Gå til innhold

Juni04`s dagbok

April

Anbefalte innlegg

Da blir du nok gift snart du også, Imari!! Nyttårsaftenbryllup høres kjempe fint ut! Det er så koselig med vinterbryllup! Vi vurderte Valentines Day 2004, men var litt redd for været! At det kunne være slaps og regn! Og i tillegg er det altfor mye å gjøre der vi skal ha det på den tiden, vinterferie!!

Jeg synes det er kjedelig å slanke seg, så dette blir forhåpentligvis siste gangen jeg gjør det!! Mamma lurte på om hun skulle kjøpe ergometersykkel til meg i julegave og det er jo greit det for da er det ingen unnskylding for å la være å trene når sykkelen står der!! Og så slipper jeg å tenke på å ut i kulden! Og kanskje kiloene renner av :sjarmor:

Så heldig du er da som skal i flere bryllup! Jeg skulle også ønske noen rundt meg kunne gifte seg... Er mulig søskenbarnet til mamma skal gifte seg for andre gang 22. mai, de har ikke helt bestemt ennå! Er en komplisert sak, hvor hennes tilkommendes eks er helt fjern og han må betale masse av lønnen sin i barnebidrag osv osv! Mye styr, så de har ikke orket å ta stilling til det ennå, men hun vil at jeg skal hjelpe til med planleggingen hvis det blir noe av og jeg elsker jo å planlegge så no problem...Det skulle ikke være så mange detaljer som i mitt, men det går vel greit å få sammen et bryllup i løpet av 5 mnd!?

Du jobber natten du da, sover vel søtt du nå?! Nattinatt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare skrive dette...De som skulle giftet seg 12. desember-nå viser det seg at nye damen til brudgommen antakeligvis ikke er gravid alikevel, så nå vil han gifte seg! Tragisk spør du meg, blir så dumt at jeg bare må le av det!! :hoho:

Synes synd på bruden jeg, tenk å oppleve noe sånt foran en sånn tid som skal være fylt med spenning og glede!! Nei, fysj for en fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skrive litt om meg også da, må bare få ut litt ting! Blir litt frustrert!

Vi har jo spart penger til bryllupet siden januar, men sist uke streika bilen så vi måtte bruke mesteparten av det vi hadde spart til å kjøpe ny motor!! Kjempe gøy! Også er det jo snart jul!! Så sambo er bare sur og sint for tiden fordi vi har så dårlig råd og han skjønner ikke helt hvordan vi skal få råd til noe bryllup og bryllupsreise eller evetuelle økonomiske overraskelser som kan komme :cry: ..Og jeg blir bare lei meg for jeg vil jo ha det bryllupet jeg alltid har drømt om! Ikke er det så mye vi kan spare inn på heller, for vi har ikke så mange utskeielser til bryllupet! Jeg har lyst til å ha gjestegaver og nye ringer, så da får jeg prøve å spare på et eller annet vis!

Det er et lite lys og det er at; jeg er bare utleid der jeg jober nå, men sannsynligheten er stor for at de kommer til å ansette meg og da regner jeg med at lønna mi øker endel! Så da er det jo bare å håpe at det kan skje snart!!!!

Men det ordner seg nok, det gjør jo alltid det! Jeg liker ikke å være så negativ, for det finnes helt sikkert en løsning! Nå er det jul og vi har bursdag før bryllupet begge to, så jeg håper det kan dukke opp noen pengegaver! Kommer også til å ønske oss litt penger til bryllupet!

Skulle bare ønske min kjære kunne være litt mer positiv... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg forresten mange hilsner her inne...

Fikk en idè fra en av dere som skulle skrive ut dagboken sin og det vil jeg også gjøre!

Det er så lenge igjen til bryllupet:

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 12.06.2004 14:00

6 months 19 days 10 hours 15 minutes 8 seconds or

28 weekends or

203 days or

4 858 hours (3 239 waking hours) or

291 495 minutes or

17 489 707 seconds

:ler: Gud, som tiden flyr....

*Tider skal henrule, slekt skal følge slekters gang. Aldri forstumme tonen fra himmelen i sjelens....* :digge: Jeg hører på julesanger og rydder og vasker!!

:nisse: *gleder seg til jul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du på en lørdagsnatt!!

Sitter på jobb og sørfer, jeg. Har vært mye pes her i dag, men nå gir det seg visst litt. Skal straks hjem også - ble halvveis lovet fri i morgen, men nå ser det ut til at det ikke går i boks likevel.... :roll:

Pengetrøbbel er ikke morsomt. Jeg vet mye om det - er raka blakk nå. Og det er kjipt. Enda jeg ikke har noe bryllup jeg skal betale på....

Ville ønska meg penger til jul, jeg. Og til bursdager. Og så kan dere jo kanskje ønske dere penger til bryllupsreise i bryllupsgave? Vet om noen som tok bryllupsreisen på ettårs bryllupsdagen i steden - da fikk de tilbake noe av romantikken og magien fra bryllupet. Skjønner at det ikke er akkurat det du håpet på, men det er i hvert fall en mulighet...

Skjønner i hvert fall at det er kjipt å måtte spare og spinke på "drømmebryllupet".... :roll:

Håper alt er bra ellers!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

Skal du virkeligikke bruke den nydelige jakken som hører til på kjolen din? Likte den veldig godt. :D

Hei på deg!

Den ser finere ut på bilde..På brystet på kjolen er det litt sånn avlange perler og det er det på jakken også, så når jeg tar på den blir det helt feil! Hadde kjolen vært helt glatt så! Men jeg kan jo kanskje bruke den til en selskapskjole..

(Men nå må jeg bare greie å gå ned, så jeg får på meg kjolen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Imari!

Ja, det er kjedelig å være blakk! Vi tippet Lotto i helgen, men det ble ingenting gitt :roll::( Men vi skal nok få til drømmebryllupet på et vis..Regner nok med at vi får litt penger til jul og bursdag! Må jo ha litt ting å ønske oss til bryllupet også! Idèen om bryllupsreisen på et års dagen var jo ikke dum, bortsett fra at det kanskje ikke blir så lett hvis alt går som planlagt(regner med at vi er en til da... :wink: )

Jobber du bare natta? Man blir vel vant til det også! Håper du har det bra! Her er alt stortsett bra, gleder meg masse til jul da :nisse: Skal ha fri fra 22. desember til 5. januar! Skal med andre ord bare nyte jula!

I dag er det 1 mnd til jul...JIPPI

Ha en fin førsjulstid! Koselig at du tar deg tid til å skrive litt hos meg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med presten og fått klarhet i en del ting..Jeg synes det er så godt å vite slikt på forhånd, sånn at vi ikke planlegger masse og så får vi ikke ha det sånn alikevel..Ble så letta jeg nå!! Vi avtalte også like godt møte med presten nå og det ble den 23. april! På sambos bursdag..Han var åpen for det meste og at det skulle være vi som bestemte hvordan vielsen skulle være og han ville gå gjennom de nye ritualene med oss og finne ut hvordan vi ville ha det! Han virket kjempe alright!

Da blir det solosang med "Det Vackraste", kanskje en til! Solisten tok 2500kr og vi kunne gjerne ha flere sanger! Så da får vi tenke litt på det.. Det var helt greit for presten at det kun var brudeparet og forloverene som satt oppe der! Han sa at da var det vanlig at brudeparet gikk sammen, men det var ikke noe problem å gjøre et unntak hvis vi ville det! Så da går jeg og pappa opp sammen og sambo kommer ned trappen og tar meg i mot!! Brudepike og svenn kunne gå foran opp meg og pappa og det er også det jeg helst vil! Og så var det vanlig med 2 salmer, de måtte godkjennes av han! Presten kunne også lese 1. korrinter brev..

:hoppe::hoppe::hoppe: :D :D :D :tommelsmil:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH, jeg ble så glad for alt blir sånn jeg vil ha det!! Bortsett fra pengene vi ikke har nå for tiden, men alikevel det ordner seg det!! Nå gikk det plustelig opp for meg at JEG faktisk skal GIFTE meg...Hm, rart å tenke på! Men akk hvilken deilig følelse.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke vanlig at pappaen følger datteren opp kirkegulvet? Datt litt ut jeg nå :o pappa skal jo følge meg opp...

Jo, det er nok vanlig det! Men hvis det kun er brudeparet og forloverene som satt der opp, så var det mest vanlig at brudeparet gikk sammen! Foreldrene våres skal sitte på første rad, altså pappa følger meg opp og så setter han seg ved siden av mamma og stemor på første rad! Så det er nok helt vanlig det du skal gjøre, bare jeg som er litt uvanlig!!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

stikker en liten tur innom her jeg....

Jeg tror du kommer til å få ett helt utrolig fint bryllup.

Er nesten litt misunnelig :lol:

Når du fortalte om hvordan dere liksom bare bestemte dere for å forlove og gifte dere så er det nesten som om du fortalte om oss....( bortsett fra bryllup da ) Vi bare bestemte oss for at vi skulle forlove oss....vi flyttet sammen og "litt" gammle dagse som vi er så ville vi ha en ring på fingeren når vi flyttet sammen....Samboere nå i 2,5 år og forlovet i 2 år bare da.... dere har jo vært forlovet i 5 år....

men ved den bryllups datoen jeg vil ha så har vi vært forlovet i 4 år og 9 mnd.... :blunke:

Kjempe fint att du fikk det som du ville i kirken.....hyggelig at dere har en prest som er så i møtekommende til deres meninger.....

Svogeren og svigerinnen min hadde "det vakraste" i kirken. En sang, en spilte piano og en spilte fiolin. Viktig å nevne att bruden ikke viste om at den sangen kom.....Så fort bruden hadde satt seg ned så sa presten:

xxx vet at du liker overaskelser så her har han en til deg på deres dag! og da var det gjordt....tårene trillte i hele kirken....Nydelig...

Nei nå må jeg legge meg....

God natt og ha en fin kveld og dag i morgen....

PS: Økonomien ordner seg... Det finnes alltid en løsning på noe...

( høres veldig ekkelt positivt ut , men jeg velger å tro det )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så utrolig flink du er til skrive dagbok , og så LANGT du har kommet med planleggingen . Selv tenkte jeg å sette igang hardkjøret etter jul , og når jeg først setter i gang så faller nok en del biter på plass ganske fort....

Det er mange åpne poster fremdeles ...ALTFOR mange spør du meg ...

Selv har jeg en samboer som gleder seg veldig til bryllup og er helt inneforstått med hva som skal skje, men selve planleggingen holder han seg lagt unna ... Han er nemlig sånn som tar alt i siste liten ... huff litt slitsomt noen ganger... Hvis noen ringer oss på Tirsdag og ber oss på middag på Lørdag så sier han alltid til de at det må de ringe å minne ham på når Fredags kveld kommer.... Skjønner du ? Han tror at alt planlegges like raskt . Men det gjør ikke noe ... jeg elsker å planlegge og gjør det gjerne med eller uten hjelp :lol: GOD HELG ...snart

Du skriver en del om at du skal slanke deg til bryllupet og det fnnes i mine øyne bare en kur som er så effektiv at man raskt ser kiloene renne av ... og det er ; uansett hvr omdiskutert det er, å følge deler av dr Atkins kuren . Jeg gjorde det et par måneder og ved å kutte ut masse karbohydrater på ukedagene og heller kose meg med pasta eller poteter i helgene så gikk jeg raskt ned 8 kilo på kort tid. Det er det mest effektive jeg noensinne har prøvd.

Dessuten er det så ekelt også for du kan jo nesten spise alt mulig likevel !

Jeg følger ikke denne kuren nå , for jeg tenkte til å vente til etter jul ... men spis Macadamia nøtter i mellom måltidene , usaltet riktignok ...det binder fettet og øker fordøyelsen og har en effektiv virkning jeg LOVER ! :blunke:

Ellers vil jeg bare ønske lykke til videre med planlegging ... og det spørs om jeg ikke kommer hylende og ber om hjelp etter jul når jeg selv skal sette i gang for fullt....

klem fra marre som gifter seg 2 måneder etter deg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger ikke så mye bryllup for tiden..Men vi har hvertfall fått solosangen i boks, ser ut som det blir "Det vaskraste" og "From this moment on"..Så har vi snakket litt om bryllupsreisen, pga pengene er vi litt usikker på hva vi gjør! Ser på nyåret en gang! Har lyst til Karibien og Usa, men jeg samtidig litt usikker også! Kanskje vi bare skulle tatt en langhelg et eller annet sted? På en annen måte er det nå jeg føler vi kan unne oss en sånn tur..Vel, tror ikke vi bestemmer noe ennå!

Inne på Bryllupstema er det oppe en sak om hva man forventer seg av en forlover og jeg må vel si at jeg forventet mye av min forlover. At hun skulle høre på bryllupssnakket mitt hele tiden, være med på alt som hadde med bryllup å gjøre og virkelig være engasjert! Men jeg fant ut etterhvert at det kanskje var å kreve for mye..Jeg var bare så ivrig og engasjert selv :oops: Så nå har vi blitt enig om at hun er litt engasjert nå og mer når det virkelig nærmer seg..Og det er greit det, kan jo ikke forvente at noen skal snu livet sitt oppned, bare fordi jeg skal gifte meg!! Jeg har en annen venninne som hjelper til litt og hører på mine idèer og tanker og mamma er en trofast lytter, så jeg får ut alle mine frustrasjoner og tanker... Forloveren min og jeg skal vel begynne å se etter kjole til henne etter jul en gang tenker jeg!

Hm, det var det for i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært her på en stund! Har ikke hatt tid, har egentlig ikke det nå heller..Er mye å gjøre på jobb(fordi jeg har ikke vært flink og heller vært litt for mye på nettet..) og litt å ordne til jul!

Er irritert på svigermor, hun er så negativ til absolutt alt! Sambo sier at han driter i det, det er bare å kutte kontakten med de..Jeg kommer hvertfall helt klart til å si hva jeg mener litt mer! Men jeg blir like forfjamset hver gang hun sier noe, er ikke vant med å ha det sånn!!

Så for tiden er jeg sur og lei, tenker ikke mye på bryllupet! Det er så mange kilo igjen og sambo mener at det begynner å haste visst jeg har tenkt å gå ned før invitasjonen skal sendes..(Vi har egentlig blitt enig om at jeg skal gå ned før det, ellers blir det ikke bryllup) Life sucks right now..Jeg savner farmor og farfaren min mye! Vi pleide alltid å være hos de på juleaften kl. 12 til mølje og nå nærmer det seg jul..Pappa bor langt borte og ÆSJ nå er alt fælt :grine::tunge1::grine: Sitter her på jobb med tårer i øyekroken!!

Uff, unnskyld at jeg sutrer så mye, må bare få det ut et sted!! Tremenningen min bor i USA og jeg har hørt med henne ang platina ringer! Fikk litt lyst på det! Sambo har en jobb om sliter veldig på ringene og plantina er jo veldig slitesterkt! Så visst det ikke ruinerer oss helt tror jeg vi går for det! Hun har også sendt meg en bok fra Wilton (Cacas i Norge) med bryllupskaker, den er jeg veldig spent på! Moren hennes hadde den med seg da hun kom tilbake derfra sist uke, så jeg håper jeg ser henne snart! Ellers er ikke lysten på å planlegge bryllup på topp, har mest følelsen av at det ikke blir noe av pga at jeg ikke greier å kvitte meg med disse ekstra kiloene og jeg vil ikke være noe tjukk brud!!

Nei, nå må jeg jobbe..Ha en fin førjulstid og så skal jeg prøve å komme ut av denne deppeperioden min!! Jeg får heller være takknemelig for det jeg har!

De dager som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve livet!

Tror det er noe i den duren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har snøen kommet og det er deilig! Full julestemning! Får bare håpe den blir liggende til etter jul...

Nå ser det ut til at jeg skal være med å planlegge et bryllup til, de jeg har nevnt før i dagboken min som skal gifte seg 22. mai! Det blir spennede, blir jo litt anderledes enn mitt..Får bare håpe mitt blir noe av da!! Disse jævla kiloene jeg må bli kvitt!!! Men sånn er det når man ikke kan få baken i gir før!! Ja, ja skal ikke mase mer om dette nå! Nå er det snart jul og jeg gleder meg masse!!! Svigermor er faktisk i humør også nå, vi skal dit 1. dag og de til oss 2. dag! Problemet er da hva i all verden jeg skal lage til middag!! Men jeg finner vel på et eller annet!

Kommer vel til å ta litt mer fatt i bryllupsplanene etter jul! Disse platina ringene frister veldig, men vi får se hvor mye dyrere det blir enn hvitt gull! Mamma har fått bryllupskake boken, så jeg er kjempe spent! Får se den på torsdag! Håper jeg finner noe som kan friste der! Så er det bryllupsreisen, har veldig lyst til å dra på cruise i Karibien.. Men dette får vi se på etter jul! Nå skal jeg bare nyte julen..Bare 4 dager til nå, så har jeg tatt juleferie!! Deilig, jeg skal kose meg masse!!

Skulle ønske jeg fikk litt mer hilsner her inn :roll: Som jeg har sagt før, tenkte jeg å printe ut dagboken og da hadde det vært gøy med mange hilsninger her da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver hilsener for harde livet, jeg!!! Har bare hatt fri en uke, men nå er jeg tilbake på jobb!

Så leit med svigermor. Aldri morsomt med trøbbel med svigerfamilien, nei. Kanskje du bør snakke med henne om det? Ikke være frekk tilbake, men si at hun sårer dere når hun er teit?

Tips til middag 2. dag? Laks eller ørret!! De fleste spiser tungt kjøtt både julaften og 1. dag, og da passer det godt med litt lettere mat på 2. dag. Laks er ganske enkelt, er det ikke det da? Legges i folie og stekes i ovnen en stund? Og så poteter og sånne agurker i eddik ved siden av? Kanskje noe rømme-greier? Tipper det stopper munnen på svigermor, jeg... ;)

Kilo og vekt er noe for**** herk. Skjønner hva du tenker. Du kan ikke melde deg på et Grete Roede-kurs eller noe sånt, da? Jeg prøvde det for noen år siden, det hjalp veldig å gå sammen med noen. Man blir liksom så alene om man skal slanke seg helt ensom, lett å sprekke da. Ellers så får du og jeg slå oss sammen, da? Kanskje nett-slanking kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...