Gå til innhold

Prøverdagbok vol 2.0


Zoo

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til min/vår prøverdagbok vol 2.0!

:velkommen::vinke:

Nå vil vi ha en lillebrøster til vår snart 1åring!

Litt om oss:

- Blir 21 år i august, sambo ble 21 år i mai

- Ble kjærester februar 06, forlovet oss mars 07, flyttet sammen august 08, ble foreldre august 09 og planlegger nå en baby nr. 2, giftemål, bil-lappen, bilkjøp og huskjøp i nærmeste framtid!

- Har ei nydelig jente født august 09

- Er student og har søkt på skole fra høsten, men vurderer et jobbår og søker jobber som bare fy! Sambo er også student og trives utrolig godt med studiene!

- Har en liten leilighet vi pusser opp og planlegger å selge så vi får kjøpt noe større etterhvert

- Har to små pusejenter

- Begynte aldri på hormonprevensjon igjen etter fødsel pga dårlig erfaring med minipiller (jeg glemmer alltid å ta dem når jeg skal :sjenert: )

- Har utrolig lange og ustabile sykluser

Så ja, da var det bare å begynne! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å holde litt styr på prøveperiodene og syklusene:

PP1 - EL ? - IKM 09.04 - NT 17.04, TR 07.05. - 70 dagers syklus

PP2 - EL 23.05 - IKM 06.06 - TR 22.06 - 46 dagers syklus

PP3 - EL 08.07 - IKM 22.07 - TR 21.07 - 29 dagers syklus

PP4 - EL 10.06 - IKM 24.06 - TR 02.09 - 43 dagers syklus

PP5 - EL 17.09 - IKM 1.10 - TR 05.10 - 33 dagers syklus

PP6 - EL 25.10 - IKM 08.11 - TR 04.11 - 30 dagers syklus

PP7 - EL 21.11 - IKM 05.12 - TR 02.12 - 28 dagers syklus

PP8 - EL 16.12 - IKM 30.12

Som sagt har jeg veldig ustabile og lange sykluser, noe jeg skal til legen med og prate om evt. finne ut av om ikke lenge. Men nå har jeg bestilt, byttet, avbestilt, bestilt ny, byttet, byttet og avbestilt time pga. dårlig timing og at legen min tydeligvis bare jobber tre-fire timer annenhver (eller er det hver tredje mon tro? :klø: ) uke (måned?). Jeg er med andre ord ikke fornøyd med henne og har vurdert å bytte lege, men nå er jeg lat av natur og har en tendens til å utsette ting i det uendelige, derfor er det ikke blitt gjort enda.

Men ja, på grunn av ustabile og lange sykluser har jeg jo egentlig ikke peiling på når EL er, så bare tar datoen som er to uker før forventet mens iforhold til mine tidligere 30dagers-sykluser som jeg egentlig alltid har hatt tidligere. Håper det skal gå tilbake til 30 dager etterhvert. Egentlig var vel EL 8. juni forrige prøveperiode og 23. april perioden før der, så er nok ikke rart det ikke klaffet da jeg gikk rundt og ventet på mensen på de tider :gjeiper:

Denne gangen var syklusen ikke så lang og mer der den skal være, forhåpentligvis (klaffer det denne gangen, men om det ikke går så) er syklusen omtrent den samme til neste gang :)

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, det var jo den dagboka :sjenert:

Tenkte jeg skulle være flink og oppdatere hele tida, men jeg er visst meg selv lik som alltid.

EL er sannsynligvis forbi, trodde først at det var EL rundt 2./3. juli, også igjen rundt 9./10., regner med det var den siste og at IKM da blir flyttet til 24. juli, men lar det stå som det står også får vi se. Vi gjorde iallefall vårt beste :sengekos:

Ellers har jeg kommet inn på skole fra høsten og har bestemt meg for å gå året ferdig, mest fordi jeg har ungdomsrett siste året i år og det kan være greit å bli ferdig med det året, det eneste jeg bekymrer meg for iforhold til det er at jeg ikke vet om jeg får rett på noe penger hvis jeg skulle bli gravid igjen med termin i vår/sommer. Men det tar vi som det kommer.

Akkurat nå sitter jeg i stua hos svigers og gleder meg veldig til morgendagen når vi endelig skal hjem. Har vært på ferie litt her og der i en måned nå og det skal bli godt å komme hjem til sitt eget igjen. Veslejenta er lagt og nå er det bare å ta det med ro i kveld, blir antagelig noe filmtitting eller brettspilling tenker jeg. Evt. KG.

Jentungen skal begynne i barnehagen fra 2. august, og det gruegleder vi oss litt til. Så fra og med vi kommer hjem i morgen skal vi begynne nye rutinen med å stå opp 07 hver dag for å komme inn i det, vi er vane-dyr hele gjengen og vesla er "flink" å sover leeeenge, gjerne til 09-0930. Så nå må det bli andre boller. Vi har også bestemt oss for å begynne å bare gi hjemmelaget mat når vi kommer hjem, det har vært veldig mye middagsglass hele veien fordi det er lettvindt og "trygt" for en som er litt utrygg på kjøkkenet. Men nå har vi funnet gode oppskrifter på maten vi har pleid å lage fra halvfabrikat osv, så nå blir det å innføre det også. Blir et prosjekt det også!

Ellers må alle på KG ha en riktig fin sommer videre :smilyblomst::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi inne i ny syklus. Endelig en normal lengde syklus :hoppe: for det.

Forrige gang gikk det på fjerde PP så får vi se om det gjentar seg nå :)

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :) Er bare 11 dager til EL nå.

I mellomtiden forbereder vi oss til barnehagestart på mandag. Har kjøpt herlige stonz som vi venter på at skal komme i posten, og i dag skal jeg stryke på navnelapper på klærne til veslemor.

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag har vært husarbeidsdag som alltid her hos oss. Har fått rydda, støvsugd og vaska kjøkken, stue, gang, bad og soverom og vasket fire maskiner med klær, skiftet på senger.

Har også bytta fra blått stueteppe til lilla stueteppe, og blått trekk på sofaen til grått og lilla gardiner istedenfor hvite og kjøpt fire nye fine planter til stuevinduene. Ble knallfornøyd :jepp:

Ellers teller vi ned dagene til veslejenta begynner i barnehagen, nå er det igjen fredag, lørdag, søndag og på mandag begynner hun. Gruegleder meg. Også skulle vi ha fått fylt ut noen papirer som vi fikk med da vi var der på prøvedag, men de papirene er over alle hauger tror jeg, finner de ikke igjen noen steder så spørs om vi må be om å få noen nye.

Nå står sambo på kjøkkenet og lager i stand herlig tikka masala med ris, salat og nanbrød. Så skal vi se friends og spise og kose oss i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det er noen som får gjort noe fornuftig! Det har ikke jeg fått gjort i dag, var litt teit å tok på meg to nattvakter. :søvn: Kan si jeg angrer nå.. Har funnet ut at jeg blir kvalm av å være trøtt, det har ikke vært noe problem tidligere. Når har jeg 1 igjen, så da skal jeg sove i hele morgen :)

Lykke til med barnehage forbredelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt høres tungt ut når man går gravid, og det er ikkenoe særlig å bli kvalm når man er trøtt, men det blir penger ut av det også får du sovet godt i hele morgen! :)

Tusen takk, føler vi ikke har noe klart til barnehagestart, men følte heller ikke at vi hadde noe klart til jentungen skulle komme men det gikk jo bra for det, ting som på plass etterhvert! :)

Ha en god vakt i natt! Har du forresten dagbok selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kommer nok på plass ja :)

Ja, det blir penger av å gå natt, men vet ikke helt om jeg syns det er verd det :P ? Lønna er ikke så mye bedre i forhold til en senvakt.

Nei, har ikke dagbok enda. Har lenge tenkt å starte opp en! :nigo: Kanskje i løpet av helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man får veie det for og imot også finner dere nok en løsning på det ;)

Synes du kan starte opp en, så kan jeg følge deg fra starten :)

I dag skal vi på grillfest med familien min, gleder meg masse. Skal prøve meg på å lage en utrolig god potetsalat som jeg har fått oppskrift på av svigerfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillfest? Nå blir jeg sjalu! Elsker grillmat! Du får kose deg masse :) Hjemmelaget postetsalat slår alltid an, kunne tenkt meg å prøvd selv en gang. Det er vel ikke så vanskelig? Hemmelig oppskrift kanskje? :)

Her er det iallefall ikke mye gillvær, grått og blåser.

Har startet opp dagbok i dag. Skal ligge en link i singaturen min *stolt* :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ELSKER grillmat jeg også! Dessverre har vi ikke grill selv enda, så må slå oss sammen med noen andre når vi vil/skal grille. Har ønsket meg grill til bursdagen min i midten av denne måneden så vi får se om det blir noe av :)

Aldeles ikke vanskelig å lage potetsalat selv. Jeg er ikke spesielt glad i majones så jeg liker ikke de man får kjøpt på butikken noe særlig, men denne er med olje så den er MYYE bedre.

Om oppskriften er hemmelig? Njaa, det gjør vel kanskje ikke noe om jeg deler den med deg :lur:

Potetsalat

4 posjoner

Det du trenger er:

10-12 nypoteter

1/2 bunt vårløk

1 bunt reddikker

1 rødløk

1 dæsj olivenolje

Saften av 1 sitron / hvitvinseddik (Svigerfar bruker eddik, men jeg er ikke særlig glad i det.)

1 chili

3-4 hvitløksfedd

Nykvernet pepper

Maldonsalt

Kruspersille

Først skjærer du potetene i munnfull-store biter også koker du dem, med skallet på, i ca. 15 minutter til de blir gode og møre.

Så skjærer du vårløk i tynne ringer, reddikker i tynne skiver og rødløk i små biter. Bland poteter, vårløk, reddikker og rødløk i en bolle.

Bland olivenolje, saften av 1 sitron, finhakket chili og hvitløk, salt og pepper i en bolle og smak til med kruspersille.

Også blander du de to bollene og passer på å få "marinaden" over alle potetene. La det stå i ca. 5 minutter så det får trekt seg litt inn før du serverer. Veldig godt med en klatt rømme på :jepp:

Utrolig godt til alt egentlig. Kjøtt, fisk, fugl, alt.

Det ble ikke akkurat vær til å spise ute i går heller, men vi satte oss inn og hygget oss for det vi!

Har vært og lagt igjen spor i dagboka di, blir gøy å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forresten 4 dager til EL, i dag får vi besøk så skal åpne ei flaske med vin og ellers skal vi bruke dagene framover til å øve oss :sengekos:

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg vaske to maskiner med klær som MÅ tørke til i morgen, helst til i kveld. Også skal jeg stryke på navnelapper på de klærne jeg ikke har fått strykt på enda. Også skal vi på butikken og kjøpe bleier hun skal ha i barnehagen. Og når det er gjort tror jeg jammen meg at det er klart for barnehagestart i morgen kl 0930. Gruegleder meg veldig nå kjenner jeg!

Edit: Da henger den ene vasken til tørk, og den andre holder på i vaskemaskina. Forhåpentligvis begynner det ikke å regne i dag så det kan henge ute, men tar de uansett inn når vi skal ned på butikken.

Sambo er i litt pjuskete form i dag, så da baker jeg rett og slett rundstykker til han jeg :hjerte:

Endret av Zoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er innom og hilser på!

Vil bare ønske deg/dere masse lykke til med barnehagestarten imorgen!

Jeg har jobbet i barnehage noen år og vet hvor spente de i barnehagen er når de kommer nye barn, og ikke minst hvor spente foreldre er på hvordan det skal gå å overlate ansvaret for de små håpefulle til noen totalt fremmede.

Også vil jeg ønske deg lykke til med prøvingen!

Kanskje det klaffer denne måneden??

Lykke til iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, hegejenta30! :helen:

Godt å høre at det ikke bare er vi som er spente. Her er det nå alltid sånn at jentungen gråter med en gang jeg gir henne fra meg til noen fremmede, eller setter henne ned på gulvet når det er fremmede i rommet, så jeg har bestemt at det får være pappaen som holder til vi skal gå (regner ikke med at vi skal gå første dagen, eller er det vanlig?) for da tror jeg det blir litt lettere. Men vi får se.

Håper det klaffer denne måneden! :jepp:

Takk for lykkeønskninger :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetsalaten hørtes kjempe deilig ut :) SÅ denne MÅ jeg prøve! Takk :) Elsker potetsalat, og kan bruke det til alt når jeg griller. Men de man får kjøpt i butikken, må man jo lete etter potetene i...?

Lykke til i morgen! Og med EL snart ;) Bruker du forresten EL-tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de man får kjøpt i butikken må man lete etter potetene i, også smaker det alltid litt.. harskt.

Det gikk kjempefint med barnehagestart. I morgen skal vi prøve å la henne være er i noen timer alene, og fra og med onsdag skal vi gå når hun har kommet inn i leken. Jeg tror det blir bra, selv om det stikker i magen å tenke på at noen andre skal passe på henne hoveddelen av dagen når hun er våken.

Vi bruker ikke EL-tester enda, men jeg får vondt i magen rundt EL-tider, om det er før, midt oppi eller etter vet jeg jo ikke, men hvis det ikke har klaffet til PP8, da begynner vi med EL-tester :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...