Gå til innhold

Hva gjør man på bursdagen til en katt som er ca fem år?


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Flere forslag:

En stor håndarbeidskurv, med garnnøster, strikkepinner som pus kan spre utover gulvet og sove i. Mange timer med aktivitet i en sånn.

Og ett toalett uten dør for rullestolbrukerne dine, så kattene kan sitte og se på når de er på do, og kreve kos da også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte jo noe av det viktigste! legg ut mange viktige papirer på gulvet, lønnsslipper, verdipapirer, alt du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Katten min går faktisk fritt selv om jeg bor i Oslo.

Og jeg ville ikke under noen omstendighet ta ham med til et sted hvor han måtte sitte å mjaue og være redd. Hadde jeg valgt fulgepark skulle det vært en park med løse fulger (ikke byens :fnise: ) som han kunne jaktet på og evt spist (deler av, tror ikke han liker fjør og nebb).

Skjønner ikke hva som er galt med å ta ham med på fisketur? Hallo, men hva slags skade skulle det gjort? Jeg tror at katter forstår mer enn vi vet og det er jeg ikke alene om å tro. Jeg tror det var en telepatisk situasjon som oppsto mellom oss da jeg tenkte på fisketur og han valgte 5. august som bursdag. Da er det jo som regel fint vær. Han kunne valgt november, desember, januar februar, mars... Men gjorde han det? Nei! Hvorfor ikke? Fordi han ville på fisketur! Enkel logikk. Han er ikke dum, skjønner du! :opplyser:

Ser jeg taper diskusjonen her! Du får helt sikkert lov å ta med katta i en fulgepark siden den har bursdag. :klovn:

Du har i alle fall humor, Pet. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ha et bord med vaser og fylte vannglass som pusene kan drikke av og velte. Helst bør tastaturene du tidligere nevnte plasseres ved siden av vannglassene så vannet renner ned i tastaturet når glasset veltes. Katter elsker det.

Det må også være mengder av toalettruller der som de kan flense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ha et bord med vaser og fylte vannglass som pusene kan drikke av og velte. Helst bør tastaturene du tidligere nevnte plasseres ved siden av vannglassene så vannet renner ned i tastaturet når glasset veltes. Katter elsker det.

Det må også være mengder av toalettruller der som de kan flense.

Gått på eng! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Denne bare måtte jeg svare på... Den må selvsagt inneholde kattesand, tørrfisk og en trekkoppmus. Samt store mengder sammenkrøllet matpapir for det knitrer så fint. Og så ping-pong baller.

- Reservetastatur

- Garnnøste

- Breath-A-Cat-Mint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du bør ha et bord med vaser og fylte vannglass som pusene kan drikke av og velte. Helst bør tastaturene du tidligere nevnte plasseres ved siden av vannglassene så vannet renner ned i tastaturet når glasset veltes. Katter elsker det.

Det må også være mengder av toalettruller der som de kan flense.

Ikke vann - det er alt for kjedelig. Noe med sukker i - cola eller likør f.eks. Kaffe med sukker og fløte - evt. te med tilsvarende - er også en høydare. Man kan evt. velge melkeerstatning hvis man ikke vil at pusen skal få ekstra kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vann - det er alt for kjedelig. Noe med sukker i - cola eller likør f.eks. Kaffe med sukker og fløte - evt. te med tilsvarende - er også en høydare. Man kan evt. velge melkeerstatning hvis man ikke vil at pusen skal få ekstra kcal.

Cola er det det blir mest baluba ut av, så jeg går for det. Billig-cola fra Coop (for å holde kostnadene nede). :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: :hoho: :hoho:

Burde ikke dette flyttes til snikksnakk eller noe? :eeeh:

Hysj....

:nei:

Dette er da ikke snikk snakk - men skikkelig planlegging, til beste for kattene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Tulleinnlegg.

Finnes det virkelig noen som bryr seg om når katten sin har bursdag, og faktisk feirer den?

Finnes det folk som IKKE gjør det?? Her i huset har man feiret alle to- og firbeinte bursdager i alle de år, selv om noen riktignok så litt rart på meg da jeg hadde bursdag for et halvt rottekull. Skjønner ikke hvorfor... :klø:

Det alternativet har utgått, men jeg skal si deg en ting og det er det at disse fuglene er ikke så uskyldige som alle skal ha det til. Skjærene holder på å plage vettet av min katt og det kan karakteriseres som ren mobbing i enkelte tilfeller. De rotter seg sammen i gjenger og skriker inn i ørene hans og prøver å hakke ham (bra han er godt polstra :fnise: ). Så om han hadde kunnet komme inn i en fuglepark og kanskje fanget en pippipp eller to og spist dem opp (hvis de var av den magre sorten), så tror jeg det ville vært veldig bra for selvfølelsen hans. Men, som sagt, fuglepark har vi ikke her i Oslo-området.

Grunnen til at skjærene angriper og terroriserer kattene er fordi de er innleid av endene til å gjøre det. Ender har, som de fleste vet, ambisjoner om å erobre verden og dermed må kattene elimineres siden de alltid har vært andens største nemesis. Endene har riktignok ennå ikke gitt seg i kast med løver og andre store kattedyr, så de starter i det små med å psyke ut våre vanlige huskatter. Og siden skjærer, kråker og måker er å regne for tilbakestående sammenlignet med de lynende intelligente endene, er disse ypperlige som selvmordsbombere.

Foreslår også visning av samtlige "Simon's Cat"-sketsjer på storskjerm, i tilfelle kattene ikke allerede kan triksene. De som kan det fra før vil uansett sikkert ha glede av en reprise ;)

Jeg vurderer sterkt å reise forslag om ekskursjon til Kattesand Aktivitetspark for kattene hos dyrebeskyttelsen, med noen journalister og Tore på Sporet på slep, selvsagt!

Også burde du ha en sånn - den kan selvsagt lages selv, og gjerne mye større og mer gøyal. (Nå vet ikke jeg helt hva sånn "fløgende mål" er, men det er neppe avgjørende for suksessen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

.. :tristbla: Vi har faktisk en liten bursdag til pus..

Det er klart man har bursdagsfeiring for katta si! :jepp:

Men jeg har aldri hørt på maken til kreative folk som i denne tråden! :rulle:

Jeg vet den nøyaktige dagen for når pusen min ble født. Pleier å gi han litt ekstra godt å spise selv han egentlig er altfor feit og burde vært på slankekur. Han får gjerne også litt ekstra kos. I tillegg pleier "Bestemor", det vil si min Mamma å ringe for å gratulere. Jeg velger å tro at han kjenner igjen stemmen hennes, men for å være ærlig tror jeg ikke han gjør det.

Han driter nok, ja nesten bokstavelig talt, i hele bursdagsfeiringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det beste tråden noensinne! Jeg må jo skaffe meg katt så vi kan dra til Kattesand Aktivitetspark! :catmilk:

Go Pet!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men nå som katten din er over fem år, har den ikke tatt svømmeprøven for å bevise at den kan svømme minst 500 meter og ilanddra en annen voksen katt? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...