Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

Sier gratulerer jeg også :strix: har trua :lur:

Håper du koser deg med fredag og at testen bare blir tydeligere og tydeligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Becky og Sommerfuglen! Jeg har fått litt lenger syklus med provera, men ikke så mye. Har faktisk spottet litt denne pp, men mye mindre enn før. Det pleier starte lys brunt, før fort blir mørkere og så rødt. Denne gangen har det vært lyst og lys brunt hele tiden. Håper det slutter snart, for jeg liker det ikke. Men testen har blitt sterkere, og spottingen ser ut til å avta, så jeg håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spotting virker å være obligatorisk for deg nå. Gravid eller ikke ;) krysser alt for at dette går veien. Hva sier mannen din? Når blir termin, hvis du har sjekket ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spotting virker å være obligatorisk for deg nå. Gravid eller ikke ;) krysser alt for at dette går veien. Hva sier mannen din? Når blir termin, hvis du har sjekket ut det?

Ja, litt spotting er vel ganske vanlig. Håper bare alt går bra, det tok så lang tid å bli gravid at det blir utrolig tungt om jeg skulle miste nå :sjenert: Mannen er omtrent der jeg er: veldig glad, men samtidig nervøs for hvordan det går. Det er et veldig etterlengtet barn, det er helt sikkert! Termin blir 31. august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et spor, for vil gjerne følge deg som er på omtrent samme sted som jeg er :-) Har termin 2 uker før deg hvis alt går som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny test søndag og i dag, teststreken har blitt stadig svakere og i dag var den nesten helt borte tross konsentrert urin og mye symptomer :trist: Tok en digital og, den viste "ikke gravid". Jeg har hatt litt lysebrun spotting hele tiden, men det har gradvis avtatt. Nå venter jeg bare på å blø... Vet ikke om det er pga provera, kan jo være at noe ikke var som det skulle i utviklingen. Trist er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hm, det var trist og merkelig.. Du er over IKM nå eller?

Har ingen erfaring med Provera jeg men om du er over ikm og sånn sett har fått lengre syklus med mindre spotting kan det vel gi mening MEN positiv test kan jeg ikke skjønne at kommer av den grunn. Det kommer vel av HCG?

Jeg følte at graviditeten dabbet av de gangene jeg mistet.. Testen var positiv rundt IKM, og så var den sterk noen dager for så og bli svak.. Digital sa at jeg var kortere på vei enn jeg var, så den indikerte også at det hadde stoppet opp.

Håper du klarer å se positivt på fortsettelsen og at du føler at gyn du går til forstår frustrasjonen og tar deg på alvor.. God klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er/var 4+4 idag. Fikk tydelig pos test 12dpo, enda sterkere på IKM. Det gjør at jeg er sikker på at det var graviditet og ikke kjemisk. Om årsaken til at det tydeligvis ikke ble noe mer har med provera eller feil med utvikling å gjøre vet jeg ikke :vetikke: Nå er jeg bare litt matt og lei, får ringe å avlyse tidlig ul senere. Orker ikke idag :sjenert: Da får jeg også høre hva gyn ser for seg fremover. Foreløpig har jeg verken smerter eller blod, mulig det har noe med provera å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle fine kg-venner :klemmer: Skriver på tlf, så jeg rekker ikke innom dere alle. Går greit her, men humøret er litt preget av dagen. Får prøve å se det positive i situasjonen og håpe det klaffer snart (ihvertfall i løpet av 2015 :rolleyes:) Håper dere alle får en kjempefin og koselig jul :)

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var det plutselig et nytt år og nye muligheter! Hadde en koselig og veldig avslappende jul tross SAen, som jeg selvsagt skulle vært foruten.

Tar en kort oppdatering om SAen, om ikke annet, så for at jeg selv kan ha til senere. Jeg fikk klar positiv test 12 dpo, og enda sterkere på ikm etter å ha hatt symptomer i nesten en uke. Jeg hadde hatt veldig lys spotting en stund, men både farge og konsistens var mer som vanlig utflod så jeg tenkte ikke så mye over det. Symptomene økte i dagene etter IKM, men den lyse spottingen varte fremdeles. Søndag (16dpo) tar jeg en ny test som viser seg å være svakere, jeg tenkte ikke så mye over det fordi urinen var veldig utvannet. For å kunne senke skuldrene i jula kjøper jeg ny test som jeg tenker å ta lille julaften, drikker lite kvelden før jeg legger meg for å ikke "vanne ut" urinen for mye. Når jeg tar ny test om morgenen er det bare så vidt det er mulig å skimte en strek, og jeg skjønner med en gang at noe er galt. Den lyse spottingen minker syns jeg, men symptomene er de samme. Testen levner ingen tvil, og jeg sier med en gang til mannen at det nok ikke blir noe augustbaby på oss :( Takler det greit begge to, selv om det er trist. Det som er litt rart er at jeg ikke begynner å blø/få smerter før 2 dager senere. Veldig vond og lang blødning, men jeg rakk heldigvis butikken lille julaften så jeg fikk kjøpt ekstra bind og paracet. Jula var fin den, mye koselig som skjer så jeg tenkte ikke så mye på SAen heldigvis.

Nå er det EL igjen ser det ut til, enten i dag eller i morgen. Er veldig spent på hvordan det går uten provera og etter SA. Vi får se, har ikke håp om at det klaffer nå, men kanskje neste pp eller den etterpå. Mannen har gått på vitaminer noen mnd nå (og de svømmer tydeligvis) og jeg håper provera har renska opp litt. Bruker også preseed, første gangen jeg prøvde det var sist mnd og da ble det jo klaff.

Har ikke orket å avbestille timen til tidlig UL før i dag, veldig lite hyggelig dame der gitt.. Når jeg bad om å bli satt opp til ny time nå etter jul (etter avtale med gyn) kunne hun ikke skjønne hva jeg skulle med det. Nå hadde jeg jo blitt gravid? :rolleyes: Veldig lite forståelse for at det ikke hjelper mye å bli gravid om det ikke varer i 9mnd. Jeg tåler det, men man skal jammen være tøff i trynet for ikke å begynne å gråte av sånne kommentarer.. Vi får se, hadde vært fint å bli gravid uten mer hjelp, men vil helst ha en time der i tilfelle det ikke går. Dessuten syns jeg at jeg burde sjekkes mer mht progesteronverdier, men vi får se. Tiden går jo, og jeg syns det er trist at det blir så stor aldersforskjell på evt. søsken. Rart å tenke på at jeg kunne hatt termin nå om det hadde klaffet på første forsøk :sjenert:

Jaja - livet er veldig bra ellers! Nyttårsforsettet for 2015 er å ta bedre vare på meg selv; trene litt mer og jevnlig, spise mat som er god, sunn og gir energi, og stresse mindre. Godt nyttår til de som er innom :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en nyttårsklem :klemmer:

Var akkurat sånn jeg opplevde min SA i desember i fjor... Begynte heller ikke å blø / ha smerter før det hadde gått litt tid. Håper du får noe mer svar eller støtte hos gyn.. Gleder meg til å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en nyttårsklem :klemmer:

Var akkurat sånn jeg opplevde min SA i desember i fjor... Begynte heller ikke å blø / ha smerter før det hadde gått litt tid. Håper du får noe mer svar eller støtte hos gyn.. Gleder meg til å følge deg videre!

Nyttårsklem tilbake :klemmer: Håper det blir litt mer positivt som skjer her etterhvert, 2014 har vært mye sutring fra min side ser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror EL var i går, dvs 1dpo i dag. Merket ikke noe særlig til eggløsning denne gangen i motsetning til sist mnd. Vet ikke om det har noe å si? Jeg har alltid tenkt at har man EL så har man EL, men gyn mente jeg kanskje kunne prøve pergo for å få med fart på eggløsningen, så da er det kanskje litt forskjell likevel. Nå temper jeg jo, så jeg vet at jeg har EL. Får se hvordan det går. Merket ikke noe til EL den gangen jeg ble gravid med frøkna, så det er kanskje litt tilfeldig.

Om jeg skulle bli gravid denne pp blir termin ca 1 oktober neste år. Om jeg blir gravid pp etterpå blir termin i siste halvdel av november. Siden evt. termin etter det igjen blir like oppunder jul (ca 19 des) tror jeg vi dropper den pp. Kanskje rart å ville det når vi har prøvd så lenge, men jeg har så lite lyst å få barn midt i jula :sjenert: Får se. Er veldig spent på hvordan syklusen blir denne mnd, som er første etter provera.

Har begynt å glede meg til helg, det var jammen tungt å starte rett på med mandag og full uke for både store og små! Her står all julepynten ennå, tror ikke den blir tatt ned før søndag eller noe. Syns det er så koselig :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det med prøving og jul altså, nå kan jeg derimot anbefale små frøkner som blir født i jula (til og med på første juledag...) :sjenert::rodmer: ikke tenk på surving osv, vi er her både i positive og negative sammenhenger.. Ønsker dere masse lykke til i denne pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det med prøving og jul altså, nå kan jeg derimot anbefale små frøkner som blir født i jula (til og med på første juledag...) :sjenert::rodmer: ikke tenk på surving osv, vi er her både i positive og negative sammenhenger.. Ønsker dere masse lykke til i denne pp.

Hehe, du må ikke ta det ille opp at jeg helst ikke vil ha et julebarn altså ;) Man kan jo fort få julebaby med termin i januar. Det er vel bare det at vi har så mange bursdager i desember fra før, det er så mye som skjer ellers og at mannen helst ikke vil ha baby så sent på året. Men det høres veldig koselig ut :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...