Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri

Ionaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:sur::grine:Hva skal jeg ha på meg i svigerfars 50 årsdag??? Finner ikkeno jo.

Ingenting som passer :sur::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååh! :hjerter2:

Han er så nydelig...

Rent bortsett fra skjerfet *fnis*

Håper dere har hatt en super påske, Ionaa! :D

Lenge siden jeg har skrevet hos deg, men du skal vite at jeg leser...

Det gjør ikke noe om det er lenge siden...det er så koselig når du skriver atte. Spesielt når du skryter av småen. Varmer et allerede varmt morshjerte :-) Selv syns jeg skjerfet er fint da. Men jeg skremmer mannen litt med "tenk om han begynner å like Rosenborg a`?". Da greøsser han godt. (Husker en bitteliten gutt som kom tuslende inn på bortetribunen på Lerkendal når Rosenborg spilte mot Brann. Pappaen kom , noe usikker, med fullt Rosenborg utstyr inn i løvens hule (Brann fansen) med en liten gutt i fullt Brann utstyr bak seg. Kona og to eldre søsken sto utenfor trubuna og så på. Pappaen spurte for sønnen om noen hadde en Brann caps å selge. Gjett om han blei helten på Branntrubuna da?? Hele familien sverga til Rosenborg mens lillegutten likte Brann) :ler:

:bukke: Stor takk til Earth collection de har fine klær, i fine størrelser til fine priser. Kjøpte en drakt der i forfjor som jeg er kanonfornøyd med. Så jeg prøvde de idag. Og jammen fant jeg jo klær til å bruke ikveld. Johoooo!!

Nå er småen litt utålmodig. Vi skal bade i den herlige tummy tubèn nå. (Han elsker det).

God helg

stoooooor klem :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spennende å lese om babytid og ny bolig!

*drømme*

Hvordan ble det med forandringer med hensyn til vinduskarmer og gulv? Og hva var flyttedato nå igjen? Var det allerede i mai?

Gleder meg til å lese mer... :hoppe:

Jeg tror ikke jeg tør å nevne for Mannen at det er hans framtidige sønns *bank i bordet* valg hvilket fotballag han vil holde med... :o Et mareritt for han, og han kommer nok derfor til å melde inn ultralydbildet i supporterklubben til RBK... :ler:

*banke mere i bordet*

...så jeg kjenner meg igjen i "grøssende" mann! :wink:

Håper det gikk fint på barselgruppa igår,

og at du koser deg masse ikveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Bare kuln her inne frem til dåp...og gjerne lenger. Vi vil aldri finne på å kaste deg ut nei! :riste: Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg ville vel egentlig foretrukket at du ble gravid snart igjen...så du ikke følte deg uttafor her inne :flekke:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen går det lang tid mellom hvergang jeg skriver fortsatt...hmmmm...vel, jeg nyter tiden jeg har med mann og barn. Virkelig. Jeg er så sinnsykt glad at mannen er student og i eksamenslesingmodus. Altså er han hjemme...han sitter gjerne og leser med småen på fanget og gir meg ofte klemmer og kyss.:hjerte: Det er en herlig mann å ha.

Idag var Pludre en rask tur innom for å gi meg noen babyklær...eller dvs gi småen noen babyklær. :blomst_opp: Tusen takk Pludre, der var det mye skjønt. Og en enormt god hjelp til oss som kan vaske klæt 1 gang i uka. (ja, vi har enormt mange bodyer fir sikkerhetsskyld...og de trengs).

Lørdag var det overraskelsesfest for svigerfar. Han fyller snart 50 år. Det er en enorm forskjell mellom min og mannens familie. Og jeg er egentlig veldig glad for det. Jeg liker å få ulike impulser. Mine foreldre og deres venner feirer med hæla i taket og masse bøll. (Gjør alltid noe sprell med den stakkaren som fyller rundt år.....pakker inn huser i gråpapir som de maler vinduer og dører på, lager "crime-scene" på hytta med politi-sperringer og greier + + ). De er samlet gode venner, god mat, masse drikke og musikk når de feirer noe. For å si det sånn...jeg har vært på byen med mine foreldre et par ganger. (Når det er noen bra konserter på utestedene). Sånn er de.

Foreldrene til mannen er personlig kristne og aktive i menighetsarbeid. Mine foreldre er forsåvidt også kristne (tror jeg) men på en annen måte. Vi har snakket om liv på andre planeter...jeg har fått Dänicken bøker og barnebibel. Svigerfars 50 årslag ble feiret på menighetshuset, med god mat og alkoholfri drikke. Det var ca 50 stk av venner og familie. En del taler med masse og litt mindre humor. Mannen og søsknene hadde den definitivt artigste talen med utrolig bra vri. Venner og familie av svigers er eksremt glad i å synge. I det hele tatt, selskap med de er utrolig koselige. De er nære og personlige. En av vennene deres sanget par sanger han selv hadde skrevet, blant annet en sang han skrev til datteren om tro og tvil (det gjaldt alt fra nisser og troll til planteter og Gud) og den var utrolig vakker.

Våre familier er utrolig ulike på mange måter og veldig like på andre. Når det gjelder barn og oppdragelse og det å blande seg i andres saker er de veldig like. Mens hvordan de feirer ting, hva de koser seg med etc er veldig ulikt. Når vi er på hytta med mine forelder koser vi oss med vin på terassen, mens på hytta til hans foreldre er det mer gitarspill, sang og spill. Jeg er veldig takknemlig for å ha de to verdnene så tett. Jeg er selv i tvil når det gjelder kristendom og tro, noen ganger er jeg litt misunnelig på de som er personlig kristne. De har på en måte en trygg grunn sånn i forhold til døden feks. Når jeg feks savner mine besteforeldre hadde det vært så fint å være sikker på at de er i himmelen og at det finnes. Men jeg skjønner ikke helt denne verden vi lever i, jeg skjønner ikke at det kan være så enkelt som å tro og komme til himmelen, jeg skjønner ikke helt hva som da er meningen med å være her....men det er litt deilig å tilbringe tid med de som tror...litt behagelig liksom...da kan jeg et øyeblikk tro at det er sånn jeg også. Men hodet mitt protesterer litt på det etterpå....jeg er for realist..hehe.

Nå ble det mye tro og tvil. Tror nok Konrad kommer til å få en kombioppdragelse. Vi får nå se. Takk for at du ikke vil kaste meg ut Lillen det er betryggende å høre. Jeg ble jo fysisk kasta ut herfra i drømme. Men gravid igjen da gett :flekke: bækk ætt ya.

Mayamor: ja jeg regnet med at det var derfor du ville bli så fort gravid igjen. Du klarer ikke å holde deg unna gravid-dagbøkene. Hadde forresten ei kusine på besøk på mandag (ho bor ved sunnmørsalpane så det er sjeldent vi treffes). Ho fortalte meg at ho var gravid igjen (har en sønn på 5) :hoppe: Termin i november. Da blir det to babyer i slekta i 2004. Stilig!! Det blir farmors 10. oldebarn. Ikke dårlig. Så det tells kanskje det også?? I en graviditetsdagbok??

Jeg holder på å lage takkekort til barselgave-giverne for tiden. Det er veldig koselig. Tar litt tid for vi fikk uendelig masse gaver, men det gjør selvfølgelig ikke noe det :wink: Skal snart lage invitasjoner til dåpen også. Den blir 20.juni i samme kirken som vi giftet oss i. Vi blir jo ikke boende her noe særlig lenger og har ikke noe forhold til kirken her. Dessuten skal vi ha selve dåpen hos svigers som bor kjempenærme. (Kunne blitt litt lite med dåpsfest på 50kvm). Lurer på hva vi skal servere. Har tenkt på koldtbord, og jeg har tenkt på spekemat og rømmegrøt. (Fikk akutt enormt lyst på rømmegrøt en dag og NAM...men mannen liker det ikke da...sukk). Akkurat som med fiskeboller Meta :kul: Lurer på om jeg skal ha cacas-home-party før den tid...for å skaffe litt kaketips og kaketing til dåpskakene.....skal spørre svigermor...ho har plass...hmmm...kanskje noen KG`folk ville vært med...hadde jo vært morro. Appropos kake...laga Møllerens ostekake igår. (10 kr på OBS). Må si at bunnen var utrolig god, kaka også, jeg er imponert over hva man får for 10 kr jeg (pluss kremføte og litt jordbær da). Liker best den jeg lager selv fra bunnen av, men dette var et absolutt bra alternativ om jeg virkelig ikke giddet.

Konrad er sint på puppen min :cry: Han er noen ganger så sint på puppen min at jeg siiter med melk i håret og under armene etter å ha prøvd å amme han. Han kan bli sint når han ikke får mat fort nok, men aldri så sint som når jeg prøver å gi pupp....han skal få litt på flaske nå og så skal jeg prøve igjen......for å se om han kanskje var for sulten til å få det til. Mens andre ganger sovner han bare av å lukte på puppen :roll: jommen ikke lett detta...men jeg gir meg ikke enda. Ser absolutt fordelene med å få det til. Lettere, raskere og mer tilgjengelig...

Mannen hadde en skjønn kommentar her. Jeg satt med småen i fanget å så på tv. Der døde noen, selvfølgelig og jeg begynte å gråte, selvfølgelig :roll: :oops: da kom det fra han: "nå skjønner ikke småen noen ting....e`hon også sulten??" :ler: slutta fort å tute da og begynte å le istedenfor. Jeg har to herlige gutter...det eneste problemet er amminga og det er et løsbart problem. Gleder meg sånn til å leve videre sammen med de...se hvordan lillegutt vokser til...gruer meg til tenårene...gleder meg enormt til å flytte. Dette er så kos dette her. Vil gjerne bare kose meg sammen med de to i fremtiden jeg, drite i jobb og alt. Bare rese litt rundt og oppleve verden med de to skjønneste mennene som fins :hjerter:

Snart prøve-pupp-på-nytt-tid. Ønsk meg lykke til!!

Savner Ny Dag jeg. Noen som har hørt noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi...jeg glemte å svare deg jeg Lillen. Viduskarmer: blir ingen! Hadde kanskje sett litt dumt ut for det viser seg at vinduene blir enorme. To meter høye. Nesten fra gulv til tak (bare nesten men likevel). Det blir masse vinduer i stua så det betyr mye lys inn i leiligheten. Vår leilighet ligger i skjul i forhold til de andre så mye vinduer gir ikke noe problem på den måten (innsyn).

Det blir belegg på gulvene, enn så lenge. Fra levrandøren Tarkett-sommer (noen har tydligvis slått seg sammen siden jeg drev med fakturaer fra Tarkett). Det blir en etterlikning av tregulv det vi har valgt. Sånne belegg er flotte å ha på gulvet når vi senere skal legge parkett (el Laminat..har ikke bestemt det helt). Vi har jo tilgang på temmlig billig gulv så vi venter med det en stund. Kan spare ganske mange tusenlapper på å kjøpe gulv til innkjøpspris og legge selv i forhold til å kjøpe gulv via husbygger. (Fra 470 kr kvm :o ).

Flisene på gulvet på badet blir skikkkelig knall, mørkeblå med grov struktur i. Vi har sagt at vi vil ha ekstra lag med gips på baderomsveggen så vi kan legge fliser der senere selv. (HAr vi også tilgang på billig). Da tenker jeg å male noen fliser selv med et gøyalt fargesterkt mønster å ha innimellom ellers hvite (eller noe) fliser.

Innerdørene blir glatte, hvite. For jeg har nemlig en idè til hvordan jeg skal lage de litt stilige og annerledes. Vet ikke åssen jeg skal forklare det....må tenke litt først.

Vi tenker å legge fliser i gangen også...tror jeg. Må se det litt bedre åssen det blir.

Vi må finne en passende plass å ha boksesekken min også...

Stua er svær så vi tenker å lage et kontorhjørne der. Sette opp en romdeler (stor bokhylle med kvadratiske "hull"). Bokryggene skal da stå inn mot kontoret og den andre siden har jeg tenkt å dekke til. Da kjøper jeg ferdig oppspente (eller spenner selv) lerreter i ulike størrelser. Og setter de inntil hverandre så de dekker hele hylla. (IKKE noe symmetri). Maler de forskjellige lerretene i ulike farger. (Må se hva vi velger på veggene og gardiner etc). Men de blir i samme type farge, altså ikke røde gule og blå...men feks ulike toner av brunt og beige, pluss gjerne en kontrast farge.

Vi regner med innflytting i oktober.

Det er vel det så langt...tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig lesning :Nikke:

Innleggene dine gir utrykk for at du har det helt fantastisk sammen med dine to menn, godt å lese :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste to dagene har ammingen vært helt grusom :( Konrad har vært sintere enn noensinne, og jeg blir bare mer og mer lei meg for hver gang det ikke funker...sukk. Idag har jeg nesten ikke vært i humør til å pumpe engang, men det straffer seg av seg selv :roll:

Men idag har jeg hatt skikkelig ryddesjau *stolt*. Dvs jeg er ikke helt ferdig, tar en bitteliten pause her inne. Nå er det klesskapet som får gjennomgå....og klærene sotrerer jeg i ulike bunker/sekker som skal vaskes og pakkes i esker eller dumpes (på svigersøster :kul: )

Inndelingen:

-Klær som passer/snart passer/koseklær (i skapet)

-mammaklær (vaskes og legges i eske og kjøres til svigers)

-klær som ikke kommer til å passe før vi flytter (ditto)

-klær som aldri kommer til å passe/"søppel" (dumpes hos svigersøster)

-søppel (alt for smått/stort undertøy-rett i søpla)

Ikke så mye igjen i skapet da :cry: men desto større grunn til å finne noe nytt :Nikke:

Pappa var i USA med jobben denna uka.( Kom hjem på fredag). Da fikk jeg melding fra mamma at han hadde kjøpt masse babytøy...noe jeg syns var veldig rart for han tør nesten ikke handle til seg selv engang uten hjelp (fra meg). Neida, han og de andre mennene som hadde reist (middelaldrene) hadde vært på babytøy-shopping (de andre var med for å hjelpe pappa). Og de hadde syns det var morro :ler: syns jeg ser de for meg...de må ha vært sååå skjønne. De blir sendt i posten på mandag. Gleder meg :danse:

bizzy: Ja, de er så utrolig skjønne atte. Skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette...det er helt utrolig. Historien før mannen var ikke like bra, tragiske og halvtragiske romanser...jaja. Hva gjør vel det når man tilslutt får det perfekte? :hjerte:

Magnhild: bare si tid og sted du :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sliten og lei deg pga ammingen og føler det ikke går så bra, er det ingen feil å begyne med mme...det er altfor stort ammepress i landet vårt! Du har vært superflink lenge nå, over 6 uker og han har bare fått morsmelk den tiden- en god start, me du må tenke på deg selv også. Livet mitt ble mye lettere med mme og Lukas liker det godt, vokser og trives er sunn og frisk :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sliten og lei deg pga ammingen og føler det ikke går så bra' date= er det ingen feil å begyne med mme...det er altfor stort ammepress i landet vårt! Du har vært superflink lenge nå, over 6 uker og han har bare fått morsmelk den tiden- en god start, me du må tenke på deg selv også. Livet mitt ble mye lettere med mme og Lukas liker det godt, vokser og trives er sunn og frisk :)

:klem:

:Nikke: Jeg holdt ut i tolv uker, og jeg ble så lettet når stesset forsvant.

Men jeg synes jo det er trist at Konrad ikke vil amme da... Du har jo nok melk...

Vi må trille snart!!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også besøke Fant!

Jeg er helt hundete om dagen!!

Satt lenge i går og så på bilder fra omplasseringskontoret og sånt noe. Selv om jeg vet at jeg ikke kan ha hund i denne leiligheten, så må jeg bare drømme meg vekk. Så kanskje vi kan besøke fant og låne oss to hunder og gå på trilletur med de også?? Tror du vi hadde fått lov til det innimellom? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også besøke Fant!

Jeg er helt hundete om dagen!!

Satt lenge i går og så på bilder fra omplasseringskontoret og sånt noe. Selv om jeg vet at jeg ikke kan ha hund i denne leiligheten, så må jeg bare drømme meg vekk. Så kanskje vi kan besøke fant og låne oss to hunder og gå på trilletur med de også?? Tror du vi hadde fått lov til det innimellom?  :sjenert:

:hoppe: Jaaaaa :hoppe:

Du er ikke den eneste som pløyer gjennom omplasserings-sider. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det egentlig, det gjør det bare vanskeligere å være fornuftig og ikke hive seg på telefonen og si "Je`tek domm alle i hop" (fritt etter noe vi hadde i norsken en gang, Marta Svennerud eller noe?). Fant har flytta til Nesttun har de ikke?? Osveien eller noe? Det finner vi nok ut. Skulle tro de lot oss låne hunder. Jeg har passa hunder for de før de flytta (Da de hadde avtale med Falken på hverdager mens frivillige gikk i helgene). Gamlesjefen min pleide visst å ta med seg hunder med jamne mellomrom å gå tur med de. (Når ho savna hund for mye, ho har nå en egen liten en). Men fritt for en litt lat en, er ikke sååå dreven på vognkjøring at jeg tør ha en våryr Border Collie som lukter tisper med løpetid i hele nabolaget :ler:

Angående amming.....

Jeg føler at jeg ikke kan gi meg enda...på langt nær. Har fått høre så mye og lest masse om hvor viktig det er, spesielt for premature å få MM. Jeg har ikke samvittighet til å gi opp. Kanskje om han hadde vært fullbåren, men ikke så liten som han var/er. Jeg innser stadig vekk hvor heldige vi har vært med han, som tross alt er helt perfekt, ingen problemer. Og jeg vil at det skal fortsette sånn. Kan hende det samme skjer med MM som med MME, men om han blir sjuk med MME kommer jeg til å føle meg utrolig elendig. Skjer det samme med MM vet jeg i allefall at jeg har gjort mitt beste. Så jeg fortsetter en stund til. Men jeg tar en liten pause i det å prøve å amme, bare pumper. Det er så vondt å se på han hyle og kave ved puppen...orker ikke. Så jeg gir flaske med pumpemelk. Han er nå ca nyfødtstr og det er mange fullbårne nyfødte som sliter med amminga...jeg gir det mer tid. Takk for støtte Kipa og Magnhild. Jeg fortsetter litt til, jeg har enormt mye melk, kjipt om det skulle gå til spille.

Nå har jeg begynt på en kjempeoppgave. Jeg pusser Kalifi, min første store kjærlighet. Min saxofon. (den er døpt Kalifi). Jeg kjøpte den i komfirmasjonsalder og er verdens vakreste instrument. Sølvsax. Men har blirr forsømt gjennom hele graviditeten. Nå er det på tide å spille igjen og fy søren for en jobb det er å pusse den. Mye småpirk. Tar av meg hatten for de som har skudd sammen saxofonen. Oh han blir så fin :Nikke: og jeg blir kjempemøkkete...sølvpuss stinker hy og spetakkel. Men jeg gleder meg til han er blank og fin.

Snart kommer mannen hjem :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...var hos optiker igår. Detta blir dyrt...hehe. Skal nemlig ha nye linser...bytta optiker har jeg også gjort. Dels fordi den er mye nærmere dit vi flytter og er åpent til 20 (den "gamle" stengte mye tidligere) og en del fordi den optikeren jeg hadde var såååååååå treig. (tenk en nordlending som snakker uhyre sakte, så sakte man ikke tror er mulig å snakke uten å glemme det forrige ordet man sa). Jeg hadde visst ødemer på hormhinna :forvirra: så jeg skal sjekkes igjen om 14 dager. Trenger ikke være skummelt, kunne være pga graviditeten. Skal også kjøpe nye briller :hoppe: digger å prøve briller, selv om jeg er lei av det å bruke briller. :roll::P tror de blir kjempefine, har holdt noen av til neste sjekk. Glassene måtte skiftes ut for synet har endra seg en del, så da er det like greit å bytte infatning også, og myyye morsommere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...