Gå til innhold

Velge bikini for dama?


Tabris

Anbefalte innlegg

... igjen, hva tror du egentlig vi damer bedriver når vi går løst omkring?

Jeg tror ingenting annet enn at det er dumt å legge opp til å skape helt unødvendige problemer.

At dama mi reiser alene på fest etc. i sammen med en mannlig venn, er derfor uaktuelt.

Spesielt hvis det er med overnatting.

Samme gjelder ferie/weekend-reiser etc.

Hvis dette ikke er forståelig og akseptabelt, så har du/dere ekstremt dårlig vett og tankegang. Og eventuelt vært single altfor lenge.

Jeg mener forøvrig at ferier er noe paret under normale omstendigheter er i sammen om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøvekandidat

Jeg tror ingenting annet enn at det er dumt å legge opp til å skape helt unødvendige problemer.

At dama mi reiser alene på fest etc. i sammen med en mannlig venn, er derfor uaktuelt.

Spesielt hvis det er med overnatting.

Samme gjelder ferie/weekend-reiser etc.

Hvis dette ikke er forståelig og akseptabelt, så har du/dere ekstremt dårlig vett og tankegang. Og eventuelt vært single altfor lenge.

Jeg mener forøvrig at ferier er noe paret under normale omstendigheter er i sammen om.

ja, ja, ja det er mye som kan skje og noe av det skjer ikke i det hele tatt. Jeg har ikke klinekompiser så det er helt ufarlig å gå ut på byen med kompiser. Og hittil har det ikke skjedd noe skummelt, og det er ikke så ofte man er ute bare med venner når man er i et forhold og er man ute sammen så er det gjerne med partnere.

Det skjedde ikke stort med kompisene da jeg var singel heller, andre gutter la an på meg men ikke de og ikke var det noe savn heller verken fra meg eller dem.

Jeg har veldig godt vett, såpass godt vett at jeg ennå ikke har vært utro mot noen selv om jeg har vært på fest både med og uten alkohol i selskap med venner av det ene eller andre kjønnet. Men i din verden er vel dette utopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan aldri være helt sikker. Det er stort sett sant.

Men hva tror du som regel vil være fornuftig - det å gjøre hva man kan for å være mest mulig sikker, eller bare gi totalt faen og ikke bry seg?

Men dersom du skal iverksette diverse tiltak for å være mest mulig sikker, om det er å nekte partneren å omgås venner utover det du anser som akseptabelt, eller å justere garderoben til partneren, så glir du såpass kjapt over streken fra fornuftig og problemorientert til kontrollerende. Det er dette du tydeligvis ikke ser.

Det er ingen som gir faen i hvordan partneren oppfører seg. Men normale mennesker innser at det finnes ganske klare grenser for hvor langt du kan gå for å skaffe deg denne sikkerheten du snakker så mye om. Og etter hva jeg har forstått, ser du ikke helt klart hvor disse grensene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Men dersom du skal iverksette diverse tiltak for å være mest mulig sikker, om det er å nekte partneren å omgås venner utover det du anser som akseptabelt, eller å justere garderoben til partneren, så glir du såpass kjapt over streken fra fornuftig og problemorientert til kontrollerende. Det er dette du tydeligvis ikke ser.

Det er ingen som gir faen i hvordan partneren oppfører seg. Men normale mennesker innser at det finnes ganske klare grenser for hvor langt du kan gå for å skaffe deg denne sikkerheten du snakker så mye om. Og etter hva jeg har forstått, ser du ikke helt klart hvor disse grensene går.

Enig, det er ikke enten fri flyt og ikke bry seg eller stålkontroll og kadaverdisiplin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ja, ja det er mye som kan skje og noe av det skjer ikke i det hele tatt. Jeg har ikke klinekompiser så det er helt ufarlig å gå ut på byen med kompiser. Og hittil har det ikke skjedd noe skummelt, og det er ikke så ofte man er ute bare med venner når man er i et forhold og er man ute sammen så er det gjerne med partnere.

Det skjedde ikke stort med kompisene da jeg var singel heller, andre gutter la an på meg men ikke de og ikke var det noe savn heller verken fra meg eller dem.

Jeg har veldig godt vett, såpass godt vett at jeg ennå ikke har vært utro mot noen selv om jeg har vært på fest både med og uten alkohol i selskap med venner av det ene eller andre kjønnet. Men i din verden er vel dette utopi?

Ikke utopi, men du må allikevel oppføre deg på en slik måte at du viser hensyn og respekt overfor den andres syn, grenser og følelser.

At du vet med deg selv at du ikke gjør noe galt, er altså ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ikke utopi, men du må allikevel oppføre deg på en slik måte at du viser hensyn og respekt overfor den andres syn, grenser og følelser.

At du vet med deg selv at du ikke gjør noe galt, er altså ikke nok.

Ja, og hvor står det at jeg ikke gjør det, vi hadde ingen grenser som sa at vi ikke fikk være alene med våre venner. Du skjønner, det er fullt mulig å være alene med en mann uten å ha sex og uten å ha lyst på den mannen i hele tatt.

Og btw, at jeg vet at jeg ikke gjør noe galt skal være nok til å bli vist tillit, for hvordan tester du ut om en person er verdt tilliten din? Jo, ved å la dem gå litt løs og se hva som skjer, ikke ved å binde dem fast og aldri slippe dem alene ut i verden. Alle klarer vel å oppføre seg hvis kjæresten skal være med og passe på hele tiden, da får du ikke testet noe -kun hvordan hun er som person sammen med andre når du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Alle er ikke som deg som kun ser på det annet kjønn som en mulighet til sex.

Helt riktig, en stor prosentandel av befolkningen er jo kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hvor står det at jeg ikke gjør det, vi hadde ingen grenser som sa at vi ikke fikk være alene med våre venner. Du skjønner, det er fullt mulig å være alene med en mann uten å ha sex og uten å ha lyst på den mannen i hele tatt.

Og btw, at jeg vet at jeg ikke gjør noe galt skal være nok til å bli vist tillit, for hvordan tester du ut om en person er verdt tilliten din? Jo, ved å la dem gå litt løs og se hva som skjer, ikke ved å binde dem fast og aldri slippe dem alene ut i verden. Alle klarer vel å oppføre seg hvis kjæresten skal være med og passe på hele tiden, da får du ikke testet noe -kun hvordan hun er som person sammen med andre når du er der.

Folk som er utro ... innbiller du deg at de vanligvis innrømmer dette overfor sin partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, en stor prosentandel av befolkningen er jo kvinner.

Endelig en som har skjønt litt her!

Det er da tydelig at du er en mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bye bye, nå skal jeg ut og leve livet mitt som fortsatt er befriende fritt for rigide regler og kontrollfriker. :)

Vil du leve i et parforhold, så er det bare å begynne å innstille seg på nye lover og regler. Du kommer nemlig aldri til å finne et normalt mannfolk som ikke har noen regler for deg og din oppførsel.

Hvis du ikke skulle være så (u)heldig å finne en total dott og dørmatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Vil du leve i et parforhold, så er det bare å begynne å innstille seg på nye lover og regler. Du kommer nemlig aldri til å finne et normalt mannfolk som ikke har noen regler for deg og din oppførsel.

Hvis du ikke skulle være så (u)heldig å finne en total dott og dørmatte.

Jøss. Har ikke opplevd å bli dirigert av kjæresten når det kommer til klesvalg og hvem jeg er sammen med når han gjør andre ting. Er han en dørmatte da, fordi han stoler på meg med god grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Ja, men hvis vi ser bort ifra alle jålebukkene, så betyr eget utseende mye mer for kvinner enn det gjør for menn.

Ja, er ikke det flott?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Har ikke opplevd å bli dirigert av kjæresten når det kommer til klesvalg og hvem jeg er sammen med når han gjør andre ting. Er han en dørmatte da, fordi han stoler på meg med god grunn?

Jeg kan ikke uttale meg om han og deg ettersom jeg ikke kjenner noen av dere ;)

Men trenger han egentlig å dirigere deg så lenge du innretter deg innenfor hans grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er ikke det flott?

Jålebukker er ikke flott, men ellers er det greit for meg.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jålebukker er ikke flott, men ellers er det greit for meg.

Men som vet å kle seg bra er flott! Menn blir også ekstra maskuline når de kler seg bra, trener og har en bra holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt ulike verdener tydeligvis.

Og det at man aldri blir enige om noe, illustrerer (beviser) også et veldig VIKTIG poeng her. Altså at folk som er altfor ulike ikke passer i sammen, og ikke klarer å samarbeide eller innrette seg etter hverandre.

Akkurat det er det ingen her som har problemer med. Det vi reagerer på er dine generaliseringer basert på dine egne teorier, at du ikke vil innse at ting som ikke fungerer for deg kan fungere helt knirkefritt for andre.

Det er ikke det at vi ikke klarer å innrette oss etter partneren i den utstrekning du forventer av din eventuelle partner, men vi ser ikke hensikten med det når det finnes mennesker der ute som ikke har et så enormt behov for kontroll som du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Prøvekandidat

Helt riktig, en stor prosentandel av befolkningen er jo kvinner.

Og så? Har du sex eller prøver du å få sex med alt av kvinner? Jeg har bare sex med de jeg er i forhold med og klarer fint å omgås det annet kjønn uten at en tanke sex kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Folk som er utro ... innbiller du deg at de vanligvis innrømmer dette overfor sin partner?

Nei, jeg innbiller meg ikke det, men innbiller du deg at den som har en utro kjæreste aldri oppdager det? Les på samliv så finner du mange tråder både fra kvinner og menn som har mistanke om at deres kjære er utro.

Som sagt, jeg har ennå ikke vært utro og det til tross for fri omgang med det annet kjønn. Å ta sjanser hører med til livet, å alltid skulle være med kjæresten gir deg ikke noe bilde av om hun kommer til å være utro så snart hun er alene. Oppførselen hennes når dere er sammen sier ingenting om hvordan hun opptrer når hun er alene.

Livet kommer ikke med garantier, det er bare hvitevarer og sådant som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Vil du leve i et parforhold, så er det bare å begynne å innstille seg på nye lover og regler. Du kommer nemlig aldri til å finne et normalt mannfolk som ikke har noen regler for deg og din oppførsel.

Hvis du ikke skulle være så (u)heldig å finne en total dott og dørmatte.

Hva faen..? Enighet om at man ikke skal være utro, at man samarbeider om forhold, hus, barn, familie og økonomi er det de fleste par har for regler. Jeg kjenner ingen som er så regelstyrt som deg. Og jeg har funnet et meget normalt mannfolk som ikke laget regler for min oppførsel, bekledning og omgangskrets - vi var sammen i 15 år og han var ingen dott. Var det noe han var misfornøyd med så tok han det opp, vi diskuterte og kom til en felles løsning på saken som enten var mitt eller hans forslag, eller en miks,

Og nå har jeg også funnet en mann av samme kaliber, så det henger ikke på greip det du sier. Og blant mine venner og deres partnere er det flere av samme sort og det finnes ikke en dott blant dem. Ikke overfør din kontrolltrang og frykt til andre. Hvis du finner en dame med samme regler som deg så er det fint for dere, men andre kan leve fint på en annen måte. Og det inkluderer ikke fri flyt av sex med gud og hvermann.

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jøss. Har ikke opplevd å bli dirigert av kjæresten når det kommer til klesvalg og hvem jeg er sammen med når han gjør andre ting. Er han en dørmatte da, fordi han stoler på meg med god grunn?

Jasså, er det flere av oss :ler: Til tross for det så står Steinar på sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...