Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!


cypress

Anbefalte innlegg

En longtime snikleser står frem her... :sjenert:

Så inne hos Devilina at noe var bra hos deg, kom så inn på din gamle dagbok og leste med skrekk og gru om blodet. Begynte å grine og nå griner jeg jaggu igjen!! Hurra!! :strix:

Fantastiske nyheter!! Vet akkurat hvordan du føler deg for jeg blødde 6+3 og var også sikker, men usikker. Dro som deg til Volvat og fikk vite at jeg fortsatt var gravid! Det er til å :dåne: av altså!!! :nigo:

Gratulerer med graviditet og jeg krysser fingrene for at du slipper å måtte oppleve å bli like redd igjen!!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt forsøk på en liste, med egne opplevelser flettet inn: :sjenert:

Unnfangelsen finner sted omkring: 1. mai 2010

Cypress får positiv test for 1. gang: 11. mai 2010

Hjertet begynner å slå: 26. mai 2010 :strix:

Cypress får en blødning og tror at bebissen er død: 31. mai 2010

Cypress er på ultralyd og ser et bankende hjerte: 1. juni 2010 :yvonne:

Embryoet beveger seg: 19. juni 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. juni 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 26. juni 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 10. juli 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 17. juli 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 24. juli 2010

Fosteret svelger og tisser: 7. august 2010

Tid for ultralyd: 14. august 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 21. august 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 4. september 2010

Fosteret begynner å høre: 25. september 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 23. oktober 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 27. november 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 3. januar 2011

Antatt termindato: 24. januar 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :D Jeg har ikke skrevet her før, men følte et sånt stikk da jeg leste første innlegg, og har fulgt med og håpet på det beste. Dette var herlig å lese, lykke til videre^^

Snikleser som titter frem her!

Må bare si Gratulerer så mye, må være en heeelt rar følelse å sitte med nå! :bolledeig:

Nå får du bare kose deg videre i svangerskapet :hug: :rødme:

En snikleser av forrige boken din som nå føler å melde seg frem! :nigo:

GRATULERER SÅ UTROLIG MYE!!! :hoppe: Helt utrolig bra nyheter du har fått etter hva du hadde forventet deg...

ville bare sende deg varme :hug:

En longtime snikleser står frem her... :sjenert:

Så inne hos Devilina at noe var bra hos deg, kom så inn på din gamle dagbok og leste med skrekk og gru om blodet. Begynte å grine og nå griner jeg jaggu igjen!! Hurra!! :strix:

Fantastiske nyheter!! Vet akkurat hvordan du føler deg for jeg blødde 6+3 og var også sikker, men usikker. Dro som deg til Volvat og fikk vite at jeg fortsatt var gravid! Det er til å :dåne: av altså!!! :nigo:

Gratulerer med graviditet og jeg krysser fingrene for at du slipper å måtte oppleve å bli like redd igjen!!

:strix:

Jeg svarer dere felles jeg. :velkommen: til dere alle sammen! Veldig hyggelig med noen nye lesere! Skjønner at det har vært litt oppstuss her i dag på grunn av opplevelsen min. :sjenert: Da er det godt å se at man har mange støttende og herlige jenter med seg som alltid trår til med gode ord!! Og det er godt å ha noen som har vært i samme situasjon som en selv. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene for en opplevelse du har hatt, Cypress :hakeslepp:

Men, for noen fantastiske nyheter :strix::hoppe::klemmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er faktisk ikke lenge til den begynner å bevege seg :rødme:

Også har du faktisk et bittebittebitte lite bankende :hjerte: inni deg... det er så sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, cypress! Nå har det rast mange følelser i meg når jeg har lest her hos deg, så jeg kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for deg! Men så utrolig fantastisk at alt står bra til med den lille. :strix: :rødme: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja hvis man ikke har lest her på et par dager og skal "lese seg opp", så kan jeg se at det kan ha vært litt spennende til tider ja... Heldigis endte det godt denne gang!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! måtte bare innom her igjen! det er så herlig med gode nyheter :)

klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! måtte bare innom her igjen! det er så herlig med gode nyheter :)

klem! :)

:fnise: Og den gode nyheten blir enda hyggeligere av å dele den!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det skjedd ting! Først ble jeg helt :sjokk: og NEI :trist: Men så gikk det jo bra likevel :strix: For en grusom opplevelse, og for en udugelig lege :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg likte den nye lista di cypress! :jepp::nigo:

Kommer ikke over legetufsen, som bygget oppunder din frykt istedenfor å fortelle om mer normale årsaker til blødninger! :rolleyes:

Leste forresten ut Burned i går, så nå er det ikke farlig å si noe som helst som jeg ikke vet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blør fortsatt bittelitt, men siden legen sa jeg ikke skal bekymre meg for det, så gjør jeg ikke det... :sjenert: (ikke så mye i hvert fall...)

Tilbake på jobb i dag. Æsj.. det var bedre å være hjemmme... :ler:

Det er kommet mail om sommerfest med jobben. Den skal være på en restaurant. Hvordan i huleste skal jeg klare å komme meg unna alkohol den kvelden uten at alle skjønner greia?? :klø: Gode tips tas imot med TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det er kommet mail om sommerfest med jobben. Den skal være på en restaurant. Hvordan i huleste skal jeg klare å komme meg unna alkohol den kvelden uten at alle skjønner greia?? :klø: Gode tips tas imot med TAKK!!

Det var denne velbrukte penicillinkuren da... :sjenert: Nå har du jo vært borte fra jobb et par dager, så det kan jo hende at den første kuren ikke gjør susen, sånn at du dessverre må ha en runde til, akkurat når sommerfesten er. Og kombinere penicillin og alkohol gjør deg ihvertfall ikke "frisk" igjen! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i boken fra jordmor i går at blødninger var normalt i første del av svangerskapet :Nikke:

Men siden legen har sagt at du kunne vente deg litt mer blod, er ikke dette noe å bekymre seg for, selv om hjertet ditt hopper over noen slag :klem:

Du kan også be om henvisning til tidlig UL når du er i uke 12. For å ta en titt inn til den lille igjen :rødme:

Tips til ikke å drikke

* Hvit måned

* Antibiotikakur

* Du måtte ta paracet like før festen og vil ikke blande det med alkohol

Det var alt jeg kom på, syns det fremdeles er hårreisende at vi må ha en unnskyldning for ikke å drikke noe som strengt tatt er svært valgfritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååååååh! :strix: :strix: :strix:

Har vært borte et døgn, men har tenkt mye på deg faktisk. Så utrolig fint at alt var bra! :rødme:

Jeg ble fortalt at mellom 20 og 30 % av alle normale svangerskap innebærer blødninger i 1. trimester og at mange av dem er så voldsomme at kvinnen tror hun har spontanabortert. Synes det var merkelig at legen din ikke visste det og sendte deg videre. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo naturlig at man lurer dersom noen plutselig ikke vil drikke når de alltid har gjort det på alle festene før.

Jeg er forresten enig med Neferet om at du kan si at du måtte gå på en antibiotikarunde til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo bare det.. Men hva slags ting får man antibiotika for?? :klø: Dere snakker med en som ALDRI er syk her skjønner dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ja, jeg må jo bare det.. Men hva slags ting får man antibiotika for?? :klø: Dere snakker med en som ALDRI er syk her skjønner dere...

Tja, hvilken som helst infeksjon egentlig. Du kan jo for eksempel ha urinveisinfeksjon? Det er vel noe som ikke synes så godt uansett, så vet at noen av mine gravide venninner har brukt det å skylde på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...