Gå til innhold

noen som har greie på migrene/hodepine?


Gjest smoothie22

Anbefalte innlegg

Ja helt enig, dette med hodepine er desverre veldig komplisert og det betyr at det kan ta veldig lang tid før man finner ut hva som funker og ikke funker. Jeg reagerte mest på at TS fikk veldig vondt i hodet dagen etter trening. Dette kan være spenningshodepine og da burde man la disse musklene være i fred og få hvile. MEN, mange som har spenningshodepine har migrene og vice versa. Ikke lett dette her. Til TS, skriv en logg for hver dag og skriv hva du spiser/drikker, trener, gjerne syklus også, du vil nok se ett mønster etterhvert forhåpentligvis.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

eg har vært plaga med migrene siden eg var 12.. og eg e no 25. Det einaste som hjelper for meg e å ta immigran nesespray, komme meg inn i et mørkt, kaldt rom.. halvveis sitte/ligge, stillhet.. og være der i 2-3timer, så kjem det seg.

Når eg har anfall så kaster eg opp, reagerer på lys, lyd og lukt, svimmel, hodepine som gjør at hodet e tungt&ømt, prikking i huden og av og til mister eg følelse i kroppen.. siden eg kaster opp har eg gått over til nesespray, ellers kaster eg bare oppigjen tablettene. Så for dei som e plaga med oppkast/diare, prøv Immigran nesespray, fungerer bra for meg, men eg må kombinere det med å stenge verden heilt ute for noken timer og virkelig slappe av og ha det heilt stille og mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest smoothie22

hei og takk for svar :)

min migrene virker så anderledes enn hva som er beskrevet på nett. når jeg får min og rett før kjennes det ut som noe strammer håre bakover, og jeg føler ikke jeg får nok oksygen, så begynner det.. den verste jeg har er i bakhodet, men leser ikke om så mange andre som har den der. lys og lydsky er jeg fra jeg står opp til jeg legger meg.. skal prøve antiepileptika nå:) håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...