Gå til innhold

Supramundane's suppe


Supramundane

Anbefalte innlegg

Ja da høres det ut som du varierer tilstrekkelig :jepp:

Jeg må også få meg skikkelige sko, men utsetter iog vurderer. Det er som du sier utrolig dyrt. Det er jo viktig også, for det er dumt å ødelegge seg for å spare, men likevel... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slo min egen rekord på fjellet der jeg bor i dag, brukte 33m16s, kontra 38m45s sist gang. Oh yes!

Merker at det er lett å spise sunt for tiden, har mange kalorier å gå på etter trening men blir ikke fristet. Budsjettet mitt i vektklubben sier 1775 per dag, men i realiteten ligger jeg vel på 1300-1500. Tror ikke det er et problem? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe særlig lavere bør du i allefall ikke gå, for da kan det bli litt for lite kalorier på deg og kroppen tror du forsøker å sulte den. Og om den tror det så tviholder den på alt den har også kan det hende du stagnerer - så ikke blir for flink :ler:

Veldig bra fremgang på gåturen din!! Ekstremt motiverende når man ser slik fremgang da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Enig med Suzy angående kalorier. Ikke lurt å ligge for lavt, da går kroppen i sparebluss, og tviholder på fettet. Det vil du helt sikkert ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å vite hva som er "for lavt". Jeg leser på vetklubben at man f.eks ikke trenger å spise opp treningskalorier hvis man ikke føler seg sulten.. Så hvis jeg spiser 1775 og trener vekk 700.. så er jeg plutselig på rett over 1000. Teller det som "for lite", eller er det 1775 som teller for kroppen siden det faktisk er næring inn - til tross for trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste er å lytte til kroppen, og ha et fornuftig/sunt syn på det hele. Og få i seg litt god næring etter en treningsøkt. Selv om man ikke er særlig sulten er det viktig med litt næring etter en solid treningsøkt for å bygge opp igjen det man bryter ned. Ellers vil restitusjon gå saktere, og man vil i bunn og grunn bryte ned kroppen i stedet for å bygge opp.

Harde kondisjonsøkter bør også ha en dag eller to mellom (samme som ved styrke), med rolige restitusjonsøkter innimellom (eksempelvis en rolig langtur uten å gi full gass i bakker etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å vite hva som er "for lavt". Jeg leser på vetklubben at man f.eks ikke trenger å spise opp treningskalorier hvis man ikke føler seg sulten.. Så hvis jeg spiser 1775 og trener vekk 700.. så er jeg plutselig på rett over 1000. Teller det som "for lite", eller er det 1775 som teller for kroppen siden det faktisk er næring inn - til tross for trening?

Det er 1775 du går ut fra - for det er det som faktisk er næring inn,som du sier. Da høres det både bra og fornuftig ut - næringsmengdemessig.

Og RR har gode innspill på treningsvariasjon :jepp:

Du er så flink altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg ikke er helt ute og kjører. :)

I kveld skal jeg ut og spise med venninner og har spart og trent inn kalorier til å bruke i kveld. Jeg vet det ikke nødvendigvis fungerer slik, men det hjelper i alle fall på samvittigheten!

Er utrolig spent på hva vekten vil vise på mandag, håper jeg kan runde 5kg, et mål jeg egentlig hadde satt meg til 21.nov. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

:duskedame: Dette går jo strålende!

Kos deg masse med venninner i kveld! Det er det du spiser til hverdags som teller, ikke det du spiser den ene kvelden ute med venninner! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner bare jeg har litt angst for å ramle av lasset.. det er typisk etter turer/sykdom/utskeielser at jeg gjør det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Dette klarer du! Tror du må jobbe med den tankegangen om "at nå sprekker jeg". Si til deg selv at det er lov å kose seg en gang i blant, men i morgen er det tilbake til gode vaner. Da kan du kanskje unngå at sprekkene blir så lange ;)

Kos deg masse ute med jentene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er om mulig MER på lasset enn jeg var i går! ;)

Jeg koste meg, spiste for mye, hadde det kjempegøy. Sånn er livet. Nå er jeg knallmotivert for å fortsette jobben og få et godt tall på mandag til tross for at jeg hadde det kjekt i går! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok en rolig treningsøkt i dag bare for å holde rutinen ved like. Følte det ble en fin restitusjonsøkt egentlig, så nå skal jeg rundvaske her hjemme før det blir taco - og så være sjåfør for mannen. Er så artig at han slår ut håret litt, det er så fortjent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går klarte jeg noe jeg ikke har klart på over ti år: å løpe i mer enn to minutter sammenhengende. Det sier bare alt om hvordan formen har vært. Men i går klarte jeg 10 minutter og 17 sekunder, og gråt av glede. Jeg holder på å forandre livet mitt, litt etter litt, og det er helt fantastisk. Som om ikke de ti minuttene var nok så gikk jeg resten av tiden på tredemøllen og LØP de to siste!

Jeg er på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...