Gå til innhold

Juni04`s dagbok


April

Anbefalte innlegg

Ja, du er alltid flink med hilsner du, Imari!!

Tror ikke svigermor skjønner helt selv hva hun gjør, får håpe hun får noen flere svigerdøtre etterhvert, så hun får flere å bryne seg på!! Jeg skal nok få sagt litt til henne..Selvom jeg mener det egentlig burde være sambo sin jobb! Hun taper jo selv på å være sånn, men jeg tror ikke hun ser det!! Takk for middagstips, jeg er veldig glad i fisk! Men sambo og svigerfar kan nok spare seg for det! Så kanskje det blir elg eller kalkun, får se hvor mye jeg gidder å diske opp!

Slanking :frustrert: Jeg har gått på Libra nå i høst og har vel totalt gått ned 7 kg, men ennå så veier jeg i allefall 20kg for mye! Tenkte jeg skulle begynne på Libra igjen etter jul! Har fulgt mailkurs hos de og det synes jeg egentlig var greit! Men egeninnstasen kunne nok vært ganske mye høyere! Får håpe motivasjonen er på topp etter jul, da begynner jo virkelig bryllupet å nærme seg....

Ha en fin førjulstid, Imari...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort årets gode gjerning!!

I går fikk jeg telefon fra Stine Sofies Stiftelse og de lurte på om jeg ville støtte dem med 350kr, jeg hater egentlig sånne telefoner! Men akkurat de synes jeg det faktisk er greit å støtte! Jeg har tre småsøstre og tanken på at noe slik hadde skjedd de er uutholdelig! Da hadde jeg klikka fullstendig!!!

Lurer litt på om jeg kanskje skal bli støttemedlem hos de..Har litt lyst til å støtte Frelsesarmèn også, de gjør så mye godt for de som ikke er så heldige som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var en god gjerning sånn før jul! Pleier å gi noen kroner til Frelsesarmeen før jul, jeg. Og så har jeg fadderbarn, det merker jeg nesten ikke noe til - pengene trekkes bare automatisk fra kontoen min.

Håper du ikke stresser og kaver før jul. Førjulstiden skal være koselig, synes jeg... Ofte er det jo mas og kav på jobb, men jeg tror det er viktig at man tar seg tid til å kose seg litt i adventstiden også. Det BLIR jul selv om det ikke er reint oppå skapene og inni fryseren...

Ha en fin fredag, da!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Imari!

I dag er siste arbeidsdag før jul, jeg har tatt meg ferie til 5. januar!! :hoppe: Det skal blir deilig! Jeg skal bare kose meg frem til jul nå og stulle og stelle litt hjemme...

I morgen skal sambo og jeg på Sandvika sentret..Jeg har en tilgodelapp på Mestergull og jeg sa sambo kunne få den, så han kunne kjøpe julegave til meg der! Men da ville han jeg skulle være med å ta meg ut noe selv..Så da får jeg se om jeg finner noe spennede! Hadde vært gøy om han fant noe da, så jeg fikk en overraskelse på juleaften! Men, men...

Selvom vi er forlovet og har fastsatt bryllupsdato, skulle jeg virkelig ønske det hele hadde startet med et frieri..Det er jo bare såååå romantisk! Har hintet til sambo...Men vi blir nok gift for det! Det er jo det viktigste..

...Ønsker alle en riktig god jul... :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Junibrud, her kommer en liten julehilsen fra meg! Var på tide å stikke innom dagboken din, har vært så opptatt at jeg har glemt bort alt som heter dagbok både for meg og andre her inne!

Angående slanking, så tipper jeg motivasjonen kommer etter jul! Da er man gjerne litt lei julemat og søtt, og vil starte det nye året på ny frisk! Det er da jeg skal begynne med trening igjen. I høst har det mest blitt turer med hunden, men ikke noe særlig mer. Gå tur er faktisk bra mosjon, bare man går ofte og langt nok! Bare et lite tips (som du sikker tvet om fra før).

Det går faktisk an å slanke seg ganske mye på kort tid, selv om det kanskje ikke alltid er anbefalt - men må man, så må man! Hvis man trener mye i tillegg til åvære ekstra flink, så forsvinner nok kiloene på en-to-tre!

Ha en riktig god jul!

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Popelka!

Ja, vi får håpe kiloene bare renner av etter jul..Jeg skal være flink da, det lover jeg! Stikker innom din dagbok jeg og legger igjen en hilsen!

Nå har jeg fri i dag og i morgen, så jeg bør kanskje komme i gang her! Ikke bare sitte på KG :roll: ! Sambo kjøpte jakke til meg på lørdag, jeg fant noe på Mestergull, men da måtte jeg lagt ut litt selv og det hadde jeg ikke råd til!! Men i dag ringte sjefen min å sa hans skulle sette inn desember lønnen + at jeg fikk 2500kr i julebonus!!!! :sjarmor: Jeg ble kjempe glad! (Hadde jeg visst det på lørsdag...) Men nå har jeg litt mer jeg kan spare til bryllupet! Vel, vel..Nå MÅ jeg bare begynne her!!

GOD JUL ALLE SAMMEN :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg stikker innom med en julehilsen til min dagboknabo!

Det er deilig å ha ferie, ikke sant?

Jeg tok tidlig ferie selv, og er for første gang ferdig med alle julegaver lenge før jul. Veldig deilig!

Ha en riktig god jul!

Klem fra 9na. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten juleklem..... :blunke:

Nå er det straks jul, og freden begynner åp senke segover heimen. Deilig med forventningsfulle unger og lukten av grønnsåpe.....

Gleder meg til å fortsette å planlegge bryllup samen med deg, vi sees masse på bryllupsforumet i tiden fremover!

Masse julekos fra Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, 9na og Tex!

Etter nyttår blir det full planlegging, vi har til og med fått spørsmål om ønskelisten allerede... :o Og det blir slanking for alvor, har fått ergometer sykkel av mamma og jeg skal starte Libra kurs nr.2! Så ingen unnskyldninger her i gården!!!

Nå har jeg lagd medisterkaker og begynt på ostekake(skal ha med til en gammel tante av mamma 1.dag) og nå er det på tiden jeg beynner å vaske her snart!

Igjen god jul, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er fyllesjuk i dag.....Blæh!!!!!

Men nå er vi endelig over i 2004 og jeg gleder meg kjempe mye til bryllupet!!!Nå skal det planlegges for alvor!! JIPPI.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nyttårsaften bra? :ler: Verdt det??

Lykke til med slanking. Jeg er sånn halvveis i gang selv - gikk til jobb i dag, og ikke hatt kloa borti noe godis av noe slag. Krysser fingrene for at det varer......

Husk at jeg er her for å støtte deg hvis det går trått!

Et tips? Ergometersykkel og tv-titting funker fint sammen. Det frister meg veldig, men tror ikke vi har plass til sånn trimsykkel i vår 43 kvadratmeter store leilighet... Skal kjøpe oss vekt nå - det er liksom første steg på veien!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: Nei, jeg tror ikke det var verdt det!! Kunne fint drikki litt mindre! Jeg husker ingenting etter kl.01! Kjempe gøy...

Ja, jeg er så smått i gang med slankingen! Syklet litt i går, men gud for en dårlig kondis jeg har!! Så jeg får sykle litt hver dag! Syklen står i stua og perfekt plassert i forhold til tv`n! Så nå kan jeg trimme og se Hotel Cæsar samtidig :ler: Lykke til med slankingen du også! Jeg er egentlig motivert, men jeg merker at jeg er i desperat leting etter unnskyldinger for å ta litt godtri! Men so far so good...

Bryllupsplanleggingen har tatt seg opp igjen litt! Vi har vel egentlig funnet ut av bryllupsreisen tror jeg, ser ut som vi kommer til å bestille ringer fra Bluenile.com og få tremenningen min i Usa til å sende de til meg og jeg kommer til å bestille kameraer, såpebobler og gjestegavebokser fra Hansonellis.com...Problemet vårt nå er pengene, vi drar til Syden igjen i mars og da kommer både veiavgifter og forsikring! Sydenturen skulle egentlig bli sponset med mat og alt, men nå har ikke mamma og de så god råd for tiden så vi må betale noe selv! Sånn sett har vi egentlig ikke råd til å reise :-? Men det ordner seg sikkert på et vis!! Men sambo er ikke helt klar for å kjøpe ringer +++++, han synes egentlig ikke vi har råd til denne bryllupsreisen heller! AAAAHHHHH, de jævla penga :evil:

Nei, nå får jeg jobbe litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte visst å få ut litt, så Imari`s dagbok fikk det!! Legger det inn her også jeg:

Jeg har en samboer og mor som maser om den jævla vekta, men jeg vil jo gjerne være tynnere selv også! Men jeg kunne nok også på andre måter vært fornøyd sånn jeg er..

Men igjen er jeg liksom skuffet over meg selv at jeg har latt det gå så langt! Inni meg tror jeg at jeg ser ut som aventaren min, men så ser jeg meg i speilet og der står søsteren til Michelin mannen......!! Jeg har alltid vært opptatt av kjendiser og modeller, designerklær og sminke, drømmen om å være rik og berømt! Men jo tjukkere jeg har blitt, jo mindre lyst har jeg hatt til å gå ut blandt folk eller pynte meg...Har alltid sagt at jeg skal være tynn når jeg gifter meg-derfor noe av dette slankemaset nå.

Man blir sikkert ikke lykkligere om man er tynn, men selvbilde mitt hadde i allefall hatt veldig godt av det!!

Jeg hater virkelig at jeg må legge om kostholdet og slanke meg, skulle øsnke jeg ikke hadde la det gå så langt! Men jeg har hvertfall kommet så slangt nå at jeg gjør det for min del og ikke de andre to som jeg har nevnt tidligere i innlegget! Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan, men jeg elsekr mat og godsaker så det er ikke lett! I dag har jeg vært ute å måket snø i halvannen time og det er jeg stolt av..Selvom jeg da fikk beviset på hvor dårlig kondis jeg har! Gud, så støl jeg ble! Ingen sykling på meg i dag!! Tror måkingen har gjort meg godt nok..Sambo mener det at visst jeg ikke har gått ned til invitasjonene skal sendes ut, så avlyses bryllupet! Har jo sagt meg enig i dette, men det var mange måneder siden og alikevel så har jeg ikke begynt slankingen før! Tragisk spør du meg...Vel, jeg gikk ned ca. 8 kg før jul! Men jeg har egentlig 25 kg til jeg burde ned! Bare håper jeg klarer 20 kg i første om gang, det er målet mitt frem mot bryllupet! Uff, nå ble det mye slanking! Burde ha startet slankedagbok jeg!!

Jeg mener bryllupet blir noe av, for jeg skal klare å gå ned. Selvom sambo mener vi kan vente litt! Men det SKAL bli noe av, det er i allefall en ting jeg er helt sikker på!! For jeg gleder meg så enormt mye, det har faktisk sambo sagt at han gjør også! han synes nok jeg bruker penger på litt for mye unødvendig dilldall, men det får ikke hjelpe! Skal da bare gifte meg en gang! Vi får heller leve litt dårligere etter bryllupet! Men det ordner seg helt sikkert, det tror jeg!!!

Nå skal jeg gi meg, før dette blir helt totalt uinteressant lesning! Hotel Cæsar begynner også, heller jeg er egentlig litt lei det! Det fortsetter jo bare i det uendelige!! Kl.20 begynner det et program på TvNorge som jeg skal se, meg og kjendiser vet du :roll: Det programmet med Jessica Simpson! Ja, innrømmer det jeg-sluker rått all søple-tv..

Nei, nå måååå jeg gi meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Junibrud!

Ville bare si hei. Jeg tror du klarer det - jeg gikk selv i mange år og ville virkleig gjøre noe med vekten, og til slutt klarte jeg det! Man må bare komme skikkelig i gang, så får man mer motivasjon og ser at det nytter! Jeg legger lett på meg (dvs jeg har lett for å spise for mye), og jeg har innsett at jeg må passe på det jeg putter i munnen resten av livet. Ikke være fanatisk, men kunne skjerpe meg en stund hvis jeg har skeiet ut. Jeg tror man bare må innse at det er det som må til. Men his jeg, som har tålmodighet lik null og ikke mye selvdisiplin har klart å gå ned (ca. 15 kilo), da klarer helt sikekrt du det også! Jeg tenkte sånn: hvis jeg ikke går ned de kiloene, så ommer jeg til å være sur på meg selv når jeg er 35 og har hfått flere barn. det er vanskeligere å gå ned jo eldre man blir. Også er det litt synd å "kaste bort" ungdomsårene på å være misfornøyd med seg selv! Jeg tror helt sikkert du er en flott jente enten du er litt kraftig eller slank, men hvis du vil slanke deg, så tror jeg du vil føle deg bedre med deg selv! Men du er jo i gang allerede, så ikke bekymre deg! Se på det som et morsomt prosjekt! Ikke lett alltid, men...Du klarer det helt sikkert, motivasjonen er jo der! Jeg krysser hvertfall fingerene for deg!

Sorry for det laaaange innlegget!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig med hilsner, Popelka!! Jeg er enig i det du sier, jeg vet jeg kommer til å angre hvis jeg ikke gjør dette nå! Har ikke falt for noe fristelser ennå, så so far so good!! Dessuten vil jeg jo gjerne være slank brud, ikke syltynn, men slank!! Motivasjonen er i allefall der, selvom jeg fort faller for fristelser..Jeg synes du så riktig slank og fin ut på bildene jeg, Popelka!

Men nå er det en annen ting også som irriterer meg..Jeg synes det alltid er jeg som må ta konakt med vennene min, sende medlinger, ringe etc. Mulig jeg er veldig avhengig av kontakt for å vite at de er der, kanskje de er opptatt med sitt og vet at vi er venner uansett om vi ikke har kontakt så ofte! Kanskje jeg er litt for krevende...Jeg føler at jeg ikke har noen bestevenn lenger og det synes jeg er litt trist, noen som bare er min gode venn og som forteller hverandre alt! Men det er kanskje bare sånn det var før det når man var yngre, ikke når man blir eldre..Vet at folk blir mer opptatt med sitt, jobb og barn og at tiden på en måte ikke strekker til lengre! Men det er så synd!! Jeg vil så gjerne ha masse kontakt med vennene mine... :cry:

En ting til; jeg fikk litt dårlig samvittighet da jeg leste et innlegg av Iselin inne på bryllupstema..Hun hadde mange søsken og for henne var det utenklig å ikke invitere de! Fikk meg til å tenke litt, for jeg har jo vært så bastant på dette med barn i bryllupet!! Jeg har altså tre halvsøstre, ei på 7 år og 2 på snart 3 år! Hun på 7 år hadde jeg tenkt skulle få være med i bryllupet som brudepike, men de andre ville jeg egentlig ikke ha der. Mye pga at hun ene har noe som heter Williams syndrom og derfor kan være litt vanskelig til tider og jeg tenkte derfor at det var greit at pappa og stemoren min fikk slappe av litt og kunne nyte dagen litt mer! Men nå ble jeg veldig usikker, jeg tror egentlig det er greit for de at de to minste ikke er der..Uff, :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Junibrud!

Skjønner at det er vanskelig dette med halvsøsknene dine.

Jeg var borte i noen barn med syndromet den ene søsteren din har da jeg jobbet på barneavdelingen på et sykehus, og jeg kan tenke meg at det må være krevende for faren og stemoren din.

Er helt enig med deg når det gjelder venner.

Nylig snakket jeg med en god venninne om at vi skulle ønske det var sånn som det var da vi gikk på skolen og hadde samme timeplan alle sammen og allverdens tid til å se hverandre.

Nå jobber eller studerer alle forskjellige steder og det er mye vanskeligere å få tid til å sees. Jeg savner sånn det var før!

Lykke til med slankeprosjektet også.

Du får det helt sikkert til hvis du vil!

Det var imidlertid en ting jeg reagerte veldig på som du skrev, og det var at samboeren din mente at hvis du ikke går ned så blir det ikke noe bryllup??? Han mener ikke det? Og hvis han bare tuller så er det uansett en utrolig dårlig og veldig sårende spøk...

Ikke ta dette ille opp, Junibrud, jeg kjenner ikke samboeren din og kan ikke si at han er en dårlig kjæreste, men å gi deg et ultimatum som dette virker utrolig respektløst for meg (selv om du er aldri så enig i at du skal gå ned).

Han er jo kjæresten din nå, sånn som du er nå, og ville gifte seg med deg, sånn som du ser ut nå! Og sånn rent praktisk kan dere vel ikke bare avlyse bryllupet rett før, hvis du ikke skulle klare å gå ned?

Igjen, ikke ta dette ille opp! Jeg synes du er modig som skriver om mange ting som er vanskelig i dagboken din og synes ikke du fortjener å få et slikt ultimatum av kjæresten din (selv om jeg ikke kjenner deg i det hele tatt!)

Lykke til med alt!

Klem fra 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei 9na!

Ja, er fryktlig usikker på disse søskene mine, sambo vil ikke at de skal være med..Han vil ikke ha det skal være med så små unger, lager litt for mye bråk for han(er nok på tide han får egne barn snart ja :ler: ) Jeg får snakke litt med pappa, selvom han også har vel egentlig sagt at de ikke trenger å være med!!

Jeg er helt enig med deg ang kjæresten min og slanking! Han mener vel egentlig ikke noe vondt med det. Tror det er sånn at han vet at jeg så gjerne vil gifte meg og at han heller ser på det som en motivasjon for meg til å gå ned! Jeg har spurt han gang på gang om hvorfor det er bra nok å være sammen med meg som jeg er, men ikke å gifte seg! Og da sier han bare at det ikke er det det dreier seg om i det hele tatt, men at han også vil jeg skal gå ned for min del og for helsens skyld! Jeg sa jo det for lenge siden at det var helt i orden at jeg skulle gå ned før bryllupet og at det ble avlyst om jeg ikke hadde gått ned til invitasjonen skulle sendes ut..Selvom jeg synes det er litt drastisk!! Det er uansett ikke aktuelt å avlyse det, jeg vet jo at han vil være gift med meg! Og nei, du kjenner han ikke, men han kan være utrolig teit noen ganger når det kommer til kropp og slanking, så jeg tar meg ikke nær av deg og det du sier!!! Skjønner godt at du reagerer jeg...Selvom det kan virke sånn, er det ikke for hans del jeg prøver å gå ned! Hadde det vært for hans del, hadde jeg nok gjort det for lengst! Enkelte ganger er gutter forferdelig teite :roll:

Nå er jeg i allefall i gang og håper på det beste...Jeg vil så gjerne, men har veldig lett for å gi opp når jeg må kjempe for ting selv og noe går i mot meg :-? Høres bortskjemt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg bryet med å sende meg oppskriftsheftet!

Da blir det ostekake om noen dager, tenker jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...