Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Regner med det var etter stort inntak av IFA og lakris Dinedama kunne fortelle i dagboka si at det ikke akkurat var friskluft som kom av å :fise: :ler:

I morgen er du 7. uker da er det bare 5 uker igjen til de magiske 12 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tyrkisk pepper eller annen salt lakris skal vistnok også hjelpe :Nikke:

Helt sant, uten Dent Salty hadde jeg ikke overlevd. Må dem med meg hele tiden, til og med om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at mat generelt hjelper. Å være sulten er ikke gunstig for kvalmen. Rett etter måltider og en god stund etter er jeg nemlig helt fin. Så nå blir det ofte spising heretter. Små hyppige måltider. Det skal jo være så sunt og! :tommelopp:

En rar ting er skjedd: Jeg har fått brev fra Ullevål med innkalling til ultralyd. Den er allerede i uke 12!!??! :klø: Det står ingenting om at det er noe spesielt med den, jeg tenkte kanskje et spesielt prøveprosjekt eller noe, men det følger med en brosjyre om undersøkelsen alle har i uke 18. Så noe er feil her.... Jeg får ringe på mandag og bytte time. Den er jo midt i juli også, og da er jeg på ferie!

Jeg var på fredags"pils" i sted og da spurte bestekompisen til Mannen, etter at jeg først drakk en cola, så en Farris, om jeg ikke drakk alkohol i dag. Nei, jeg gjør visst ikke det, sa jeg bare. Så spurte han ikke mer. Men Mannen mente at han fint kunne spørre han i morgen i stedet, når jeg ikke var til stede. Da sa Mannen at han skulle svare at han ikke visste hvorfor jeg ikke drakk... :fnise: Han skal nok få vite det en gang, men først skal foreldrene våre få vite det. Kompisen hans er dessuten verdens største sladrekjerring, så hvis han får vite det, vet alle det... Og dét er for tidlig! Jeg er jo bare 7 uker (om et par mintter er klokken over 24, så da er det teknisk sett lørdag, og 7 uker!! :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er ubehagelig :kose: Postafen reisesyketabletter hjelper endel, og å spise hjelper masse. Selv om man virkelig ikke har lyst på mat, så hjelper det faktisk å tvinge i seg litt. Gjorde det på meg hvertfall :)

Så rart at du fikk time så tidlig :klø: Lurt å be om å bytte den så fort som mulig. Opplevde at Rikshospitalet ikke var så innmari behjelpelige når jeg ville bytte timen min. De hadde bare et alternativ, selv om det var mange uker før, og hvis jeg ikke kunne da, så trengte jeg ikke å komme i det hele tatt. Jeg fikk time i uke 16 første gangen. Angrer litt på at jeg ikke bare dro da, for da hadde jeg fått en ekstra ul :gjeiper:

:hoppe: 7 uker :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, de var såpass fleksible ja.. :rolleyes:

Jeg har tenkt å ta kontakt med han du ga meg navnet til for å høre om jeg kan få en nakkefoldundersøkelse, og det må jo tas rundt uke 11-12 det også, så en UL på Ullevål akkurat da er strengt tatt ikke nødvendig. Selv om det jo er moro å se den lille så mye som mulig da. Men det er bedre å ha en UL i uke 11 og en i uke 18!

Når er det vanlig å bestille 3D-ultralyd forresten?? Jeg har lyst til å ta det også... Ungen kommer til å bli ultralydet massevis av ganger! Jeg har jo allerede hatt én, og jeg har en til neste uke... Heldigvis er det ikke skadelig!

Dingsen i magen har forresten fått navn! Mannen kaller den Embryus. Og om noen uker skal den visst bytte navn til Fostrus! Nydelig du.. :fnise: Jeg er i grunn ganske imponert over at han har fått med seg at det er forskjell på embryo og foster jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at 3D er best i uke 28, men har sett 3D-bilder fra uke 11 (søsteren min sin baby), og det var fantastisk kult. Litt digert hode, men veldig fin ellers..

Hurra for 7 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at mannen er så engasjert at han til og med har gitt den navn! Også så fine navn da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske navn :ler:

Jeg har også hatt mange ul, uke 9, 13, 16, 19 og 27 :dåne: Men det er så fantastisk og se dem :rødme:

Jeg vil anbefale Ultralydklinikken på Lysaker, når du kommer så langt, vi var veldig fornøyde der! 3D ul bør tas rundt uke 28, for da har de fått litt fett på kroppen, og øynene åpner seg rundt da. Men de er fortsatt ikke for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine navn mannen har kommet med :jepp: Flott at han engasjerer seg så mye som han gjør :)

Du får lage deg små lekre smakbiter slik at du alltid har noe godt å spise på forhånden, i tillegg til at du holder kvalmen unna :jepp:

Håper du får en kjempe flott dag :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Embryus var jo kjempesøtt!

Synes mannnen din er så søt, veldig ivrig å vite alt ihvertfall ;)

3D er delte meninger om når man skal ta. Jeg tok i uke27 og fikk fine bilder, mens andre mener at de blir finest etter uke 30.

Tror gjennomsnittet er mellom uke 25-32....men anbefaler deg å undersøke litt på en som kan det ordnlig, de tar seg ofte god tid å få gode bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at 3D er best i uke 28, men har sett 3D-bilder fra uke 11 (søsteren min sin baby), og det var fantastisk kult. Litt digert hode, men veldig fin ellers..

Hurra for 7 uker! :hoppe:

Å så kult!! UL er stas altså!!!

Gøy med navn da :ler:

:hoppe: for 7 uker!

Ja, fine navnene.. :rødme:

:fnise:

Så gøy at mannen er så engasjert at han til og med har gitt den navn! Også så fine navn da! :ler:

Jeg hadde som sagt aldri trodd han skulle engasjere seg så mye, men jaggu overrasker han ikke!! Han husket til og med på å si natta til Embryus hver kveld! Søt da...

Fantastiske navn :ler:

Jeg har også hatt mange ul, uke 9, 13, 16, 19 og 27 :dåne: Men det er så fantastisk og se dem :rødme:

Jeg vil anbefale Ultralydklinikken på Lysaker, når du kommer så langt, vi var veldig fornøyde der! 3D ul bør tas rundt uke 28, for da har de fått litt fett på kroppen, og øynene åpner seg rundt da. Men de er fortsatt ikke for store.

Takk for anbefalingen! Det skal jeg huske på!! :jepp:

Så fine navn mannen har kommet med :jepp: Flott at han engasjerer seg så mye som han gjør :)

Du får lage deg små lekre smakbiter slik at du alltid har noe godt å spise på forhånden, i tillegg til at du holder kvalmen unna :jepp:

Håper du får en kjempe flott dag :sol:

:klemmer:

Ja blir nødt til å planlegge spising litt mer enn før nå merker jeg. Jeg blir jo så bråsulten også!! Helt sånn; ikke sulten, ikke sulten, ikke sult.. DØDSSULTEN!! MÅ HA MAT NÅÅÅ!!! Rare kroppen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart ut og gå tur med en ganske "ny" venninne. Vi ble kjent via noen andre venninner, men fant ut at vi kommer godt overens og i tillegg bor like ved hverandre. Så i dag skal vi være sammen alene for første gang. Det blir hyggelig. Hun skal ha med sønnen sin da, han er vel 2 år eller noe tror jeg, og veldig søt!! (Og det sier litt, for jeg liker egentlig ikke unger... :sjenert: )

Det skal bli godt å komme seg ut i solen!! Det er et stååålende vær ute!!! :sol::briller: Håper dere alle får en flott dag!!! :klemmer:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og i kveld skal jeg på Sex and the City!! :nigo:

Skal sammen med en hel gjeng som ikke skal vite at jeg er gravid enda, så da temaet middag i forkant av filmen kom opp, sa jeg at jeg ikke kunne, så jeg kommer rett til filmen. Kjedelig at det skal bli sånn, men de er så innmari oppmeksomme på sånt også, så det er helt umulig å være der uten å drikke uten at de skjønner lunta.

Gleder meg til 12 uker jeg!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra for 7 uker :):hoppe:

Ha en kjempefin dag! Jeg skal også se sex&city-filmen enten ikveld eller i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt med navn! :fnise:

Utrolig flott at han engasjerer seg ja :jepp:

Kos deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy på kino? Ingen kvalme eller uvelheter som kunne gi venninnene mistanke om at noe er i gjære? ;) Kjedelig å måtte droppe middagen, men heldigvis er det ikke lenge til 12 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...