Gå til innhold

Havsulens mirakelbok


havsulen

Anbefalte innlegg

Jeg er nok sånn jeg også :oops: SKAL nemlig være så sint og standhaftig, men det greier jeg ikke nei! Også er det jo noen visdomsord som lyder slik; ikke la sola gå ned på din vrede (eller noe lignende). I min verden betyr det at man skal skvære opp med sine 'fiender' før man går og legger seg. Sa noen make-up-sex?

Nå har ikke kroppen din noe annet valg enn å bli gravid! Go girl! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er normal du også, ser jeg!?

Prinsipp er noen ganger en teit ting, som ikke passer inn i hverdagen. Jeg og Mannen pleier aldri å legge oss sinte, og det er en kjempefin ting (uten det prinsippet, kunne jeg nok lidd av søvnmangel mange ganger...).

De gangene jeg har bestemt meg for å være langsint, ender som regel med at jeg ikke gidder det noe mer, og begynner forsiktig med f. eks. "Hva har du lyst på til middag idag?" Jeg sitter da på stua og sier det på den mest hverdagslige måten jeg vet om, til Mannen på datarommet... Eller; jeg vasker opp, vasker gulv, vasker bad e.l. slik at han ikke kan være sur, fordi jeg er så flink mens han later seg surmulende... *lura*

Men det er bra å også snakke ferdig om konflikten, og ikke bare koste den under teppet... Hvis ikke kan man føle seg uferdig med noe i lang tid etter!

Du er så smart!

De nye klærne er et sikkert fenomen hos snart kommende mødre. De høyere makter bestemte seg for å være ekstra snille ( :roll: ) med meg denne gangen, og lot meg nyte klærne litt lenger enn beregnet (ca en syklus...), men det er ok!

Det at du har kjøpt el-tester beregnet på neste syklus er også en smart ting...for de høyere makter liker at du sløser bort pengene på ting du ikke trenger...(det blir jo ingen neste syklus)!

:wink:

Tusen takk for noen veldig velvalgte ord inne i boka mi! De varmet!

Lillen-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at de høyere makter liker å leke med oss, Lillen. (Men det setter oss ikke ut, vi bare leker med!) For: i følge den logikken burde jo flere klesinnkjøp kunne forsvares! Må vurderes. :kul:

Mannen har vært flink i natt! Han holder på å pusse opp gangen vår. I går kveld, etter at jeg hadde lagt meg, la han avrettingsmasse på golvet over varmekablene. Massen bruker nemlig noen timer på å tørke, så derfor hadde han planlagt å gjøre det etter at jeg hadde lagt med, slik at det ville være tørt neste morgen. Gangen er jo en essensiell del av huset. Den må man blant annet igjennom for å komme fra stua til badet feks. Og å være på stua uten mulighet til å komme seg på do når man har UVI, det er ikke lurt...

Så: poeng til mannen for god planlegging! I dag står flisene for tur, gleder meg til å komme hjem og se!

Dag 20. Er oppblåst i magen. Sikkert fordi jeg går på antibiotika.

Snakket med min forlover på telefonen i går kveld. Hun maser om "det er noe annet spennende jeg muligens kunne tenke meg å fortelle". Skjønner nok hva hun sikter til, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun hinter til kunstkjøp :blunke:

Jeg vil også ut å kjøpe mer kunst :Nikke:Men må vel først få litt mer vegger å henge det på, har nesten fyllt opp de jeg har :(

Krysser fingrene for dere :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rose går til Lillen!

Den symboliserer alt det fine som ligger foran deg!

SÅ: Lillen, vil du ta imot den rosen her? (sagt på trøndersk med et skjelmt smil)

Ja, gjerne! :kysse:

Du er så søt, og får meg til å le! :ler:

Tusen takk for rosen, Havsulen!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 21.

Du er ikke bittelitt kvalm, vel? spurte mannen håpefullt i går. Min mamma ble nemlig kvalm morgenen etter unnfangelsen da hun ble gravid... Men nei - ikke kvalm. Heldigvis! For hvis jeg blir gravid skal jeg sprette rundt som en ikkekvalm balletdanserinne. (Må jo fortsette å erte de høyere makter, Lillen! Når de ser et slikt utsagn tenker de: det der skal hun ikke si ustraffet. Også blir jeg gravid, kvalm og glad!)

Flisene er ferdig lagt i gangen - de er så fine! I morgen kommer fugene på plass. Hallo - hvilkt tempo! Jeg hadde håpet vi ble ferdige til jul. Nå gjenstår kun veggene.

Er av en eller annen grunn utnevnt til julebordgeneral her på jobben. Skriver invitasjoner og bestiller vin jeg håper jeg ikke er i stand til å drikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å pusse opp! Det er jo skikkelig gøy også da, når man ser enden på det. Når har du ikm egentlig? Hold oss oppdatert på eventuelle symptomer da! Selv har jeg sørgelig lite med symptomer denne syklusen. Bare kviser (og jeg som aldri hadde kviser når jeg brukte p-piller)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tiltak det med å erte på seg de høyere makter, Havsulen!

Du har nok rett...de vil komme til å "straffe" deg for dette... :wink:

Planlegge julebord er også et fint tiltak, for der har du kanskje lyst på et glass vin eller to, men det vil nok ikke maktene...

+ du holder deg opptatt med andre ting en gravid-tanker, akkurat som oppussingen gjør...

Bra, Havsulen!

Klem, Havsulen!

God helg, Havsulen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart tenkt :blunke: Ser det er mange som er blitt inspirert av blandt annet lillen her inne, jeg er en av de og håper nyinnkjøpt smal julekjole skal gjøre susen :blunke: (Vel kjøpte den i august, men med tanke på jul også dah..) Også kjøpte jeg meg en flaske med Sambucha her for litt siden, det er jo såå godt, men jeg håper at jeg ikke får drukket mer av den om et par uker :ler:

Krysser fingre og tær :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de første Halloweenbarna banket på fredag kveld, måtte vi gjennomgå godtelageret. Resultat; Anton Bergs likørsjokolade, After Eight og Toffiifee. Bare voksengodteri! Mannen reddet oss ved å grave fram noen gamle eukalyptusdrops fra skuffen - det var helt essensielt for å administrere da omlag ni puljene med hekser og troll som ramlet inn døra. Har ingen sans for den tradisjonen, men når nabojenta på fire ringer på er det ingen vits i å begynne å argumentere mot amerikaniseringen og makedsstyrte ritualer... Synes vi greide oss bra, første år i rekkehus tatt i betraktning.

Lørdag var vi på ærendsrunde, spiste pannekaker med blåbærsyltetøy og ertersuppe, og begynte på takkekortene etter bryllupet. Skal skrive 130. Klarte 25. Vil heller kose meg med det enn å stresse.

I går så vi Buddy - fantastisk bra film! Helt etter min smak: hjertevarm, morsom og tankevekkende. Tusen takk for en god helg, kjæresten min, selv om du ikke leser dette!

:hjerter:

I dag er det dag 25. Kjente stikk i magen lik før-mens symptomer.

Nabokona fødte en velskapt sønn fredag, de kommer hjem i dag eller i morgen. Gleder meg så til å se ham! Det blir første gang jeg ser en helt nyfødt baby etter at vi bestemte oss for å prøve. Lurer på hvor stor han ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Havsulen! Fredagskveldene er hellige hjemme hos oss. Jeg ser helst at sosiale ting skjer på lørdager, for på fredagene er det så deilig å bare slappe av med god mat og vin i sofakroken med sin kjære... Vi var fullstendig uforberedt på at det skulle komme så mange barn å ringe på med "Knask eller knep", så vi hadde bare en liten skål med smågodt som vi hadde kjøpt til oss selv. Den måtte deles broderlig mellom sikkert 15 barn, så de synes sikkert vi var kjempegrådige! Skal hamstre inn mer til neste år ja... Vi er jo nyinnflyttet i borettslag hvor det kryr av barnefamilier, så vi var ikke helt forberedt på et slikt rush nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen i boken min Havsulen :blunke:

Du traff spikeren på hodet tror jeg når det gjelder jenter i vår generasjon :ler:

Hadde også lyst til at det skulle klaffe der og da, da vi begynnte å prøve, og ønsket har jo ikke blitt noe serlig mindre i løpet av de 8 gangene vi har prøvd hittil, men jeg tror jeg har fått et litt mindre anspent forhold til prøvingen. Blir jo skuffet hver gang det ikke har klaffet, men ikke på samme måte som de første tre månedene :roll:

Gratulerer med innkjøp av el-tester og nye antigraviditetsklær, det er nok det som skal til ja :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tenker jeg ofte at jeg ikke kan få barn.

Jeg har tenkt slik i flere år, det har ingen ting med at vi nå har begynt å prøve å gjøre.

Jeg har tenkt at siden jeg har vært så heldig med alt ellers i livet, kan jeg ikke forvente å være heldig på det feltet også. Jeg vet at dette ikke er rasjonelt. Det fungerer jo ikke slik.

Rart hvordan unødig hjernevirksomhet skaper begymring noen ganger.

Mannen så slutten av Friends i går, hvor Monica og Chandler visstnok hadde problemer med å bli gravide. Vi er vel ikke slik? spurte han, og begynte å lete opp informasjon om dårlig sædkvalitet på nettet. :wink:

Vi vet jo ikke om vi kan få barn.

Er ikke så bekymret eller lei meg, altså. Det er bare en rar tanke i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt den tanken - mange ganger! Og særlig nå etter at vi har prøvd ni ganger og enda ikke fått det til. Jeg hadde trodd at dette skulle gå svisj jeg.. Men så kan man jo ikke gi opp bare fordi man har litt overaktiv fantasi :roll: Barn blir det, på den ene eller andre måten! Men er glad for at sambo bråsnudde og plutselig ble babysjuk, slik at vi er relativt unge når og hvis vi får beskjed om at vi ikke greier det på egen hånd. Har det ikke klaffa innen jul, så bestiller jeg legetime. Enkelt og greit.

Så.. håper at disse tankene dine forsvinner helt av seg selv, og krysser alt jeg har for at det klaffer for dere snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha Jolie! Vet det er normalt å ha slike tanker - de er på ingen måte dominerende heller. Bare er der av og til. For det meste gleder jeg meg og tenker at det blir fint NÅR vi får barn!

Er øm i brystene og oppblåst i magen - typisk førmensfølelse.

I så fall skal jeg drikke litt rødvin i morgen - det blir fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig sint og irritert i dag! Har akkurat kjeftet på datamannen fordi datamaskinen var vrang. Han kan kanskje ikke noe for at jeg får mensen og derfor er en krutttønne, men er man i min nærhet må man regne med slik, jfr Elins lover over alle ting, paragraf 1.

Kanskje det er fordi dette er min første ikkep-pillestyrte mens på kjempelenge. Hadde glemt hvor ufordragelig jeg kan være... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...