Gå til innhold

Prøverdagbok vol 2.0


Zoo

Anbefalte innlegg

Så fint at det gikk bra i barnehagen, kan tenke meg det er værst for dere? Men så fort dere ser hun trives går nok bra :)

Nå er det bare å vente på fin været så vi får grille! (Har heller ikke grill selv, men hiver oss med noen andre)

Det lønner seg vel å ikke stresse med å bli gravid, men heller ta det som det kommer? Og det kan jo fort bli litt stress med alle disse EL-testene, men de har nok sine fordeler i forhold til å vite nøyaktig når EL er? Har aldri prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har vært værst for oss/meg de siste dagene. I går når vi kom hadde hun det helt fint i vogna si når vi kom, men da hun så meg begynte hun å gråte. I dag derimot satt hun inne og lekte på gulvet og da vi kom så hun på oss, ga oss et rart blikk, også overså hun oss og fortsatte å leke :ler: Så det virker ikke som hun har det så altfor fælt der.

Ja, får vente på finværet så det blir grilling! :biggrin:

Ja, vi stresser ikke akkurat, nå har vi jo ei på 1 år straks, men skulle gjerne hatt en til før hun blir 2, eller evt. rett etterpå. Har heller aldri prøvd EL-test, bortsett fra på ungdomsskolen da vi hadde seksualundervisning. Men kan godt tenke meg at det er greit for de som er litt usikre på syklusen sin og om de har EL i det hele tatt.

Nå er jentungen lagt, vi har ryddet opp etter dagens lek og dagens middag og nå er det til for et godt glass iste og ei god bok i sofakroken :)

Jeg skal forresten ha EL ut fra mine egne beregninger i morgen. Men har ikke hatt noe vondt i magen i det siste, har derimot hatt litt høyere sexlyst :lur: Med andre ord bruker vi kveldene til litt real :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan eg følge med :) Me har nett starta prøving på nr 2, men vår jente er litt eldre enn di. Født i februar 2009.

Barnehagestart er spennande. Mi A begynte i januar, og har kost seg heile tida! Ingen problem å gå frå henne der :) Einaste dumt at me knapt får vore med henne på dagtid. Ho legg seg jo berre et par timar etter me kjem heim...

Potetsalaten din høyrdes veldig god ut! Eg har oppskrift på ein ganske lik, men eg brukar balsamicoeddik istaden for kvitvinseddik. Litt rundare smak. Veldig god, og populær både til grillmat og 'innemat'. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei *Frida* og Savannah- :vinke:

Det er bare å følge med det! Kanskje blir vi å følge hverandre i graviddagbøkene etterhvert *håpe*

Så gøy at du også har ei jente som er født i 2009, *Frida*, selv om din er et halvt år eldre enn min da :fnise: Selv om jentungen her har korte dager fra mellom 0830-0900 til 13-14 tida, så føler jeg også at det er trist vi får sett henne så lite i løpet av dagen. For sambo er det jo som vanlig for han har jo ikke vært hjemme med henne på dagtid sånn som jeg har. Men det blir vel noe annet når skolen starter opp og vi ikke bare går hjemme og daffer mens hun er i barnehagen. Og hun kommer ikke til å få så veldig mye lengre dager da, vi regner med 08-15 de fleste dagene, men det er jo fortsatt ikke så lenge til leggetid etter det så skjønner deg godt!

Potetsalaten er knallgod! Jeg er ikke så glad i balamico så holder meg til min egen oppskrift ;) Men jeg forstår GODT at den er populær! Det er den her i gården også :)

Da vi leverte i barnehagen i dag satte sambo henne på gulvet og da bare krabbet hun bort til lekene og de andre jentene. Også sa vi hadet og ropte navnet henne og vinka men hun bare overså oss, så det virka som hun syntes det var helt i orden å bli sluppet av der ja.

Denne uka har jeg bare laget hjemmelaget mat hver dag, og fortsetter trenden med pannekaker og tomatsuppe i dag. Synes jeg har gjort en god innsats og håper det vil fortsette sånn framover. Er så lei av å måtte ty til toro og andre halvfabrikater fordi jeg ikke har kunnskap nok, men nå blir det andre boller.

Er det forresten fler enn hos meg som smileyene ikke funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med EL-tid :) *krysser fingrene* Håper det klaffer snart!

Kjempe fint at det går så bra i barnehagen, det må være godt for dere :) Og kan se at hun trives.

Her fungerer smiley ja, men du bruker da smiley du også? :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det EL nå?!

*for et spørsmål* :fnise:

Flink du er på matlaging. Viktig å redusere halvfabrikata ja. Her er det stort sett sambo som lagar middag for tida, sidan eg jobbar 1 time lengre enn han. Men det er kjekt å lage ordentlig og god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!EKLE DETALJER!!!!

Jeg lurer på om EL er litt senere enn jeg hadde trodd, merka jo egentlig ingenting rundt den 5. Men nå har det blitt veldig mye slim så kanskje det er rett rundt hjørnet, eller at det har vært? Helt ærlig har jeg ikke peiling, vi får bare vente til IKM og se :vetikke: Lurer på om jeg skulle bestilt EL-tester for å sjekke det opp, hadde jo vært greit å vite om EL var før eller etter slimet iallefall.

Smileyene fungerer plutselig igjen nå ja. De fungerte jo på en måte før også, men jeg så dem ikke i lista på siden her så måtte bare bruke de jeg husket selv :eeeh:

Det har gått helt overraskende bra i barnehagen hele uka. På mandag er det planleggingsdag og da skal vi være hos bestemor. Og på tirsdag er det tilbake igjen i barnehagen og da er det bare 1 uke igjen til bursdagen hennes :overrasket:

Det går så fort. Og da blir jo jeg sittende her og tenke at for 1 år siden så satt jeg her med kjempemage og trodde at i dag kom det til å skje. På kvelden i dag for 1 år siden var det fullmåne, en utrolig svær og fin en, også kjente jeg det godt i magen. Tror det var litt blanding av kynnere og veldig lette rier. Men det ga seg jo igjen. Men midt på natta når det tok seg litt opp vurderte jeg å ringe til sykehuset. Hehe, merker jeg blir litt sånn småemosjonell av det hele :grine:

Ja, det er vanvittig mye bedre, både smaken og sunnheten, med ordentlig hjemmelaget mat. Vi har holdt oss til kun hjemmelaget mat denne uka. I kveld blir det hjemmelaget pizza og i morgen slår vi til med en saftig biff, bakt potet og god salat og hjemmelaget peppersaus fra fryseren som min svigerfar lagde og fryste ned for oss da han så at vi hadde skapet fult av sauseposer :sjenert:

Ellers skal jeg bruke dagen til å flytte veslemor inn på sitt eget rom! Det tror jeg blir veldig godt for alle parter.

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har veslemor sovet på eget rom for første gang. Hun la seg stille og rolig i 19-tida i går kveld og våknet 0530 i dag tidlig. Og det var i grunn i tidligste laget for meg og sambo. Så da fikk hun leke i dobbeltsenga mens vi prøvde så godt vi kunne å sove litt samtidig som vi prøvde å passe på at hun ikke gikk med hodet først utenfor kanten.

Det vil si at det er trøtte foreldre i Zoohjemmet i dag. Så her skal det bare slappes av og bruke søndagen til det den er laget til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo tok med jentungen til en lekeplass i nærheten, så nå får jeg leiligheten for meg selv en liten stund. Deilig. Det skal leses og strikkes på et lappeteppe jeg har begynt med til jentungen. Også blir det en god tekopp ved siden av :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig ganske sikker på at jeg ikke har hatt EL enda. Tror det er rett rundt hjørnet nå da, pga økt mengde utflod og litt murring i magen. Så derfor tror jeg at IKM må flyttes framover. Men jeg gidder ikke flytte det framover, for jeg aner ikke nå. Kan evt. flytte fram den dagen jeg er sikker på at jeg har EL. I mellomtiden så øver vi så godt vi kan :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sikker på at jeg har EL i dag, hadde så forbasket vondt i magen i dag tidlig og vært rar i kroppen i hele dag. Håper det går litt over til i kveld for da skal det :humpe: som det aldri før er gjort! Jeg vil ha baby i mai 2011!!

I dag har jeg ordnet noen saker i banken, søkt på jobb ved siden av studiene og hatt en spennende date med kjæresten :rødme:

I kveld skal vi rydde unna møbler så det er klart til maling i morgen!

Nå skal jeg slappe av, sambo skal lage grønnsakssuppe med pølsebiter og hvitløksbaguetter :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn som lager mat? Sånt liker vi :) Sjelden vare her i huset ja.. :P

Mai høres ut som en perfekt måned å få baby! Da går man sommeren i møte! Pass på å ikke bruke skadelig maling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som lager mat er ganske greit ja :jepp:

Men det blir ikke noe maling og mest sannsynlig ingen baby i mai her nei. Jeg ble innkalt til å stille opp som hundepasser for søstera mi som måtte tilbake på jobb og hadde en 11 måneder gammel valp med separasjonsangst. Så da dro jeg hit med siste tog på tirsdagskvelden og skal være her fram til lørdag.

Men da slår jeg to fluer i en smekk og besøker litt venninner jeg ikke har sett på lenge og sånt i samme slengen. Greit nok det. Og det er utrolig deilig å kunne sove så lenge jeg vil om morgenen og ikke trenger å gjøre noen ting i heimen utover å passe på den vakreste og snilleste hunden i verden :)

Vi har kjøpt inn sens-maling så det skal være bra nok det! :) Kjøpte det i vinter, men det har aldri passa ordentlig å fått malt før nå, også passer det plutselig ikke likevel. Men tror jeg skal få noen til å passe snuppa på dagtid i ei helg om ikke så lenge, så får vi tatt det da. Det er ikke snakk om så veldig mange timers maling og antagelig bare to strøk så da går det nok fort i ei helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et som skal males? Vi tenker på å male soverommet, men tiden strekker aldri til :/

Greit med en søster som stilleropp, når det gjelder hundepass :) Stor hund? liten? Rase? ikke at jeg har så mye peiling selv, men bittelitt :) Kjekt å kunne besøke venner samtidig! Har du bodd i nærheten der selv en gang kanskje?

Når er forresten IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal male stua og gangen som egentlig er et stort rom. Skal senere male soverom og kjøkken også og legge nytt gulv. Og sette inn nytt kjøkken og nytt bad og ja. Egentlig er hele leiligheten et stort oppussingsprosjekt. Skal også lage et til soverom og sånt, men alt dette blir nok ikke i år.

Ja, når jeg bare går hjemme uansett så kan jeg jo likesågjerne hjelpe til der jeg kan da. Det er en mellomstor hund, en finsk lapphund. _MG_2102.jpg-for-web-large-1234642635.jpg

Har bodd i området selv ja, men det er noen år siden, men har fortsatt god kontakt med gamle (og nye) venner herfra.

IKM var i utgangspunktet 19. august, men siden jeg er ganske sikker på at EL var fem dager forsinket så er nok IKM 24. august nå. Så tenker jeg skal innstille meg på at TR dukker opp mellom 19. og 24., og hvis den ikke er her til 25. så tester jeg da :jepp:

Nå har jeg funnet meg en skål med bringebær fra fryseren og satt i sola til opptining, forhåpentligvis går det fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...