Gå til innhold

Havsulens mirakelbok


havsulen

Anbefalte innlegg

I går kveld sa jeg til mannen at jeg hadde hatt en så fin helg! Han lo og svarte at jeg pleier å si det hver søndag kveld. :wink:

Er mest fornøyd med:

- fredag; naboselskap med lunken eplepai med vaniljekrem til de voksne og gele til barna

- lørdag: våknet åtte, sto opp og fikk en lang, stille morgen med radiodokumentar, litt yoga, puslet i huset, trente en og en halv time pluss badstue, fest på kvelden.

- søndag: bøssebærer for Redd Barna

Har begynt å male på to bilder som trolig skal henge i stua, med en vegghengt blomstervase til en blomst i midten. Tror det kan bli tøft!

Og denne uka prøver vi å treffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra hurra - mannen skal ta fri fra jobben i to uker for å pusse opp gangen! Det er deilig, for da slipper vi å være dobbeltarbeidende med vanlig jobb på dagen og oppussing på kvelden. Egentlig har vi ikke noen tidsfrist på å bli ferdig med oppussingsprosjektene våre. Men hvis vi skulle være så heldige å bli gravide snart, så hadde det vært flott å komme litt mer i stand!

Gleder meg til fredag - skal ha middagsselskap for alle mannens 13 kolleger. Foreløpig meny:

- Velkomstdrink: musserende vin

- Forrett: UKLART

- Hovedrett: Gryte fra Burgund, ris og salat

- Ostekake, nøttekake, kaffe og cognac

Gleder meg til å pynte bordet med serviset og glassene vi fikk da vi giftet oss!

Tusen takk for kryssingen, Lillen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååååååååååååh!

Tror dere ikke jeg kjenner at urinveisinfeksjonen kommer igjen, da... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du tranebær??

Det hjelper faktisk meg masse!!!

8) Hadde ikke trodd at jeg skulle

sverge til naturmedisin, men denne

har hjulpet meg masse i svangerskapet!!

Tar en tabelett hver dag og jeg har ikke

hatt UVI på leeenge!

(Helt til nå da, har ikke tatt pillene på lenge... :klaske: )

Håper det går snart over!!!

:blomst_opp:

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg lever på tranebær. Tar min dose hver dag - hele tiden.

Nå når jeg kjenner symptomer hiver jeg innpå ekstra strore mengder.

Men takk for tipset, Magnhild! Bra det funker for deg!

Håper du er bedre, Lillen! Forsåvidt håper jeg på andre ting også når det gjelder deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen og fått streng beskjed om å ta en ny antibiotikakur mot UVI-en. Hun rådet meg til å ta tranebær om kvelden i stedet for om morgenen, ellers er det lite å gjøre for å ikke få det igjen - som jeg ikke allerede har innført som faste rutiner.

Så da så...

Hadde superkoselig lage-mat-dugnad sammen med mannen i går kveld. Først bakte jeg to kaker: ostekake og nøttekake. Så lagde vi biffgryte til i kveld. Det tok tre timer, og da jobbet vi begge to hele tiden. Alt fra grunnen av. Men det var så koselig! Vi samarbeider godt, og det er kjempehyggelig forberede og glede seg sammen, synes jeg.

Dekket bordet med sølvtøy og gule roser. Har laget en iskrans med frosne roser i vann - håper den blir fin. Gleder meg til i kveld.

Da vi hadde laget ferdig all maten, sa mannen: "Nå har vi bare ett prosjeket igjen i dag: lage barn!". Også gjorde vi det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også kose deg i kveld, høres ut som om du kommer til å gi dine gjester litt av en oppvartning - imponert :Nikke:

Formen er mye bedre, så jeg skal nok kose meg i kveld ja! En samling gode venner, god mat og drikke er noe av det koseligste som er :D

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ønske om en god helg til deg, og så håper jeg selskapet ble vellykket i går..men det tror jeg foresten helt sikkert- det virket nøye planlagt... :D Og han mannen din høres jo topp ut...!!

Kos deg i helga!

Klem fra Kipa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda Kipa - for det meste er mannen så koselig, så. Men jeg var ikke imponert over hans oppførsel fredag.

Av en eller annen grunn lot han meg løpe som en strikkball med servering, rydding etc hele kvelden.

Og en enda teitere kamerat av mannen presterte å ytre noe meget krenkende og generaliserende om mitt kjønn, hvorpå min mann bare smilte med og ikke tok et grundig oppgjør. Hvilket jeg gjorde!

Etterpå unnskyldte han seg med at han ble for paff til å kunne svare. Hallo?

Vel - vi er fortsatt i stillingskrig...

:oops:

Skal sende deg nøttekakeoppskriften på PM, Hilde K S.

Må bare huske å ta den med meg på jobben.

Hyggelig selskap, Bizzy? Håper det!

Jeg for min del har jeg gjort et vedtak om at det neste selskapet skal holdes for mine venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tror rett og slett det er noe i den påstanden at:

"Kvinner kommer fra Venus og menn kommer fra Mars"... :ler:

Vi kvinner analyserer kanskje det meste i hjel... :oops:

Mens menn har glemt det 2 sekunder senere... :x

Kjenner meg igjen i det du forteller...

Lykke til med sengekosen istedet for stillingskrigen... :wink:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du sier at du kjenner deg igjen, Mayamor!

Skal forsøke å skrive fredsavtale i kveld.

Skal være med på et forsøk om kvinners helse før og eventuelt gjennom svangerskapet i regi av Kvinnesenteret på Rikshospitalet.

Synes de driver med viktig arbeid, og innser at forskerne trenger forsøkspersoner. Vil derfor prioritere det, selv om det kommer til å ta mye tid. Den første undersøkelsen tar 2,5 timer faktisk...

Bra at det forskes på kvinners helse. Er egentlig skremmende hvor mye av medisinsk forskning som er gjort på menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mulig å savne noen fysisk?

Selv om jeg har bestemt meg for å være sint og prinsipiell og avklare ting før alt glir tilbake til det normale, så klarer jeg det ikke.

Når jeg ser at han er lei seg og rådvill, gjør det vondt.

Og jeg vil ikke at han skal ha det vondt.

Dessuten savner jeg ham så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det går fint an det altså!!!!

Har det på akkurat samme måte til tider selv, er så sint så sint :evil: og skal fortsette å være det helt til mannen skjønner hva jeg vil..... også går det toppen en halvtime før jeg ikke klarer mer, og heller vil sitte i armkroken :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Havsulen! Velkommen som dagbokskriver! Blir spennende å følge med deg. Selv er jeg i min 3. prøveperiode, og venter spent på å om jeg (ikke) får mensen på mandag. Er like gammel som deg, og jeg og mannen er også lykkelig nygifte.

Det er jo ikke noe koselig med sånne småkrangler da. Men det skal jo godt gjøres å unngå dem fullstendig... Tror egentlig det kan være litt sunt i ny og ne, så får man "luftet" ut litt.

Lykke til med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du kjenner det igjen, Bizzy!

Jeg synes egentlig vi har en god egenskap i at vi ikke er langsinte!

Så spennede Eliza - vi er nygifte jenter i prøvefasen - vi er jamen priviligerte som er inne i en så spennende periode! Gleder meg til å følge med deg!

Fikk EL-tester og graviditetstester i posten i går, som bestilt. Eggløsningstestene planlegger jeg å bruke i neste prøveperiode.

Kjøpte meg nytt grønt skjørt og grønn genser på lørdag - ettersittende begge deler. Fikk overstadige mengder skryt for antrekket på jobben i går. Det er absolutt ikke graviditetsklær...

Hører du det kroppen min? Hører du som jeg slapper av? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...