lisaolsen Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Andre enn meg som synest det er stress med barnebursdag?
Shade Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Selvfølgelig er det stress! Har allerede begynt å grue meg til neste bursdag. Men det er jo verd det når man ser hvor gøy poden har det
lisaolsen Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2010 jaa... vurderer nesten å leige inn noen til å ha bursdagen, laget i stand, arangere og rydde opp igjen etterpå..
Gjest a Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Det verste med barnebursdag er: Alt skriket på små unger.(Spes. når det er gutter...) Klart: dem har det morsomt og det er sånn det skal være. Men det blir innmari slitsomt. Spes. inne i en leilighet... Da går man bare rundt og sier "INNE-STEMME" høyt hundre ganger... (Ohj) Det andre er når man skal rydde opp bollebiter fra over alt og velta brusflasker fra bordet.. Men det går når det er noen fler voksne til å rydde vekk. Endret 26. mai 2010 av Furstina
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Jeg er ikke mor ennå, men er det ikke litt kos å stelle i stand bursdag til barnet sitt da? Endret 26. mai 2010 av Furstina
Gjest a Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg vet om folk som slenger alle barna inn på Mc Donalds eller Peppes. Hvis det ikke kommer noen barn som vil ha vegan eller halal eller kosher mat så kan du jo vurdere det
Wildy Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Ja, det er litt styr med bursdag. Men det er jo inmari artig også! Etter mange år med årlige fester ( mine jenter er nå i tenårene, og vil fortsatt ha "skikkelig" bursdagsfest hjemme)har jeg etterhvert fått en stødig kjøreplan på slike fester. Synes ikke det er hverken mye stress eller uhorvelig dyrt å ha bursdagsfest hjemme. Mye artig man kan få til uten å ommøblere hele kåken eller svi av en formue.Det er noen timer det står på, og ungene har det artig.
Gjest gjest r Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 En god grunn til å ikke ha eventbyrå til barnebursdagene er at da kan barnet bli mobbet av andre barn etterpå, fordi det virker som de flotter seg med dyr og fin fest og at hele familien vil virke bedre enn andre, med sine penger. En annen grunn er at om det første ikke skjer fordi ungene er for små til å skjønne hva det koster, er at folk ikke tar avstand fra det men blir opptatt av å ikke være dårligere selv. Da har du som brukte byrået først vært med på å sette en kunstig høy og dyr standard på barnebursdagene som andre, med mindre penger, må slite og slepe for å kunne føgle opp; så deres barn ikke blir mobbet for å være fattige. Uansett en tap situasjon. Mye bedre å ha en normal bursdag uten ponniridning, piratpakke; og medisinsk erfaring til disposisjon når ungene faller av ponnien.
Grønt blad Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Jeg kjenner dem. En av dem har brukket benet en gang. Da har jeg massevis av medisinsk erfaring! :gjeiper:
Shade Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Alle må jo starte et sted, vi bestemte oss for å starte på KG Jeg tror det eneste dere har oppnådd her er å latterliggjøre dere selv og fremstå som useriøse
meta2 Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Har nettopp hatt barnebursdag til ni åringen. Her var det 12 stykk, to kom ikke. Mat: hotdog og brus i glass med lokk. Fotballtema: Fotballsjokoladekake,gele, daimkake, muffins og skilligboller. Nestegang skal jeg ikke bake sjokoladekake. Men denne gang hadde vi voksenbesøket dagen etter og den ble spist da. Etter maten leker barna fint sammen. Vi var litt uheldig med været, men en tur ute var de og. Hvorfor gjøre så mye ut av det. La barna kose seg og leke sammen. Ryddingen gikk fort, og det var bare å moppe vekk smulene etterpå. Så var det klart til å dekke på til voksenbesøket.
Furstina Skrevet 26. mai 2010 #13 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Tråden er moderert iht KGs regler. For annonsemuligheter kontakt salgsavdelingen. Furstina, mod Endret 26. mai 2010 av Furstina
Gjest A Skrevet 26. mai 2010 #14 Skrevet 26. mai 2010 Jeg tror det eneste dere har oppnådd her er å latterliggjøre dere selv og fremstå som useriøse Jeg tenker Grønt blad 12:14 og det som Shade sier her må forklares at var svar til en som prøvde med snikreklamering for sitt firma i tråden... For det var vel ikke noen andre som var useriøse
Gjest A Skrevet 26. mai 2010 #15 Skrevet 26. mai 2010 Jeg tenker Grønt blad 12:14 og det som Shade sier her må forklares at var svar til en som prøvde med snikreklamering for sitt firma i tråden... For det var vel ikke noen andre som var useriøse Og det var meg som var gjest med liten a (gjest a)over.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2010 #16 Skrevet 26. mai 2010 Jeg vet det er mange som synes barnebursdager er stressende og masete og helst ville sluppet. Jeg synes det er kjempestas å stelle istand kalas, både for store og små. Til barnebursdag blir det hva man gjør det til. Vi liker å ha disko ller noe annet som aktiviserer og brenner energi, enda ikke kommet dit at vi har så mange leker og sånn. Vi pakker alltid opp stille og rolig - og joda, selv fire-femåringer kan sitte stille. Vi har mat og deler IKKE ut godteposer eller gaver når de går, som er så populært og etter min mening en uskikk. Men det er nå så. Jeg synes det er gjevt å gjøre stas på barnet mitt og er tilhenger av at hver bursdag skal feires, for både voksne og barn, det er ikke en selvfølge for noen å få oppleve neste bursdag. Så jeg og min mann lager kalas med glede og fryd og så lenge det er gøy for barna skal vi fortsette med det. Og ja, vi blir slitne og tette i ørene vi også, men tar det med humør og synes det er verdt det. (og tilfelle noen lurer så bor vi ikke i stort hus på landet og har sommerbursdager og kan være ute)
Gjest imli Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Eg har ikkje hatt barnebursdag for mine ungar enno, syns dei er for små. Men er det verkeleg så stress då? Ein treng jo ikkje gjere så mykje utav det! Dekke på med papptallerknar og -krus, servere pølser i brød og ei kake etterpå? Slik var i alle fall bursdagar då eg var liten, no krev vel ungane leikeland-bursdag e.l Det kjem i alle fall ikkje eg til å gidde å ha for mine ungar. Billegare og hyggelegare for ungane å ha det heime. Eller har folk blitt så late og rike og ungane så dårlege til å finne på leiker sjølv at dei syns det er betre å punge ut for å ha bursdgaen ein anna plass? Endret 26. mai 2010 av imli
Grønt blad Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 I bloggen Huset på Planen er det et underholdende innlegg om det å holde barnebursdag. Har ikke barn selv, mens er for meg at det er veldig mye skriking/latter/støy og mye som skjer på en gang når mange små barn møtes til fest og feiring. Skjønner godt at det er slitsomt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #19 Skrevet 26. mai 2010 Vet ihvertfall at det kan være lettvint om man har barn som er født vår/sommer, forutsatt at været er ok, er det mulig å leke utendørs i bursdagen. Broren min har bursdag i juli, og jeg husker at det ble dekt på bord på altanen, og at ungene spilte fotball o.l. Mye lettere å rydde/gjøre rent etterpå, og de voksne slipper unna en del støy
Chiquita Skrevet 26. mai 2010 #20 Skrevet 26. mai 2010 Jeg synes det er kjempemorro å stelle istand til barnebursdag. Nå er jo mine forholdsvis små enda, og har bare såvidt kommet dit at foreldrene ikke er med i bursdagene lenger. Hadde nettopp 4-årsdag her nå, med 7 gutter på 4 år, samt mine egne tre. Inne. Hærlig!!!! Selvfølgelig er det mye lyd og bevegelse, men tenk så morro da... Det lyste glede og forventning av de her et par dager i forveien, og mens selskapet varte (2,5 time) var det bare ren lykke. Og det å få lov til å skape dette for mine barn og deres venner ser jeg på som en stor glede for meg også (jeg gledet meg faktisk masse i forkant jeg også) Barna krever ikke så mye på denne alderen heldigvis (5 - 3 år); pølser, kaker og brus er mer enn nok. Og så får de lov til å leke mer eller mindre "fritt" etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå