lillen Skrevet 28. februar 2004 #201 Del Skrevet 28. februar 2004 Er det mulig? :hjerter2: Han er vel noe av det skjønneste... (<-- satser på at han har etternavn på G...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 28. februar 2004 #202 Del Skrevet 28. februar 2004 Han var NYDELIG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 28. februar 2004 Forfatter #203 Del Skrevet 28. februar 2004 Nå kommer min fødselsrapport (sånn som jeg husker det hele): Det skumle her er at torsdag kveld sa jeg til min mann: "Jeg føler på meg at han kommert til å komme før termin". Lite visste jeg at vannet kom til å gå i løpet av natten. :o Jeg våknet kl 4.30 og var fryktelig våt i trusa. Trodde kanskje jeg var lekk eller noe (evt tissa på meg..men det håpa jeg ikke :oops: ) Da jeg reiste meg opp av senga kjente jeg at det rant nedover lårene. Men det hadde ingen "karakeristisk lukt" (som fostervann blir beskrevet i bøkene). Jeg tok på meg bind og ringte KK. Jeg var tydelig ikke spesielt overbevisende så jeg fikk beskjed om å sove noen timer og ringe igjen om det ikke ga seg. Våknet igjen kl 9 og da var bindet gjennomvått og det bare fortsatte å renne så jeg ringte igjen og fikk beskjed om å komme en tur for å sjekke om det virkelig var fostervann. Og dèt var det. UL viste at det var en bra mengde igjen som junior kunne kose seg i mens jeg ble lagt inn på obs.post for gravide for å se om fødselen ville starte i løpet av dagen eller natta. Ellers ville jeg bli satt igang lørdagen. Hele natta lå jeg å håpa på at riene skulle starte så jeg slapp å bli satt igang. Jeg har nemlig fått inntrykk av at igangsatte fødsler gjerne tar litt lang tid.....men ingen rier kom. Fikk igangsettings-pille nr.1 kl.11.30 på lørdag. Og jeg venta og venta...ingenting skjedde. Fikk nr.2 17.30....lite action. Jordmødrene fløy inn og ut av rommet hele tiden for å sjekke om det ikke skjedde noe snart. Begynte å kjenne rier i 20-tiden. Rundt kl 23 syns jeg riene var blitt ganske så sterke og tette. Vi fikk beskjed om å tusle litt i gangene og måle hvor tette de var. Det var i gjennomsnitt 2min mellom hver. Men ctg`en viste at de lå på 20. De dannet bare små små buer på grafen. Så mannen min ble sendt hjem og jeg fikk beskjed om å sove. (Riene måtte minst bli dobbelt så kraftige før de i det hele tatt vile sende meg på Føden). Jeg hadde ikke sjans i havet til å få sove...riene var fryktelig tette og vonde. Fikk nesten ikke pauser i det hele tatt...prøvde virkelig å sove i de pausene..men det var umulig. Kl. 01.00 fant jeg ut at jeg måtte få noe hjelp til å få sove. (Smertestillende, sovetabletter...hva som helst). En pleier satte på en ny ctg..men den viste ingenting. "Har du ikke noe rier du?" spurte jordmor. Jeg klynket "jo". Så satte pleieren på nytt den som måler riene og den målte fortsatt til 20. Jormor kom inn og blei tydelig bekymret for meg(som var såååå pinglete..tror ho tenkte at jeg kom virkelig til å slite under fødselen)....for i følge henne hadde jeg ikke rier en gang..kun murringer. Når jeg FIKK rier derimot kunne jeg gå å dusje for smertelindring var hennes forslag. Jeg blei såååå frustrert. Og da jeg begynte å spy fant jordmor ut at ho kanskje skulle sette på ctg`en selv...og DA ble den riktig plassert. Riene hadde passert 70-80 og da fløy jordmor for å ringe mannen min og sendte meg i dusjen. Tonen var plutselig en helt annen hos jordmor som gratulerte meg med dagen..for nå var jeg igang. (Mannen fikk da telefon ca.kl 2.15). Dusjen var himmelsk og jeg ville IKKE ut igjen derfra. Men etter en stund fant jeg ut at det var greit å komme seg inn på Føden og heller hoppe inn i en dusj der (eller badekar...mmm og så slapp jeg den jordmora jeg syns var så nedlatende). Blei trilla inn på Føden med rier tette som hagl. Jordmoren som var på føden måtte bruke tre ri-pauser for å klare å sjekke åpningen(tom jordmor syns synd på meg som i praksis ikke hadde pauser mellom riene)...som da var blitt 8 cm Jeg trodde fortsatt at riene skulle bli dobbelt så ille før ungen kom og blei litt skuffa, for da kunne jeg ikke få epidural. (Jeg fant nemlig ut da jeg stod i dusjen at mine prinsipper ikke var så mye verdt om jeg virkelig skulle få rier som var dobbelt så vonde som de jeg hadde da.) Det var også for sent for annen smertelindring...jordmoren på Føden mente at ingenting ville rekke å virke. Plutselig begynte press-riene. Noe som kjentes helt annerledes ut en det jeg noen gang hadde foestilt meg. Jeg husker ikke helt men det var vel kanskje 3-4 pressrier som skulle til for å få junior ut. (I følge mannen var det 4...han var visst nesten ute på 3) Og så var det ferdig. Fra jeg kom inn på fødestuen til babyen var født tok det 25 minutter Jeg var kjempe positivt overrasket over at riene ikke var så ille som jeg hadde frykta (Lå jo å trodde de skulle bli dobbelt så ille før jeg fikk full åpning). Og at det hele gikk så forrykende kjapt, Småen var kjempeliten...44cm lang og veide 2050g. Pappaen fikk desverre ikke klippe navelstrenger for de måtte reagere kjapt for å få varmen i den lille gutten, siden han ikke har noe fett på kroppen og for å sjekke at han pustet selv etc. Gullet ble lagt på brystet mitt og han hadde store, mørke øyne som tittet veldig på meg og pappaen. Vi fikk ligge to timer på fødestuen hvor vi fikk mat (med flagg og greier) før pappaen ble sendt hjem og jeg blei trilla på Barsel. Ho jeg kom på rom med var kjempehyggelig. Ho hadde også en sønn som kom litt for tidlig og sleit med maten. (Ikke fullt så tidlig som lille Konrad, men hadde en del av de samme "startproblemene"). Så det var veldig positivt å se at alt ordnet seg for de før de dro hjem. Konrad blei matet med kopp av pleierne de første dagene. Vi fikk også lov å prøve og det var veldig viktig å få i han alt. Når han sovnet fra det hele tok de en teskje i munnen for å tvinge den åpen og helte det i han. Det så fryktelig ut så det orket ikke jeg gjøre. Men etter et par dager klarte han å suge på tåteflaske så da fikk han mat på den måten Først bare NAN, så fikk han det lille jeg pumpet ut som forrett og NAN som hovedrett før melken min flommet over og han fikk kun morsmelk. Melka sprenger veldig på og når småen bare skal ha litt begynner vi etter hvert å få et godt lager i fryseren. Jeg får ikke lov til å prøve å amme han enda. Han blir så sliten av det at han kom ikke til å få i seg nok mat og forbrenne mer enn han fikk inn. Når han blir stor nok skal vi prøve igjen. Dagen ho på rommet reiste fikk pappaen være hos oss hele dagen og hele kvelden. Det var utrolig deilig. Men så kom det ei ny ei på rommet med en skikkelig terrorunge :evil: Jeg fikk ikke sove mer en noen få minutter på 3 netter og var dødsfrustrert. Ho fikk beskjed av pleierne på Føden å vekke han jevnlig gjennom hele dagen for at han ikke skulle være våken hele natta. Men ho og ungen lå likevel i senga hele dagen og sov...for så å terrorisere meg hele natta. Konrad bare sov og sov som del gullgutten han er. Og han må vekkes hver 3.time for å få i han mat. Men heldigvis fikk jeg plutselig beskjed om at jeg kunne få dra hjem fredagen. Barnelegen var kjempefornøyd med utviklingen hans og legen var fornøyd med min. Så lenge vi lovte å gå på helsestasjonen for å veie han på mandag eller tirsdag og jeg går til legen for blodtrykkskontroll innen en uke. Gjett om vi var lykkelige da Vi var forresten innom obs.posten med junior en av dagene mens jeg lå på Barsel. Jordmoren som fulgte meg i svangerskapet jobber deltid der og var på vakt. Dessuten var jo Kali innlagt. Traff da igjen jordmoren som lurte meg til å tro jeg ikke hadde rier. Ho var heeelt i hundre og ga meg en klem. Ho sa jeg hadde vært utrolig flink og var tydelig en skikkelig fødekvinne Ho beklaget også at maskina var satt feil...så det så Men nå skal småen få seg et bad før neste måltid. Han hater å bade stakkar og skriker fælt. Dvs han prøver. Det er ikke mye volum og kraft i stemmen, det er ganske lyst....men likevel hjerteskjærende for en mor. Men han blir så fornøyd etterpå... Tusen hjertelig takk for alle hilsnene!!! Utrolig koselig :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 29. februar 2004 #204 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei - flott fødselsrapport. Positivt at det ikke ble så vondt som du lå og ventet på da.. tenkte jeg bare kunne komme med en liten erfaring jeg har gjort. Lukas skrek som en gal når vi bada han- enda vi "gjorde jo etter boka"... Men så en dag tok vi det litt varmere enn anbefalt og han storkoste seg- skrek når han måtte opp igjen... Det kan jo være en annen grunn til at din lille skriker, men jeg ville bare si det. ha en god dag, kos deg som mamma!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 29. februar 2004 #205 Del Skrevet 29. februar 2004 Flott rapport, Iona. Synes du har vært kjempeflink. Nå gleder jeg bare til å se vidunderet i virkeligheten også. Han er virkelig nydelig... :hjerter2: Hilse mannen også. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 1. mars 2004 #206 Del Skrevet 1. mars 2004 Meta og jeg har bestemt oss for at vi vil treffe dere alle igjen på neste tirsdag. Hvilken dag det blir er jeg jammen ikke sikker på, men det går kanskje an å finne ut av... Skalvise: det blir 9. mars det. Skal vi si kl 18.00 på Fridays? Da blir det ikke så seint kanskje? (Ja for det kan vi tro...) Håper du også vil være med!! Klem Magnhild og meta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 1. mars 2004 #207 Del Skrevet 1. mars 2004 Flott at dere er kommet hjem Fin fødselsrapport. Du var kjempeflink Og han er jo såååå søt. Gleder meg til å treffe ham - forhåpentligvis i løpet av våren Kos dere i tiden fremover Masse klemmer fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 1. mars 2004 #208 Del Skrevet 1. mars 2004 Så SØØØT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 1. mars 2004 Forfatter #209 Del Skrevet 1. mars 2004 Velkommen hjem, vennen. Gleder meg til å se deg og lille Konrad. Så da er navnet bestemt antar jeg...? Ikke et 13 på dusinet navn som jeg valgte iallefall... :oops: Det viktigste er at man velger et navn foreldrene liker og som barnet "passer" til. Jeg er typisk en person som liker litt uvanlige navn...men de må være pene. (Ikke sånn som Reinhold, Sigvarda + +). Vi hadde lenge lyst på Alv Adrian...men huff stakkars liten. 2kg ved fødsel og så døpes til Alv Syns Andreas er fint jeg..på Mamma sin side av slekta er det vannvittig mange Andreas`er. Bla min bror :-) Småen ble veid på helsestasjonen idag. Han veide 2030g og helsesøster sa vi burde være svært fornøyd. Det 3.døgnet veide han 1970g og når han reiste hjem så vidt under 2000g. Så han legger på seg Damen som kom etter oss ble så facinert av lille Konrad at ho ikke klarte å ta øynene fra han. Ho hadde en 3 uker gammel jente på 4,7kg og hadde aldri sett noe så lite som vårt lille gull. Ho skrøt fælt av han Det rører et morshjerte Sitter nå å tørker snørr, blod og tårer. Jeg gir opp hele den dumme pumpe-tortur-maskina som jeg leide. Skal prøve å bytte den i en annen (minste leietid er en uke) og hvis den ikke funker returnerer jeg hele drittprosjektet og håndpumper. Den pumpa de hadde på KK var kjempeålreit. Sugekraften kunne stilles fra veldig svak til sinnsyk. Den maskina jeg har kan bare stilles fra sinnsykt til unevnelig. Har skåret mange ville grimaser, men det har gått greit etter noen minutters pumping. Men idag så det ut som om jeg pumpa jordbær-Litago og det svis sinnsykt enda (ga meg for 20min siden). Men melka må ut for det lekker som en sil....blir nok til at jeg leker budeie i kveld og håndmelker forsiktig i en skål. Konraden og pappa koser seg med midnattsmaten i allefall. Matlysten hans varierer veldig, alt fra glupsk til umuligus. Og han går i en deilig, splitter ny ull-nattdrakt fra oldeforeldrene. Han er så nydelig atte. Begynte å strigrine da jeg så han pedofile-psyko-dritt-burde-kastreres-og-parteres-nederlenderen på tv. Angra litt på at jeg satte et så vakkert barn til denne stygge verden. Men jeg er ufattelig glad for å ha fått han....så jeg skal beholde han. Definitivt. Angående fødselen...etter et ganske så slitsomt svangerskap...mye sjuk..så syns jeg at jeg fikk en velfortjent fødsel. Jeg er godt fornøyd. Natta alle. Klem fra Ionaa-puppeblødersken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. mars 2004 #210 Del Skrevet 1. mars 2004 Skulle legge meg - men måtte innom og lese da jeg så du skrev også... Tvi tvi med pumpingen. Drikk masse. Slapp av masse. Pump masse. Nå Konrad kan suge: legg ham til masse... Så skal nok dette gå bra, vennen... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 2. mars 2004 #211 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei Er på runde i alle dagbøkene.. Ny Dag kan ikke være med på treffet som Magnhild og jeg foreslo. Det hadde jo vært koselig om alle kunne være med, så da vil vi gjerne gjøre et forsøk på å finne en dag alle kan. Det som da er spørsmålet er: er du i form til å bli med og evt. hvilken dag kan du neste uke? Ny dag kan ikke tirsdag eller onsdag. Kan ikke du gi meg eller Magnhild en melding (pm eller i dagboken) om når du kan?? Håper ellers at uken din blir kjempefin!! :D Hilsen Magnhild og Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 2. mars 2004 #212 Del Skrevet 2. mars 2004 Heisann, håper du har en fin dag. Høres slitsomt og vondt ut den pumpingen. Håper det ordner seg Ønsker deg en strålende uke. Kos dere alle tre Klem ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 3. mars 2004 #213 Del Skrevet 3. mars 2004 Hei Nå har de fleste svart på hva som passer neste uke, så da blir det treff torsdag isteden. Det er den dagen ingen som ikke kan så langt ihvertfall. Håper det passer! Altså: Da treffes de som kan på Friday's torsdag 11.03 kl 18.00. Håper det passer :D Klem Merethe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. mars 2004 #214 Del Skrevet 5. mars 2004 Gratulerer Du får vel leie den pumpen du brukte på KK ? Det gjør de her ihvertfall .. Det finnes mange dårlige pumper, spesielt de man låner ut på helsestasjonene.. Er jo ur gamle.. Kos deg med Konrad.. Mine to små er snart 5kg de nå.. Å for ikke lenge siden var de begge under 2kg, så det går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. mars 2004 #215 Del Skrevet 5. mars 2004 Heisann! Ville bare stikke innom å si; GOD HELG Hadde vært veldig stas å hilse på deg og Konrad på treff til torsdag hvis det lar seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 6. mars 2004 Forfatter #216 Del Skrevet 6. mars 2004 Nå har lille Konrad nettopp fått spist og koser seg litt med pappa. Han begynner å bli mer og mer våken og det er kjempekoselig. Han er tidvis også mer våken om natta da men....og han er vannvittig mye mer sulten om natta enn om dagen. Om natta våkner han gjerne selv ca 15 minutter før vi har vekkerklokka på. Tror han er mer selskapssjuk enn sulten...luringen. Lillen:Etternavnet begynner på S, men tanken var veldig god Mayamor: Han har fått lov til å prøve litt å suge på bryst. Noen minutter om dagen sa helsesøster, for å opprettholde interessen. Han får godt tak i det ytterste på vorta og suger som en helt, mens mamma kniper øynene sammen i smerte han får jo ikke skikkelig tak..det er jo ikke snakk om lenge av gangen da...og han prøver virkelig hardt. Kipa: Takk for godt råd...nå ser det faktisk ut som han liker det. Nå har han også begynt å skrike når vi tar han opp av vannet isteden. Helt til han er godt pakket inn i håndklær og flanellskluter...da koser han seg veldig. Meta: Formen er mer enn bra nok til å komme på treff. Jeg krysser fingrene for at min mann ikke må jobbe da. For da bør han være hjemme med Konrad. (Noe han veldig gjerne vil...så da er det om å gjøre å ikke ta telefonen om sjefen ringer..hehe) ny dag: Pumpingen er herved gitt opp...i allefall den elektriske. Nå håndpumper jeg..og det går strålende Jinx: Får nok ikke leie den jeg hadde på KK. De hadde ikke alt for mange i utgangspunktet (jeg hadde egen på rommet noen dager, men ble etterhvert henvist til pumperommet fordi de hadde så få og at de som var sengeliggende skulle få egen på rommet.) Det var dessuten de på KK som fortalte hvor det gikk an å leie pumpe. Pumpa er levert inn og depositumet brukt på "first freebag" isteden. Nemlig :enig_animasjon: Når begynte du forresten å amme småguttene dine?? bizzy: ååååå...jeg har så sinnsykt lyst til å ta med meg Konrad på Friday`s. Men helsesøster mente det var best å vente til han var 3kg. Vi fôrer han som bare det...men tviler på at vekta stiger såpass før torsdag. Skal på helsestasjonen på fredag igjen og veie han...så får vi se..kanskje neste treff??? (jajajajajajaja!!!!) Helsesøster var hos oss på onsdag. Og ho var veldig godt fornøyd med Konrad og oss. Navlen var fin...magen var fin (stor mage, godt tegn på nok mat..hehe). Ho skrøt av matingsskjemaet vårt. (Vi skriver opp nor og hvor mye mat han spiser + når han får folsyre etc). Skal ut å kjøpe d-vitamin dråper etter anbefaling fra helsesøster. For Konrad er ikke videre begeistret for biovit. Dvs han syns det var så rart (ingen kritiske grimaser) at han ikke ville spise resten av dagen. Han skal veies titt og ofte fremover. Annenhver uke om han legger godt på seg, hver uke om det er mer sparsomt. Ellers får vi masse besøk. Og det er knallkoselig. Mine foreldre syns det er grusomt å bo på østlandet for tiden og kommer nok fort tilbake. (De kom jo over fjellet til besøkstiden den dagen Konrad ble født). Og siden helsesøster anbefalte å vente med å ta Konrad ut til han ble 3 kg så tar vi gjerne imot mere besøk..masse mere. Kan hende det er litt melk overalt i hele huset..for Ionaa er nemlig lekk. Kjempelekk. Ammeinnlegg hjelper det..en stund. Om jeg står opp om natta for å skifte på småen når bleia er full...ja da er t-skjorta så sinnsykt gjennomvåt at den må henges til tørk før den kan gå i skittentøyskurven. Jeg legger igjen en sti hvor enn jeg går om natta (prøvde å sove med amme-bh og innlegg noen dager...men det var ikke videre godt. Men jeg tørker opp etter meg da. Konrad smiler masse :hjerte: spesielt etter han har fått mat og får ligge på brystet til meg eller pappaen. Eller når vi synger masse tullete sanger...som bare blir mer og mer tullete ettersom vi glemmer tekst og må finne på egen fordi vi ikke kan slutte å synge når han smiler sånn. Jeg kom på noe mer om fødselen som jeg ikke har skrevet. En tanke jeg fikk. (Jeg har blitt merkelig opphengt i fødselen...sikkert fordi jeg er så fornøyd og stolt ). Etter å ha overhørt noen telefonsamtaler ho i senga vedsidenav hadde. (Ho gjentok det samme i alle samtalene så det var umulig å ikke legge merke til hva ho sa). Så tenkte jeg at jeg er glad at dette var min første fødsel. Med tanke på smertelindring og sånn. Ho i nabosenga hadde også sin første fødsel og sa: "etter at jeg fikk den epiduralen var det som natt og dag. Det slapp liksom. Jeg hadde ikke greid meg uten". Og en venninne av meg skrev pr mail at ho trodde ikke ho hadde født uten epidural (lurer på hvordan ho slulle hindret det da...). Og jeg klarte meg helt fint uten...uten noe faktisk (ok..en dusj på obs.post). Så om det skulle være for sent for epidural en annen gang så får jeg nok ikke panikk av den grunn. For det har jeg klart før. Men tenk på disse to...som fikk epidural med den første og er overbevist om at det hadde vært umulig uten..hva om de fikk beskjed ved neste mann at de ikke kunne få...de hadde klart det for de har ikke mye valg..men de hadde nok blitt grepet av panikken. Nå kom mannen min inn og kysset meg på kinnet og sa han var glad i meg ("må bare si det av og til så du husker det") og så sa han "skriver du i dagboken enda?? Da må du skrive at vi har verdens snilleste og skjønneste guttunge" Tror jeg går og koser meg med guttene mine jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 6. mars 2004 #217 Del Skrevet 6. mars 2004 Åh så koselig lesning. Høres virkelig ut som dere har det fint. Håper du kommer på torsdagstreffet. Hadde vært kjekt å treffe deg igjen Masse klemmer fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 7. mars 2004 #218 Del Skrevet 7. mars 2004 Nå ble jeg rørt av mannen din!! Så godt å lese at dere huske rpå å ta vare på hverandre også midt i all babylykken!! Det var fint at rådet mitt virket! Lukas også bæljer helt til han er godt pakket inn i badehånkle sitt, med hette..og da bare nyter han ligge der naken.. SÅ koselig dere har det, synger og tuller og tøyser.. Det er sånn det skal være, bare nyyyyt!! Klem fra Kipa, som ogå klarte seg fint uten smertestillende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 7. mars 2004 #219 Del Skrevet 7. mars 2004 Hei igjen De fikk brystet fra første stund mine.. Før hvert måltid (på sonde) fikk de sutte litt på puppen.. Men de tok ikke skikkelig tak i puppen før etter ca tre uker. Da først fikk vi reise hjem.. Så jeg pumpet hver 3-4 t i de tre ukene, for å få nok melk, og holde på den. Fullammer enda, så det er verdt litt hard jobbing i begynnelsen.. Konrad får nok bedre tak snart Dette vet du sikkert.. Men skriver det likevel.. Det er viktig at de får nesten hele det brune området i munnen.. Så du må ta tak i brystvorten å putte den inn opp mot ganen.. Vil han ikke ha multivitamin, istedet for Biovit ? Eller er det kanskje det samme ? Mine får multivitamin, jern, d-vit og folsyre.. Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 8. mars 2004 #220 Del Skrevet 8. mars 2004 Heisan Nå har jeg bestilt bord til åtte på Friday's på torsdag kl 18. Bordet er bestilt i Maya Nilsen (skulle egentlig være Larsen, men jeg har hengt meg sånn opp i Nilsen at det bare ploppet ut ) Håper du kommer Klem Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå