Gå til innhold

Prøverdagbok vol 2.0


Zoo

Anbefalte innlegg

Det var en nydelig hund! Kjempe fin! Kan selv tenke meg en hund, om noen år. Har ikke tid akkurat nå :)

Må være greit å ha så kontroll på syklusene sine, jeg bare surret. Hadde ingen anelse om når EL var.

Vi bor også i ett oppussingsobjekt, og helst skulle vi tatt badet først. Da flisene løsner fra veggen :kjefte: Men det er jo også det dyreste rommet å pusse opp. Lurer på om det finnes en billig måte å pusse opp bad på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hun er kjempenydelig. Det er ikke min søsters hund som er på bildet, men den er ganske lik i fargen, kanskje litt lysere. De har tenkt å avle på henne siden hun er en perfekt avlshund, så da skal vi antagelig får en valp etterhvert, men vi må se ann litt hvordan det blir i forhold til pusekattene vi har, også MÅ vi ha et større sted å bo da.

Ja, det er egentlig greit, nå har jeg i grunn hatt ureglemessige sykluser hele tiden, men jeg har kjent godt når EL kommer så har på en måte visst når mensen har vært rett rundt hjørnet, og det er jo veldig greit. Men jeg kunne godt tenke meg helt faste sykluser på like mange dager og at jeg var helt sikker på at EL er den dagen jeg får vondt i magen.

Vi har ikke fliser på badet, men kommer til å ville ha det senere. Og legge varmekabler i gulvet. Heldigvis har vi noen i familien som er veldig flink til å legge fliser, så det handler vel mest om å få lagt varmekablene (det tror jeg IKKE er billig iallefall, da må man jo ha elektrikker, men det har vi vurdert oss fram til at når vi først skal ha elektriker på besøk så skal han jammen få jobbe seg god og svett og ta alt vi trenger at skal tas i hele huset.), kjøpe fliser og ny baderomsinnredning. Men det blir fort dyrt ja. Vi satser litt på billige løsninger i forhold til å gjøre mye selv, men rørlegger og elektriker må man jo ha og det koster.

Men materiale tror jeg man kan finne billig hvis man sjekker tilbud og ikke har grodd seg fast på en type fliser eller en type dusj.

Ellers fant jeg ut i går at ei venninne gjennom mange år er gravid, men tvillinger. Og kjæresten har gått fra henne fordi han trodde hun hadde vært utro mot han. Så nå har hun flytter inn på verdens minste leilighet, langt bort fra sivilisasjonen. Det er så ufattelig trist hele pakka. Foreldrene hennes er også av den litt gammeldagse typen og de kommer nok til å se veldig strengt på at hun har blitt gravid utenfor ekteskap og at det ikke blir noe ekteskap i det hele tatt. Så nå får jeg jo bare støtte henne så godt jeg kan. Stakkars menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare å vente på IKM, men er nok helt sikker på at tanta kommer. Håper egentlig både at den venter til etter den 18. iallefall, men at den helst kommer tidlig også så syklusen er litt kortere. Vil heller ha korte sykluser enn lange. Men hvis det er saken så kan det jo hende at vi traff EL også.

Nå driver vi å planlegger å dra nedover til Hellas i slutten av måneden/begynnelsen av september. Det blir koslig. Blir bare jeg og jentungen som drar + bestemoren og tanten hennes. Vi skal nemlig nedover å ordne med noe papirer så vi får tatt over et hus der. Blir morsomt :)

På mandag begynner hverdagen! Da begynner jeg på skolen. På tirdag blir jentungen 1 år og vi skal ordne med lån i banken til huskjøp og det er 1 års kontroll med sprøyter og det som er. På onsdag blir jeg 21 år og vi skal ha bursdagsfeiringer. På tordag er det rydde og vaske dag og på fredag drar vi på slektsstevne og blir borte til søndag. Så det er en travel uke i vente.

Jentungen er syk stakkars og har nesten bare sovet i hele dag, håper hun blir frisk igjen til mandag, hvis ikke må vi innkalle bestemor til barnevakt mens jeg er de få timene jeg MÅ møte opp på skolen. Håper hun blir frisk igjen til i morgen altså. Tror det har noe med tennene å gjøre, for det er en tann som virkelig er på vei ut nå.

Ellers driver min kjære på på kjøkkenet. Til kvelds blir det tikka masala, ris og nanbrød. Og et deilig glass rødt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare å vente på IKM, men er nok helt sikker på at tanta kommer. Håper egentlig både at den venter til etter den 18. iallefall, men at den helst kommer tidlig også så syklusen er litt kortere. Vil heller ha korte sykluser enn lange. Men hvis det er saken så kan det jo hende at vi traff EL også.

Nå driver vi å planlegger å dra nedover til Hellas i slutten av måneden/begynnelsen av september. Det blir koslig. Blir bare jeg og jentungen som drar + bestemoren og tanten hennes. Vi skal nemlig nedover å ordne med noe papirer så vi får tatt over et hus der. Blir morsomt :)

På mandag begynner hverdagen! Da begynner jeg på skolen. På tirdag blir jentungen 1 år og vi skal ordne med lån i banken til huskjøp og det er 1 års kontroll med sprøyter og det som er. På onsdag blir jeg 21 år og vi skal ha bursdagsfeiringer. På tordag er det rydde og vaske dag og på fredag drar vi på slektsstevne og blir borte til søndag. Så det er en travel uke i vente.

Jentungen er syk stakkars og har nesten bare sovet i hele dag, håper hun blir frisk igjen til mandag, hvis ikke må vi innkalle bestemor til barnevakt mens jeg er de få timene jeg MÅ møte opp på skolen. Håper hun blir frisk igjen til i morgen altså. Tror det har noe med tennene å gjøre, for det er en tann som virkelig er på vei ut nå.

Ellers driver min kjære på på kjøkkenet. Til kvelds blir det tikka masala, ris og nanbrød. Og et deilig glass rødt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få samlet litt tråder her nå :) Ble mye informasjon! :P hehe!

Dere skal til Hellas? For å ta over ett hus?! Tuller du? Jeg blir med! Jeg skal faktisk også til Hellas i slutten av august, for å feire min far'n 50 årsdag.

Kan jeg spørre hva du studerer?

Uff, stakkar lita som holder på å få tenner :/ Det er vel rette tiden for det nå..

*Krysser fingre for tidlig EL og klaff!* =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer det. Vi skal til Hellas for å ta over huset til pappaen min. Det blir kjempestas :) Det er bare å slenge seg på, men blir ikke ferie når vi skal nedover nå da. Men vi skal tilbake i midten av oktober for 1 uke/10 dagers ferie. Det skal bli deilig når alle papirer er ordnet og vi bare kan slappe av med forhåpentligvis en bolle i ovnen :)

Hvor i Hellas skal dere til?

Jeg skal gå første året helse og sosial på videregående. Har tatt noen dumme skolevalg tidligere og har endt opp med å avslutte midt i året. Men nå har jeg bestemt meg for å fullføre og få meg studiekompetanse så jeg enten kan bli sykepleier og derretter kanskje jordmor eller kreftsykepleier eller lærer. Vi får se hvordan det blir.

Ja, hun er veldig irritabel og det er ikke så mye som er morsomt i dag. Har mest lyst til å sitte i et teppe på armen og bare bli dulla med. Hun har bare to tenner fra før, så det er på tide hun får fler nå ja.

Takk, håper det klaffet og at det ikke gjorde noe at jeg tok et par glass rødvin i går kveld. Fikk rødvinsflaske i tidlig burdagsgave og tenkte rett og slett ikke på at jeg faktisk kan være gravid og at det ikke var helt lurt. Men det går vel helst bra tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus i Hellas? Nei sånt sier man ikke nei til :) Vi reiser på søndag til Rhodos, har vært der før men det er ca 6 år siden. Gleder meg iallefall, og jeg sier ikke nei til enda en tur! Jeg pakker klar kofferten til 1.oktober, ikke noe problem. hihi :)Hvor ligger huset? Feriehus? Fastlandet? Øy? Øde øy? Mamma Mia?

Ja, denne gangen får du fullføre ;) Selv går jeg Vernepleien( Høyskole) Og trives godt med det valget!

Kos dere med feiring i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1-årsdag! Blei det kalas og boller og saft og kake og ballonger?

Når blir det testing no då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus i Hellas? Nei sånt sier man ikke nei til :) Vi reiser på søndag til Rhodos, har vært der før men det er ca 6 år siden. Gleder meg iallefall, og jeg sier ikke nei til enda en tur! Jeg pakker klar kofferten til 1.oktober, ikke noe problem. hihi :)Hvor ligger huset? Feriehus? Fastlandet? Øy? Øde øy? Mamma Mia?

Ja, denne gangen får du fullføre ;) Selv går jeg Vernepleien( Høyskole) Og trives godt med det valget!

Kos dere med feiring i morgen =)

God tur til Rhodos! Huset vi skal kjøpe ligger faktisk i samme øygruppe, men er på ei veldig lita øy. Blir feriehus for oss som vi leier ut når vi ikke blir å være der. Litt sånn som mamma mia ja :fnise:

Vernepleien høres veldig spennendes ut. Hva går det ut på?

Det ble litt av en feiring ja. Jentungen var grinete og trøtt hele tiden mens gjestene var der, også ville hun ikke legge seg heller. Men med en gang gjestene hadde gått og det egentlig var nattatid på ordentlig så ble hun bli som ei sol og fikk smake på litt av hvert av kaker og brus (fy fy!) og det var stor stas :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1-årsdag! Blei det kalas og boller og saft og kake og ballonger?

Når blir det testing no då?

Om det ble kalas?! Gjett om! Vi hadde sjokoladekake, kjeks, boller, bløtekake og muffins. Ballonger i alle farger, som selvfølgelig var utrolig skumle og hun bare gråt når de var i nærheten av henne :ler: Saft hadde vi ikke, det hadde kanskje vært et litt sunnere alternativ til brus? :klø: Vi kjørte på med usunn cola vi, er det fest så er det fest! Men hun likte ikke colaen da, rynket på nesa og strakk seg etter vannkoppen :)

Jeg er litt ambivalent i forhold til hva jeg gjør nå. Har sagt at hvis mensen ikke har kommet til i morgen så tester jeg da, men egentlig har jeg lyst til å bestille tester fra lavpristester.no. Vi får se hva jeg gjør i morgen. Mulig jeg venter med å teste til over helga, siden sambo skal i begravelse på fredag og blir borte fra i morgen kveld. Og jeg vil jo helst at han skal være sammen med meg når jeg tester. Kanskje jeg kjøper test og gjør det midt på dagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen tante rød. Dette er spennende. Har ingen følelser på at jeg er eller ikke er gravid eller om tante rød er rundt hjørnet eller ikke. Tror jeg skal bestille tester fra nettet i morgen/mandag når sambo har kommet hjem.

Merker at veslemor begynner å bli stor nå. Nå driver hun i kjøkkenskuffen og tar ut alle brødposene våre. Mye jobb.

Men, jeg fikk vite at ei i nærmeste familie også er gravid nå og vet ikke helt hva jeg synes om det. Er jo koslig å kunne gå gravid sammen, men har ikke lyst til å sjele hennes thunder heller. Vi får se, først må jeg ha en positiv test før jeg tror på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mens? Supert! :) Da er det håp! Har du bestilt tester?

Vernepleien er en utdannelse som kan sammenlignes litt med sykepleien men er mer rettet mot mennesker med utviklingshemning, rusproblemer, utfordrende atferd. Veldig spennende. Har til nå hatt 2 praksiser (sykehjem og bofellesskap( Litt Tangrudbakken) Og årets er valgfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen mens, og i morgen er jeg 1 uke på overtid. Har ikke fått bestilt testene enda fordi jeg selvfølgelig ikke finner nøklene mine der dingsen med koden til nettbanken henger :sur:

Men i morgen drar jeg innom apoteket og kjøper en test tror jeg, sambo mente også det kunne være lurt.

Derimot har jeg litt murring i magen nå, og humørsvigninger til tusen. Men begge disse "bivirkningene" kan jo komme av at tanta er rett rundt hjørnet også. Men i går begynte jeg å grine av en brunost-reklame, også begynte jeg å grine av at de på bygg og bedrag hadde blitt svindlet og politiet hadde henlagt saken :sjenert: Så, vi får se i morgen. Mulig jeg stikker ned i dag også, er jo greit å få vite egentlig, dessuten tror jeg at jeg må få sjekket bankkontoen i dag.

Jeg satt faktisk i dag og leste om de forskjellige yrkene man kan etterutdanne seg til, og da jeg leste om vernepleier så tenkte jeg på deg. Virker veldig spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte fra nettet jeg. Men da er det bestilt, og i posten i overimorgen regner jeg med :) Så får vi vente i spenning :)

Tenk om det virkelig har gått denne gangen. Tenk om vi blir 2-barnsforeldre i slutten av april/starten av mai neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det håper jeg også :)

Føler vel egentlig ingenting. Men har humørsvigninger (blir sint for ingenting, gråter av rare ting), er mye trøtt (men det kan likesågjerne komme av oppstart på skolen og en ny hverdag) og har hatt veldig lyst på spekeskinke, røkelaks og pultost i det siste. Noe som egentlig ikke er så veldig rart siden det er lenge siden vi har hatt noe av det i hus.

Håper testene kommer i posten i morgen. På torsdag har faren min bursdag og blir 50 år, hadde vært koslig å fortelle han i bursdagsgave at han skal få enda ett barnebarn. Selv om jeg tror vi kommer til å holde det for oss selv en stund i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært en fin gave :)

Du kan vel ta testen når som helst i morgen? (Om den kommer) Siden du er så langt over IKM :D

Håper humørsvingningene osv skyldes en liten spire =) Er sikkert nesten like spent som deg på testen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, da kom tanta på besøk :sukk:

Jeg var faktisk ganske sikker, selv om jeg ikke hadde noen ordentlig følelse på at det hadde gått heller. 2 uker etter opprinnelig ikm, kjempeflott.

Men da prøver vi igjen :) Satser på en 29 dagers syklus neste gang, denne gangen var det 42 dager, men jeg håper den har roet seg til neste gang også. Det kan ha en del med stress å gjøre som gjorde at den ble såpass forsinka.

Tipper testene kommer i postkassa i dag, da har jeg iallefall dem til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme syklus :/ Håper dette er siste gangen du får besøk av tanta på 9 månder! :)

Neste periode sitter nok spiren! :) Jeg krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...