Gå til innhold

Prøverdagbok vol 2.0


Zoo

Anbefalte innlegg

Det håper jeg, hvis ikke er vi inne i PP6, og det er et halvt år, og det føles å lenge i forhold til hva jeg hadde tenkt. Dessuten har jeg ikke lyst på ett barn til som er født mellom midten av juli til midten av oktober. Og helst ikke i desember, siden det er sist på året og det er så utrolig mange andre barn i familien som er født i desember. Så da blir det kanskje en liten pause i prøvinga når terminen blir rundt de tidene. Hehe, kravstor jeg :sjenert: Tar det lang tid (noe det ikke gikk sist, så ser ikke hvorfor det skal gjøre det nå, selv om det kan jo det.. men jeg ser ikke hvorfor) så prøver vi jo i alle månedene i året selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt shopping som terapi, ble egentlig litt deppa av at tante rød kom på besøk når jeg egentlig hadde innstilt meg på at jeg mest sannsynlig var gravid. Så da ble det 10 nye bodyer, 6 gensere, 7 bukser, 9 par sokker og 2 par tøfler til lillemor. Lommeboka ble 1200 kr slankere og jeg følte at jeg fikk mye for pengene. Var tre bodyer for 100 kr på name it og 3 for 2 på alle merkede barneklær på lindex. Og så utrolig mye fint det er overalt. Kjøpte litt av hvert. Nå skal jeg bestille fler strykelapper og i morgen skal alle nye klær vaskes, og over helga skal alle klær navnes. Så det blir mye ekstra jobb nå. Men det er veldig koslig. Også skal jeg få rydda ordentlig i alle klærne og få tatt bort alle klær som er for små og sånt nå.

Ellers er det straks klart for tacobaguetter og tuborg lime cut til middag/kveldsmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg nå, er veldig klar for EL og nye sjanser!

Det er nesten rart det der hvor godt shopping fungerer som terapi, nesten like godt som sjokolade :lur:

I går lagde jeg en utrolig god grønnsakssuppe. Det var ganske billige grønnsaker på rema1000, så da ble det en diger kasserolle full. Så da spiste vi grønnsakssuppe i går, og varmet den opp i dag, og jammen ser det ikke ut som det blir suppe i morgen også. Etter det skal jeg helle den over i brødposer og fryse ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe i brødposer, det har jeg aldri tenkt på før! grønnsakssuppe er godt, særlig hjemmelaget!

Ja, det er utrulig hvor shopping fungerer, men kan dessverre bli dyrt i lengden. Her snakker vi erfaring. hihi :)

El er vel snart like rundt hjørnet :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødposer er helt genialt til å fryse ned flytende i. Supper, sauser, gryter, lapskaus etc. Lag stoor posjon og frys ned i mindre posjoner som passer til lettvinte middager. Jeg venter til det har kjølt seg ned litt, også har jeg oppi så mye vi skal ha i hver brødpose. Også legger jeg de flatt på benken så de blir tynne også legger jeg mange oppå hverandre. Tar så utrolig liten plass i fryseren i forhold til bokser og sånt.

EL er antagelig neste fredag. Og da hadde vi egentlig planlagt å låne bort veslemor fra fredagskvelden til utpå dagen lørdag, men bestemoren hadde visst andre planer så da får det heller bli en annen gang.

Ellers har vi vært på velkomstfest i barnehagen i dag, og det var så koslig. Barna underholdt med sang og jeg ble så rørt at jeg felte både en og to tårer. Så utrolig flinke barna våres er! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Oppdatering ja, her er det så stressende om dagen at det er ikke tid til noe data nesten. Men i natt har snuppa hatt 40 i feber så da er vi hjemme og mens hun sover og jeg har gjort alt husarbeid jeg gidder hittil å tar jeg meg en pause og oppdaterer meg på KG.

Vi kom hjem fra en turbulent tur til Hellas forrige torsdag og etter det har det vært nok å gjøre med barnehage, skole, hus, papirer og alt.

Tanta kom fire dager på overtid på tirsdag så nå venter vi bare på EL igjen og ny sjanse. Men hvis det ikke går denne gangen tar vi pause fra babyprøvinga på grunn av at da blir terminen på høsten og det passer veldig dårlig i forhold til økonomi og sånt, også vil vi helst ikke ha november/desemberbarn (kresen ja), så da blir det en stopp i prøvinga fram til mars tenker jeg. Og det kan hende at er like så greit i og med at nå har holder vi på med mye hardt arbeid i forhold til oppussinga og det er mye å gjøre på skolen framover.

Nå har vi høstferie og skal nedover til svigerforeldre og kose oss i ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her. Men har vært mye å gjøre i det siste.

Er egentlig helt sikker på at det ikke har blitt noen fulltreffer denne måneden, så da tror jeg at jeg fryser hele dagboka til over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at jeg må ønske deg både God jul og godt nytt år i oktober? Dette liker vi dårlig :P

Du må ikke gi opp, særlig hvis tanta ikke er kommet ennå :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å lage meg en vanlig dagbok i mellomtiden, jeg kommer iallefall til å være her for å kommentere i din dagbok bl.a. så noen jule og nyttårsønskninger trengs ikke enda :)

Men sambo har fått jobb ved siden av studiene i en annen by og kommer til å være borte en gang i måneden framover, omtrent rundt EL, så tror nok at det skal bli vanskelig å få noen fulltreffer her nå, med mindre han sender svømmerene sine i posten :ler:

Men alt er så usikkert framover også, er mulig vi må flytte ut av leiligheten fordi naboen (som er en gretten gammel mann og ikke tåler vanlige huslyder) klager på bråk fra leiligheten vår, og da må jeg le litt, vi har et barn, vi spiller ikke høy musikk og fester og sånt, vi vasker heller ikke klær, eller støvsuger sent på kvelden eller andre ting. Så skjønner ikke helt hvor han har det fra, men han har iallefall sendt oss varsel om at hvis vi ikke skjerper oss (hva skal vi skjerpe oss på? :klø: ) så kommer han til å gå videre med saken.

Selv om jeg er helt sikker på at ingen med sine fulle fem i behold synes at det er noe problem, så orker jeg ikke å bo ved siden av noen som skal klage på ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :) husbråk ja! jaja.. Enkelte har kanskje bare veldig lav terskel? Må dere se etter en ny plass å bo?

Når vill prøvingen begynne for fult igjen da? etter jul? Kanskje Bring, bringer svømmere?

Gi ett vink om du oppretter en ny dagbok :)

Natta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver en måned til! :hoppe:

Sist gikk det i november, så da gjør det kanskje det denne gangen også!

Også er begge to hjemme rett før og ved EL så da får vi håpe at det går denne gangen. Vi får øve masse frem til EL da :sengekos:

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I helga har jeg fått gjort ferdig alle julegaver som skal kjøpes, og alle innkjøp til de julegavene som skal lages. Så utrolig godt! Men nå blir det lite penger å klare seg på til neste lønning, men vi får det nok til.

Ellers har jeg vært våken i stort sett hele natt med ei spysjuk frøken. Ikke så veldig koslig. Men hun er i bedre form i dag, og hvis feberen ikke tar seg opp så tror jeg det blir skole/barnehage i morgen.

På fredag er det Harry Potter premiere, og jeg og sambo skal dit med et vennepar av oss. Det blir koslig, også skal snuppa sove hos bestemor så det passer jo bra i forhold til EL også :lur:

Nå skal jeg prøve å få gjort noe husarbeid mens vesla sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :) husbråk ja! jaja.. Enkelte har kanskje bare veldig lav terskel? Må dere se etter en ny plass å bo?

Når vill prøvingen begynne for fult igjen da? etter jul? Kanskje Bring, bringer svømmere?

Gi ett vink om du oppretter en ny dagbok :)

Natta =)

Veldig lav terskel ja. Men nå har han lagt ut leiligheten sin for salg, så da håper jeg at det flytter inn en barnefamilie der eller noe sånt. Hadde vært koslig med ikke bare gamle mennesker i nabolaget, siden vi bor i skikkelig besteforeldre-nabolag.

Men det vil altså si at vi slipper å flytte og kan ta livet litt mer med ro igjen :)

Blir ingen ny dagbok enda, da vi fant ut at vi like så gjerne kunne fortsette prøvingen siden sannsyligheten er såpass liten at det kommer til å klaffe. Så du finner meg nok her som vanlig, famover :) (Med mindre jeg hopper inn i de gravide-dagbøkene da :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemme fra barnehage/skole med sykt barn i dag også. Egentlig litt irriterende, fordi jeg føler at jeg faller litt av lasset nå (ikke fordi jeg ikke gjør det bra på skolen, tvertimot). Men jeg skal ta meg opp igjen når jeg kommer tilbake på skolebenken, også får mannen bare trå til og være hjemme med jentungen hvis hu blir mer syk før jul, for jeg har faktisk ikke råd til å miste flere dager nå.

Nå er jentungen snart klar for en liten lur, så da skal vi ta en tur på kjøpesenteret og få kjøpt noen bodyer og noen strømpebukser. Må ha helt hvit body, fordi hun har ingen og når hun har på kjole er det fint om hun har helt hvit body under.

Ellers venter vi på EL til helga. Merker at både jeg og sambo er spent nå. Håper det klaffer, men da blir terminen rundt samme tid som sist. Har heldigvis alt som trengs for august-barn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er tiden for å bli syk nå.. Håper du ikke faller langt etter, du får prøve å lese litt selv og holde deg oppdatert på hva som skjer på skolen :) Vært syk lenge nå? Siden du skriver i dag også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte 4 av 5 dager forrige uke, så syntes at vi var syke lenge nok.

I dag er det EL, så vi driver med sengeaktiviteter til alle døgnets tider nå :sengekos:

Vet at det er "anbefalt" å ha sex annenhver dag for at svømmerene skal samle seg opp, men klaffer det så klaffer det og gjør det ikke så venter vi til neste måned, kanskje. Spørs når mannen jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...