Gå til innhold

Juni04`s dagbok


April

Anbefalte innlegg

De jeg trodde skulle ikke spille alikevel, jeg hadde misforstått! Så da vet jeg ikke hva vi gjør! Gir snart opp hele greia! Nå har sambo begynt å mase om hvor mye alt koster og jeg syns ikke jeg gjør annet enn å tenke økonomi når jeg planlegger bryllupet! :kjempesinna::cry: Bare jeg som planlegger virker det som og så får jeg kjeft for at ting blir så dyrt og at jeg skal ha med så mye dilldall! Da får han vel planlegge litt selv også da, så kan han se hvordan det er :roll:

Hilsen en frustrert brud i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satte oss ned med kostnadene i går og da ser det ut som moroa kommer på rundt 120 000kr :o :o :o Endel mer enn jeg hadde regnet med og ser ut som vi skal betale ca. 75 000 av de selv!!! Det er inkludert bryllupsreisen! Så nå må vi virkelig spare....Synes jeg har tenkt billigst mulige løsninger hele veien, men kan ikke ha gjort det! Samtidig har jeg jo lyst til å ha det slik jeg vil, sïden det forhåpentligvis er en gang i livet dette skjer!!

Begynner også å få litt angst ang bryllupet, alle snakker om folk som ikke gjennomfører det og får kalde føtter! Hørte om ei nå som egentliog skal gifte seg 12. desember og brudgommen har fått kalde føtter! Hvis det ikke blir noe av må de alikevel betale ganske mye! Hun hadde fått sydd kjole og det var ca. 20000 og de skulle hatt festen på Continental og de mått ut med en kuvertpris på 11-1200 kr alikevel! Så de kom til å "tape" 100-150 000kr :o Men jeg er sikker i min sak og vet at det er dette jeg vil, men det er jo en part til også! Ja, ja kan vel ikke alltid tenke det verste!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det høres ut som om du trenger en liten oppmuntring i dag. :trøste:

Synes forøvrig at det er utrolig uhøflig og lite gjennomtenkt hvis folk driver og forteller deg om andre som avlyser bryllup når de vet at du skal gifte deg! :evil:

Jeg synes ikke du skal tenke noe på det, det skjer da virkelig ikke så ofte?!

Jeg har aldri hørt om noen, så ikke tenk på det!

Hun som skal ha bryllupet sitt (kanskje ihvertfall) på Continental, er det en venninne av deg?

Jeg skal nemlig ha mitt der, så hvis du skulle dit hadde jeg vært veldig nysgjerrig på hvordan det hadde vært!

Håper det blir noe av da...

Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Junibrud!

Tror du kan ta det med ro, jeg og min kjære har hatt en del små (og litt større) krangler om bryllupet vi også men vi har funnet ut av det...har ikke gått på økonomi (mine foreldre og hans foreldre skal betale) men han har gitt uttykk for at han har litt småkalde føtter (dvs. ikke r 110% klar for giftermål) fra tid til annen (nå sier jeg ikke at din forlovede har kalde føtter!). Men dette er bare nerver, og det er jo egentlig sunt å ha litt av når det gjelder en så stor avgjørelse. Og det er jo bra at han er ærlig med deg isteden for at det plutselig bikker over. Heldigvis er vi ferdige med diskusjonen om når vi skal gifte oss (tok litt tid for min kjære å innstille seg på neste sommer). Ikke tenk på at han skal trekke seg, kanskje hvis du ikke snakker så mye om bryllup en liten stund (men fortsetter planleggingen selvsagt) så vil han etterhvert spørre hvordan det går og så kan du oppdatere ham på det og diskutere alternativer. Kanskje det er en del av bryllupet som interesserer ham mer enn andre - si f. eks. " jeg tror du er bedre enn meg på dette (f.eks musikk/transport på dagen/fotograf) så kunne du ta ansvaret for det"? Kanskje han vil føle seg mer involvert og han vil definitivt finne ut at ting koster penger!

Oi, dette ble litt langt - ville først og fremst si at du ikke trenger å bekymre deg, dere har fortsatt god tid til å planlegge både bryllupsreise og resten av bryllupet. Forresten - hva med å ønske dere penger til å bruke på bryllupsreisen i bryllupspresang? Da kunne alle gi det de kunne og det ville hvertfall lettet byrden noe?

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det høres ut som om du trenger en liten oppmuntring i dag. :trøste:

Synes forøvrig at det er utrolig uhøflig og lite gjennomtenkt hvis folk driver og forteller deg om andre som avlyser bryllup når de vet at du skal gifte deg! :evil:

Jeg synes ikke du skal tenke noe på det, det skjer da virkelig ikke så ofte?!

Jeg har aldri hørt om noen, så ikke tenk på det!

Hun som skal ha bryllupet sitt (kanskje ihvertfall) på Continental, er det en venninne av deg?

Jeg skal nemlig ha mitt der, så hvis du skulle dit hadde jeg vært veldig nysgjerrig på hvordan det hadde vært!

Håper det blir noe av da...

Lykke til videre! :D

Tusen takk...Trengte det! Virker som om enklte tar så lett på eksteskapet! Bedre å gifte seg og heller skille seg etter 3 måneder :o

Er ikke helt enig der!

Jeg tror ikke jeg vet hvem hun er hun som skal gifte seg! Vet bare hvem moren er! Får håpe det blir noe av, må være tungt å få en slik beskjed 1 mnd før! Han hadde visst sagt at han ikke var klar for oppgaven, men de har vært sammen i mange mange år! Så den er vel litt tynn...De tror kanskje han har funnet en annen! Ikke vet jeg...

Da begynte de jo å fortelle om flere som hadde falt for andre under utdrikningslaget sitt! :kjempesinna: Og da får jeg angst med tanke på min kjæres utdrikningslag! Jeg vet hva jeg vil og hva jeg står for, så jeg er ikke bekymret for meg selv...Vet vel egentlig hva min kjære står for også! Så det er vel egentlig ingenting å tenke på!!

Koselig at noen er innom å leser dagboken min...Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka..Har du blitt ny Kittybride!?

Jeg regnet med at bryllpet kom til å kostet, men jeg synes jeg har prøvd og se billige løsninger på det meste! Men samtidig har jeg jo lyst til at dette skal være en minneverdig dag for oss og gjestene og da vil jeg gjerne ha det bryllupet jeg alltid har drømt om! Så får vi heller leve på luft og kjærlighet etterpå... Neida, jeg har en oppfatning av at alt ordner seg!

Min kjære har sagt at han VIL gifte seg og at ting ordner seg nok med tanke på penger o.l (etter ørten krangler ang hvor dyrt alt blir og at jeg har spurt om igjen og om igjen at han er helt sikkert på bryllup)! Jeg har jo også lovt at jeg skal få av meg de kiloene jeg har for mye før vi gifter oss og han synes jeg begynner å få det travelt!! Og mener at hvis kiloene ikke er borte til invitasjonene skal sendes, så blir det ikke noe bryllup!! Kanskje derfor han ikke går så inn i bryllupet som jeg gjør...

Men misforstå meg rett-han tvinger meg ikke til å gå ned, men jeg vil svært gjerne gå ned før jeg gifter meg og blir gravid osv! Så sånn sett er bryllupet en motivasjonsfaktor! Han mener vel heller det at jeg kunne gått ned det jeg skal først og så kunne vi begynt å planlegge bryllupet etterpå! Ned skal jeg uansett, selvom jeg hater SLANKING!

Ang bryllupsreisen-stefaren min vil gi oss 10 000kr i lommepenger hvis vi drar på cruise i karibien...Han synes det er mye flottere!

Lykke til med planleggingen din! Godt at dere har fått satt en dato da! Koselig at du tok deg tid til å gi meg et svar...

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi brukt helgen til å diskutere bryllupet med de nærmeste..Jeg har prøvd å lage både forretten og desserten-soppterte og multeparfait! De ble godt mottatt! Så får vi se om det blir det!

Som dere sikkert har skjønt, er det som opptar meg mest nå for tiden musikken og bryllupsreisen! På en måte har jeg lyst på "levende" musikk, men på en annen måte synes jeg kanskje spekteret blir større med en dj! Og det vi ser også er at det er ikke så mange timene det skal spilles musikk! Hvis vi skal ha et band koster det fra sikkert 6000 og oppover, dj`n vi har fått pris på skal ha 2500kr og han har spilt i flere bryllup! Men svigermor mener det blir så tamt med bare cd... Så jeg tar gjerne i mot tips fra dere her!!

Når det gjelder bryllupsreisen tenkte vi litt på å kanskje kutte ned litt på turen, bare ta cruise i Middelhavet og heller ta en langweekend et sted senere! Men så sier stefaren min at hvis vi tar cruise i Karibien(han synes vel det er bedre bryllupsreisested..), så skal vi få 10000kr av han i lommepenger! Så jeg må jo si at den tanken frister litt!!! Må diskutere det litt mer med min kjære og få litt mer eksakte priser og hva den reisen inkluderer...

Litt mer positiv i dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stefaren din vil absolutt at dere skal dra til Karibien? Får dere ikke pengene dersom dere velger et annet resiemål?! Hmm...si til ham at det er vel det samme for ham hvor dere drar, så lenge dere (dvs. brudeparet) har lyst til å dra dit dere skal dra! Det er vel det viktigste, han skal jo uansett ikke være med!

Takk for bildet du sendte meg, forresten. Nydelig bukett.

Bra at det dere er mer enige angående bryllupet. Det er jo ofte en prosess, ting må bearbeides særlig når det gjelder så store avgjørelser.

Jeg heter Popelka nå fordi jeg var lei mitt forrige navn! Og vil helst ikke bli gjenkjent i tilfelle noen kjente vanker her inne (mitt forrige navn var delvis et kallenavn).

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller alller første reisemålet vi hadde var cruise i Karibien, men fordi det ble så mye dyrere enn cruise i Middelhavet tok vi heller det! Tremenningen min jobber på Startour, så jeg har hatt noen lange samtaler med henne i det siste! Senest i dag og har nå fått pris på denne turen- torsdag til søndag, Fort Lauderdale på hotellet Sheraton Yankee Trader, søndag til søndag cruise Vestre Karibien, søndag til torsdag Ft. Lauderdale igjen og dette til en pris av 16 400kr pr. pers!

Det er det jeg har mest lyst til og da få 10000kr i reisepenger av stefaren min blir bare en bonus! Han mente vel også det at det var nå vi kunne unne oss en sånn tur! Og det er jeg enig i!! Spørs bare hvordan jeg skal greie å overtale min kjære til at en 10 1/2 timers flytur er verdt det!!

10000kr eller ikke så kommer vi til å ta den turen vi aller mest vil! Ja, ikke sant den buketten er flott! Ikke rart jeg falt for den vel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nøyaktig 7 måneder igjen til bryllupet og vi skal prøve klær på sambo i ettermiddag! Det gjenstår endel ting, men det som er viktigst for meg nå er å få orden på musikken og byllupsreisen! I følge sambo er han lei av å høre på bryllupsmaset mitt :o :o og han skjønner ikke at det er nødvendig å planleggge så mye dilldall!!! :roll: Det ordner seg vel...Får mase på noen andre jeg!!! Godt jeg har KG :kghjerte::hoppe:

Har hørt med mamma`n til brudesvennen hva hun ville han skulle ha på og hun synes det var opp til oss! Puh, heldigvis! Svigermoren hennes hadde sagt til svigermoren min at hun hadde sååå lyst til å kjøpe hvit dress og flosshatt til han! Da hadde svigermor svart at det var kanskje flere som hadde noe de skulle ha sagt der! Så lenge brudesvenns mor og jeg er enig er det det som betyr noe for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjør plass til julibrud-04 i kofferten* :wink:

Da har sambo funnet klær! Blir sjakett med stripete bukse, grå vest og grå "slipstørkle", han prøvde ikke noe annet heller...Håpet han kunne prøvd kjole og hvitt, men det gadd han ikke!! Men han ble såååå fin i sjaketten! Den kledde han kjempe godt! Når han kom hjem så sa han at han synes ikke det var så fint da, men han synes ikke noe sånt er fint! Ville vel heller gått i arbeidsklær!!! Så jeg er fornøyd så lenge jeg synes det er fint og hans synes det er greit å gå med!

HAN BLE SÅ FIIIIN.....(Måtte bare si det en gang til!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Junibrud!

Jeg var akkurat inne på disse velvære og klær eller-hva-de-nå-heter-sidene, og så linken til en sånn bildeveske som du ønsket deg.

Den var utrolig fin! :D

Jeg vil også ha sånn! Men den var litt dyr da... :cry:

Jeg har altfor mange vesker!

Håper ting går bra med deg og samboeren din. Synd at han synes du maser og at dere krangler om økonomi og sånt. :trøste:

Gøy at dere har funnet klær til han, da! Han ble sikkert veldig fin!

Klem, 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, 9na! Det ordner seg nok! Han ble i allefall med å fant klær :o , hadde ikke regnet meg det egentlig, er jo 7 mnd igjen! Men han ble så flott atte!!

Jeg har fullstendig veskedilla...Og de veskene falt jeg pladask for! Ender nok opp med at jeg bestiller, mamma ville ha også! Har vesker i alle sjangere fra før, fra helt billig til Burburry og Mulburry! Så en dyr veske til gjør ingenting+at sånn er det jo ikke så mange som har og det er jo også litt gøy da!! Må bare finne et bilde jeg kan bruke! Har litt lyst på av meg som liten eller sambo eller kanskje mine tre småsøstre! Hm, kanskje jeg må ha mer enn 1??? Så at det var 4mnd leveringstid :o Synes det var litt drøyt, men jeg mååå nesten prøve! Bare jeg skjønner hvordan jeg skal gjøre det... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte jeg måtte skrive siste nytt fra de som skulle giftet seg 12. desember, fordi jeg synes det er tragisk....

Bryllupet er nå avlyst, det viste seg at han hadde en annen og at hun i tillegg er gravid.... :o :o :o Da vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort, tenk å bli sviktet sånn en mnd før bryllupet! Og de hadde vært sammen 6-7 år...Tragisk spør du meg...

Måtte bare dele denne med dere..Stakkars jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Lenge siden jeg har vært her inne nå - og du planlegger jo masse, jo! Så spennende å følge med på deg - må innrømme at jeg blir litt sånn bryllupssjuk, samtidig som jeg liksom ikke helt vet om jeg egentlig er klar for å ta sånne vanskelige avgjørelser. Jeg mener - hvordan i huleste skal jeg klare å velge mellom liveband og dj!?!? :o

Full av beundring for dere som tar et valg og står ved det. Jeg hadde nok vinglet veldig.

Tøft gjort at du vil ned noen kilo til bryllupet. Er det snakk om mange? Jeg "må" nemlig det samme. Sambo har sagt på fleip at han skal fri til meg den dagen jeg er tynn. Eller nei, det var ikke sånn ordene falt. Det var jeg som sa "elskling, ville du ha giftet deg med meg hvis jeg var tynn?". Han svarte "ja, med en gang" og holdt på å knekke sammen i latter...

Men jeg må ned mange kilo, så har sagt til han at han må fri i god tid, sånn at jeg kan klare å komme ned i "normal" vekt... :roll: Burde jo bare ha begynt nå, men det er så VANSKELIG!!! :o

Ikke morsomt å "krangle" om økonomi, det forstår jeg. Men sånne ting koster - du kan jo spørre han hva han mener at dere skal kutte ut? Kan jo ikke like godt kutte ut brudebukett og kjole, liksom...

Ha en fin onsdag - nå skal jeg snart gå hjem fra jobb, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imari!

Koselig å høre fra deg igjen! Gøy å se det er noen som følger med meg..

Trodde ikke det var så mye å tenke på til bryllupet, men det er mange avgjørelser som skal tas ja! Å velge mellom DJ og band er faktisk ikke bare bare nei :ler: Det er så mange meninger rundt oss og jeg vet jo at det er vi som bestemmer, men jeg synes det er alright å ha noen andre sine meninger i bakhodet også! Klart noen teller mer enn enn andre!! Så det er litt vingling frem og tilbake her også! Veier argumenter opp og ned og frem og tilbake! Vil jo så gjerne at alt skal være perfekt!

Dere kan jo hive dere med, dere også! Vi har jo også vært lenge sammen! Så for meg var det enten eller! Følte noe måtte skje snart! Og vi er bestemt på å være sammen resten av livet, så sånn sett var bryllupet greit valg! Selvom tvilen har kommet frem noen ganger under planleggingen(ikke nødvendigvis det å gifte seg, men selve festen og alt rundt!), så er jeg fornøyd nå! Selvom det er andre ting som stikker kjeppene i hjulene for oss nå! Lang historie kort, bilen vår har streika og vi må bytte motor kommer totalt på 25000kr, så der forsvant det vi hadde spart til bryllupet! Men håper vi får solgt bilen om ikke så lenge og at vi kjøper en billigere bil, så vi får puttet inn igjen de 25 000kr!

Jeg har mange kilo og ta av, var enig om at jeg skulle ned egentlig 25-30kg før bryllupet! Nå har jeg gått ned 5 kg og håper at jeg hvertfall kan gå ned 15-20kg til! Men jeg hater slanking! Det er grusomt kjedelig! Nå begynner jeg å få litt panikk for det er jo i underkant av 7mnd igjen! Men jeg må ned for å komme inn i kjolen min! Og jeg har heller ikke lyst til å være stor brud, så jeg må bare gå ned!! Det er bare så synd at jeg alltid utsetter ting lengst mulig! Men jeg vil jo gjerne gjennomføre dette bryllupet, så det er bare å stå på :roll: Jeg har jo visst om bryllupet siden i fjor, men har alikevel ikke greid å begynne skikkelig før nå!

Etter jul flyr vel tiden bare avgårde! Men mye er unnagjort, så det går vel bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo hive dere med, dere også! Vi har jo også vært lenge sammen! Så for meg var det enten eller! Følte noe måtte skje snart! Og vi er bestemt på å være sammen resten av livet, så sånn sett var bryllupet greit valg!

Tja. Bestemte meg allerede etter noen måneder for at sambo var den mannen jeg ville gifte meg med, jeg. Og hadde han fridd, så hadde jeg selvfølgelig svart ja på flekken. Men han er ikke så veldig klar for å gifte seg, i hvert fall er det det han sier. Så da venter jeg! Har en følelse for at vi kanskje går til alters nyttårsaften 2006 (altså 2006-2007). Men som sagt - jeg gifter meg gjerne, jeg, vil bare vente til han også er klar for det, og at han ikke bare gjør det fordi jeg så gjerne vil...

Jeg har mange kilo og ta av, var enig om at jeg skulle ned egentlig 25-30kg før bryllupet! Nå har jeg gått ned 5 kg og håper at jeg hvertfall kan gå ned 15-20kg til!

Stå på!! Du er flink, synes jeg! ... Skulle ønske jeg snart kunne få litt tak på denne slankingen jeg også... :o Skal følge med og oppmuntre deg, jeg!!!

Etter jul flyr vel tiden bare avgårde! Men mye er unnagjort, så det går vel bra!!

Det kommer til å gå kjempefint!! En venninne av meg gifter seg 15. mai, og så har vi et vennepar til som gifter seg neste år, men de har ikke villet si når enda. De skal servere en "full pakke" ved juletider - med lokale, mat, kirke, dato og tidspunkt. Da er det ingen andre enn de to som vet noe - så de har virkelig kunnet planlegge i fred og ro...

Vet ikke om jeg hadde klart det, jeg. Må nok få noen gode råd av mammaen min, ja!! :wink:

Natta, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...