Gå til innhold

Supramundane's suppe


Supramundane

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp vært på Löplabbet her i byen, og hadde en åpenbaring. Jeg har en kraftig overpronasjon, og det forklarer jo en hel del smerter og verking, gitt. Jeg ble helt sjokkert da jeg så filmen av beina mine som løper ... det var drøyt. Og forskjellen med de skoene som jeg endte med å kjøpe .. fantastisk! Gleder meg til å prøve dem!

Fikk i tillegg så mye skryt og oppmuntring at jeg ble alldeles flau. Superkjekk dame. Hun mente jeg var "utrolig lett i spranget" til å være overvektig. Vet ikke helt hva det betyr, men kjekt likevel! Hun gav meg til og med en "high five" på fremgangen på løpefronten. Artig dame. Det er så gøy å handle når man møter folk som ikke vil SELGE, men som vil redde beina dine.

Sååå bra!! :hoppendeglad:

Er så moro når man møter dyktige og oppmuntrende mennesker!

Har opplevd noe tilsvarende da jeg skulle kjøpe joggesko engang (annen butikk da), hvor han tydelig visste hva han jobbet med. Kom ut derfra med et knallbra par joggesko (attpåtil på salg!) og endte med at jeg dro tilbake dagen etter (etter å ha fått testet de skikkelig) og kjøpte et par til...

Jeg har visst et ganske normalt steg, selv om de fleste ser ut til å tro at jeg overpronerer (er veldig vanlig på overvektige). Men jeg kjøper alltid sko med god støtte og demping, og som kanskje er beregnet på overpronasjon. Tok en sånn løpe/gangtest engang, og det viste seg at skoene jeg hadde på meg var de beste (de som ble kjøpt på salg). Har holdt meg til tilsvarende modeller og merke etterpå, strålende fornøyd :nigo:¨

Lykke til med løpetur på nye sko!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løplabbet er virkelig drømmen for meg og - har så lyst til å handle meg løpesko der. Greit å få kartlagt åssen det står til med føttene og faktisk få det man trenger.

Veldig gøy å høre at du fikk skikkelige sko. Nå blir det jo enda morsommere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å løpe med de skoene var en drøm. Jeg tok rådet til damen på L¨øplabbet og prøver ikke lengre å presse meg til å løpe så langt jeg klarer i ett, men løper intervaller og bygger opp toleranse (i beina) og kondis. Det funker glimrende. Jeg klarer å løpe intervaller på mye høyere tempo også, så da går det bedre.

Nådde det første delmålet mitt denne uken, som var 5kg. Det skulle jeg egentlig klare til 21.nov, så jeg ligger litt foran skjema. Ikke dumt det. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så bra å oppdage nye måter å trene på som fungerer enda bedre! Og for en deilig følelse det er å nå et mål lenge før fristen! :nigo:

Sånn håper jeg det fortsetter for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intervaller er ikke dumt! :nigo:

Fikk du noen konkrete tips om lengde på intervaller/pauser og evt hastighet? Eller kjører du ditt eget løp?

Jeg kjørte litt intervaller igjen på onsdagen, og avrundet med en 3 minutters jogg. Tar det rolig på grunn av ryggen, men artig å prøve seg litt (selv om jogging ikke har forsvunnet fra hat-lista mi ennå...).

Håper Supra får en kjempefin fredag og helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk damer :) Det er artig å trene for tiden, merker det går fremover! Jeg løper etter C25K-programmet, der målet er å komme opp til 5K etterhvert. Når jeg løper intervaller så løper jeg 90 sek og går 2min. Etterhvert blir det 2min løpe 2 min gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen Supra!

Stiolig at du fortsatt holder koken - dette kommer til å bli så bra. Du er i ferd med å skaffe deg en helt annen livsstil :jepp:

DU ER SÅ FLINK! :bolledeig: Skulle ønske du bodde i Oslo, så kunne du dratt meg med på trening... :sjenert:

Du får bli med meg :nigo:

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei søta :)

Ser du har tøffe forelesninger i dag. Dette er veldig kjent stoff for meg, men det blir aldri mindre tøft for det :tristbla:

Og jeg :duskedame: på deg! Du er flink som står på med trening! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhhhh. Som jeg hater å være syk. Følte jeg hadde hatt min andel av sykdom i høst, men nei. Er på bedringens vei, men føler likevel at det er helt grusomt å sitte på biblioteket og lese til matteeksamen når det står en deilig seng hjemme. Klar for å bli frisk nå.

Hadde veiedag #7 i dag og vekten viser totalt minus 6.9kg. Så dette går jo veien. Kjenner jeg er mentalt klar for å begynne å trene igjen, men det spørs om kroppen trenger litt mer tid. Var ute og gikk en tur i går og det gikk fint, så noe bevegelse skal jeg klare. Liker ikke å IKKE trene, det får meg til å føle at jeg ikke gjør alt jeg kan for å bli sunnere. Merkelig.

Jaja. .. får vel lese matte, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Er nok lurt i å la kroppen restituere godt etter sykdom før du presser den skikkelig hardt på trening. Men litt rolige økter går nok bra, og er jo ikke dumt med gåturer heller! Kjører du for hardt på risikerer du jo bare å ha basillene ekstra lenge...

Fortsatt god bedring, og lykke til med mattelesingen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :klem:

Og jeg er helt enig med Gjøken. God tid til å bli frisk er viktig. Ikke press kroppen for tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med sjukdom ja - jeg har også ligget flatt nylig - men det er iokke noe annet å gjøre enn å bare finne seg i det og la kroppen få ro til å komme seg.

Lykke til med matten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Du er sikkert snart frisk igjen. Bare ikke press deg for tidlig, da er du garantert å ikke bli frisk! :regler:;)

Gratulerer med -6,9 kg, det er jo et kjempebra resultat!!! :blomst::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...