Gå til innhold

Juni04`s dagbok


April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, i går sprakk alt seg fullstendig for meg...Jeg gråt og gråt og var kjempe lei meg! Følte at jeg ikke orker den slankingen og at det er synd å bruke tiden før bryllupet på denne måten! Ikke kan jeg finne noe undertøy ennå og alle sier bare-"har du kjøpt for liten kjole" i en sånn nedverdignede tone... :cry: Ble så motivert av alle som sa "dette klarer du osv", men jeg gjør ikke det! Eneste jeg tenkte på var Jens her inne, jeg vil vise henne at man kan gå ned på 5mnd!!!! Sa til sambo i går at vi like greit kunne avlyse bryllupet nå, i stedet for å vente til april(da invitasjonene skal sendes..)! Han sa det var opp til meg... :-?

Men jeg VIL gifte meg og jeg vil IKKE være feit lenger :evil: Tror jeg burde vært innlagt et sted jeg..Føler meg til tider deppa og ustabil i tanker og meninger :( Kanskje det virkelig er måte tide og ta seg selv i nakken og filleriste meg litt? Jeg har det jo egentlig kjempe fint; kjæreste som elsker meg og som vil gifte seg med meg, hus, jobb, bil, venner og familie som bryr seg..Men alikevel føler jeg at jeg hele tiden er i søken etter noe som jeg tror er bedre! En illusjon som ikke eksisterer på en måte..Som det kun er ytterst få av oss som opplever! Kanskje det er det jeg har som er min illusjon, men jeg er for opptatt med å lete etter noe annet at jeg ser det ikke for det det er?

Sorry, måtte bare få ut noen tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, høres ikke ut som du har det helt bra for tiden! Egentlig tror jeg press fra andre ofte kan virke motsatt - man vil liksom gjøre opprør og ikke la seg diktere, selv om man er enig med de som sier at man bør gjøre noe. Slutt å legg så mye press på deg selv - si til kjæresten din at han vil vel heller ha deg som du er enn å ha en ulykkellig kjæreste/kone?

Er han verdt det? Synes du skal tenke litt på deg selv også - hva skal han gjøre for å få lov til å bli gift med deg?! Kanskje han også skulle få en skikkelig utfordring?

Håper du får en god helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I dag kom heftet i posten. Det var kjempefint!

jeg ble nesten fristet til å lage min egen bryllupskake, det var så mange fine og så så enkelt ut! Men den fristelsen bør jeg nok motstå, er ikke så sikker på hvordan resultatet ville blitt...

Jeg ble litt trist da jeg leste det forrige innlegget ditt.

Det ser ut som om dette med slankingen har blitt en stor og vanskelig sak for deg. Og kjæresten din ga et lite støttende svar, synes jeg, da han sa at det var opp til deg om bryllupet skulle gjennomføres.

Du skrev tidligere at han mente at bryllupet skulle være en motivasjon for å gå ned i vekt, men for meg ser dette ikke ut til å være noen god idé.

Det er mulig han tror at han motiverer deg, men jeg tror han sårer deg enda mer. Og det liker jeg ikke å se!

En ting jeg kom til å tenke på: du har jo faktisk gått ned åtte kilo, har du ikke? Det er jo en kjempeprestasjon! Det er sikkert lett for meg å si dette, jeg som ikke er midt oppi det, men må alle kiloene av før bryllupet da?

Hvis man tar det over litt lenger tid er det kanskje enklere? Du har jo vist at du kan ved å gå ned åtte kilo!

Jeg kjenner ikke dere og deres situasjon, men er det en idé å fortelle kjæresten din om hvor vanskelig dette er og at hans krav om at du skal gå ned i vekt før invitasjonene sendes ut er sårende

( og respektløst føler jeg, det er jo ikke det et ekteskap dreier seg om!!!)

Da får han ihvertfall en sjanse til å skjerpe oppførselen sin!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene triller på meg, jenter! Tusen takk skal dere ha for at dere bryr dere! Det setter jeg så utrolig stor pris på!

Popelka, jeg mener også at mas fra andre heller gir motsatt effekt! Man gjør på en måte opprør! Jeg merker jo det.. Tror jeg må slutte å fokusere så mye på slanking og heller tenke på det som livsstilendring! SAmbo er fryktlig stad på dette når det gjelder kropp osv..Men jeg hadde også kanskje blitt litt lei hvis han hadde lagt på seg 40kg siden vi ble sammen! Ja, det er faktisk så mye jeg har gått opp på 9 år... :roll: Har vel drevet med jo-jo slanking i 7 av dem...

Min kropp er mitt ansvar og jeg må ta saken i egne hender! Det som på mange måter har motivert meg til nå , er dere her inne..Totalt ukjente mennesker og det er jo litt rart! Men jeg føler jeg må gå ned for min egen del,jeg er ikke happy sånn jeg er nå!

9na, jeg er faktisk litt fristet til å lage porsjonskaker jeg som bryllupskake! Men jeg tror det er en litt for stor jobb til 80 stk!! Men jeg aner ikke hva slags kake jeg vil ha! Håper du blri fornøyd med heftet da!

Jeg trodde også bryllupet skulle være en motivajsonsfaktor, men det er ikke bestandig det! Jeg blir mest skuffet over sambo, at det med vekten faktisk skal ha så mye å si! Skjønner meg ikke helt på disse guttene bestandig! Har en venninne med samme problemet! Men jeg tror det heller er disse gutta som har litt forskrudd forhold til kropp..Da får de heller finne seg sånne modellberter de ser i alle blader..Jeg hadde før jul gått ned nesten 8 kg, gikk opp igjen litt i jula, men det blir fort borte igjen! Det er mange kilo som må av før bryllupet pga kjolen min! Men jeg ser ikke egentlig på den som noe stort problem! Den er ikke brukt, så jeg kan helt sikkert få solgt den! Og da kjøper jeg meg heller en ny en selv, gidder ikke å lage noe problem ut av kjolen min i allefall! Den var ikke så dyr i utgangspunktet..Vi har et veldig åpent forhold, så han vet akkurat hva jeg mener om de tingene han sier til meg og han vet at det er sårende! Men jeg hadde sagt at jeg var helt enig og det var ikke noe problem å gå ned, så derfor vil ikke han gå tilbake på det nå..Men det er ikke sånn at jeg må ha gått ned 20 kg til invitasjonene skal sendes ut, men jeg bør i allefall være et stykke på vei!! Er bare dritlei alt maset om slanking og kjolen min fra alle!! Det gjelder altså ikke fra dere her inne....!!!

Igjen tusen takk, jenter! Får ta en grundig selvransakelse i helga tror jeg!!

Ha en fin helg, dere er gull verdt for meg!!

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Hadde bare lyst til å skrive noen tanker til deg sånn på tampen av søndagskvelden. Ser at du ikke synes livet og slankingen er så greit om dagen.

Må innrømme at jeg har vært småirritert på han samboeren din - har syntes at han bare kan passe sine egne saker, og ikke rakke ned på deg og kroppen din. Men nå har jeg egentlig fått litt mer forståelse for han også. Jeg tror nemlig at han godt kan gifte seg med deg uansett hvordan du ser ut, men at han vet hvordan du føler rundt det å være en "tykk" brud, og at han derfor sier at det skal være opp til deg hvorvidt bryllupsinvitasjoner skal sendes ut. Han tror at han motiverer deg og støtter deg ved å være sånn. Og så er spørsmålet - hadde du slanket deg noe mer om han sa at han likte deg sånn som du er?

Men vennen. Du er deg, selv om du veier noen kilo for mye. Det vet alle som kjenner deg, og de er glade i deg uansett. Og så samboeren din. Og du kommer til å være deg når du går opp kirkegulvet også - enten du veier det ene eller det andre.

Og kanskje er ikke bryllupet denne rette motivasjonsfaktoren. Kanskje nytter det ikke med en knallhard slankekur for å komme inn i brudekjolen? For da er det jo mulig at du går opp igjen etterpå, og hva var da vitsen?

Kanskje er det sånn at du trenger å gå ned saktere, for å holde deg der? (siden du nevner jo-jo-slanking?)

Hvor mye må du ned før kjolen passer? Er det egentlig realistisk at du skal gå ned så mye innen juni? Jeg bare spør for å sette noen andre tanker i hodet ditt - at du ikke skal råslanke deg i fire måneder, for så å ikke klare det, liksom.

Det er vanskelig å motivere eller gi andre råd. Jeg ville bare si at du skal ikke slanke deg for bryllupsdagen, men for alle de andre dagene i resten av ditt liv. Og det er ingen katastrofe om du veier noen kilo for mye på dagen din, jeg lover deg at du kommer til å få en fantastisk dag uansett!

Klem til deg, vennen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Imari!

Koselig at noen bryr seg!

Og så er spørsmålet - hadde du slanket deg noe mer om han sa at han likte deg sånn som du er?

Jeg vet faktisk ikke! Jeg har jo veldig lyst til å gå ned uavhengig av hva han sier. Men kanskje jeg hadde slått meg mer til ro med at jeg bare får være som jeg er..Aner ikke!

Men vennen. Du er deg' date=' selv om du veier noen kilo for mye. Det vet alle som kjenner deg, og de er glade i deg uansett. Og så samboeren din. Og du kommer til å være deg når du går opp kirkegulvet også - enten du veier det ene eller det andre. [/quote']

:D Tusen takk! Og det er sant det! Hører jo det fra flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det altså nøyaktig 5 mnd igjen til jeg egentlig skal skride opp kirkegulvet! Jeg føler tiden før bryllupet har hittil blitt brukt til unødvendige mye diskusjoner og tanker rundt negative ting om bryllupet! Menn skjønner jeg meg ikke alltid på..I allefall ikke min! :roll:

Jeg har jo kjempe lyst til å gifte meg og gleder meg masse, men samtidig er det liksom en svart sky som truer over hodet på meg...Det var ikke sånn jeg hadde regnet med denne "førbryllupstiden" skulle være! Ja, ja ingen har vel påstått at livet er en dans på roser...?

Sist uke syklet jeg hver dag, bortsett fra fredag, og jeg synes det er gøy! Men vekta endrer seg ikke! Ennå jeg har spist ganske fornuftig! Er det rart jeg blir fortvilet? Nei, jeg synes ikke det! Jeg har behov for å se litt resultater raskt..Hvertfall at vekta endrer seg litt! Er det rart man mister motet..

Nei, nok sutring for i dag! Vil jo gjerne at noen skal gidde å lese her også... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg gidder å lese! Jeg synes du skriver veldig personlig og ærlig, og jeg "heier" på deg! Kjempeflott å sykle så mye - men det er ikke noe rart vekten ikke raser ned - du bygger helt sikkert muskler. Og de veier mer enn fett, men tar mindre plass. Du vet jo sikkert at det er bra for forbrenningen å ha muskler, og bra for figuren også - så ikke gi deg med treningen! Snart vil du sikkert merke at du går nedover i både vekt og omkrets!

Jeg har faktisk gått ned i vekt i det siste, uten å trene, men jeg er likedan i figuren - tror jeg har mistet mest muskler. Så det er ikke alltid vekten det kommer an på! Må begynne å trene igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille askepott :blunke: Koselig at du titter innom! Jeg rakk ikke svare på mailen din i dag, hadde så mye å gjøre! Sender deg en på mandag jeg!

Jeg må få ut noen tanker et sted og det er så greit å skrive det av seg! Sambo har en liten tenkepause for tiden, ikke noe veldig alvorlig! Men da vet jeg at jeg kan stole på det han kommer frem til 200% og at han har fått veid alle muligheter opp og ned! Bare håper han er ferdig med å tenke snart..Vil jo gjerne vite hva som skjer fremover, men jeg har fått noen hint om at det går i positiv retning for meg og at han elsker meg! Derfor har jeg ikke vært så aktiv på dagbok fronten i det siste, vet liksom ikke heeelt hva som skjer! Nå bare håper jeg gutsen kommer tilbake og at jeg kan få supermotivasjon til å gå ned! Jeg vil jo så gjerne :roll: Jeg har prøvd å sykle lett for å unngå å bygge muskler, for det er jo ikke det jeg vil ha! Men denne uka har det blitt litt sløvt med sykling..Jobba mye og da har liksom ikke sykkelen fristet mest! Men ny uke=nye muligheter!

Ha en fin helg, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke alle forhold sine ups and downs da? Jo, jeg tror det..Men jeg har også hatt behov for å tenke litt og se hva jeg virkelig vil! Selvom jeg kanskje ikke har skrevet så mye om det her..Jeg bare håper jeg kan skrive litt mer positive ting her snart, for jeg er egentlig en positiv person :roll:

Jeg vet ikke om jeg fortjener noen i det hele tatt..! Kanskje det er jeg som må forandre meg litt, tror jeg krever veldig mye og egentlig er en skikkelig bitch! Blir veldig fort sur på mamma og sambo, skal ingenting til før jeg blir sint :x Nei, tror jeg må gå inn i meg selv jeg og se hva jeg vil og prøve å finne ut hvorfor jeg er som jeg er..Tror en del bunner ut i at jeg skulle ønske mamma og pappa ikke var skilt! :cry:

Nei, nå er jeg voksen nok til å ta ansvar for mitt eget liv! Det må jeg også gjøre, ikke bare sitte her og sutre over hvor fælt alt er! Heller fokusere på det som er bra!

Tusen takk for hilsner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hva skjer, Junibrud?

Går det bra?

Klem, 9na.

Jo, tja! Det er nok ikke så ille som det høres ut som! Ordner seg nok! Har ikke vært meningen å skrive så mye negativt om han, for han er egentlig veldig snill! Men han tenker seg ikke alltid like godt om før han sier noe! Og jeg blir kjempe fort såret og lei meg...

Tror det heller er jeg som må finne ut hvorfor jeg er som jeg er...!

Klem til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt fortjener du han! Ikke tenk sånn, da! Ikke gå i deg selv, ikke vær så kritisk overfor deg selv - det er heller det motsatte du må gjøre(kanskje litt rart formulert!). Lån en bok på biblioteket eller kjøp deg en bok om selvtillit, positiv tenkning osv - jeg har litt tro på at det kan hjelpe (hvis du gjør det som står der, da).

Jeg tror mange har perioder hvor en ikke føler seg så mye verdt, men det må du jobbe deg ut av! Tenk på alt du er stolt over; alt du er flink til, de gode egenskapene du har, og ikke dvel ved det du ikke er så god på! Nummer en på listen kan være: "Junibrud er kjempeflink til å oppmuntre og rose andre". Nå kjenner ike jeg deg så veldig veldig godt, men jeg har hvertfall inntrykk av at du er veldig omsorgsfull og snill! Det er sikkert massevis av andre ting du kan skrive opp også!

Er helt enig i at forhold har mindre gode og veldig gode perioder - jeg vurderte en gang å slå opp med min kjæreste, jeg følte at han var så forskjellig fra meg og jeg syntes plutselig alt var galt i forholdet og med ham. Men ting forandrer seg. Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke lot ham gå! vet at han hadde en liten periode hvor han også var litt i tvil om meg. Han er 100% ærlig og sa dette til meg. Jeg ble jo lei meg, men jeg holdt ut, og heldigvis ordnet alt seg og vi fant tilbake til hverandre med fornyet glød. Noen ganger må man ned i dumpa for å komme opp på toppen!

Krysser fingrene for deg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir bryllup og han vil gifte seg med meg sånn jeg er....!!! Men han hadde et lite ønske om at jeg gikk ned! Jeg hadde bestemt meg for å gå ned, bare han sa de magiske ordene jeg gifter meg med deg sånn du er! Det var meg han ville være sammen med resten av livet og han ville bryllupet skulle gå som planlagt!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Gleder meg på dine vegne!

Tar litt tid før mannfolk kommer til vettet noen ganger...snakker av egen erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...