet sjekke dette før - må jo være fælt å gå rundt å ikke vite. Håper du får den fødselen du ønsker, og at det skjer nå i løpet av helgen (det håper jeg i grunnen for min egen del også; vil hilse på snuppa nå ) Ha en fin dag videre snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #439 Del Skrevet 19. mars 2011 Takk dere Lillefot: De sjekket jo babyen for to uker siden, omtrent samtidig med at SF-målet virkelig begynte å skyte oppover... Og det var først på torsdag det var blitt ekstremt høyt (snart er det jo utenfor skjemaet liksom!) Så det var først nå det begynte å bli ekkelt, og da var det ganske kjapt at de fant ut det med fostervannsmengden dagen etter synes jeg I går prøvde vi TO ganger (!) for å få ting i gang, men neida... Det ble bare masse kynnere og svake murringer. Men det var godt mens det varte altså, for all del... I dag kom en god venninne innom med nybakte kanelboller til meg Etterpå blir det en tur ut i sola. Nå bare venter jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. mars 2011 #440 Del Skrevet 19. mars 2011 Her er også prøvd ut... godt mens det varte, men har ikke gitt noe resultat iform av baby, ikke enda iallefall. Men det kan likevel være at det gir fart på modningen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå