havsulen Skrevet 27. februar 2004 Forfatter #381 Skrevet 27. februar 2004 Har sendt invitasjonene til mannens 30 årsdag. Har invitert ca 10 vennepar, m/barn. Skal først ha natursti, og grille pølser ute i skogen. Så kakeselskap hjemme hos oss, før kveldsfesten :-) Skal lage: - iskake - sjokoladekake med fyll av hvit sjokolade - ostekake - eplekake med vaniljekrem - overfyllte fruktfat! Har: - Nordlandslefser - kransekakebiter (til iskaken) Må også: - bake ekstra brød, pga overnattingsgjester. - kjøpe gave! Men hva? Vil oppdatere denne etterhvert, trenger huskeliste...
bizzy Skrevet 27. februar 2004 #383 Skrevet 27. februar 2004 Åhh, det hørtes ut som en flott bursdagsfest du planlegger for mannen!! Tror faktisk menn er de vanskeligste å finne gave til.. jeg pleier i allefall å slite veldig med å finne gave til manne... Hva med kunst? Et fint litografi eller noe annet litt spesielt som kan pynte opp i huset? Det er i allefall min mann veldig glad for å få! GOD HELG!
lillen Skrevet 28. februar 2004 #384 Skrevet 28. februar 2004 Er du et bakemonster? Skal du bake alt selv? Jeg er kakemonster... Eh...har du sendt invitasjoner altså? Har ikke fått min jeg... Takk for utfyllende svar på spørsmålene mine! Har bestemt meg for at jeg også skal meldes på gravid-yoga en dag... Ha en skikkelig god-helg!
Gjest Mayamor Skrevet 29. februar 2004 #386 Skrevet 29. februar 2004 Kreativ vil jeg si ja... Når er dagen da? Litt kaldt nå... Er det bare meg som er pyse og ikke griller pølse ute...? :oops: Klem fra Mayamor
Gjest lmari Skrevet 1. mars 2004 #387 Skrevet 1. mars 2004 Nå har jeg faktisk lest gjennom hele dagboka di, jeg! Har vært snikleser en stund, men ikke hatt tid til å lese hele fra "perm til perm". Men nå i natt fikk jeg tid! (sitter egentlig på nattevakt på jobben, da... ) Og på aller første side fant jeg noe morsomt: Tok cand.mag på Blindern før journalisthøgskolen. Betyr det at det er flere journalister her inne? Jeg har en gjesteopptreden som deskhai, men skal nok tilbake som skrivende etterhvert, ja... Jobber du i bransjen, eller? Sååå spennende å følge med på deg. En stakkar blir jo både giftesyk og babysyk! Eller - giftesyk var jeg jo egentlig fra før, men nå ble jeg skikkelig babysyk i hvert fall!!
havsulen Skrevet 1. mars 2004 Forfatter #388 Skrevet 1. mars 2004 Gikk to timers tur i inspirerende vårvær i går, ble verre i går kveld - men: er ikke verre i dag! Ergo kan jeg gå på tur av og til! Turen ble gjennomført sammen med vennepar L og S, med lille femuker gamle sønn. Fikk holde ham, han er så liten! Og samtidig så stor, når jeg tenker på at han bodde i magen, for omtrent en måned siden! :o Lørdag kjøpte vi ergometersykkel også, så nå burde jeg har alle muligheter til å forsøke å holde noen av musklene på plass. :-) Fikk opp hylle i skapet i gangen i helga, praktisk! Der skal strikkegenserne våre og veskene mine få bo. Så hyggelig at du følger med, Imari! Må innrømme at jeg er journalist, ja. Jobbet også nattevakter for noen år siden, når jeg tenker på det nå skjønner jeg ikke at jeg orket. Men da var jeg enda yngre, og enda mindre erfaren - og hva gjør man ikke for å komme seg inn i bransjen? Desking høres spennende ut. Nå arbeider jeg slik at jeg får følge stoffet mitt gjennom både layout og korrektur. Det er gøy! Bryllupssyk og babysyk, ja! Jeg for min del kan absolutt anbefale begge deler, ut i fra den lille erfaringen jeg til nå har hatt med begge prosjektene. :-) Håper noen av de giftesyke damene her inne benyttet skuddårsdagen som en morsom anledning til å fri! Bursdagen er 17. april, Mayamor - så jeg håper det er vårvarmt da! Har planlagt å bake alt selv, ja Lillen. Men det er ikke vanskelige kaker! Iskaka skal jo fryse seg selv, og ostekaka trenger ikke stekes. Gleder meg, jeg. Helga etter skal vi ha selskap for foreldrene og søskenene våre. Tanken er: jeg arrangerer super30årsdag for mannen, hva må han gjøre for meg om to år, da???
skogeki Skrevet 1. mars 2004 #389 Skrevet 1. mars 2004 Hei Havsulen! Jeg har nå fulgt med i graviditetsdagboken din en stund, og før det var jeg stadig vekk innom bryllupsdagboken din. Jeg har bare aldri fått ut fingeren til å skrive en hilsen. Selv har jeg mest fokus på bryllup for tiden, siden vi gifter oss om 3 1/2 mnd, men jeg vet at om få måneder er det sannsynligvis baby jeg kommer til å tenke mye på. Derfor synes jeg det er gøy med graviditetsdagbøkene. Som et lite svar til Imari - JA, vi er flere journalister. Havsulen, du og jeg har faktisk freelancet for samme avis, og så kommer vi fra samme distrikt. Ikke nok med det - jeg har også cand.mag + journalistikkutdannelse. Mange likhetstrekk, gitt! Lykke til videre med svangerskapet! Jeg liker dagbøkene dine godt, fordi du er så positiv!
havsulen Skrevet 2. mars 2004 Forfatter #390 Skrevet 2. mars 2004 I går tok yogainstruktøren helt av, og forlangte at vi skulle prøve neseskylling. :o Det spredte seg en nervøs latter gjennom mageforsamlingen da vi skjønte at vi faktisk skulle gjøre det der og da. Så mannen hentet neseskyllekanner og salt og lagde saltvann, også sto vi der over bøttene og skylte... Nok om det! Men det skulle visstnok klarne hjernen vår og rense opp både nesen og kroppsenergien. Nå vet våre to småbarnsforeldreparnaboer det også, og de ble faktisk glade, for da får barna enda flere lekekamerater. Og det er jo sant! Mamma og jeg har avtalt handledag! Vi skal ta oss fri fra jobben, og gå i babybutikk 23. april! Hurra, hurra - det tror jeg blir koselig! Og ganske utbytterikt, kjenner jeg henne rett. Hun har allerede kjøpt ammepute til meg, som jeg bruker mellom beina når jeg ligger på siden. Det er så koselig at hun gleder seg så! Skogeki... hm... Freelancet for samme avis? Hm... Vel - da er du i hvert fall min garantist på at jeg ikke er et oppdiktet internettvesen. :-) Skjønner godt du er opptatt av bryllupet deres - åh, dere har så mye å glede dere til! Jeg synes virkelig det var fantastisk å få planlegge så mye fint, og hvis du har lest i bryllupsdagboken min vet du jo at det ble en ganske så akseptabel dag! Jeg får fortsatt ilinger i magen når jeg tenker på alt som skjedde.
Salamandra Skrevet 2. mars 2004 #391 Skrevet 2. mars 2004 Koselig med mødre som liker å shoppe.. :D Det gjør min også.. Får håpe du føler deg oppklarnet og full av energi nå som du har fått skylt nesa di.. .. sånn at det var verdt det lissom.. Jeg må si jeg er imponert over bursdags-mekkings-evnene dine asså.. Må ikke slite deg helt ut nå da.. Kanskje du har lyst til å ta en tur til oss og hjelpe til med kakebaking til dåp sånn til høsten en gang.. ? Ha en fin-fin uke!! :D
meta Skrevet 2. mars 2004 #392 Skrevet 2. mars 2004 Jeg er ihvertfall imponert over evnen til å planlegge!! Mannen har bursdag 15. mars. Jeg/vi har ikke planlagt besøk engang Mammaen min tok helt av når jeg var på Østlandsbesøk i helgen. Tror ikke Bim kommer til å fryse ihvertfall Det er SÅ koselig med engasjerte mødre!!! Jeg sliter litt (masse) med tette kanaler i nesen og allergi og sånt og må innrømme at jeg er litt glad i nesehornet mitt.. Føltes merkelig første gangen, men nå er det bare oppkvikkende :D Håper du får en fin uke! Meta
Gjest Camelia Skrevet 2. mars 2004 #393 Skrevet 2. mars 2004 hehe...Jeg hadde også min første erfaring med nesehorn (!) i en yogatime. :-) Og du, er magen større, eller? Blir det noen ny avatar med det første? :D
Rannva Skrevet 2. mars 2004 #394 Skrevet 2. mars 2004 Hei. Stikker bare innom for å si at filmen lar vente på seg. Svensken er stuck i Kairo. Kommer forhåpentligvis hjem torsdag kveld.. Imponerende bursdagsplanlegging gitt. Er det mulig å snike til seg oppskriften din på ostekake? Den jeg har skal stekes, og er ikke så god... Ha en fortryllende uke. :klem2:
Pludre Skrevet 2. mars 2004 #395 Skrevet 2. mars 2004 Hei Havsulen Her kommer jeg for å titte innom og si : HEI !! Må jo innom og hilse på, siden jeg er helt fersk her inne.... Jeg er småbarnsmor til to skjønne gutter, Emil på 2,7 år og Viljar på 7 mnd, og de er begge mammas store glede Har akkurat 2 år mellom dem, og samme termin hadde de også, men jeg klarte ikke å få dem på samme dagen. Er litt glad for det, for da har de HVER sin bursdag og det er vel det beste. Jeg går hjemme i fødselespermisjon og har akkurat begynt på de siste 3 mnd, før jeg skal tilbake i jobben som bussjåfør, og det gleder jeg meg til Har savnet jobben min noe vanvittig, må bare ha folk rundt meg, blir rimelig rar i hodet uten Så jeg er bare øve-prøver hittil, vi har ikke tenkt å sette skikkelig igang før utpå sommeren, for jeg blir jo som sagt bare gravid en gang i året, og det er i oktober Blir spennende å følge deg fremover, er så moro å følge graviditeter på nært hold. Klem fra Pludre som bor noen etasjer under deg
havsulen Skrevet 3. mars 2004 Forfatter #396 Skrevet 3. mars 2004 Hurra - klarte det! Ny avatar, nå for 17. uke. Skal gi deg ostekakeoppskriften i morgen, Salamandra! Koselig med besøk, Pludre, Meta og Camelia! Filmen kommer når den kommer, Tiny - ikke stress med det. Har vært på kurs i dag, og må løpe på trening nå...
havsulen Skrevet 4. mars 2004 Forfatter #398 Skrevet 4. mars 2004 Her kommer ostekakeoppskriften, til Tiny og Salamandra og eventuelle andre interesserte: Havsulens ostekake Bunn: 250 g kjeks (for eksempel Digestives) 110 g smør Blant smeltet smør og knust kjeks. Fordel massen i 25 cm kakeform. Sett kjølig til massen har stivnet. Fyll: 1 pk sitrongele, lages med halv mengde vann. Avkjøles, men la ikke bli stiv. 250 g ost (Philadelphia for eksempel) 110 g melis 1 ts vaniljesukker ¼ liter lettrømme ¼ l kremfløte, stivpisket Blant fyllet og hell over den avkjølte kakebunnen. La stå kaldt i minst 60 min før servering. Kan selvfølgelig pyntes med div, feks gele/frukt etc. Nam, nam. Prøv, Salamandra! Og hvis du ikke får det til, lover jeg herved å bake den til dåpen deres! Ti kniver i hjertet. :-) Koselig med besøk, Pludre. Godt å høre at du savner jobben din. Akkurat nå gleder jeg meg vanvittig til å si farvel til jobben og gå ut i permisjon! Gleder meg til å fokusere på noe helt annet! Men det er godt å høre at det kan føles meningsfullt å begynne å jobbe igjen, også. Grunnen til at jeg bursdagsplanlegger, Meta, er at det er en 30-årsdag! Synes det er stort, jeg. De siste tre bursdagene har vi ikke hatt selskap i det hele tatt, men spist på restaurant, bare han og jeg. Kan forstå at neseskylling kan være lurt for allergikere og bihulekronikere. Jeg trenger imidlertid tilvenning. I går var jeg på kurs, og i pausen satt jeg ubevisst og strøk magen min. Da lurte en ukjent kursdeltager på om "det skjedde noe der nede". Det kunne jeg bekrefte! Så herved er det offisielt: jeg har en mage også ukjente tør definere som gravid!
meta Skrevet 4. mars 2004 #399 Skrevet 4. mars 2004 Syns magen din er veldig fin og ser typisk gravid ut jeg Tror kaken din er nesten den samme som svigermoren min lager. Da er den ihvertfall fantastisk god Namme, nam..
Salamandra Skrevet 4. mars 2004 #400 Skrevet 4. mars 2004 Oppskriften er printet ut og lagt til side i påvente av tider med mindre streng kostholdsplan, havsulen.. Forresten, kan man bytte ut sitrongeléen med en annen smak? Stikkelsbær eller bringebær eller noe sånt? PS. Kjempefin mage du har fått deg.. :D
Anbefalte innlegg