Gå til innhold

Havsulens mirakelbok

havsulen

Anbefalte innlegg

Hei, Havsulen!

Jeg har det på samme måte som deg når det gjelder å fortelle mamma om prøvingen. Skulle så gjerne ha delt det med henne, men vil ikke at hun skal gå å vente og lure og bekymre seg (for henne tok det 8 år...men jeg har så lyst til å spørre henne om hun gjorde noen tiltak for å bli gravid, eller om hun bare gikk og ventet på mens) Men det er nok aller best med en overraskelse til jul! :wink:

Og alle hjerter gleder seg...

Har du funnet en graviditetsfe også nå? Den visste jeg ikke om. Husk å informere når du oppdager nye makter... :)

Hva gjør man får å glede feen da?

(jeg har bestillt enda flere klær jeg!)

Ha en god helg, Havsulen!

Hvis det gir deg no trøst, så har uvi'en min også forverret seg i det siste... :x

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Håper hun stakk på akkurat riktig sted slik at det blå kryss kan åpenbare seg om en to ukers tid !

Klemmer

Angående kaken ; trodde den ble en smuuule mislykket jeg. Men det syntes ingen av de som smakte den ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havsulen - nå også gourmetkokk!

Hadde middagsgjester lørdag kveld - vennepar E og H. De fikk skalldyrpai og espressosjokoladekake, og det var godt - hurra! Til alt overmål ble mennene opptatt med fotballkamp så vi jentene fikk ro til litt jenteprat også - perfekt.

Har puslet i huset i helga - mannen har satt opp panel på tre vegger i gangen. Jeg har pakket inn julegaver - ferdig med ti - , vasket masse klær, vasket badet og ryddet i stua, og klarert hobbyrommet til julepusling! Nå er det bare tre esker med papirer igjen fra flyttelasset vårt. Fulle av notater fra Blinderntiden. Kan jo ikke kaste dem!

Er nesten ferdig med julekalenderen jeg lager til Bestemor, hun får et dikt hver dag, noen ganger med et bilde til. De to siste årene har hun fått små gaver hver dag, så jeg ville gjøre noe annerledes i år. Blir koselig å sende.

Skal begynne med EL-tester på dag 11 - det vil si på onsdag.

Mannen fikk Pappaboka i går, og ble kjempeglad! Han leste høyt for meg til jeg sovnet.

Jeg finner absolutt ingen trøst i dine UVI-plager, Lillen! Dette må det bli en slutt på! Jeg skal rapportere om mine homeopaterfaringer, og håper det kan hjelpe oss begge.

Takk for hilsen, Hilde - er glad naboene likte kaka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeimponert :o Det var litt av en middag.. Skulle nok kjent deg ja :lol:

Så koselig at du lager kalender til bestemoren din. Det setter hun nok enormt pris på.. Du er flink :D

Jeg skal krysse fingrene for at du snart får el og kul på magen. Det skal nemlig jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres virkelig ut som en gourmetkokk! Hos oss er det mannen som tar seg av kokkeleringen, og det er bra for jeg er en elendig kokk :lol: Har veldig lyst til å invitere noen venner på middag snart, men jeg må si jeg ser litt mørkt på å "fake" at jeg ikke drikker alkohol... Så da prøver vi heller å unngå slike situasjoner fram til vi er klare for å fortelle at vi venter barn. Og det blir nok ikke før nærmere jul er jeg redd... :roll: Men det er ett arrangement jeg ikke kan lure meg unna, og det er julebordet med jobb. Spørs om jeg ikke må fortelle det før den tid til kolleger. Julebordet blir vel i midten av desember en gang, og da vil jeg jo faktisk være ca. 10 uker på vei.

Krysser fingrene og følger spent med når du skal begynne med el-testene! Kanskje dere får en ekstra hyggelig julepresang i år? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert :o

Skulle gjerne ha vært med på den middagen ja :Nikke:

Også så effektive dere har vært i helgen, må bare si i fra hvis dere trenger oppdrag i bergen :blunke: Skulle nemlig ha lagt skiferheller på "gårdsplassen", malt stuetak et strøk til, malt et strøk til på div. dører og lister, sydd gardiner osv osv, pleier å være flinke når vi først trår til, men så er vi altfor "flinke" til å begynne på litt for mange prosjekter samtidig :oops: Så nå er vi nesten ferdige med å male både entre og mellomgang.... tenk om vi hadde klart å gjort oss ferdig med en ting av gangen i stedet for nesten ferdig med to tre ting samtidig :roll: Jaja blir vel aldri ferdig med prosjekter når man eier eget, syns vi pusser opp i ring jeg, når vi endelig er ferdige med allt, så finner vi ut at vi skal endre noe igjen...... det er kun kontoret som har beholdt løsningen fra første opppussing, og det varer vel ikke så lenge :ler:

Lykke til med babylagingen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så nydelig tanke å gi bestemor en kalender med dikt!! Er det hjemmelagde også eller? du må jo være veldig glad i henne som bruker så mye tid på det. Jeg blir helt rørt i det skjøre "snart- mamma hjerte" mitt jeg!!! :hjerter:

Du fortjener virkelig å bli mamma så du får flere å øse av din omsorg til!!! men den saken er vel grei for alle her inne skal vel henge med på den blå bølgen som er like rundt hjørnet.... :wink:

TVI TVI!!!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Halla Hævis! :)

Hyggelig å hilse på deg! Takk for pene ord i Bjørnehiet, joda, jeg prøver jo så godt jeg kan da... :)

Skal følge med deg litt også - for nå vet jeg hvor dagboka di bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah!

Hva tror du de Høye Makter eller Feen sier nå??

Nytt kg-forum

Kan tenke meg de ikke får sove så godt inatt... *ond latter*

De kommer ikke til å like vårt eget nye tilholdssted, og sender oss nok fort tilbake til resten av forumet...(inkl. graviditets-forum)!

*fingers crossed*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var innom en barneskole i forbindelse med jobben sin i går, og fortalte meg gledesstrålende om alt det morsomme barna ropte etter ham (blant annet: hallo gamle mann! :hoho:) da han gikk gjennom skolegården.

Han klarte kun såvidt å ikke fortelle om prøvingen vår da han snakket med en kamerat om når det passet å få barn, forrige lørdag.

Koselig å merke at han gleder seg så!

Tusen takk for hilsener, Bjørnsdatter, Kipa, Bizzy, Lillen, Eliza og Meta! :hoppe:

Så koselig sagt om det å ha flere å gi omsorg når man får barn, Kipa! Jeg gleder meg til å ha flere å være glad i!

Jeg skal EL-teste i dag. Må gjøre meg klar til førjulsbølgen vår, vet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takk for hilsen, og joda vi har endel prosjekter på gang, men jeg tror det ville vært deilig å fullføre et prosjekt før jeg kaster meg over det neste :ler: Men en fordel er jo at jeg sjelden går tom for oppgaver, og om et år / halvannets tid så er muligens planen å flytte "hjem" igjen så da blir det helt sikkert nye opppussingsprosjekter :blunke: Får bare håpe vi endelig blir ferdige med leiligheten vår til sommeren, slik at vi kan bo minst et halvt år uten opppussing, men det blir kanskje kjedelig :lol:

Satser på at du har rett når det gjelder redebygging, har nemlig konkrete planer om å kaste meg på julebølgen :blunke:

Mennene er så søte når de blir skikkelig babysyke :hjerte: Kunne nesten spist mannen når vi har vært og handlet barselgaver til venninner, han tar jo helt av :hjerter:

Var innom benetton og så på klær til nyfødt, og mannen sa bestemt; "her skal vi handle minst en av hver når vi blir gravide" :hjertesmil:

Jaja, tror nok vi skal revurdere det, men ble i allefall helt varm i hjertet av ham :ler:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: hopper litt for kjapp el, og fullklaff :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å høre om den "gamle" mannen din! :ler:

Men mann var også veldig engasjert i begynnelsen, for han trodde faktisk at når man sluttet med prevensjon, så gikk det på 1-2-3!

Han har lært nå...og tar ting som det kommer (altså tenker ikke så masse på det) :ler:

Hva er det du mener i boka mi egentlig?

Tilbyr du meg jobb?

Eller...hvorfor vil du ha lille Lillen som radiograf?

:wink:

Håper du koser deg med venninner ikveld!

Klemklem

:P

Psst!

Hvis jeg sier meg helt enig med Kipa angående omsorgs-øsing og det å fortjene en graviditet...kan jeg også få ros da? Det er koselig sagt å være enig også??

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på julebord i kveld med jobben, har IKKE lyst! Vil ikke drikke masse nå som jeg har EL (sannsynligvis i dag). Vil være hjemme og lage barn! :blunke:

Eplepaien ble godt mottatt - venninne S og S tok en sein buss hjem, vi skravler og skravler og skravler...

Som fortalt i boka di, er du mitt førstevalg hvis jeg noen gang skulle trenge radiograf, Lillen!

I går kveld leste Mannen høyt for meg fra Hakkespettbok for førstegangsfedre. Skulle egentlig bare lese fram til fødsel, men så klarte vi ikke å holde oss for det er jo så spennende! Da han leste om alt han måtte huske å ha med til fødeavdelingen, utbrøt han oppgitt: nei, dette må jeg skrive ned nå, altså! Tror ikke vi trenger å pakke den bagen, ennå. :hoho:

Men om en liten stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, er helt sikker på at det er du som hermer etter meg jeg, så det så :blunke: Men det er helt greit da, så kan vi satse på synkronkryss og sånt :D

Et lite triks dersom du ikke ønsker å drikke noe serlig uten at det er synlig er å ta imot drikke i glasset og bare nippe til det, er egentlig ingen som tenker over at man ikke får påfyll :blunke: Har benyttet meg av dette endel ganger i løpet av de 9mnd vi har forsøkt. Når vi har vært ute har det som regel vært slik at jeg har drukket alkoholfrie drinker, ingen som ser forskjell alikevel :D

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Sånn da har jeg vel gjort mitt for at det skal klaffe for dere i helgen, så får dere ordne resten selv :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en lykke til-sang

som jeg vil synge gang på gang

For Lillen, som skal teste

Måtte det skje, det beste! :hjerte:

:hjerte: Du kan smelte en isbre! :hjerte:

Du er så god! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!!

Har en riktig god helg!!

Og kos deg masse på julebord da!

Det er bedre å ha et julebord å gå på, en ikke noe julebord i det hele tatt... :roll:

:nisse:

Magnhild i julestemning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så behjelpelig su skulle være da Bizzy.. Jfr. tidligere innlegg i min dagbok :wink::ler:

Ønsker deg en riktig god helg, Havsulen. Julebord man ikke gleder seg til, pleier å bli bedre enn forventet :)

Lykke til med el da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet skal få sju av ti mulige poeng. Og det er mye, så få forventninger som jeg hadde. Dere hadde rett Meta og Magnhild, takk for perspektivet!

Mye fordi jeg hadde en hyggelig bordkavaler, og fordi jeg fikk takketale og Havsulens skål av alle de 70 fremmøtte. Jeg hadde nemlig ansvar for arrangementet. Det aller beste var imidlertid at jeg ble hentet halv ett. Jeg sov godt, våknet relativt tidlig lørdag - uthvilt og meget fornøyd. Hater når dagen derpå sløses bort fordi jeg er sliten.

Lørdag debuterte jeg som kransekakebaker! Den ble god (selv om mannen sa den var "mer buklete" enn den hans mor pleide å lage. Prøvde så å redde seg inn med at det var den beste han hadde smakt. :hoho: )

Bakte brød i går, og besøkte vennepar S og J. De har flyttet til nytt, stilig hus. Jentene deres er så skjønne, skal tilby meg å være barnevakt i julegave.

Er på dag 16. Har ikke fått positiv EL-test ennå, men flere dager har testene ikke vist kontrollstrek engang, så jeg stoler ikke helt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...